abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206209854
Weer zo iemand die bepaalt waar bedrijven en burgers hun benzine / diesel aan mogen uitgeven. Planeconomie, werkt niet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:38:32 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209913
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Gaan we jou ook terugsturen
Zorg jij voor de inklaring?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:39:16 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209920
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef RAVW het volgende:

[..]
Je heb ze zelf die het dan dragen voor een avond ( label wegwerken maar wel laten zitten ) de volgende dag terug sturen want het was niet naar smaak of te klein ;(
Ik heb ze mee gemaakt dat soort volk
Is een interessante docu over. Volgescheten boxershorts, gedragen pakken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206209941
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Red_85 het volgende:
Liever 1 busje die de hele dag rondrijdt dan 50 autos die een half uur heen en terug rijden. Maar dat nemen we niet mee en voeren we een belasting op alles wat we kunnen bedenken.

Snap dit onzinvoorstel niet goed. Typisch populisme van cu en een nono voorstel.
Die 50 auto's ging normaliter maar eens in de maand naar het centrum om dan meteen de juiste kleding te kopen voor het gehele gezin. Het is een mythe dat thuisbezorging efficiënter is als een huishouden wat aankopen tegelijk doet in een winkelcentrum. :D
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:42:23 #80
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209958
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is geen kwestie van "niet stilstaan", het is pure diefstal als het tot aan de verpakking nagemaakt wordt.
Merk recht , Ja 200%
product zelf ... nee

Ik maak een telefoon ( martiaal die ik daar voor gebruik is 170 euro )
Nu geef ik het uit onder de naam Fok.NL telefoon vraagt daar 240 euro voor...
Wil er ook wel wat aan over houden.

Nu komt Steve Jobs aanlopen ik wil ook 2,mil van die telefoontjes voor dat zelfde bedrag gemaakt hebben.
Alleen zet er een aangevreten stuk fruit op dan kan ik het weer verkopen voor 1550 euro per stuk.

Dat is diefstal.... Mijn voor een product van 170 euro aan waarde is even 1550 euro laten betalen omdat er alelen 1 logo op staat .

En beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Maar het is niet alleen de namaak , maar ook gewoon met andere dingen , waarom komen die Chineze telefoon dan nu in eens zo hoog in de markt ?
niet om dat het diefstal is of dat het nagemaakt is .
Nee puur omdat alles aan loon laag ligt en ook veel minder winst er op pakken.

Beter iets voor 500 euro 1 miljoen keer verkopen
dan iets van 1500 euro maar 300 keer verkopen: :Y)
Hoe groter je klanten groep hoe meer gratis reclame
"II like women. I don't understand them, but I like them.."
pi_206210023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:42 schreef RAVW het volgende:

[..]
Merk recht , Ja 200%
product zelf ... nee

Nu komt Steve Jobs aanlopen ik wil ook 2,mil van die telefoontjes voor dat zelfde bedrag gemaakt hebben.
Alleen zet er een aangevreten stuk fruit op dan kan ik het weer verkopen voor 1550 euro per stuk.

Dat is diefstal.... Mijn voor een product van 170 euro aan waarde is even 1550 euro laten betalen omdat er alelen 1 logo op staat .

Maar het is niet alleen de namaak , maar ook gewoon met andere dingen , waarom komen die Chineze telefoon dan nu in eens zo hoog in de markt ?

Welke white label telefoon heb jij hier nu uit je duim gezogen?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:50:36 #82
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:24 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit lijkt een mooi compromis maar levert per saldo meer verkeersbewegingen op.
Is dat zo?
Als ik puur naar mijzelf kijk (ja, N = 1), rij ik na het werk even langs een pakketpunt. Of als ik boodschappen ga doen.
Het alternatief is een bezorger die met mach 4 door woonwijken scheurt om voor een dichte deur te staan. Want ze komen doorgaans overdag. Als ik dan als afleveradres mijn werk invul, zal je zien dat ze in de avond komen, of door de gebruikelijke vertraging niet op dinsdag, maar op zaterdag voor een dichte deur staan. Dat zijn nog eens zinloze verkeersbewegingen.
'B' + 'a' + + 'a' + 'a' === 'BaNaNa'
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:51:20 #83
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke white label telefoon heb jij hier nu uit je duim gezogen?
ja wist even niet snel een merk te noemen .. wilde eerste mijn merk zeggen , Xiaomi maar die heeft nu zelfs ook al telefoons van 800 euro :X
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:54:13 #84
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210088
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:29 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja klopt dat is vaak weer de andere kant van het verhaal.
Maar ook de Chinezen staan niet stil he , ook die dingen worden met de dag beter
Die lui daar gaan zo snel met dingen , wij hebben hier 20 mil inwoners in het hele land wonen.
Je spreekt daar van 2 a 3 steden
Dat ga je als westers land nooit bij benen.
Dat ze levensgevaarlijke zooi maken komt niet door onkunde, ze kunnen het echt wel. Het komt door de absolute bodemprijzen die 'wij' in het Westen willen betalen. High end producten als een iPhone werden in China gemaakt (nu in India volgens mij), terwijl ze op het zelfde moment brandgevaarlijke laders maken voor 3 dubbeltjes. Zolang er een markt is voor die rommel zullen ze het blijven produceren, hoe ver de techniek ook is.
pi_206210126
En wat als we weer een pandemie krijgen CU?
Wat een dom voorstel weer
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:57:16 #86
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210132
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dat ze levensgevaarlijke zooi maken komt niet door onkunde, ze kunnen het echt wel. Het komt door de absolute bodemprijzen die 'wij' in het Westen willen betalen. High end producten als een iPhone werden in China gemaakt (nu in India volgens mij), terwijl ze op het zelfde moment brandgevaarlijke laders maken voor 3 dubbeltjes. Zolang er een markt is voor die rommel zullen ze het blijven produceren, hoe ver de techniek ook is.
klopt , en dan maar klagen dat Chinezen rommel levert.
En we moeten die zooi niet kopen..
maar we doen het ook zelf met zijn alle ......
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:03:33 #87
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:42 schreef RAVW het volgende:

[..]
Merk recht , Ja 200%
product zelf ... nee

Vooropgesteld dat Apple grote marges pakt, is je verhaal natuurlijk voor een groot deel onjuist.
Die goedkope China-phones verschillen op een paar sleutelpunten van de dure A-merken.
Ten eerste is er ontwikkeling. Apple (en andere A-merken) geven een hoop geld uit aan ontwikkeling van de producten. De materiaal- en productiekosten kunnen wel eens lager zijn dan de ontwikkelkosten. Dat gebeurt namelijk in dure faciliteiten door dure mensen.

Daarnaast is er een groot kwaliteitsverschil. Het is niet voor niets dat een high end iPhone of Galaxy jaren meegaat, terwijl die goedkope China-phone na een jaar op de vuilnisbult ligt.

Dan heb je nog de Chinese overheid die haar eigen tech-bedrijven massaal steunt om de wereldwijde markt te verzadigen. In ruil voor wat achterdeurtjes wellicht.

Het feit dat een beetje degelijke telefoon uit China bijna net zo veel kost als een vergelijkbaar A-merk-toestel zegt eigenlijk wel genoeg.
pi_206210214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:57 schreef RAVW het volgende:

[..]
We zouden volgens de normen die zooi in Europa niet eens mogen kopen. Maar ja regeltjes maken en niet naleven is blijkbaar standaard voor onze maatschappij en de bijbehorende bestuurders die hiervoor structureel hun kop in het zand steken en nu weer nieuwe regeltjes willen invoeren. 8)7
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:06:55 #89
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:57 schreef RAVW het volgende:

[..]
Dat is het enige dat we kunnen doen denk ik, kappen met die rommel.
Het lukt mij al een poosje, maar ik snap dat het voor veel mensen te aantrekkelijk is.
Ik ben sinds een paar jaar veel meer van het lokale. Liever even naar de winkel dan weer wat bestellen bij de goedkoopste aanbieder. Amazon vermijd ik als de pest, goedkope meuk uit China komt m'n huis niet in (met name spul met een stekker of een accu) en als het even kan sla ik ketens als Bol.com over ten faveure van kleine lokale winkels.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:08:04 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206210237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Stop met pakketjes aan huis te bezorgen of belast dat. Wat is nou de moeite om even langs een afhaalpunt te gaan?
Ga jij lekker naar het pakketpunt, laat ik mijn pakketjes gewoon thuisbezorgen. ^O^

Of ben jij meer, net zoals de standaard reli-fundie, van het andere mensen dingen opdringen, omdat jij iets gelooft? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206210296
Hier zal minister Kuipers niet blij mee zijn, met de nieuwe coronagolf aanstaande.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:14:07 #92
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210299
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:06 schreef Mano_ het volgende:

[..]
als het even kan sla ik ketens als Bol.com over ten faveure van kleine lokale winkels.
BOL help juist heel veel de MKB, zo had ik geen zin om bij een PC winkel wat te gaan halen hier in de stad ...
Kijk wel op bol zelfde prijs........ mooi dan ga ik geen moeite doen om de hele stad door te rijden .
Waar kwam het uit eindelijk vandaan ..
Juist bij die Pc boer hier in de stad. >:)
Bol is juist en van de weinige die ook de MKB erg goed helpt.
Ja die Amazon :X ben ik ook geen voorstander van .... die gaat alleen dure ruimte reizen maken voor een paar min
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:15:34 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206210312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:51 schreef RAVW het volgende:

[..]
ja wist even niet snel een merk te noemen .. wilde eerste mijn merk zeggen , Xiaomi maar die heeft nu zelfs ook al telefoons van 800 euro :X
En toch blijven verzinnen dat die telefoon eigenlijk maar ¤ 170 zou moeten kosten.....
Even los van het feit dat ik zeker geen telefoon koop van een merk dat haar data verplicht moet delen met de Chinese overheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206210481
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:18 schreef superniger het volgende:
Ik wil belasting op religie.
We zijn het niet vaak eens, maar nu wel.
Ik heb een hartgrondig hekel aan mensen die me dingen op willen dringen en "heel toevallig" doen christenen dat 9 van de 10x. De gemiddelde gelovige hou ik dan ook vér uit mijn buurt.
Internet wetten!
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt.
pi_206210494
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Denken in oplossingen dit. Prima plan. ^O^ :Y
Internet wetten!
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt.
pi_206210506
De vervuiler moet betaldn. Wegenbelasting voor bestelbusjes vertienvoudigen zou meer dan redelijk zijn.

Bol heeft de lusten maar wederom niet de lasten van een top infrastructuur.
pi_206210547
Als je in sommige dorpen al 2 bussen heb rijden met 100 tot 120 pakketjes per bus, hoe is dat meer vervuilend als straks 200 man met de auto naar de winkel gaan? Is puur een verdienmodel, niks meer niks minder.
pi_206210558
Hoop specifiek computer- en muziekspul kan ik niet eens in de buurt kopen, da’s makkelijk verdiend dus
pi_206210572
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:32 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Idee is goed, alleen dan heb je dubbele vervuiling. Een bus die het aflevert, en auto's die het pakketje weer ophalen.
pi_206210602
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:32 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Kan ik nog mee leven ja, ik laat nu toch al zoveel mogelijk bij de lokale supermarkt neergooien omdat ik overdag toch nooit thuis ben, tot 22:00 open, ideaal. Neem wel aan dat je voor bankstellen e.d. geen belasting hoeft te betalen :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')