maan_man | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:11 |
Wat een waardeloos plan. Met de fiets naar de dichtstbijzijnde winkelstraat? Echt zo'n plan van iemand op het dichtbevolkte westen. Hier en in de omliggende dorpen gaat echt 99%, gezien de afstand, met de auto naar de winkelstraat. En ik zal wel gek zijn, maar 3 tot 6 busjes die deur aan deur alles komen bezorgen, stoten echt minder uit dan alle mensen die zelf in de auto stappen en naar de winkelstraat gaan rijden. Daarnaast is het ook nog eens een verkapte steunmaatregel voor het mkb. Tijden veranderen, er is gewoon minder vraag naar hun diensten/producten. Waarom moeten wij als consumenten hun verlieslatende gebeuren gaan subsidiëren met een toeslag op hun pakketjes? Daarnaast eindigde mijn laatste pogingen om iets in de winkelstraat te kopen altijd in een teleurstelling. Of ze hadden het gezochte product niet, waarna ik het thuis alsnog moest bestellen of ik kwam er thuis achter dat ik rijkelijk te veel had betaald. | |
Harvest89 | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:14 |
Weg met winkels. Vul binnensteden alleen nog met woonruimte, horeca, en een cultuurhonk. | |
Piles | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:16 |
"Ja, ik kan het wel voor u bestellen hoor!" Flikker op, dat kan ik zelf sneller, goedkoper en thuisbezorgd. Als ik naar een winkel ga, doe ik dat omdat ik nu iets nodig heb / wil hebben. | |
Piles | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:18 |
Overigens wel eens dat je iets moet verzinnen voor dat gratis bezorgen en gratis retourneren. Meeste van die Zalando-zooi wordt bij een retour weggeflikkerd ![]() En betaal die bezorgers normaal, dat dwingt bedrijven ook tot efficiënt met personeel omgaan (dus leveringen bundelen). | |
superniger | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:18 |
Ik wil belasting op religie. | |
Waldorf22 | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:19 |
De opbrengst gaat naar de pakketbezorger zelf natuurlijk. | |
Piles | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:21 |
We kunnen ook de multinationals / grote bedrijven eens normaal gaan belasten. Of even geen vergunningen afgeven voor nieuwe distributiecentra. Win win voor stifstof, woningbouw, boeren, files, MKB en vele anderen ![]() | |
thedeedster | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:22 |
En dat verdelen we over de atheïsten en agnosten. Krijgen die ook eens een voordeeltje. ![]() | |
Metalfrost | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:26 |
En wat nou als je producten uit het buitenland haalt die niet in Nederland zijn te krijgen? | |
Piles | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:32 |
Dan moet je wat verder fietsen ![]() | |
Starhopper | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:33 |
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen | |
Metalfrost | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:35 |
Mooi compromis dit. | |
koffiekoekjes | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:39 |
![]() In welk jaar leven deze mensen? | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:41 |
2001 ![]() | |
Het_Bokje | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:42 |
Goed idee, maar ik vermoed dat die pakketpunten dan wel met meer mensen bemand moeten worden en niemand wil daarvoor betalen, waardoor het allemaal nét niet gaat werken. (niemand heeft zin om een half uur op z'n pakketje te moeten wachten, en zo sterft dit een snelle dood, omdat de ThuisBezorgdTax zo laag is, dat die paar duppies niet opwegen tegen een half uur wachten). Iedereen voor 18:00 nog ff naar de Super/Bouwmarkt. (gezellie!) (even een wilde gok mijnerzijds hoe Pakkettaks in NL zou uitpakken... haha...uitPAKken...) ![]() | |
PS. | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:51 |
Niks mis mee om de echte gekte aan te pakken. Het gaat bij sommige mensen nergens meer over, zeker mensen met een amazon-prime/BOL.com select abonnement. Even sokken nodig? Bestellen maar. En morgen bedenken dat je eigenlijk ook theelepels nodig had, dus die bestel je dan een dag later maar. Intussen zijn de sokken weer teruggestuurd, want het was toch niet helemaal naar wens. Bij sommige mensen staat er letterlijk dagelijks een pakketbezorger aan de deur. Maar met dat soort abonnementen lekker gratis. Dus boeiend. Ondertussen verdient niemand er wat aan, de leverancier niet, jijzelf niet, en de post ook niet. Dus wat heeft het voor meerwaarde? Mensen die af en toe wat bestellen hoef je niet te belasten, maar de mensen die dagelijks allerlei onzin bestellen waarvoor ze best even de deur uit hadden gekund gewoon aanpakken. | |
myShizzle | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:52 |
2001 BC. Fixed | |
Neef_Wuppie | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:54 |
Stop met pakketjes aan huis te bezorgen of belast dat. Wat is nou de moeite om even langs een afhaalpunt te gaan? | |
alopio | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:54 |
De grote spelers hebben hier natuurlijk geen last van, denk je dat Bol, Zalando, of Ali wakker liggen van die extra belasting. Juist de kleine MKB’er die naast zijn winkel (ja die heeft wel een winkel en een lokale functie) er ook een webshopje bij runt is de dupe. Daar tikken die extra belastingen wel aan. Sowieso betaald die al meer voor zn pakketten want die heeft natuurlijk veel minder volume en korting dan een grote speler | |
Starhopper | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:57 |
Tja, dat probleem krijg je nu omdat ze alle postkantoren hebben wegbezuinigd. | |
Havermout2 | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59 |
Kan me wel vinden in het idee dat er een reële prijs voor dat thuisbezorgen betaald moet worden. Ik heb geen zin om mee te betalen aan de bezorgkosten van een ander, via de reguliere prijs, omdat de Appie wil concurreren met thuisbezorgers. Aan de andere kant geloof ik niet dat het MKB zoveel te lijden heeft van webshops. Het raakt vooral dozenschuivers. Wat het MKB wel pijn doet is gemeentelijk parkeerbeleid en de hoge huurprijzen in winkelstraten. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59 |
Gewoon eerst eens als overheid je eigen regels naleven en toezien op de nep zzp constructies. Dan wordt bezorgen vanzelf wat duurder. ![]() | |
Nielsch | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59 |
Goed idee, ik vind ook dat er belasting moet komen op het streamen van een serie of een track, zodat met dat geld de cd en dvd winkels weer geholpen kunnen worden. | |
EinarBoe | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59 |
Er zou gewoon altijd de optie moeten zijn: thuisbezorgen of bij een lokaal afhaalpunt. Nu ben je overgeleverd aan de grillen van de verkoper. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:00 |
Toevallug gisteren schoenen online besteld nadat ze in de winkel niet in de juiste kleur/maat waren. In overleg met de winkel thuis laten bezorgen, als zij er qua opbrengst of omzet iets aan hadden gehad het in de winkel te laten bezorgen of voor mij te bestellen had ik dat gedaan, maar feit is dat de winkelbezorging ze niets oplevert maar alleen maar tijd en geld kost. Maar verder laat ik zo min mogelijk bezorgen, en dan hebben wij een pakketbrievenbus waar de bezorgers sowieso heel blij mee zijn, want niet aanbellen, wachten tot er ppengedaan wordt (of niet) en pakketje afgeven, maar brievenbus open, pakketje erin en gaan. Verder is het bizar hoe slecht pakketbezorgers betaald worden en mag men zich daar wel hard voor maken. Al die (fake) cheap ass rotzooi uit China gooien ze maar extra belastingen op. En een flinke boete voor fake shit erbij graag. | |
Rodgrod | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:04 |
Het is nou niet dat ik mij bij de afhaalpunten zo welkom voel hier. Toch soms wel vage shady plekken. Of werknemers die je geïrriteerd helpen omdat ze geen tijd meer hebben voor niet-pakket klanten. Beter zet men in op van die afhaalautomaten. Alleen dan op zo een manier dat niet en de PostNL en de DHL automaten neer gooit, maar gewoon 1 automaat voor meerdere pakketdiensten. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:05 |
En dit. De pakketbezorgers zouden helemaal geen ZZP-status mogen hebben als ze niet voor PostNL werkten. Ik vraag me af hoe dat met die bezorgers van DHL, UPS, DPD, enz. zit, want als die bedrijven dat niet mogen is het pure concurrentievervalsing, in een markt die zo nodig vrijgegeven moest worden. | |
Glazenmaker | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:19 |
Altijd leuk van die reli gekjes. De ander leeft niet zoals ik wil, dus laten we staat maar weer wat geweld plegen!! | |
Glazenmaker | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:21 |
De barmhartige gristen is er niet voor de rechten van de arbeider aan de onderkant van de samenleving, maar om hun eigen verzuurde en verouderde wereldbeeld aan de ander op te leggen. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:25 |
Als ze als ZZPers de bezorgdiensten voor dezelfde wijk van verschillende diensten zouden mogen doen zou het bezorgen wel efficiënter kunnen worden. Maar waarschijnlijk zal men clausules in hun zzp contracten hebben waarin staat dat het niet mag kun je al concluderen dat het nep zzp constructies zijn. | |
Hexagon | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:25 |
Goed idee, mensen stappen met hun luie reet maar eens wat vaker op de fiets. Die hele bezorgindustrie draagt bij aan een fors aantal nare ontwikkelingen. Mooi als daar paal en perk aan wordt gesteld. | |
nostra | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:28 |
Als dat zo zou zijn, zou het niet worden aangeboden hè. | |
Dutchguy | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:30 |
Zo'n 17,5 % inflatie en de Christenunie denkt alweer aan lastenverzwaringen. | |
Glazenmaker | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:30 |
Als PostNL bezorger moet je PostNL op je bus zetten. Alleen dat zegt al genoeg. | |
marcb1974 | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:31 |
Idd het retourneren niet meer gratis laten zijn. Dat mensen maar wat beter gaan nadenken als ze iets bestellen. | |
nostra | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:32 |
Verder, times they're a changing. Het slaat nergens op om niet-rendabele bedrijven kunstmatig te ondersteunen, puur omdat je wil vasthouden aan een verouderd wereldbeeld. Overigens is brick-and-mortar juist aan een enorme opmars bezig (in ieder geval in de VS, Nederlandse cijfers ken ik niet), het verdienmodel verandert alleen. | |
Forbry | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:33 |
Dit! | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:33 |
Laatst nog een 5 delig woonkamer set gekocht, waren 9 hele grote en zware dozen. Moet ik dus op me fiets naar een afhaal punt om 9 dozen samen meer dan 200 kilo wegende dozen op te halen? Nee dank je .. Ik bestel ook vaak online maar dat zijn vaak dingen die je niet zo maar even kan afhalen en mee nemen als je lopend of met de fiets gaat. Binnenkort weer een bestelling online doen , koelvries combie .... aan de deur of afhaal punt ? Nou de keuze lijkt me wel makkelijk aan de deur gewoon | |
hunterrnl | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:36 |
Dat belasten op producten van Aliexpress heeft heel erg goed geholpen ! Tuurlijk niet. Het heeft geen enkel effect en de schatkist word aardig gevuld met dit soort maatregelen. | |
pokkerdepok | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:37 |
vervuiler betaald, maar dan zonder dat onzin verhaal van de CU ebij. | |
Frutsel | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:40 |
Ja maar, maar, maar wat als je graag zo'n nieuw diamondpainting fotootje van 5,50 euro van een goedkope Chinese Webshop wil dan is dat lastig fietsen. Gaat die belasting dan naar de Oeigoer die dat spul heeft gemaakt en ingepakt? Immers betalen we bij Intertoycs 25,50 voor datzelfde pakketje en voor die 20 euro kan ik lekker lunchen en uitbuiken ![]() | |
saparmurat_niyazov | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:40 |
Dat zit dan gewoon al in de prijs verwerkt hoor ![]() | |
Frutsel | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:42 |
Sinterklaas moet hoe dan ook de nek worden omgedraaid merk ik al, zelfs door de CU HOE MOET ZWARTE PIET AL DIE PAKJES BEZORGEN MET AL DIE BELASTINGEN??? | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:43 |
Heb je met @sp3c van account geruild of wat? ![]() | |
Frutsel | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:44 |
Kut, verkeerde account gebruikt ![]() | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:44 |
De vervuiler betaald? Wie moet er dan betalen voor de pakketjes? Bol die voor een schroefje, geen anvelope gebruikt maar een schoenendoos formaat doos. Of dat mijn glazendeurgrepen , in 8 killo aan bolletjes plastic verwerkt word inc 2 dozen. Of de persoon die deze bestelling plaatst? | |
saparmurat_niyazov | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:45 |
Een fysieke winkel kan opgelegd worden niet op zondag open te mogen, bij een webshop gaat dat wat lastiger. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:49 |
Dat niet alleen , de meeste grote online shops zijn gewoon dozenschuivers. Leuk ik spek de Nederlandse markt koop wat bij bol. ipv Ali Wat gebeurd er , BOL. besteld gewon bij Ali ( en betaald daar 10 euro voor , en jij mag dan als klant een meer prijs aftikken van 70 euro ( Want ja de retour kosten / opslag kosten moeten ook betaald worden en de werknemers ) | |
VEM2012 | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:52 |
Online is vrij efficiënt hoor. Als je in 100 winkels voorraad hebt, dan is de kans dat je voorraad weg moet gooien veel groter dan als alles in 1 distributiecentrum staat. Alle autobewegingen van en naar de stad. Maar wel een goed idee om onnodige bewegingen te voorkomen. Ik stel voor om bezoek aan de kerk te belasten met 10 euro per keer en het geld dat daarmee vrijkomt te besteden aan onderwijs en wetenschap. | |
raptorix | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:54 |
Voorstander, niet om het MKB te betalen, maar wel de extra troep die het oplevert, hier in Amsterdam merk je dat de bakken veel vaker verstopt zijn, het zou ook fijn zijn als men statiegeld op de verpakking invoert. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:55 |
Het steek je kop in het zand wereldbeeld. Het verdienmodel waarbij veel producten onder druk van de zogenaamde vrije markt onder onmenselijke omstandigheden buiten ons zicht geproduceerd wordt. Dat verdien model waardoor op deze producten voor Zalando maar ook de Primark zoveel marge zit dat opnieuw ophangen te duur is. ![]() De externaliteiten moeten meegerekend gaan worden voordat we het ooit nog over vrije markten kunnen hebben. | |
DaMart | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:58 |
Onzinnig idee dat hopelijk snel in de prullenbak belandt. Sommige dingen zijn lokaal gewoon niet te vinden, dus is bestellen handiger. Bovendien kan er beter 1 busje met 10 pakketten rijden dan 10 auto's met 1 pakket. | |
VEM2012 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:02 |
Daarom is het ook ZWARTE piet. Die ontduikt gewoon de belastingen. | |
VEM2012 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:05 |
Het enige wat zinvol kan zijn is alle goedkope Chinese troep zwaarder belasten. Dat een T-shirt niet meer voor 5 euro gekocht kan worden, maar dat je daar minimaal 30-40 euro voor betaalt. Dan kan het ook minder milieubelastend als je dat meeweegt in de mate van belasten. Maar goed, now is not the time. | |
Perrin | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:07 |
Prima om pakketbezorging beter te organiseren maar het beeld dat je die producten anders makkelijk om de hoek kunt halen, raakt kant noch wal. Detailhandel voegt op veel plekken totaal niks toe, die panden kunnen veel zinniger ingezet dan dozenschuiverij. Online veel groter aanbod, betere keuzehulp, goedkoper. | |
Newone82 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:09 |
Gestoord plan. Is nu eenmaal hoe marktwerking werkt. | |
111210 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:10 |
Voor veel producten is er een reden dat het hier niet te koop is, al die chinese ali zooi bv | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:14 |
Meer van die pakket-automaten plaatsen, dat werkt prima en houdt de drukte weg bij winkels. Kost ook geen personeel. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:15 |
Bijna alles wat je nu aan harde goede koopt is MADE IN CHINA. Of denk je nu echt dat Apple hun telefoons alleen maar met dingen uit de USA maakt en zelfs dar in elkaar gezet word. Nee dat word door onderdelen van hun grootste rivaal Samsung te gebruiken en ga zo maar even door. Want ja dat scheelt heel veel , aan fabrieken bouwen, arbeidsloon Dus we gaan er lekker meer aan over houden | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:17 |
Mijn ouders zijn het helemaal zat met de buren. Die zijn nooit thuis, maar er staat bijna elke dag wel een bezorger voor de deur. Soms 3 op 1 dag. Dus steeds wordt bij m'n ouders aangebeld, of ze het pakketje willen aannemen voor de buren. Dat doen ze dus niet meer. | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:17 |
Het kan nog erger. Gratis retourneren.. Terwijl het bij je thuis wordt afgehaald ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:20 |
Dit zijn dus de luie flikkers die het thuis laten afhalen als her teruggestuurd moet worden. De hele gang vol met zalando, bol, etc. En een? Soms meerdere per dag. Compleet schaamteloos. | |
torentje | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:20 |
Zonder bemoeienis van jaloerse welgestelden is goedkoop geen duurkoop. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:23 |
Dat dat ook in China gemaakt wordt en wel aan de EU-eisen voldoet wil niet zeggen dat al die Chinese nep meuk werkelijk hetzelfde is en ook aan de EU-eisen voldoet. Nee, 99 van de 100 keer is het "hetzelfde" maar is het tot aan het label nagemaakt en voldoet het niet aan de veiligheidseisen. Giftige stoffen, verkleedkleren die niet aan de eisen voldoen qua ontvlambaarheid, en daar waar je dotje nog prima wegkomt als ze in haar originele Elsa-jurkje langs een kaars loopt omdat die stof moet doven, staat je dotje in lichterlaaie als dat een goedkope Chinese rip-off is, maar je hebt wel ¤ 35 bespaard hoor 👍 | |
quo_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:24 |
Dit lijkt een mooi compromis maar levert per saldo meer verkeersbewegingen op. | |
VEM2012 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:26 |
Maar die ene iPhone is het probleem ook niet. Wel die kut die iedere week weer iets bij Shein koopt voor een paar euro, om het na twee keer dragen in de afvalbak te flikkeren. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:26 |
Gewoon 3 maten bestellen en de 2 die niet passen terugsturen... en dat van verschillende kledingstukken ![]() Zo gaat dat. | |
Enchanter | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:26 |
Op zich een goed idee , maar voor kleine dorpjes die alleen een supermarkt en een kroeg hebben wordt dat wat moeilijker | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:27 |
Liever 1 busje die de hele dag rondrijdt dan 50 autos die een half uur heen en terug rijden. Maar dat nemen we niet mee en voeren we een belasting op alles wat we kunnen bedenken. Snap dit onzinvoorstel niet goed. Typisch populisme van cu en een nono voorstel. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:29 |
Ja klopt dat is vaak weer de andere kant van het verhaal. Maar ook de Chinezen staan niet stil he , ook die dingen worden met de dag beter Die lui daar gaan zo snel met dingen , wij hebben hier 20 mil inwoners in het hele land wonen. Je spreekt daar van 2 a 3 steden Dat ga je als westers land nooit bij benen. | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:29 |
Daar werd zelfs reclame mee gemaakt.. | |
Frutsel | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31 |
Gaan we jou ook terugsturen | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31 |
Je heb ze zelf die het dan dragen voor een avond ( label wegwerken maar wel laten zitten ) de volgende dag terug sturen want het was niet naar smaak of te klein ![]() Ik heb ze mee gemaakt dat soort volk | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31 |
Het is geen kwestie van "niet stilstaan", het is pure diefstal als het tot aan de verpakking nagemaakt wordt. | |
de_boswachter | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:32 |
Oneens want bestellen is goed voor de ecunnemie | |
Alpha0 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:33 |
Weer zo iemand die bepaalt waar bedrijven en burgers hun benzine / diesel aan mogen uitgeven. Planeconomie, werkt niet. | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:38 |
Zorg jij voor de inklaring? | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:39 |
Is een interessante docu over. Volgescheten boxershorts, gedragen pakken. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:41 |
Die 50 auto's ging normaliter maar eens in de maand naar het centrum om dan meteen de juiste kleding te kopen voor het gehele gezin. Het is een mythe dat thuisbezorging efficiënter is als een huishouden wat aankopen tegelijk doet in een winkelcentrum. ![]() | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:42 |
Merk recht , Ja 200% product zelf ... nee Ik maak een telefoon ( martiaal die ik daar voor gebruik is 170 euro ) Nu geef ik het uit onder de naam Fok.NL telefoon vraagt daar 240 euro voor... Wil er ook wel wat aan over houden. Nu komt Steve Jobs aanlopen ik wil ook 2,mil van die telefoontjes voor dat zelfde bedrag gemaakt hebben. Alleen zet er een aangevreten stuk fruit op dan kan ik het weer verkopen voor 1550 euro per stuk. Dat is diefstal.... Mijn voor een product van 170 euro aan waarde is even 1550 euro laten betalen omdat er alelen 1 logo op staat . En beter goed gejat dan slecht verzonnen. Maar het is niet alleen de namaak , maar ook gewoon met andere dingen , waarom komen die Chineze telefoon dan nu in eens zo hoog in de markt ? niet om dat het diefstal is of dat het nagemaakt is . Nee puur omdat alles aan loon laag ligt en ook veel minder winst er op pakken. Beter iets voor 500 euro 1 miljoen keer verkopen dan iets van 1500 euro maar 300 keer verkopen: ![]() Hoe groter je klanten groep hoe meer gratis reclame | |
VEM2012 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:48 |
Welke white label telefoon heb jij hier nu uit je duim gezogen? | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:50 |
Is dat zo? Als ik puur naar mijzelf kijk (ja, N = 1), rij ik na het werk even langs een pakketpunt. Of als ik boodschappen ga doen. Het alternatief is een bezorger die met mach 4 door woonwijken scheurt om voor een dichte deur te staan. Want ze komen doorgaans overdag. Als ik dan als afleveradres mijn werk invul, zal je zien dat ze in de avond komen, of door de gebruikelijke vertraging niet op dinsdag, maar op zaterdag voor een dichte deur staan. Dat zijn nog eens zinloze verkeersbewegingen. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:51 |
ja wist even niet snel een merk te noemen .. wilde eerste mijn merk zeggen , Xiaomi maar die heeft nu zelfs ook al telefoons van 800 euro ![]() | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:54 |
Dat ze levensgevaarlijke zooi maken komt niet door onkunde, ze kunnen het echt wel. Het komt door de absolute bodemprijzen die 'wij' in het Westen willen betalen. High end producten als een iPhone werden in China gemaakt (nu in India volgens mij), terwijl ze op het zelfde moment brandgevaarlijke laders maken voor 3 dubbeltjes. Zolang er een markt is voor die rommel zullen ze het blijven produceren, hoe ver de techniek ook is. | |
Cupfighter | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:56 |
En wat als we weer een pandemie krijgen CU? Wat een dom voorstel weer | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:57 |
klopt , en dan maar klagen dat Chinezen rommel levert. En we moeten die zooi niet kopen.. maar we doen het ook zelf met zijn alle ...... | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:03 |
Vooropgesteld dat Apple grote marges pakt, is je verhaal natuurlijk voor een groot deel onjuist. Die goedkope China-phones verschillen op een paar sleutelpunten van de dure A-merken. Ten eerste is er ontwikkeling. Apple (en andere A-merken) geven een hoop geld uit aan ontwikkeling van de producten. De materiaal- en productiekosten kunnen wel eens lager zijn dan de ontwikkelkosten. Dat gebeurt namelijk in dure faciliteiten door dure mensen. Daarnaast is er een groot kwaliteitsverschil. Het is niet voor niets dat een high end iPhone of Galaxy jaren meegaat, terwijl die goedkope China-phone na een jaar op de vuilnisbult ligt. Dan heb je nog de Chinese overheid die haar eigen tech-bedrijven massaal steunt om de wereldwijde markt te verzadigen. In ruil voor wat achterdeurtjes wellicht. Het feit dat een beetje degelijke telefoon uit China bijna net zo veel kost als een vergelijkbaar A-merk-toestel zegt eigenlijk wel genoeg. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:04 |
We zouden volgens de normen die zooi in Europa niet eens mogen kopen. Maar ja regeltjes maken en niet naleven is blijkbaar standaard voor onze maatschappij en de bijbehorende bestuurders die hiervoor structureel hun kop in het zand steken en nu weer nieuwe regeltjes willen invoeren. ![]() | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:06 |
Dat is het enige dat we kunnen doen denk ik, kappen met die rommel. Het lukt mij al een poosje, maar ik snap dat het voor veel mensen te aantrekkelijk is. Ik ben sinds een paar jaar veel meer van het lokale. Liever even naar de winkel dan weer wat bestellen bij de goedkoopste aanbieder. Amazon vermijd ik als de pest, goedkope meuk uit China komt m'n huis niet in (met name spul met een stekker of een accu) en als het even kan sla ik ketens als Bol.com over ten faveure van kleine lokale winkels. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:08 |
Ga jij lekker naar het pakketpunt, laat ik mijn pakketjes gewoon thuisbezorgen. ![]() Of ben jij meer, net zoals de standaard reli-fundie, van het andere mensen dingen opdringen, omdat jij iets gelooft? ![]() | |
Metalfrost | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:13 |
Hier zal minister Kuipers niet blij mee zijn, met de nieuwe coronagolf aanstaande. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:14 |
BOL help juist heel veel de MKB, zo had ik geen zin om bij een PC winkel wat te gaan halen hier in de stad ... Kijk wel op bol zelfde prijs........ mooi dan ga ik geen moeite doen om de hele stad door te rijden . Waar kwam het uit eindelijk vandaan .. Juist bij die Pc boer hier in de stad. ![]() Bol is juist en van de weinige die ook de MKB erg goed helpt. Ja die Amazon ![]() | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:15 |
En toch blijven verzinnen dat die telefoon eigenlijk maar ¤ 170 zou moeten kosten..... Even los van het feit dat ik zeker geen telefoon koop van een merk dat haar data verplicht moet delen met de Chinese overheid. | |
GwanGwaa | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:31 |
We zijn het niet vaak eens, maar nu wel. Ik heb een hartgrondig hekel aan mensen die me dingen op willen dringen en "heel toevallig" doen christenen dat 9 van de 10x. De gemiddelde gelovige hou ik dan ook vér uit mijn buurt. | |
GwanGwaa | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32 |
Denken in oplossingen dit. Prima plan. ![]() ![]() | |
Confetti | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33 |
De vervuiler moet betaldn. Wegenbelasting voor bestelbusjes vertienvoudigen zou meer dan redelijk zijn. Bol heeft de lusten maar wederom niet de lasten van een top infrastructuur. | |
Fietsenrek | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:36 |
Als je in sommige dorpen al 2 bussen heb rijden met 100 tot 120 pakketjes per bus, hoe is dat meer vervuilend als straks 200 man met de auto naar de winkel gaan? Is puur een verdienmodel, niks meer niks minder. | |
Fleischmeister | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:37 |
Hoop specifiek computer- en muziekspul kan ik niet eens in de buurt kopen, da’s makkelijk verdiend dus | |
Fietsenrek | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:38 |
Idee is goed, alleen dan heb je dubbele vervuiling. Een bus die het aflevert, en auto's die het pakketje weer ophalen. | |
Fleischmeister | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41 |
Kan ik nog mee leven ja, ik laat nu toch al zoveel mogelijk bij de lokale supermarkt neergooien omdat ik overdag toch nooit thuis ben, tot 22:00 open, ideaal. Neem wel aan dat je voor bankstellen e.d. geen belasting hoeft te betalen ![]() | |
Newone82 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41 |
Winkelen online is onderzocht geworden is minder CO2 uitstoot dan ouderwets winkelen. Christenunie 😂😂 https://www.hva.nl/cet/ge(...)is-dat-duurzaam.html | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41 |
Da ga je uit van 2 dingen: - Alle pakketten worden bij de eerste poging afgeleverd - Mensen stappen speciaal voor het pakketje in de auto Die afhaalpunten liggen vaak in/bij supermarkten en bezorging vindt vaak plaats tijdens kantooruren. | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:42 |
Misschien is een goed compromis wel het bijbetalen na de eerste bezorgpoging. Als je het toch thuis laat bezorgen, ben dan thuis. Zo niet, betaal je nogmaals verzendkosten. | |
Newone82 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:43 |
Moeten bezorgers wel meer bezorgtijd hebben. Die hebben ze nu niet | |
jogy | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:43 |
Bij de 'eigen' webshops lijkt het mij juist efficiënter en minder vervuilend als je de pakketjes rond laat brengen ipv zelf de deur uit gaan en shoppen. even uitgaande van het gebruik van een auto als vervoer. Winkelaar: Auto in, reis naar winkel, artikel halen en weer reis terug naar huis. koerier busje in, reis naar een tiental adressen, reis terug. een tiental terugreizen minder zeg maar. coolblue en postnl zetten ook steeds vaker fietsen in overigens. Enige waar ik me altijd wel een beetje bezwaard bij voel is wanneer ik bij Amazon iets bestel en de wereldreis zie die het maakt. Van Frankrijk naar Duitsland, van Duitsland naar Nederland en vanuit distributiecentrum naar mijn huis of het afleverpunt toe. En dat dan voor een pakketje van een tientje oid. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:48 |
Mensen die wat neerplempen aan de hand van een titel maar niet het stuk lezen. ![]() Het is afhankelijk wat er besteld wordt, en dat men kleding en het aantal retouren wat daarmee gepaard gaat niet in het stukje noemt is ook verdacht. Maar goed de opdrachtgever was ook een online winkel branche organisatie, dus de wij van wc eend zal wel groot zijn. ![]()
| |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:49 |
Ja en dan net als van de week dus wel thuis zijn maar geen pakket. Mailtje krijgen: pakket is bezorgt op 18:30 Terwijl hier de deur gewoon open stond. Na 2 keer bellen de dag erna bleek hij het pakketje afgeleverd te hebben bij een centraal punt. Dan ga ik toch echt niet de verzend kosten betalen hoor | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:54 |
Er gaat een hoop mis bij PostNL, dat is helemaal waar en moet ook opgelost worden. Maar dat kan misschien als ze minder zinloze ritten hoeven te maken. Misschien kunnen ze dan wat meer degelijk personeel in dienst nemen, in plaats van die ratten die bijna vanuit de bus je spullen op de stoep gooien en het daar lekker laten liggen als je niet open doet. Als je dan melding maakt van identiteitsfraude omdat iemand (lees: de bezorger) je handtekening heeft vervalst gooien ze het nog steeds op "dat mag want corona". PostNL moet compleet geherstructureerd worden, dat bedrijf is kapot. | |
Beathoven | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:03 |
Opzich geen verkeerd proefballonnetje, de supermarkten zijn er en zaken als electronicawinkels kunnen prima online. | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:14 |
Oneens. Er wordt nu meer besteld waarschijnlijk en daarom zijn er misschien meer busjes die rondrijden. De hele keten is efficienter ingericht. Niet voor niets dat het goedkoper is of dat je bij webshops een ruimer assortiment hebt. Je hebt geen fysieke winkels meer nodig, maar 1 DC. 50/100 ritten worden vervangen door 1. Als jij cijfers hebt die 'de mythe' bewijzen, zie ze graag. Maar terug naar de retail dan maar? Stadscentra willen die mensen niet eens, kijk eens hoe het wordt ingericht. Dure en zeer parkeergelegenheden aan de randen. Buitengebieden die niet eens in het weekend (wanneer mensen naar de retail kunnen) worden ontsloten door het OV. Leegstand qua winkels en inhoud wat beperkter is qua assortiment. Met de fiets dan maar? Zie jij jezelf al gaan met de gekochte bepakking? Lastig fietsen... | |
MichaelScott | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:17 |
Alsof normale winkels minder vervuilend zijn. ![]() De winkel ertussenuit halen scheelt minstens een vervoersbeweging en daarmee CO2-uitstoot. Daarnaast kost het open houden van winkels natuurlijk ook gewoon energie en gas waardoor je je moet afvragen of dat wenselijk is in deze tijd. | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:20 |
Vervoer van het winkelpersoneel om het dagelijks open te houden... | |
Nielsch | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:21 |
Bol.com bestelt helemaal niets bij Ali. Verkopers die opereren via het platform Bol.com echter wel, die laten het pakje gewoon rechtstreeks uit China dropshippen bij de consument. Dus in feite worden er 3 tussenpartijen gebruikt (bol, verkopend bedrijfje en ali) om een pakketje van de leverancier naar de consument te krijgen. | |
Nielsch | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:25 |
Je snapt dat die bezorgers (die niet eens in dienst zijn maar gedwongen worden om te werken als ZZPer) tot dat soort praktijken gedwongen worden door de uitknijppraktijken van PostNL he. Dus nee, PostNL gaat helemaal geen degelijk personeel in dienst nemen, PostNL vindt al deze praktijken wel best en stuurt er zelfs op aan. | |
pokkerdepok | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:25 |
bol, en die berekenen het dan ongetwijfeld door aan de klant. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:26 |
En de belastingdienst werkt er vrolijk aan mee. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:37 |
Wacht eens nu moet ik met cijfers komen omdat jij een stelling poneerde met zelfbedachte cijfers. ![]() Webshops zijn alleen goedkoper omdat men geen dure winkelruimte hoeft te huren a 655 euro per vierkante meter. Gemiddeld pand 150 vierkante meter dan betaal je voor fysieke aanwezigheid in een winkelstraat al 100.000 euro per jaar. Verder mag je je stelling dan ook onderbouwen met cijfers die je gelijk bewijzen. Er wordt meer besteld in de meest lullige besteleenheden daarom vechten ook bedrijven als flink en gorrilas zich in omdat de consument te lui is om zelf even naar de supermarkt te gaan omdat ze wat vergeten zijn. Als ik naar de supermarkt ga haal ik meteen eten voor meerdere dagen en ben ik wat vergeten dan haal ik het de volgende keer wel. | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:44 |
Zie vooral de laatste zin van m'n post ![]() | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:49 |
Pssst:
| |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:53 |
Psst een wij van wc-eend onderzoek zoals ik al vermelde lees maar terug . ![]() | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:54 |
Lamaar, aan jou ga ik geen tijd meer besteden. Ben ook zowat de enige die op jou reageert hier, waar blijkt met reden. Niet mee te discussiëren. | |
Neef_Wuppie | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:02 |
Er staat ook in mijn post dat je tegen een extra tarief je pakketjes wel thuis kunt laten bezorgen. Maar om voor al die kleine pakketjes de hele wijk door te rijden terwijl men dat prima even ergens op kan halen of eventueel tijdens het boodschappen doen even meeneemt lijkt me niet zo gek. Maar helaas zijn veel mensen in Nederland liever lui dan moe. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:03 |
Artikel gaat over pakketpost, niet over bestellen bij de supermarkt. Overigens bestrijd ik dat het te maken heeft met lui. Je boodschappen laten bezorgen is gewoon veel efficienter. En als dat toiletpapier is, dan neem je gewoon iets mee van je werk? ![]() Dat jij als beroepswerkeloze nu de hele dag de tijd hebt om daar mee bezig te zijn.... | |
Knipoogje | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:06 |
En snelrij-lanen voor die smalle electrische pakketautootjes, net als ook snelfietslanen worden aangelegd ![]() | |
Speekselklier | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:08 |
Waarom niet stimuleren dat bestelbusjes electrisch zijn. Ze rijden vooral korte afstanden en staan 80% van de tijd met een draaide motor. Beide een ideale combi voor elektrisch. Als al die busjes electrisch zijn is het direct ook schoner dan al die auto-tjes die naar de binnenstad rijden. [ Bericht 24% gewijzigd door Speekselklier op 05-10-2022 13:19:25 ] | |
Neef_Wuppie | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:08 |
Nee, want ik woon in de Randstad en zit alles om de hoek. Je kiest er zelf voor om in de middle of niks te gaan wonen. | |
Basp1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:10 |
Ja ja omdat je geen gelijk krijgt en zelf dingen verzint nu gaan janken dat er geen discussie met mij mogelijk is. ![]() Weerleg de kritiek maar die ik al gegeven heb op het wij van wc-eend onderzoek. Het liefst zie ik een onafhankelijk onderzoek dat alles wat los en vast zit in kleine hoeveelheden bezorgen echt veel duurzamer is als een consument die naar de winkel in de buurt gaat. Maar goed dat was al niet duurzaam bij het wceend onderzoek. | |
Grrrrrrrr | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:11 |
Het is alleen nu gewoon een marktpartij, die zich gedragen zoals je van een marktpartij mag verwachten: alles staat in het teken van geldelijk gewin. Die gaan zelf niet veel doen aan de beroerde arbeidsvoorwaarden en omstandigheden. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:12 |
Dat zei ik. Jij hebt als beroepswerkeloze de hele dag de tijd om daar me bezig te zijn. Ik heb wel betere dingen te doen. In de Randstad met alles om de hoek. | |
Monolith | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:13 |
Het bedrijfsresultaat van PostNL is vrij beroerd hoor. PostNL is feitelijk gewoon de bezorgdienst van Bol.com, heel bot gezegd. Ze kunnen kostprijstechnisch ook niet concurreren met grote internationale partijen als DHL die hun vaste lasten over veel grotere volumes kunnen spreiden. Als je de markt al een kant op wilt duwen, dan kun je beter minimumtarieven van bezorgende partijen gaan eisen. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:17 |
Boodschappen laten bezorgen kan idd efficiënt zijn, maar gebruik maken van Gorilla's voor een zak chips en dipsaus is gewoon lui. Overigens vind ik toiletpapier wel dusdanig essentieel dat ik zorg dat ik nooit zonder zit, en ik koop het (net als keukenrol, wasmiddel, vaatwastabletten en Coca-Cola) alleen maar in de aanbieding. Als ik zonder toiletpapier kom te zitten heb ik echt wel ergens zwaar gefaald qua inkopen. Toiletpapier in de aanbieding is overigens ook een van de weinige momenten dat ik met de auto bij de supermarkt kom, en dan niet de auto pakken om naar de supermarkt te gaan, maar op een moment dat ik toch al met de auto op weg ben ook bij de supermarkt stoppen. Je kunt het allemaal net zo moeilijk, duur en milieuvervuilend maken als je wilt, maar door Gorilla's een zak chips en dip laten bezorgen is gewoon lui. | |
Neef_Wuppie | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:20 |
Als je buiten de deur werkt kun je je pakketje niet aannemen, als je thuis werkt kun je tussendoor even je pakketje ophalen. Bovendien werk ik gewoon, maar dat terzijde. | |
Speekselklier | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:20 |
Maar komen op de fiets dus heeft weinig met milieu-aspecten te maken. | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:24 |
Het een heeft met het ander te maken natuurlijk. PostNL heeft bijvoorbeeld afspraken met bol en zalando. Ze betalen slechts een fractie van wat de consument betaalt en dat moet ergens vandaan komen. Overigens zijn bijna alle zzpers al in loondienst van PostNL gegaan, er zijn nog wel subcontractors met eigen personeel en hoewel PostNL zegt te handhaven op arbeidsvoorwaarden en verloning blijkt dat in de praktijk niet echt zo te zijn. Zo kan en mag een subco zijn of haar route óók uitbesteden. Zo krijg je een constructie waarbij drie bedrijfjes een stukje van de taart eten en onder aan de streep Ali met z'n afgetrapte bus voor 7.50 per uur zwart voor je deur staat. En postnl weet dit. Als je het overigens over onnodige lagen wil hebben zit je bij PostNL ook goed. Van die mensen die al dertig jaar in dienst zijn van alle constructies die het bedrijf ooit is geweest en alle motivatie kwijt zijn, maar wel een riant salaris ontvangen en dus maar eens of twee keer per week op kantoor komen. Door de privatisering en daarbijbehorende versobering van zo'n beetje alles wat het een leuk bedrijf maakte is de inzet dan ook minimaal. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:24 |
Ben ik wel met je eens, hoor. | |
Straatcommando. | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:27 |
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:28 |
Ik werk onregelmatig, dus prima te plannen. Nee, want je werkt thuis. En daarnaast, zoals ik al zei, gruwelijk inefficient. | |
Speekselklier | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:33 |
Oh kan je dat ook tegen die bezorgers bij mij in de wijk vertellen? [ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 05-10-2022 13:56:46 ] | |
Rodgrod | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:33 |
Hangt van je werk af. Een collega van mij liep wekelijks wel om 3 uur even het kantoor uit om een pakketje op te halen. Niemand gaf een shit. | |
Aadil | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:53 |
Lekker handig als je een 65 inch tv hebt besteld ![]() | |
bloodymary1 | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:10 |
Hmmm... dat is voor mij nog 10 km weg (buitengebied). En ook voor alle mensen bij mij in het dorp (waar geen pakketpunt is). En die bezorger komt hier toch al, kan beter alles ineens doen dan dat wij daar allemaal naar toe gaan liggen rijden. En het voordeel van het dorp is dat als je niet thuis bent, de pakjes gewoon veilig neergelegd kunnen worden. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:13 |
In de stad ja, hier niet hoor. | |
Leandra | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:16 |
Gelukkig had ik die besteld incl installeren, dus de jongens die hem kwamen ophangen namen hem ook mee. Alleen een beetje jammer dat ze twee keer moesten komen omdat ze de 43" die er ik voor de slaapkamer bij had besteld niet gelijk meenamen. | |
Fietsenrek | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:19 |
Bij een afhaalpunt wordt het meestal in 1x afgeleverd, klopt. Dat afhalen was natuurlijk een voorbeeld, maar het kan. Minimaal 50% zal zeker met de auto het pakketje ophalen. En de afhaalpunten zijn verschillend per regio. Niet altijd zijn ze in de buurt van supermarkten. | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:22 |
Ik zou zeggen, ga dat lekker uitvoeren of bestel het ergens. | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:27 |
Zijn daar cijfers van of denk je dat? | |
Fietsenrek | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:53 |
Zijn geen cijfers van zover ik weet. Misschien een leuk onderzoek voor iemand met tijd over Haha. Wel kwam ik dit tegen tijdens de zoektocht: https://nos.nl/artikel/23(...)-met-fiets-opgehaald | |
Speekselklier | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:25 |
In de stad ook niet. Voor een groot deel zzp-ers met een tien jaar oude diesel. | |
Nielsch | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:29 |
Okee, dus voor het milieu hoeft de CU deze exercitie helemaal niet te doen. Een hele woonwijk die pakjes gaat bestellen bij een of twee grote distributiecentra en vervolgens één busje dat naar die woonwijk toegaat is een stuk milieuvriendelijker dan wanneer alle inwoners van die wijk in hun auto springen en naar 40 verschillende winkels rijden, winkels die bovendien allemaal gas, water en licht verbruiken én personeel heeft dat ook nog eens naar die winkels toe moet. Blijft over het MKB argument. Hoewel ik daar enigszins gevoelig voor ben denk ik dat grote jongens als Bol, Amazon en Zalando helemaal niks gaan merken van deze maatregel maar dat het wel als gevolg heeft dat kleine MKB'ers met een webshop deze maatregel moeten doorberekenen, nog hogere prijzen moeten vragen en het dus nog moeilijker krijgen ten opzichte van de grote spelers. | |
smizy | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:40 |
Zout toch op met je kutbelasting. En daarnaast ik heb geen trekhaak op mijn fiets...ga ik met de auto dan kan de bezorger het beter doen met mindee uitstoot. [ Bericht 46% gewijzigd door smizy op 05-10-2022 16:14:37 ] | |
Het_Bokje | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:44 |
Totdat die dingen ineens hackbaar/kraakbaar zijn ![]() | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:48 |
Dat is inderdaad een kwestie van tijd ![]() | |
hollandia02 | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:48 |
Pakjes hoger belasten als boost voor de lokale middenstand maar wel ¤6-8 per uur rekenen voor parkeren in de steden Ok | |
MisChrartin | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:49 |
De grote online retailers doen ook niet hun best om te bundelen omdat ze zelf niet alles in hun warehouse hebben maar dat ze alleen tussenpartij zijn. Dan ‘spaar’ je alle bestellingen in een week op en kies je 1 bezorgdag. Vervolgens staan er die dag 4 verschillende busjes voor je deur. Tsja dat schiet echt niet op en denk ik de volgende keer ook zoek het maar lekker uit Bol. Ik laat dan alles wel zsm komen. [ Bericht 0% gewijzigd door MisChrartin op 05-10-2022 16:11:20 ] | |
tjoptjop | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:25 |
De tijd van echt goedkope Chinese troep is ook alweer een paar jaar achter ons, dat komt inmiddels uit andere, goedkopere, landen. Wat je nu wel meer ziet, en dat is eigenlijk ook wel een mooie karma. Dat de Chinese fabrikanten die al jaren spul voor westerse merken maakten nu die kennis en ervaring gebruikt om eigen merken te lanceren. En dan heb ik het niet eens over het jatten van IP, maar gewoon eigen spul. | |
Elan | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:31 |
Gewoon een centraal punt in de wijk met kastjes waar je je bende kunt ophalen, blijft een week liggen en anders heb je pech. Hele grote pakketten die niet passen moeten aangetekend verzonden worden (kosten koper) Gezeik altijd om klotepakjes weer bij buren op te halen is niks voor deze autist. Helemaal als je meerdere dingen moet bestellen. En de lokale economie help je er ook nog eens volledig mee om zeep met die pakketjescultuur. Weg er mee! | |
Newone82 | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:41 |
edit: doe dat eens netjes aub, met link naar bron en filter de dubbele zinnen er eens uit. [ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 05-10-2022 16:43:49 ] | |
raptorix | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:20 |
Hier heb je al commerciële aanbieders voor. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:45 |
Ja dat merk je wel de laatste jaren vliegen de nieuwe merken je om je oren ... Xiaomi Huawei XPENG En wat nog helemaal erger is .. die lui gaan gewoon hier shoppen en nemen gewoon veel bedrijven over | |
Metro2005 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:09 |
1950 denk ik. De meeste (binnen)steden hebben nog amper winkels en de winkels die er zijn hebben niks op voorraad of je krijgt te horen dat je het online kunt bestellen ![]() Ook zijn veel dingen domweg uitsluitend online te koop dus waar moet ik dat lokaal kopen dan? Specifieke electronica onderdelen bv? Laptops die ne-rgens in de winkel op voorraad zijn (voor mijn laatste laptop 6 (!) winkels afgeweest, nergens te krijgen.... online de dag erna in huis) Het is tevens een beetje mosterd na de maaltijd en volledig zelf door de overheid veroorzaakt. Eerst jaag je alle consumenten weg door het invoeren van betaald parkeren overal, winkels moeten zich verplicht (!) vestigen in winkelcentra met torenhoge huren, daarna moet je zaak dicht vanwege corona, daarna mag alleen een bepaald deel van de bevolking dat braaf naar de overheid heeft geluisterd nog bij je winkelen en als trap na betalen ze nu een vertienvoudiging van de energiekosten. Zoals gebruikelijk bij de overheid die weer iets gesloopt heeft door er met hun vingers aan te zitten krijgt de vrije markt daar ongetwijfeld straks weer de schuld van ![]() Wat een kansloos voorstel dit. Het is 2022, geen 1950. Mensen moeten allebei werken en hebben geen zin en geen tijd om op zaterdag naar een winkel te gaan die 9 vd 10 keer toch niet heeft waar je naar zoekt. De brick and mortar winkel is voor veel dingen gewoon dood. Alleen specialistische zaken zullen blijven bestaan (meubelwinkels, kampeerwinkels, auto en fietsenzaken, high end audio/video apparatuur, bedden en keukenzaken etc) De rest is gewoon overbodig en om iets dat nutteloos en overbodig wordt gevonden door de meeste mensen in stand te houden omdat iemand van de ChristenUnie dat niet leuk vindt is nogal kansloos. En dat gewauwel over het milieu, online shops zijn ruim 2 keer minder belastend voor het milieu Oprotten met dit soort onzinnige verspilling van kostbare kabinetstijd. ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 05-10-2022 18:14:41 ] | |
111210 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:13 |
Apple producten worden gecontroleerd en gekeurd aan europese standaarden, alle zooi direct van ali helemaal niet. Waarom denk je dat er brandjes ontstaan bij al die goedkoop geïmporteerde opladers en andere electronica? | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:15 |
Paarmaanden geleden hier een grote binnen brand geweest door een oplader. En dat was due wel europeese goedgekeurd. Dus het zegt niets . | |
Lospedrosa | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:17 |
CE is soms ook China Export hè? ![]() | |
111210 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:17 |
Nja er vliegen ook wel eens autos in de fik die gekeurd zijn. Maargoed al die zooi is iig niet gekeurd, en je hebt ook geen idee wat voor (schadelijke) materialen er gebruikt zijn. | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:42 |
Ja maar dat is dan alleen over Ali spullen. Maar ik gebruik die nooit .. koop altijd wel via de NL retailers of Import via NL bedrijven Dus wat er rond gaat op een Ali weet ik niet , mijn ma koop ook zo veel via die Ali Maar niets voor mij .. En zeker dingen die stroomgebruiken zal ik nooit doen. Maar ik kijk niet naar de ( grijze markt ) maar echt puur de witte markt. Dingen die je gewoon via NL markt koop mag je er toch wel vanuit gaan dat het goed is. | |
Janneke141 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:45 |
Ze zouden natuurlijk ook gewoon de eigen wetgeving mbt arbeidsvoorwaarden kunnen gaan handhaven. Dan gaan de kosten ook omhoog, heb je hetzelfde effect met een bonus voor de bezorgers. | |
Repentless | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:45 |
Dus deze dwaas denkt dat het uit 'klimaatoogpunt' beter is om in plaats van een centraal distributiepunt van waaruit alles rechtstreeks wordt verzonden naar de eindgebruiker, exponentieel meer individuele winkels in elke woonplaats in Nederland 8 uur per dag open te laten zijn en energie te laten verbruiken, ook als er geen klanten zijn. Die producten die naar al die individuele winkels verstuurd moeten worden, komen daar vanzelf en zijn onverpakt? In plaats van een product 1 reis vanuit een centraal punt te laten afleggen, heeft dit figuur liever dat het langs 2 stations gaat via vrachtverkeer? ![]() | |
rutger05 | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:28 |
Laatst ook exact zo bij mij gegaan met DHL Ik was thuis tijdens het opgegeven tijdsframe van DHL, zelfs de deur open gezet en dan opeens een mailtje dat het is afgeleverd bij ene 'Pietje' die ik niet ken. Na vele minuten in de wacht te staan bij DHL er achter komen dat je pakketje ongevraagd is bezorgd bij een afhaalpunt. Zeer slechte zaak. Ik betaal dan liever meer geld voor een normale service. | |
sjorsie1982 | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:31 |
Dat voorraad probleem is echt zoooo herkenbaar! | |
RAVW | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:31 |
Wat ik dan wel weer mooi vond dat 2 dagen later een mail binnen kreeg , dat mijn klacht goed was afgehandeld intern. Sorry voor de overlast. Dit was dan wel Post.nl ![]() Daarna is het al twee keer goed gegaan ![]() | |
111210 | woensdag 5 oktober 2022 @ 20:21 |
Bol.com en vele webwinkels staan ook vol met diezelfde meuk die gewoon doorverkocht of gedropshipt wordt. Dus dat zegt alsnog niet zo veel. | |
sjorsie1982 | woensdag 5 oktober 2022 @ 20:23 |
dit lijkt mij tegenstrijdig met elkaar.... | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2022 @ 20:33 |
Ja hoor, ze hebben weer flink nagedacht in de tweede kamer: NÓG een straf om te leven belasting voor een verzonnen probleem ![]() Echt, die 150 koppen daar kunnen geen enkele praktische oplossing bedenken, er is áltijd wel geld mee gemoeid. Voor dit probleem kan ik zo een oplossing bedenken die daadwerkelijk iets toevoegt, zonder dat de 500ste belasting hoeft te worden geheven/ ingevoerd. Wat een incompetent zooitje, niet te filmen ![]() | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2022 @ 20:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
111210 | woensdag 5 oktober 2022 @ 20:44 |
Bol.com zelf niet, maar er zitten ook webwinkels die ook op bol verkopen. Kan je ook zien bij bepaalde producten dat het via een andere webwinkel op het bol.com platform wordt verkocht | |
tjoptjop | woensdag 5 oktober 2022 @ 21:45 |
Bij wielrenfietsen en onderdelen zie je het ook. Jarenlang trokken Westerse merken naar Taiwan en later China omdat het zo lekker goedkoop is. Carbon frame van $200 verkopen voor $2500 bijv. Maar nu heb je dus ook Chinese merken als Farsport of Winspace die uitstekend spul leveren voor serieus minder geld. Bij auto's gaat het de komende decennia ook flink groeien gezien het allemaal electrisch wordt. Dat laatste wat je zegt is ook niet meer dan logisch gezien de geldstromen van het Westen naar China toe, die gaan echt niet alleen maar staatsobligaties kopen ![]() |