abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206452753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze worden betaald door Rusland.
Ze zijn een gevaar voor de democratie.
Ze zijn een gevaar voor journalisten.
Geen spreektijd meer geven.
De partij willen verbieden.

Als de partij leugens verkondigd kunnen ze dat toch gewoon aantonen?
Nou zullen ze ook wel eens dingen roepen die niet kloppen maar zeker niet meer dan de andere partijen.
Ik denk eerder minder maar dat kan ik niet aantonen.
Dat is nu eenmaal de nieuwe cancel en censuur cultuur. Ongevallige meningen zijn gevaarlijk en moeten ten koste van alles bestreden worden, niet met een tegen woord maar met keiharde censuur. Zie bv het FB topic waar men BNW ook wou verwijderen.
pi_206452799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze worden betaald door Rusland.
Ze zijn een gevaar voor de democratie.
Ze zijn een gevaar voor journalisten.
Geen spreektijd meer geven.
De partij willen verbieden.

Als de partij leugens verkondigd kunnen ze dat toch gewoon aantonen?
Nou zullen ze ook wel eens dingen roepen die niet kloppen maar zeker niet meer dan de andere partijen.
Ik denk eerder minder maar dat kan ik niet aantonen.
Het eerste punt dint wat mij betreft onderzocht te worden, maar is (nog) geen feit.
Gevaar voor democratie en journalisten ben ik het wel mee eens, als je kijkt naar wat er door FvD wordt gezegd en gedaan.
Ze hebben in principe spreektijd, net als anderen. Er kunnen wel berispingen komen die (tijdelijk) het spreekrecht inperken. Dat is te voorkomen door zich aan de regels te houden.

Willen verbieden vind ik een lastige. Er is zeker een roep hiervoor vanuit bepaalde hoek, en ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als het gevaar vanuit hun hoek groter wordt en als uit een onderzoek zou blijken dat ze betaald worden door Rusland, is het wat mij betreft wel terecht om ze te verbieden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:18:54 #28
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206452820
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:41 schreef Candymannetje het volgende:
Het moddergooien naar het FvD gaat wel extreme vormen aannemen.
Echt opvallend hoe ze geen argumenten hebben voor de dingen die het FvD zegt maar gewoon de partij demoniseren.
Dan is het voor mij wel duidelijk dat het FvD gelijk heeft.
Ben ik met je eens. Ik vind het vooral schrikbarend hoeveel mensen roepen om een verbod en daar niks mis aan vinden, en dan nog durven te roepen dat we in een democratie leven. Wat is er met mensen gebeurd in zo'n korte tijd? Dit zagen we al nog niet zo heel lang geleden dat er mensen waren die vonden dat ongevaccineerden onder dwang dan maar gevaccineerd zouden moeten worden en dan nu dit? Wat is het volgende? Mensen die lid zijn van de FvD of er ooit op hebben gestemd ook gaan verbieden of opsluiten? Mij verbaast niks meer, de NL'se tolerantie waar we ooit eens zo trots op waren is volledig verdwenen. Tolerantie geldt alleen nog maar voor de regenbooggemeenschap.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_206452829
twitter

Zo ontzettend veel accounts die op een tweet reageren waar MH17 wordt genoemd vind ik altijd wel opvallend. Veel anonieme accountjes ook.
pi_206452842
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het eerste punt dint wat mij betreft onderzocht te worden, maar is (nog) geen feit.
Gevaar voor democratie en journalisten ben ik het wel mee eens, als je kijkt naar wat er door FvD wordt gezegd en gedaan.
Ze hebben in principe spreektijd, net als anderen. Er kunnen wel berispingen komen die (tijdelijk) het spreekrecht inperken. Dat is te voorkomen door zich aan de regels te houden.

Willen verbieden vind ik een lastige. Er is zeker een roep hiervoor vanuit bepaalde hoek, en ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als het gevaar vanuit hun hoek groter wordt en als uit een onderzoek zou blijken dat ze betaald worden door Rusland, is het wat mij betreft wel terecht om ze te verbieden.
Maar als D66 zegt dat Ongehoord Nederland terroristische misdaden uitlokt hoor je helemaal niemand.
De mensen bij Ongehoord Nederland worden continu bedreigd en D66 stookt de boel lekker op.
Maar als FvD een journalist aanspreekt op haar leugens zijn ze een gevaar voor journalisten?
pi_206452908
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar als D66 zegt dat Ongehoord Nederland terroristische misdaden uitlokt hoor je helemaal niemand.
De mensen bij Ongehoord Nederland worden continu bedreigd en D66 stookt de boel lekker op.
Maar als FvD een journalist aanspreekt op haar leugens zijn ze een gevaar voor journalisten?
Heb je een bron van de mensen bij Ongehoord Nederland die continue bedreigt worden?

Bedreigen van mensen is wat mij betreft altijd een no go, klaar.

Van Meijeren sprak niet zomaar een journalist aan op leugens. Hij voelde zich enorm te kakken gezet (dat was ie ook en terecht) en zij had het inderdaad in dat korte gesprek niet goed gezegd. Dat waren geen 'leugens' maar een poging hem te pakken die niet helemaal klopte.
Hij had niet het recht om haar op deze manier aan te pakken, te filmen en geluidsopnames te maken waar zij niets van af wist, dit online te gooien. En dan hebben we het nog niet over wat hij allemaal in zijn filmpje zegt, hoe hij journalisten rioolratten noemt, zegt dat het stinkt daar want riool, etc. Wat hij heeft gedaan kan echt niet en dat zouden ook FvD-aanhangers moeten kunnen beamen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206453014
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je een bron van de mensen bij Ongehoord Nederland die continue bedreigt worden?

Van Meijeren sprak niet zomaar een journalist aan op leugens. Hij voelde zich enorm te kakken gezet (dat was ie ook en terecht) en zij had het inderdaad in dat korte gesprek niet goed gezegd. Dat waren geen 'leugens' maar een poging hem te pakken die niet helemaal klopte.
Hij had niet het recht om haar op deze manier aan te pakken, te filmen en geluidsopnames te maken waar zij niets van af wist, dit online te gooien. En dan hebben we het nog niet over wat hij allemaal in zijn filmpje zegt, hoe hij journalisten rioolratten noemt, zegt dat het stinkt daar want riool, etc. Wat hij heeft gedaan kan echt niet en dat zouden ook FvD-aanhangers moeten kunnen beamen.
https://nieuwrechts.nl/88(...)it-maak-snel-excuses

Hij had dat misschien niet mogen doen, als het verboden is zal er vast wel een proces verbaal gemaakt worden.
Maar wat zij heeft gedaan mag ook niet.
En aangezien niemand er aandacht aan geeft moet het maar op zo'n manier.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:47:12 #33
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206453092
Ik ben het wel met Van Meijeren eens, gros van de journalisten met name die werken voor de grote media is riooljournalistiek, ze zijn verre van objectief. Journalist is allang geen nobel beroep meer. Ik meende dat ik Derksen jl ook over het liquideren van Baudet hoorde spreken, dat wordt nu afgedaan als een verspreking.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_206453123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:47 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben het wel met Van Meijeren eens, gros van de journalisten met name die werken voor de grote media is riooljournalistiek, ze zijn verre van objectief. Journalist is allang geen nobel beroep meer. Ik meende dat ik Derksen jl ook over het liquideren van Baudet hoorde spreken, dat wordt nu afgedaan als een verspreking.
Maar als de uitspraak over liquideren door iemand van het FvD was gedaan was de volledige media er vol op gedoken.
Door al die selectieve verontwaardiging krijg je acties als die van Gideon.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 26 oktober 2022 @ 13:02:48 #35
485843 crew  Jippie
pi_206453286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:41 schreef Candymannetje het volgende:
Het moddergooien naar het FvD gaat wel extreme vormen aannemen.
Echt opvallend hoe ze geen argumenten hebben voor de dingen die het FvD zegt maar gewoon de partij demoniseren.
Dan is het voor mij wel duidelijk dat het FvD gelijk heeft.
FvD begint zelf ook extremere vormen aan te nemen, het is voor mij niet duidelijk of dit enkel is om stemmen te vergaren onder een bepaald deel van de bevolking of dat ze dit echt menen. Beetje sensatie voor de sensatie.
pi_206453371
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
FvD begint zelf ook extremere vormen aan te nemen, het is voor mij niet duidelijk of dit enkel is om stemmen te vergaren onder een bepaald deel van de bevolking of dat ze dit echt menen. Beetje sensatie voor de sensatie.
Dat ben ik met je eens maar ik zie "de andere kant" dezelfde extreme vormen aannemen.
Het gaat er steeds meer op lijken dat we 2 kanten gaan krijgen, de conservatieve en de progressieve.
Ik vind dat geen goede ontwikkeling want dan blijft er steeds minder ruimte over voor nuance.
pi_206467747
De Russische agenda is helemaal niet geheim. Tsjerrie heeft gewoon een twitter en insta account.
pi_206468257
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus als ik zeg dat ik iets opgezocht heb terwijl ik dat helemaal niet gedaan heb dan is dat geen leugen?

"Je hebt gezocht op het woord: leugen.

leu·gen (de; v(m); meervoud: leugens)
1
onware mededeling met het doel om te misleiden"

Volgens de van Dale wel.
pi_206468771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar als de uitspraak over liquideren door iemand van het FvD was gedaan was de volledige media er vol op gedoken.
Door al die selectieve verontwaardiging krijg je acties als die van Gideon.
Je doet maar alsof die Gideon slachtoffer is... MerelEK had gewoon een niet zo goede opmerking geplaatst. Dat was 1 leugen om haar baas Derksen te pleasen. Maar Gideon doet dit steevast met Bidet. Bidet had het letterlijk over "evil reptils", en let op, die man is fan van David Icke die dus letterlijk geloofd in van vorm veranderende buitenaardse reptielen. Maar toen moesten zijn holmaatjes voor Bidet in de bres springen.. Ook zeggen als "je moet wel een ezel zijn om hier letterlijk in te geloven".. Terwijl, nogmaals Bidet die opmerking niet voor niks maakt. Dus Gideon word 1 keer met ene leugentje geconfronteerd en gaat er meteen als een ratje verhaal halen. Doet alsof de camera weg is etc...

Gideon zelf liegt ook steevast. Met corruptie bijvoorbeeld, en met landverraders. Op het moment dat het hem te heet word trekt hij de keutel weer in.
pi_206469017
Tis niet echt een complot meer dat Baudet in de zak zit bij Putin

Ze houden zelfs een congres over Oekraïne en nodigen daarbij zelfs Sjoelgin uit. Tevens zijn grote voorbeeld John Laughland, de grote pro-russische partij ideologie van Baudet.
pi_206469312
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat is nu eenmaal de nieuwe cancel en censuur cultuur. Ongevallige meningen zijn gevaarlijk en moeten ten koste van alles bestreden worden, niet met een tegen woord maar met keiharde censuur. Zie bv het FB topic waar men BNW ook wou verwijderen.
True !
Daarom is het belangrijk het BNW oekraine topic levendig te houden.
Weg met censuur ! Dat is toch typisch russisch ? :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206469644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
True !
Daarom is het belangrijk het BNW oekraine topic levendig te houden.
Weg met censuur ! Dat is toch typisch russisch ? :+
Heb je al bij meerdere users zien hopen op een ban van BNW. Grappig om dan later te klagen om censuur.
pi_206469967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:09 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Je doet maar alsof die Gideon slachtoffer is... MerelEK had gewoon een niet zo goede opmerking geplaatst. Dat was 1 leugen om haar baas Derksen te pleasen. Maar Gideon doet dit steevast met Bidet. Bidet had het letterlijk over "evil reptils", en let op, die man is fan van David Icke die dus letterlijk geloofd in van vorm veranderende buitenaardse reptielen. Maar toen moesten zijn holmaatjes voor Bidet in de bres springen.. Ook zeggen als "je moet wel een ezel zijn om hier letterlijk in te geloven".. Terwijl, nogmaals Bidet die opmerking niet voor niks maakt. Dus Gideon word 1 keer met ene leugentje geconfronteerd en gaat er meteen als een ratje verhaal halen. Doet alsof de camera weg is etc...

Gideon zelf liegt ook steevast. Met corruptie bijvoorbeeld, en met landverraders. Op het moment dat het hem te heet word trekt hij de keutel weer in.
Ik zie Gideon ook daadwerkelijk als het slachtoffer in deze situatie.
Thierry heb ik verder niks mee.
pi_206470373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 20:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zie Gideon ook daadwerkelijk als het slachtoffer in deze situatie.
Thierry heb ik verder niks mee.
In deze situatie misschien een beetje. Maar MerelEK probeerde vooral het gekke van Gideon zijn betoog aan te tonen..

Wat ik ook jammer vind is dat ze de woorden van Tjerry niet hebben gelezen in de context. Want voor een normaal mens is het vreemd om te geloven in letterlijke reptielen die de Aarde over nemen. Maar Tjerry is een fan van iemand die dit wel degelijk gelooft. En Tjerry zei er net voor "ik ben een complottheorist".. Maar als je gelooft dat de Aarde geregeerd word door vreselijke mensen is dat niet echt een complot..
Daarom is het hele praten van Gideon ook nergens op gebaseerd. Alleen om zijn baas te pleasen.

Vervolgens komt Gideon met een serie "rioolratten ontmaskerd" en gaat hij als eerste een zaak aanpakken waarin hij zelf de dupe is. Lijkt me niet geloofwaardig.. Beetje als Alberto Stegeman met "undercover" zou komen om als eerste de keer dat hij opgelicht is te behandelen.. Gideon is gewoon een klein mannetje met een overdreven groot ego. "napoleoncomplex".
pi_206470606
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 20:35 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
In deze situatie misschien een beetje. Maar MerelEK probeerde vooral het gekke van Gideon zijn betoog aan te tonen..

Wat ik ook jammer vind is dat ze de woorden van Tjerry niet hebben gelezen in de context. Want voor een normaal mens is het vreemd om te geloven in letterlijke reptielen die de Aarde over nemen. Maar Tjerry is een fan van iemand die dit wel degelijk gelooft. En Tjerry zei er net voor "ik ben een complottheorist".. Maar als je gelooft dat de Aarde geregeerd word door vreselijke mensen is dat niet echt een complot..
Daarom is het hele praten van Gideon ook nergens op gebaseerd. Alleen om zijn baas te pleasen.

Vervolgens komt Gideon met een serie "rioolratten ontmaskerd" en gaat hij als eerste een zaak aanpakken waarin hij zelf de dupe is. Lijkt me niet geloofwaardig.. Beetje als Alberto Stegeman met "undercover" zou komen om als eerste de keer dat hij opgelicht is te behandelen.. Gideon is gewoon een klein mannetje met een overdreven groot ego. "napoleoncomplex".
Als je het gekke van het betoog van Gideon wilt tonen, kom dan met feiten en niet met leugens.
pi_206470680
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 20:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je het gekke van het betoog van Gideon wilt tonen, kom dan met feiten en niet met leugens.
He, ik heb het niet gedaan. MerelEK deed het..

Gideon die 1 keer iemand van liegen kan betichten en meteen heel FVD land op zijn kop.. Moet je eens kijken als anderen dit bij Gideon en consorten doen bij alle leugens die zij verspreiden. En die veel verder gaan dan een woord anders uitleggen.
pi_206471089
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 20:53 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
He, ik heb het niet gedaan. MerelEK deed het..

Gideon die 1 keer iemand van liegen kan betichten en meteen heel FVD land op zijn kop.. Moet je eens kijken als anderen dit bij Gideon en consorten doen bij alle leugens die zij verspreiden. En die veel verder gaan dan een woord anders uitleggen.
Haha ik neem jou niks kwalijk :P
Maar het framen richting het FvD begint wel extreme vormen aan te nemen.
pi_206475630
Als je stelt dat Poetin je ultieme held is is er weinig geheim aan de agenda. Mochten er ooit de door FVD gewenste tribunalen komen dan staan ze toch echt aan de andere kant van het het bankje dan ze zelf voor ogen hebben.
pi_206476495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Haha ik neem jou niks kwalijk :P
Maar het framen richting het FvD begint wel extreme vormen aan te nemen.
Logisch gevolg van steeds extremer gedrag. Moet je eens voorstellen dat Rutte zijn inkomsten niet registreert en vervolgens op rioolratten jacht gaat onder onwelgevallige journalisten. En tegelijkertijd ook nog eens keer op keer op keer dingen roepen die heel erg lijken op dingen die bruin rechts ook denkt.
pi_206478200
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Logisch gevolg van steeds extremer gedrag. Moet je eens voorstellen dat Rutte zijn inkomsten niet registreert en vervolgens op rioolratten jacht gaat onder onwelgevallige journalisten. En tegelijkertijd ook nog eens keer op keer op keer dingen roepen die heel erg lijken op dingen die bruin rechts ook denkt.
Ik zie het extreme gedrag voornamelijk in het kabinet eigenlijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')