abonnement Unibet Coolblue
pi_206208681
quote:
Er moet een belasting komen op pakketjes die mensen bestellen bij webshops, zodat het aantal ‘vervuilende ritjes’ wordt teruggedrongen en er een einde komt aan de ‘bezorggekte’. Althans, dat vindt de ChristenUnie die wil dat het kabinet dit idee gaat onderzoeken.

Het plan van de coalitiepartij is dat er bijvoorbeeld voor elke bestelling een vast bedrag wordt afgedragen, naast een percentage van de waarde van de bestelling.

De opbrengsten moeten dan weer naar het midden- en kleinbedrijf, dat zucht onder de macht van ‘grote, soms internationaal opererende webshops’, zegt ChristenUnie-Tweede Kamerlid Pieter Grinwis. ,,Steeds vaker moeten lokale winkels concurreren met de grote webshops. Het gevolg is dat het mkb de strijd steeds vaker lijkt te verliezen en dat onze winkelstraten leeg komen te staan, terwijl bezorgbusjes met pakketjes af en aan rijden. Deze bezorggekte kan en moet echt minder.”

Het plan van de coalitiepartij is dat er bijvoorbeeld voor elke bestelling een vast bedrag wordt afgedragen, naast een percentage van de waarde van de bestelling.

De opbrengsten moeten dan weer naar het midden- en kleinbedrijf, dat zucht onder de macht van ‘grote, soms internationaal opererende webshops’, zegt ChristenUnie-Tweede Kamerlid Pieter Grinwis. ,,Steeds vaker moeten lokale winkels concurreren met de grote webshops. Het gevolg is dat het mkb de strijd steeds vaker lijkt te verliezen en dat onze winkelstraten leeg komen te staan, terwijl bezorgbusjes met pakketjes af en aan rijden. Deze bezorggekte kan en moet echt minder.”

Het steekt hem bovendien dat veel grote bedrijven producten ook zonder verzendkosten toesturen, terwijl één bestelling soms verspreid over meerdere ritten worden geleverd. ,,Terwijl het uit klimaatoogpunt veel beter zou zijn om het aantal bezorgbewegingen te beperken door alles in één keer te bestellen. Of nog beter: gewoon op de fiets naar de dichtstbijzijnde winkelstraat. Dan kunnen we ook snel afscheid nemen van de distributiedozen.”

Ook de pakketjes van mkb’ers zelf zouden belast moeten worden, maar het ‘volume’ van die sector is kleiner, zegt Grinwis, en de opbrengsten zouden dus wel moeten terugvloeien naar kleinere bedrijven. Hij hoopt dat het kabinet in de loop van het komende jaar met een voorstel komt.

https://www.ad.nl/politie(...)-op-pakjes~a20f0ac9/
Wat een waardeloos plan. Met de fiets naar de dichtstbijzijnde winkelstraat? Echt zo'n plan van iemand op het dichtbevolkte westen. Hier en in de omliggende dorpen gaat echt 99%, gezien de afstand, met de auto naar de winkelstraat. En ik zal wel gek zijn, maar 3 tot 6 busjes die deur aan deur alles komen bezorgen, stoten echt minder uit dan alle mensen die zelf in de auto stappen en naar de winkelstraat gaan rijden.

Daarnaast is het ook nog eens een verkapte steunmaatregel voor het mkb. Tijden veranderen, er is gewoon minder vraag naar hun diensten/producten. Waarom moeten wij als consumenten hun verlieslatende gebeuren gaan subsidiëren met een toeslag op hun pakketjes?

Daarnaast eindigde mijn laatste pogingen om iets in de winkelstraat te kopen altijd in een teleurstelling. Of ze hadden het gezochte product niet, waarna ik het thuis alsnog moest bestellen of ik kwam er thuis achter dat ik rijkelijk te veel had betaald.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 08:14:05 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206208698
Weg met winkels. Vul binnensteden alleen nog met woonruimte, horeca, en een cultuurhonk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206208718
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:11 schreef maan_man het volgende:
Of ze hadden het gezochte product niet
"Ja, ik kan het wel voor u bestellen hoor!"

Flikker op, dat kan ik zelf sneller, goedkoper en thuisbezorgd. Als ik naar een winkel ga, doe ik dat omdat ik nu iets nodig heb / wil hebben.
pi_206208727
Overigens wel eens dat je iets moet verzinnen voor dat gratis bezorgen en gratis retourneren. Meeste van die Zalando-zooi wordt bij een retour weggeflikkerd :{
En betaal die bezorgers normaal, dat dwingt bedrijven ook tot efficiënt met personeel omgaan (dus leveringen bundelen).
pi_206208730
Ik wil belasting op religie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206208735
De opbrengst gaat naar de pakketbezorger zelf natuurlijk.
You need to be cold to be queen.
pi_206208754
quote:
De opbrengsten moeten dan weer naar het midden- en kleinbedrijf, dat zucht onder de macht van ‘grote, soms internationaal opererende webshops
We kunnen ook de multinationals / grote bedrijven eens normaal gaan belasten.
Of even geen vergunningen afgeven voor nieuwe distributiecentra. Win win voor stifstof, woningbouw, boeren, files, MKB en vele anderen ^O^
  woensdag 5 oktober 2022 @ 08:22:18 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206208764
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:18 schreef superniger het volgende:
Ik wil belasting op religie.
En dat verdelen we over de atheïsten en agnosten. Krijgen die ook eens een voordeeltje. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206208806
En wat nou als je producten uit het buitenland haalt die niet in Nederland zijn te krijgen?
Google is your friend, abuse your friends
pi_206208848
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:26 schreef Metalfrost het volgende:
En wat nou als je producten uit het buitenland haalt die niet in Nederland zijn te krijgen?
Dan moet je wat verder fietsen :7
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 08:33:45 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206208859
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206208866
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Mooi compromis dit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_206208891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:11 schreef maan_man het volgende:

De opbrengsten moeten dan weer naar het midden- en kleinbedrijf, dat zucht onder de macht van ‘grote, soms internationaal opererende webshops’, zegt ChristenUnie-Tweede Kamerlid Pieter Grinwis. ,,Steeds vaker moeten lokale winkels concurreren met de grote webshops. Het gevolg is dat het mkb de strijd steeds vaker lijkt te verliezen en dat onze winkelstraten leeg komen te staan,
_O-

In welk jaar leven deze mensen?
pi_206208901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:39 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
_O-

In welk jaar leven deze mensen?
2001 :P
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206208908
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Goed idee, maar ik vermoed dat die pakketpunten dan wel met meer mensen bemand moeten worden en niemand wil daarvoor betalen, waardoor het allemaal nét niet gaat werken. (niemand heeft zin om een half uur op z'n pakketje te moeten wachten, en zo sterft dit een snelle dood, omdat de ThuisBezorgdTax zo laag is, dat die paar duppies niet opwegen tegen een half uur wachten). Iedereen voor 18:00 nog ff naar de Super/Bouwmarkt. (gezellie!)

(even een wilde gok mijnerzijds hoe Pakkettaks in NL zou uitpakken... haha...uitPAKken...) :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206208970
Niks mis mee om de echte gekte aan te pakken. Het gaat bij sommige mensen nergens meer over, zeker mensen met een amazon-prime/BOL.com select abonnement.

Even sokken nodig? Bestellen maar. En morgen bedenken dat je eigenlijk ook theelepels nodig had, dus die bestel je dan een dag later maar. Intussen zijn de sokken weer teruggestuurd, want het was toch niet helemaal naar wens. Bij sommige mensen staat er letterlijk dagelijks een pakketbezorger aan de deur.

Maar met dat soort abonnementen lekker gratis. Dus boeiend. Ondertussen verdient niemand er wat aan, de leverancier niet, jijzelf niet, en de post ook niet. Dus wat heeft het voor meerwaarde?

Mensen die af en toe wat bestellen hoef je niet te belasten, maar de mensen die dagelijks allerlei onzin bestellen waarvoor ze best even de deur uit hadden gekund gewoon aanpakken.
pi_206208972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:41 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
2001 :P
2001 BC.

Fixed
pi_206208986
Stop met pakketjes aan huis te bezorgen of belast dat. Wat is nou de moeite om even langs een afhaalpunt te gaan?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_206208987
De grote spelers hebben hier natuurlijk geen last van, denk je dat Bol, Zalando, of Ali wakker liggen van die extra belasting.

Juist de kleine MKB’er die naast zijn winkel (ja die heeft wel een winkel en een lokale functie) er ook een webshopje bij runt is de dupe. Daar tikken die extra belastingen wel aan. Sowieso betaald die al meer voor zn pakketten want die heeft natuurlijk veel minder volume en korting dan een grote speler
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 08:57:38 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206209005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:42 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Goed idee, maar ik vermoed dat die pakketpunten dan wel met meer mensen bemand moeten worden en niemand wil daarvoor betalen, waardoor het allemaal nét niet gaat werken. (niemand heeft zin om een half uur op z'n pakketje te moeten wachten, en zo sterft dit een snelle dood, omdat de ThuisBezorgdTax zo laag is, dat die paar duppies niet opwegen tegen een half uur wachten). Iedereen voor 18:00 nog ff naar de Super/Bouwmarkt. (gezellie!)

(even een wilde gok mijnerzijds hoe Pakkettaks in NL zou uitpakken... haha...uitPAKken...) :')
Tja, dat probleem krijg je nu omdat ze alle postkantoren hebben wegbezuinigd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206209030
Kan me wel vinden in het idee dat er een reële prijs voor dat thuisbezorgen betaald moet worden. Ik heb geen zin om mee te betalen aan de bezorgkosten van een ander, via de reguliere prijs, omdat de Appie wil concurreren met thuisbezorgers.

Aan de andere kant geloof ik niet dat het MKB zoveel te lijden heeft van webshops. Het raakt vooral dozenschuivers. Wat het MKB wel pijn doet is gemeentelijk parkeerbeleid en de hoge huurprijzen in winkelstraten.
pi_206209031
Gewoon eerst eens als overheid je eigen regels naleven en toezien op de nep zzp constructies. Dan wordt bezorgen vanzelf wat duurder. :')
pi_206209033
Goed idee, ik vind ook dat er belasting moet komen op het streamen van een serie of een track, zodat met dat geld de cd en dvd winkels weer geholpen kunnen worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59:41 #24
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206209035
Er zou gewoon altijd de optie moeten zijn: thuisbezorgen of bij een lokaal afhaalpunt. Nu ben je overgeleverd aan de grillen van de verkoper.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:00:11 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206209040
Toevallug gisteren schoenen online besteld nadat ze in de winkel niet in de juiste kleur/maat waren.
In overleg met de winkel thuis laten bezorgen, als zij er qua opbrengst of omzet iets aan hadden gehad het in de winkel te laten bezorgen of voor mij te bestellen had ik dat gedaan, maar feit is dat de winkelbezorging ze niets oplevert maar alleen maar tijd en geld kost.

Maar verder laat ik zo min mogelijk bezorgen, en dan hebben wij een pakketbrievenbus waar de bezorgers sowieso heel blij mee zijn, want niet aanbellen, wachten tot er ppengedaan wordt (of niet) en pakketje afgeven, maar brievenbus open, pakketje erin en gaan.

Verder is het bizar hoe slecht pakketbezorgers betaald worden en mag men zich daar wel hard voor maken.
Al die (fake) cheap ass rotzooi uit China gooien ze maar extra belastingen op.
En een flinke boete voor fake shit erbij graag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:04:02 #26
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206209074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Stop met pakketjes aan huis te bezorgen of belast dat. Wat is nou de moeite om even langs een afhaalpunt te gaan?
Het is nou niet dat ik mij bij de afhaalpunten zo welkom voel hier. Toch soms wel vage shady plekken. Of werknemers die je geïrriteerd helpen omdat ze geen tijd meer hebben voor niet-pakket klanten.
Beter zet men in op van die afhaalautomaten. Alleen dan op zo een manier dat niet en de PostNL en de DHL automaten neer gooit, maar gewoon 1 automaat voor meerdere pakketdiensten.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:05:53 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206209087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon eerst eens als overheid je eigen regels naleven en toezien op de nep zzp constructies. Dan wordt bezorgen vanzelf wat duurder. :')
En dit. De pakketbezorgers zouden helemaal geen ZZP-status mogen hebben als ze niet voor PostNL werkten.

Ik vraag me af hoe dat met die bezorgers van DHL, UPS, DPD, enz. zit, want als die bedrijven dat niet mogen is het pure concurrentievervalsing, in een markt die zo nodig vrijgegeven moest worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206209173
Altijd leuk van die reli gekjes. De ander leeft niet zoals ik wil, dus laten we staat maar weer wat geweld plegen!!
pi_206209182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon eerst eens als overheid je eigen regels naleven en toezien op de nep zzp constructies. Dan wordt bezorgen vanzelf wat duurder. :')
De barmhartige gristen is er niet voor de rechten van de arbeider aan de onderkant van de samenleving, maar om hun eigen verzuurde en verouderde wereldbeeld aan de ander op te leggen.
pi_206209196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dit. De pakketbezorgers zouden helemaal geen ZZP-status mogen hebben als ze niet voor PostNL werkten.

Als ze als ZZPers de bezorgdiensten voor dezelfde wijk van verschillende diensten zouden mogen doen zou het bezorgen wel efficiënter kunnen worden. Maar waarschijnlijk zal men clausules in hun zzp contracten hebben waarin staat dat het niet mag kun je al concluderen dat het nep zzp constructies zijn.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:25:25 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206209199
Goed idee, mensen stappen met hun luie reet maar eens wat vaker op de fiets.

Die hele bezorgindustrie draagt bij aan een fors aantal nare ontwikkelingen. Mooi als daar paal en perk aan wordt gesteld.
pi_206209221
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:51 schreef PS. het volgende:
Ondertussen verdient niemand er wat aan, de leverancier niet, jijzelf niet, en de post ook niet.
Als dat zo zou zijn, zou het niet worden aangeboden hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206209237
Zo'n 17,5 % inflatie en de Christenunie denkt alweer aan lastenverzwaringen.
pi_206209239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als ze als ZZPers de bezorgdiensten voor dezelfde wijk van verschillende diensten zouden mogen doen zou het bezorgen wel efficiënter kunnen worden. Maar waarschijnlijk zal men clausules in hun zzp contracten hebben waarin staat dat het niet mag kun je al concluderen dat het nep zzp constructies zijn.
Als PostNL bezorger moet je PostNL op je bus zetten. Alleen dat zegt al genoeg.
pi_206209243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:18 schreef Piles het volgende:
Overigens wel eens dat je iets moet verzinnen voor dat gratis bezorgen en gratis retourneren. Meeste van die Zalando-zooi wordt bij een retour weggeflikkerd :{
En betaal die bezorgers normaal, dat dwingt bedrijven ook tot efficiënt met personeel omgaan (dus leveringen bundelen).
Idd het retourneren niet meer gratis laten zijn. Dat mensen maar wat beter gaan nadenken als ze iets bestellen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206209252
Verder, times they're a changing. Het slaat nergens op om niet-rendabele bedrijven kunstmatig te ondersteunen, puur omdat je wil vasthouden aan een verouderd wereldbeeld. Overigens is brick-and-mortar juist aan een enorme opmars bezig (in ieder geval in de VS, Nederlandse cijfers ken ik niet), het verdienmodel verandert alleen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206209261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:04 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Het is nou niet dat ik mij bij de afhaalpunten zo welkom voel hier. Toch soms wel vage shady plekken. Of werknemers die je geïrriteerd helpen omdat ze geen tijd meer hebben voor niet-pakket klanten.
Beter zet men in op van die afhaalautomaten.Alleen dan op zo een manier dat niet en de PostNL en de DHL automaten neer gooit, maar gewoon 1 automaat voor meerdere pakketdiensten.
Dit!
Tails tell tales
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:33:10 #38
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Stop met pakketjes aan huis te bezorgen of belast dat. Wat is nou de moeite om even langs een afhaalpunt te gaan?
Laatst nog een 5 delig woonkamer set gekocht, waren 9 hele grote en zware dozen.
Moet ik dus op me fiets naar een afhaal punt om 9 dozen samen meer dan 200 kilo wegende dozen op te halen?
Nee dank je ..
Ik bestel ook vaak online maar dat zijn vaak dingen die je niet zo maar even kan afhalen en mee nemen als je lopend of met de fiets gaat.
Binnenkort weer een bestelling online doen , koelvries combie .... aan de deur of afhaal punt ?
Nou de keuze lijkt me wel makkelijk aan de deur gewoon
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206209300
Dat belasten op producten van Aliexpress heeft heel erg goed geholpen ! Tuurlijk niet. Het heeft geen enkel effect en de schatkist word aardig gevuld met dit soort maatregelen.
pi_206209307
vervuiler betaald, maar dan zonder dat onzin verhaal van de CU ebij.
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 09:40:48 #41
8781 crew  Frutsel
pi_206209333
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Goed idee, mensen stappen met hun luie reet maar eens wat vaker op de fiets.

Die hele bezorgindustrie draagt bij aan een fors aantal nare ontwikkelingen. Mooi als daar paal en perk aan wordt gesteld.
Ja maar, maar, maar wat als je graag zo'n nieuw diamondpainting fotootje van 5,50 euro van een goedkope Chinese Webshop wil dan is dat lastig fietsen. Gaat die belasting dan naar de Oeigoer die dat spul heeft gemaakt en ingepakt?

Immers betalen we bij Intertoycs 25,50 voor datzelfde pakketje en voor die 20 euro kan ik lekker lunchen en uitbuiken :{ (Wel met de auto natuurlijk)
pi_206209334
quote:
Het steekt hem bovendien dat veel grote bedrijven producten ook zonder verzendkosten toesturen
Dat zit dan gewoon al in de prijs verwerkt hoor :') Hoe wereldvreemd zijn deze mensen?
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 09:42:14 #43
8781 crew  Frutsel
pi_206209351
Sinterklaas moet hoe dan ook de nek worden omgedraaid merk ik al, zelfs door de CU

HOE MOET ZWARTE PIET AL DIE PAKJES BEZORGEN MET AL DIE BELASTINGEN???
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:43:15 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206209361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:42 schreef Frutsel het volgende:
Sinterklaas moet hoe dan ook de nek worden omgedraaid merk ik al, zelfs door de CU

HOE MOET ZWARTE PIET AL DIE PAKJES BEZORGEN MET AL DIE BELASTINGEN???
Heb je met @sp3c van account geruild of wat? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 09:44:19 #45
8781 crew  Frutsel
pi_206209379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je met @:sp3c van account geruild of wat? :')
Kut, verkeerde account gebruikt :@
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:44:23 #46
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209380
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:37 schreef pokkerdepok het volgende:
vervuiler betaald, maar dan zonder dat onzin verhaal van de CU ebij.
De vervuiler betaald?

Wie moet er dan betalen voor de pakketjes?
Bol die voor een schroefje, geen anvelope gebruikt maar een schoenendoos formaat doos.
Of dat mijn glazendeurgrepen , in 8 killo aan bolletjes plastic verwerkt word inc 2 dozen.

Of de persoon die deze bestelling plaatst?
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206209386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Altijd leuk van die reli gekjes. De ander leeft niet zoals ik wil, dus laten we staat maar weer wat geweld plegen!!
Een fysieke winkel kan opgelegd worden niet op zondag open te mogen, bij een webshop gaat dat wat lastiger.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:49:18 #48
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209447
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een fysieke winkel kan opgelegd worden niet op zondag open te mogen, bij een webshop gaat dat wat lastiger.
Dat niet alleen , de meeste grote online shops zijn gewoon dozenschuivers.
Leuk ik spek de Nederlandse markt koop wat bij bol. ipv Ali
Wat gebeurd er , BOL. besteld gewon bij Ali ( en betaald daar 10 euro voor , en jij mag dan als klant een meer prijs aftikken van 70 euro ( Want ja de retour kosten / opslag kosten moeten ook betaald worden en de werknemers )
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206209478
Online is vrij efficiënt hoor. Als je in 100 winkels voorraad hebt, dan is de kans dat je voorraad weg moet gooien veel groter dan als alles in 1 distributiecentrum staat. Alle autobewegingen van en naar de stad.

Maar wel een goed idee om onnodige bewegingen te voorkomen. Ik stel voor om bezoek aan de kerk te belasten met 10 euro per keer en het geld dat daarmee vrijkomt te besteden aan onderwijs en wetenschap.
pi_206209503
Voorstander, niet om het MKB te betalen, maar wel de extra troep die het oplevert, hier in Amsterdam merk je dat de bakken veel vaker verstopt zijn, het zou ook fijn zijn als men statiegeld op de verpakking invoert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206209520
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:32 schreef nostra het volgende:
Verder, times they're a changing. Het slaat nergens op om niet-rendabele bedrijven kunstmatig te ondersteunen, puur omdat je wil vasthouden aan een verouderd wereldbeeld.
Het steek je kop in het zand wereldbeeld.
Het verdienmodel waarbij veel producten onder druk van de zogenaamde vrije markt onder onmenselijke omstandigheden buiten ons zicht geproduceerd wordt. Dat verdien model waardoor op deze producten voor Zalando maar ook de Primark zoveel marge zit dat opnieuw ophangen te duur is. 8)7

De externaliteiten moeten meegerekend gaan worden voordat we het ooit nog over vrije markten kunnen hebben.
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 09:58:02 #52
42184 crew  DaMart
pi_206209544
Onzinnig idee dat hopelijk snel in de prullenbak belandt.

Sommige dingen zijn lokaal gewoon niet te vinden, dus is bestellen handiger.

Bovendien kan er beter 1 busje met 10 pakketten rijden dan 10 auto's met 1 pakket.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_206209594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:42 schreef Frutsel het volgende:
Sinterklaas moet hoe dan ook de nek worden omgedraaid merk ik al, zelfs door de CU

HOE MOET ZWARTE PIET AL DIE PAKJES BEZORGEN MET AL DIE BELASTINGEN???
Daarom is het ook ZWARTE piet. Die ontduikt gewoon de belastingen.
pi_206209618
Het enige wat zinvol kan zijn is alle goedkope Chinese troep zwaarder belasten. Dat een T-shirt niet meer voor 5 euro gekocht kan worden, maar dat je daar minimaal 30-40 euro voor betaalt. Dan kan het ook minder milieubelastend als je dat meeweegt in de mate van belasten.

Maar goed, now is not the time.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:07:02 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206209627
Prima om pakketbezorging beter te organiseren maar het beeld dat je die producten anders makkelijk om de hoek kunt halen, raakt kant noch wal.

Detailhandel voegt op veel plekken totaal niks toe, die panden kunnen veel zinniger ingezet dan dozenschuiverij. Online veel groter aanbod, betere keuzehulp, goedkoper.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206209640
Gestoord plan. Is nu eenmaal hoe marktwerking werkt.
pi_206209649
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:26 schreef Metalfrost het volgende:
En wat nou als je producten uit het buitenland haalt die niet in Nederland zijn te krijgen?
Voor veel producten is er een reden dat het hier niet te koop is, al die chinese ali zooi bv
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:14:50 #58
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206209687
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:42 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Goed idee, maar ik vermoed dat die pakketpunten dan wel met meer mensen bemand moeten worden en niemand wil daarvoor betalen, waardoor het allemaal nét niet gaat werken. (niemand heeft zin om een half uur op z'n pakketje te moeten wachten, en zo sterft dit een snelle dood, omdat de ThuisBezorgdTax zo laag is, dat die paar duppies niet opwegen tegen een half uur wachten). Iedereen voor 18:00 nog ff naar de Super/Bouwmarkt. (gezellie!)

(even een wilde gok mijnerzijds hoe Pakkettaks in NL zou uitpakken... haha...uitPAKken...) :')
Meer van die pakket-automaten plaatsen, dat werkt prima en houdt de drukte weg bij winkels. Kost ook geen personeel.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:15:02 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:10 schreef 111210 het volgende:

[..]
Voor veel producten is er een reden dat het hier niet te koop is, al die chinese ali zooi bv
Bijna alles wat je nu aan harde goede koopt is MADE IN CHINA.
Of denk je nu echt dat Apple hun telefoons alleen maar met dingen uit de USA maakt en zelfs dar in elkaar gezet word.
Nee dat word door onderdelen van hun grootste rivaal Samsung te gebruiken en ga zo maar even door.
Want ja dat scheelt heel veel , aan fabrieken bouwen, arbeidsloon
Dus we gaan er lekker meer aan over houden
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:17:43 #60
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206209699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:51 schreef PS. het volgende:
Niks mis mee om de echte gekte aan te pakken. Het gaat bij sommige mensen nergens meer over, zeker mensen met een amazon-prime/BOL.com select abonnement.

Even sokken nodig? Bestellen maar. En morgen bedenken dat je eigenlijk ook theelepels nodig had, dus die bestel je dan een dag later maar. Intussen zijn de sokken weer teruggestuurd, want het was toch niet helemaal naar wens. Bij sommige mensen staat er letterlijk dagelijks een pakketbezorger aan de deur.

Maar met dat soort abonnementen lekker gratis. Dus boeiend. Ondertussen verdient niemand er wat aan, de leverancier niet, jijzelf niet, en de post ook niet. Dus wat heeft het voor meerwaarde?

Mensen die af en toe wat bestellen hoef je niet te belasten, maar de mensen die dagelijks allerlei onzin bestellen waarvoor ze best even de deur uit hadden gekund gewoon aanpakken.
Mijn ouders zijn het helemaal zat met de buren. Die zijn nooit thuis, maar er staat bijna elke dag wel een bezorger voor de deur. Soms 3 op 1 dag. Dus steeds wordt bij m'n ouders aangebeld, of ze het pakketje willen aannemen voor de buren. Dat doen ze dus niet meer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:17:52 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:18 schreef Piles het volgende:
Overigens wel eens dat je iets moet verzinnen voor dat gratis bezorgen en gratis retourneren. Meeste van die Zalando-zooi wordt bij een retour weggeflikkerd :{
En betaal die bezorgers normaal, dat dwingt bedrijven ook tot efficiënt met personeel omgaan (dus leveringen bundelen).
Het kan nog erger. Gratis retourneren.. Terwijl het bij je thuis wordt afgehaald :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:20:50 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:51 schreef PS. het volgende:
Niks mis mee om de echte gekte aan te pakken. Het gaat bij sommige mensen nergens meer over, zeker mensen met een amazon-prime/BOL.com select abonnement.

Even sokken nodig? Bestellen maar. En morgen bedenken dat je eigenlijk ook theelepels nodig had, dus die bestel je dan een dag later maar. Intussen zijn de sokken weer teruggestuurd, want het was toch niet helemaal naar wens. Bij sommige mensen staat er letterlijk dagelijks een pakketbezorger aan de deur.

Maar met dat soort abonnementen lekker gratis. Dus boeiend. Ondertussen verdient niemand er wat aan, de leverancier niet, jijzelf niet, en de post ook niet. Dus wat heeft het voor meerwaarde?

Mensen die af en toe wat bestellen hoef je niet te belasten, maar de mensen die dagelijks allerlei onzin bestellen waarvoor ze best even de deur uit hadden gekund gewoon aanpakken.
Dit zijn dus de luie flikkers die het thuis laten afhalen als her teruggestuurd moet worden. De hele gang vol met zalando, bol, etc. En een? Soms meerdere per dag.

Compleet schaamteloos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206209731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:10 schreef 111210 het volgende:

[..]
Voor veel producten is er een reden dat het hier niet te koop is, al die chinese ali zooi bv
Zonder bemoeienis van jaloerse welgestelden is goedkoop geen duurkoop.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:23:53 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206209756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:15 schreef RAVW het volgende:

[..]
Bijna alles wat je nu aan harde goede koopt is MADE IN CHINA.
Of denk je nu echt dat Apple hun telefoons alleen maar met dingen uit de USA maakt en zelfs dar in elkaar gezet word.
Nee dat word door onderdelen van hun grootste rivaal Samsung te gebruiken en ga zo maar even door.
Want ja dat scheelt heel veel , aan fabrieken bouwen, arbeidsloon
Dus we gaan er lekker meer aan over houden
Dat dat ook in China gemaakt wordt en wel aan de EU-eisen voldoet wil niet zeggen dat al die Chinese nep meuk werkelijk hetzelfde is en ook aan de EU-eisen voldoet.

Nee, 99 van de 100 keer is het "hetzelfde" maar is het tot aan het label nagemaakt en voldoet het niet aan de veiligheidseisen.
Giftige stoffen, verkleedkleren die niet aan de eisen voldoen qua ontvlambaarheid, en daar waar je dotje nog prima wegkomt als ze in haar originele Elsa-jurkje langs een kaars loopt omdat die stof moet doven, staat je dotje in lichterlaaie als dat een goedkope Chinese rip-off is, maar je hebt wel ¤ 35 bespaard hoor 👍
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206209759
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Dit lijkt een mooi compromis maar levert per saldo meer verkeersbewegingen op.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_206209776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:15 schreef RAVW het volgende:

[..]
Bijna alles wat je nu aan harde goede koopt is MADE IN CHINA.
Of denk je nu echt dat Apple hun telefoons alleen maar met dingen uit de USA maakt en zelfs dar in elkaar gezet word.
Nee dat word door onderdelen van hun grootste rivaal Samsung te gebruiken en ga zo maar even door.
Want ja dat scheelt heel veel , aan fabrieken bouwen, arbeidsloon
Dus we gaan er lekker meer aan over houden
Maar die ene iPhone is het probleem ook niet. Wel die kut die iedere week weer iets bij Shein koopt voor een paar euro, om het na twee keer dragen in de afvalbak te flikkeren.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:26:29 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206209780
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit zijn dus de luie flikkers die het thuis laten afhalen als her teruggestuurd moet worden. De hele gang vol met zalando, bol, etc. En een? Soms meerdere per dag.

Compleet schaamteloos.
Gewoon 3 maten bestellen en de 2 die niet passen terugsturen... en dat van verschillende kledingstukken :r

Zo gaat dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:26:33 #68
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206209781
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Op zich een goed idee , maar voor kleine dorpjes die alleen een supermarkt en een kroeg hebben wordt dat wat moeilijker
Ik ben inmiddels overleden
pi_206209792
Liever 1 busje die de hele dag rondrijdt dan 50 autos die een half uur heen en terug rijden. Maar dat nemen we niet mee en voeren we een belasting op alles wat we kunnen bedenken.

Snap dit onzinvoorstel niet goed. Typisch populisme van cu en een nono voorstel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:29:04 #70
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209804
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat dat ook in China gemaakt wordt en wel aan de EU-eisen voldoet wil niet zeggen dat al die Chinese nep meuk werkelijk hetzelfde is en ook aan de EU-eisen voldoet.

Nee, 99 van de 100 keer is het "hetzelfde" maar is het tot aan het label nagemaakt en voldoet het niet aan de veiligheidseisen.
Giftige stoffen, verkleedkleren die niet aan de eisen voldoen qua ontvlambaarheid, en daar waar je dotje nog prima wegkomt als ze in haar originele Elsa-jurkje langs een kaars loopt omdat die stof moet doven, staat je dotje in lichterlaaie als dat een goedkope Chinese rip-off is, maar je hebt wel ¤ 35 bespaard hoor 👍
Ja klopt dat is vaak weer de andere kant van het verhaal.
Maar ook de Chinezen staan niet stil he , ook die dingen worden met de dag beter
Die lui daar gaan zo snel met dingen , wij hebben hier 20 mil inwoners in het hele land wonen.
Je spreekt daar van 2 a 3 steden
Dat ga je als westers land nooit bij benen.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:29:44 #71
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gewoon 3 maten bestellen en de 2 die niet passen terugsturen... en dat van verschillende kledingstukken :r

Zo gaat dat.
Daar werd zelfs reclame mee gemaakt..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:10 #72
8781 crew  Frutsel
pi_206209827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar werd zelfs reclame mee gemaakt..
Gaan we jou ook terugsturen
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:17 #73
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gewoon 3 maten bestellen en de 2 die niet passen terugsturen... en dat van verschillende kledingstukken :r

Zo gaat dat.
Je heb ze zelf die het dan dragen voor een avond ( label wegwerken maar wel laten zitten ) de volgende dag terug sturen want het was niet naar smaak of te klein ;(
Ik heb ze mee gemaakt dat soort volk
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:57 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206209836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:29 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja klopt dat is vaak weer de andere kant van het verhaal.
Maar ook de Chinezen staan niet stil he , ook die dingen worden met de dag beter
Die lui daar gaan zo snel met dingen , wij hebben hier 20 mil inwoners in het hele land wonen.
Je spreekt daar van 2 a 3 steden
Dat ga je als westers land nooit bij benen.
Het is geen kwestie van "niet stilstaan", het is pure diefstal als het tot aan de verpakking nagemaakt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206209842
Oneens want bestellen is goed voor de ecunnemie
U MAD?
pi_206209854
Weer zo iemand die bepaalt waar bedrijven en burgers hun benzine / diesel aan mogen uitgeven. Planeconomie, werkt niet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:38:32 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209913
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Gaan we jou ook terugsturen
Zorg jij voor de inklaring?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 10:39:16 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206209920
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef RAVW het volgende:

[..]
Je heb ze zelf die het dan dragen voor een avond ( label wegwerken maar wel laten zitten ) de volgende dag terug sturen want het was niet naar smaak of te klein ;(
Ik heb ze mee gemaakt dat soort volk
Is een interessante docu over. Volgescheten boxershorts, gedragen pakken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206209941
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Red_85 het volgende:
Liever 1 busje die de hele dag rondrijdt dan 50 autos die een half uur heen en terug rijden. Maar dat nemen we niet mee en voeren we een belasting op alles wat we kunnen bedenken.

Snap dit onzinvoorstel niet goed. Typisch populisme van cu en een nono voorstel.
Die 50 auto's ging normaliter maar eens in de maand naar het centrum om dan meteen de juiste kleding te kopen voor het gehele gezin. Het is een mythe dat thuisbezorging efficiënter is als een huishouden wat aankopen tegelijk doet in een winkelcentrum. :D
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:42:23 #80
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206209958
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is geen kwestie van "niet stilstaan", het is pure diefstal als het tot aan de verpakking nagemaakt wordt.
Merk recht , Ja 200%
product zelf ... nee

Ik maak een telefoon ( martiaal die ik daar voor gebruik is 170 euro )
Nu geef ik het uit onder de naam Fok.NL telefoon vraagt daar 240 euro voor...
Wil er ook wel wat aan over houden.

Nu komt Steve Jobs aanlopen ik wil ook 2,mil van die telefoontjes voor dat zelfde bedrag gemaakt hebben.
Alleen zet er een aangevreten stuk fruit op dan kan ik het weer verkopen voor 1550 euro per stuk.

Dat is diefstal.... Mijn voor een product van 170 euro aan waarde is even 1550 euro laten betalen omdat er alelen 1 logo op staat .

En beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Maar het is niet alleen de namaak , maar ook gewoon met andere dingen , waarom komen die Chineze telefoon dan nu in eens zo hoog in de markt ?
niet om dat het diefstal is of dat het nagemaakt is .
Nee puur omdat alles aan loon laag ligt en ook veel minder winst er op pakken.

Beter iets voor 500 euro 1 miljoen keer verkopen
dan iets van 1500 euro maar 300 keer verkopen: :Y)
Hoe groter je klanten groep hoe meer gratis reclame
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206210023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:42 schreef RAVW het volgende:

[..]
Merk recht , Ja 200%
product zelf ... nee

Ik maak een telefoon ( martiaal die ik daar voor gebruik is 170 euro )
Nu geef ik het uit onder de naam Fok.NL telefoon vraagt daar 240 euro voor...
Wil er ook wel wat aan over houden.

Nu komt Steve Jobs aanlopen ik wil ook 2,mil van die telefoontjes voor dat zelfde bedrag gemaakt hebben.
Alleen zet er een aangevreten stuk fruit op dan kan ik het weer verkopen voor 1550 euro per stuk.

Dat is diefstal.... Mijn voor een product van 170 euro aan waarde is even 1550 euro laten betalen omdat er alelen 1 logo op staat .

En beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Maar het is niet alleen de namaak , maar ook gewoon met andere dingen , waarom komen die Chineze telefoon dan nu in eens zo hoog in de markt ?
niet om dat het diefstal is of dat het nagemaakt is .
Nee puur omdat alles aan loon laag ligt en ook veel minder winst er op pakken.

Beter iets voor 500 euro 1 miljoen keer verkopen
dan iets van 1500 euro maar 300 keer verkopen: :Y)
Hoe groter je klanten groep hoe meer gratis reclame
Welke white label telefoon heb jij hier nu uit je duim gezogen?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:50:36 #82
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:24 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit lijkt een mooi compromis maar levert per saldo meer verkeersbewegingen op.
Is dat zo?
Als ik puur naar mijzelf kijk (ja, N = 1), rij ik na het werk even langs een pakketpunt. Of als ik boodschappen ga doen.
Het alternatief is een bezorger die met mach 4 door woonwijken scheurt om voor een dichte deur te staan. Want ze komen doorgaans overdag. Als ik dan als afleveradres mijn werk invul, zal je zien dat ze in de avond komen, of door de gebruikelijke vertraging niet op dinsdag, maar op zaterdag voor een dichte deur staan. Dat zijn nog eens zinloze verkeersbewegingen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:51:20 #83
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke white label telefoon heb jij hier nu uit je duim gezogen?
ja wist even niet snel een merk te noemen .. wilde eerste mijn merk zeggen , Xiaomi maar die heeft nu zelfs ook al telefoons van 800 euro :X
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:54:13 #84
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210088
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:29 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja klopt dat is vaak weer de andere kant van het verhaal.
Maar ook de Chinezen staan niet stil he , ook die dingen worden met de dag beter
Die lui daar gaan zo snel met dingen , wij hebben hier 20 mil inwoners in het hele land wonen.
Je spreekt daar van 2 a 3 steden
Dat ga je als westers land nooit bij benen.
Dat ze levensgevaarlijke zooi maken komt niet door onkunde, ze kunnen het echt wel. Het komt door de absolute bodemprijzen die 'wij' in het Westen willen betalen. High end producten als een iPhone werden in China gemaakt (nu in India volgens mij), terwijl ze op het zelfde moment brandgevaarlijke laders maken voor 3 dubbeltjes. Zolang er een markt is voor die rommel zullen ze het blijven produceren, hoe ver de techniek ook is.
pi_206210126
En wat als we weer een pandemie krijgen CU?
Wat een dom voorstel weer
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:57:16 #86
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210132
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dat ze levensgevaarlijke zooi maken komt niet door onkunde, ze kunnen het echt wel. Het komt door de absolute bodemprijzen die 'wij' in het Westen willen betalen. High end producten als een iPhone werden in China gemaakt (nu in India volgens mij), terwijl ze op het zelfde moment brandgevaarlijke laders maken voor 3 dubbeltjes. Zolang er een markt is voor die rommel zullen ze het blijven produceren, hoe ver de techniek ook is.
klopt , en dan maar klagen dat Chinezen rommel levert.
En we moeten die zooi niet kopen..
maar we doen het ook zelf met zijn alle ......
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:03:33 #87
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:42 schreef RAVW het volgende:

[..]
Merk recht , Ja 200%
product zelf ... nee

Ik maak een telefoon ( martiaal die ik daar voor gebruik is 170 euro )
Nu geef ik het uit onder de naam Fok.NL telefoon vraagt daar 240 euro voor...
Wil er ook wel wat aan over houden.

Nu komt Steve Jobs aanlopen ik wil ook 2,mil van die telefoontjes voor dat zelfde bedrag gemaakt hebben.
Alleen zet er een aangevreten stuk fruit op dan kan ik het weer verkopen voor 1550 euro per stuk.

Dat is diefstal.... Mijn voor een product van 170 euro aan waarde is even 1550 euro laten betalen omdat er alelen 1 logo op staat .

En beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Maar het is niet alleen de namaak , maar ook gewoon met andere dingen , waarom komen die Chineze telefoon dan nu in eens zo hoog in de markt ?
niet om dat het diefstal is of dat het nagemaakt is .
Nee puur omdat alles aan loon laag ligt en ook veel minder winst er op pakken.

Beter iets voor 500 euro 1 miljoen keer verkopen
dan iets van 1500 euro maar 300 keer verkopen: :Y)
Hoe groter je klanten groep hoe meer gratis reclame
Vooropgesteld dat Apple grote marges pakt, is je verhaal natuurlijk voor een groot deel onjuist.
Die goedkope China-phones verschillen op een paar sleutelpunten van de dure A-merken.
Ten eerste is er ontwikkeling. Apple (en andere A-merken) geven een hoop geld uit aan ontwikkeling van de producten. De materiaal- en productiekosten kunnen wel eens lager zijn dan de ontwikkelkosten. Dat gebeurt namelijk in dure faciliteiten door dure mensen.

Daarnaast is er een groot kwaliteitsverschil. Het is niet voor niets dat een high end iPhone of Galaxy jaren meegaat, terwijl die goedkope China-phone na een jaar op de vuilnisbult ligt.

Dan heb je nog de Chinese overheid die haar eigen tech-bedrijven massaal steunt om de wereldwijde markt te verzadigen. In ruil voor wat achterdeurtjes wellicht.

Het feit dat een beetje degelijke telefoon uit China bijna net zo veel kost als een vergelijkbaar A-merk-toestel zegt eigenlijk wel genoeg.
pi_206210214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:57 schreef RAVW het volgende:

[..]
klopt , en dan maar klagen dat Chinezen rommel levert.
En we moeten die zooi niet kopen..
maar we doen het ook zelf met zijn alle ......
We zouden volgens de normen die zooi in Europa niet eens mogen kopen. Maar ja regeltjes maken en niet naleven is blijkbaar standaard voor onze maatschappij en de bijbehorende bestuurders die hiervoor structureel hun kop in het zand steken en nu weer nieuwe regeltjes willen invoeren. 8)7
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:06:55 #89
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:57 schreef RAVW het volgende:

[..]
klopt , en dan maar klagen dat Chinezen rommel levert.
En we moeten die zooi niet kopen..
maar we doen het ook zelf met zijn alle ......
Dat is het enige dat we kunnen doen denk ik, kappen met die rommel.
Het lukt mij al een poosje, maar ik snap dat het voor veel mensen te aantrekkelijk is.
Ik ben sinds een paar jaar veel meer van het lokale. Liever even naar de winkel dan weer wat bestellen bij de goedkoopste aanbieder. Amazon vermijd ik als de pest, goedkope meuk uit China komt m'n huis niet in (met name spul met een stekker of een accu) en als het even kan sla ik ketens als Bol.com over ten faveure van kleine lokale winkels.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:08:04 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206210237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Stop met pakketjes aan huis te bezorgen of belast dat. Wat is nou de moeite om even langs een afhaalpunt te gaan?
Ga jij lekker naar het pakketpunt, laat ik mijn pakketjes gewoon thuisbezorgen. ^O^

Of ben jij meer, net zoals de standaard reli-fundie, van het andere mensen dingen opdringen, omdat jij iets gelooft? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206210296
Hier zal minister Kuipers niet blij mee zijn, met de nieuwe coronagolf aanstaande.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:14:07 #92
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210299
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:06 schreef Mano_ het volgende:

[..]
als het even kan sla ik ketens als Bol.com over ten faveure van kleine lokale winkels.
BOL help juist heel veel de MKB, zo had ik geen zin om bij een PC winkel wat te gaan halen hier in de stad ...
Kijk wel op bol zelfde prijs........ mooi dan ga ik geen moeite doen om de hele stad door te rijden .
Waar kwam het uit eindelijk vandaan ..
Juist bij die Pc boer hier in de stad. >:)
Bol is juist en van de weinige die ook de MKB erg goed helpt.
Ja die Amazon :X ben ik ook geen voorstander van .... die gaat alleen dure ruimte reizen maken voor een paar min
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:15:34 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206210312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:51 schreef RAVW het volgende:

[..]
ja wist even niet snel een merk te noemen .. wilde eerste mijn merk zeggen , Xiaomi maar die heeft nu zelfs ook al telefoons van 800 euro :X
En toch blijven verzinnen dat die telefoon eigenlijk maar ¤ 170 zou moeten kosten.....
Even los van het feit dat ik zeker geen telefoon koop van een merk dat haar data verplicht moet delen met de Chinese overheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206210481
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:18 schreef superniger het volgende:
Ik wil belasting op religie.
We zijn het niet vaak eens, maar nu wel.
Ik heb een hartgrondig hekel aan mensen die me dingen op willen dringen en "heel toevallig" doen christenen dat 9 van de 10x. De gemiddelde gelovige hou ik dan ook vér uit mijn buurt.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206210494
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Denken in oplossingen dit. Prima plan. ^O^ :Y
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206210506
De vervuiler moet betaldn. Wegenbelasting voor bestelbusjes vertienvoudigen zou meer dan redelijk zijn.

Bol heeft de lusten maar wederom niet de lasten van een top infrastructuur.
pi_206210547
Als je in sommige dorpen al 2 bussen heb rijden met 100 tot 120 pakketjes per bus, hoe is dat meer vervuilend als straks 200 man met de auto naar de winkel gaan? Is puur een verdienmodel, niks meer niks minder.
pi_206210558
Hoop specifiek computer- en muziekspul kan ik niet eens in de buurt kopen, da’s makkelijk verdiend dus
pi_206210572
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:32 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Denken in oplossingen dit. Prima plan. ^O^ :Y
Idee is goed, alleen dan heb je dubbele vervuiling. Een bus die het aflevert, en auto's die het pakketje weer ophalen.
pi_206210602
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:32 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Denken in oplossingen dit. Prima plan. ^O^ :Y
Kan ik nog mee leven ja, ik laat nu toch al zoveel mogelijk bij de lokale supermarkt neergooien omdat ik overdag toch nooit thuis ben, tot 22:00 open, ideaal. Neem wel aan dat je voor bankstellen e.d. geen belasting hoeft te betalen :')
pi_206210604
Winkelen online is onderzocht geworden is minder CO2 uitstoot dan ouderwets winkelen. Christenunie 😂😂

https://www.hva.nl/cet/ge(...)is-dat-duurzaam.html
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41:26 #102
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:38 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Idee is goed, alleen dan heb je dubbele vervuiling. Een bus die het aflevert, en auto's die het pakketje weer ophalen.
Da ga je uit van 2 dingen:
- Alle pakketten worden bij de eerste poging afgeleverd
- Mensen stappen speciaal voor het pakketje in de auto

Die afhaalpunten liggen vaak in/bij supermarkten en bezorging vindt vaak plaats tijdens kantooruren.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:42:56 #103
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210623
Misschien is een goed compromis wel het bijbetalen na de eerste bezorgpoging. Als je het toch thuis laat bezorgen, ben dan thuis. Zo niet, betaal je nogmaals verzendkosten.
pi_206210627
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:42 schreef Mano_ het volgende:
Misschien is een goed compromis wel het bijbetalen na de eerste bezorgpoging. Als je het toch thuis laat bezorgen, ben dan thuis. Zo niet, betaal je nogmaals verzendkosten.
Moeten bezorgers wel meer bezorgtijd hebben. Die hebben ze nu niet
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:43:44 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206210629
Bij de 'eigen' webshops lijkt het mij juist efficiënter en minder vervuilend als je de pakketjes rond laat brengen ipv zelf de deur uit gaan en shoppen. even uitgaande van het gebruik van een auto als vervoer.

Winkelaar: Auto in, reis naar winkel, artikel halen en weer reis terug naar huis.
koerier busje in, reis naar een tiental adressen, reis terug. een tiental terugreizen minder zeg maar.

coolblue en postnl zetten ook steeds vaker fietsen in overigens.

Enige waar ik me altijd wel een beetje bezwaard bij voel is wanneer ik bij Amazon iets bestel en de wereldreis zie die het maakt. Van Frankrijk naar Duitsland, van Duitsland naar Nederland en vanuit distributiecentrum naar mijn huis of het afleverpunt toe. En dat dan voor een pakketje van een tientje oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206210691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef Newone82 het volgende:
Winkelen online is onderzocht geworden is minder CO2 uitstoot dan ouderwets winkelen. Christenunie 😂😂

https://www.hva.nl/cet/ge(...)is-dat-duurzaam.html
Mensen die wat neerplempen aan de hand van een titel maar niet het stuk lezen. 8)7

Het is afhankelijk wat er besteld wordt, en dat men kleding en het aantal retouren wat daarmee gepaard gaat niet in het stukje noemt is ook verdacht. Maar goed de opdrachtgever was ook een online winkel branche organisatie, dus de wij van wc eend zal wel groot zijn. :D

quote:
Voor elektronica is online winkelen gemiddeld genomen milieuvriendelijker dan fysieke aankopen in deze categorie. Voor cosmetica is het omgekeerd, omdat men vaak in de buurt kan winkelen
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:49:58 #107
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206210706
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:42 schreef Mano_ het volgende:
Misschien is een goed compromis wel het bijbetalen na de eerste bezorgpoging. Als je het toch thuis laat bezorgen, ben dan thuis. Zo niet, betaal je nogmaals verzendkosten.
Ja en dan net als van de week dus wel thuis zijn maar geen pakket.
Mailtje krijgen: pakket is bezorgt op 18:30

Terwijl hier de deur gewoon open stond.
Na 2 keer bellen de dag erna bleek hij het pakketje afgeleverd te hebben bij een centraal punt.

Dan ga ik toch echt niet de verzend kosten betalen hoor
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:54:39 #108
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206210788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:49 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja en dan net als van de week dus wel thuis zijn maar geen pakket.
Mailtje krijgen: pakket is bezorgt op 18:30

Terwijl hier de deur gewoon open stond.
Na 2 keer bellen de dag erna bleek hij het pakketje afgeleverd te hebben bij een centraal punt.

Dan ga ik toch echt niet de verzend kosten betalen hoor
Er gaat een hoop mis bij PostNL, dat is helemaal waar en moet ook opgelost worden. Maar dat kan misschien als ze minder zinloze ritten hoeven te maken.
Misschien kunnen ze dan wat meer degelijk personeel in dienst nemen, in plaats van die ratten die bijna vanuit de bus je spullen op de stoep gooien en het daar lekker laten liggen als je niet open doet. Als je dan melding maakt van identiteitsfraude omdat iemand (lees: de bezorger) je handtekening heeft vervalst gooien ze het nog steeds op "dat mag want corona".
PostNL moet compleet geherstructureerd worden, dat bedrijf is kapot.
pi_206210907
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:14 schreef Harvest89 het volgende:
Weg met winkels. Vul binnensteden alleen nog met woonruimte, horeca, en een cultuurhonk.
Opzich geen verkeerd proefballonnetje, de supermarkten zijn er en zaken als electronicawinkels kunnen prima online.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:14:58 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206211019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die 50 auto's ging normaliter maar eens in de maand naar het centrum om dan meteen de juiste kleding te kopen voor het gehele gezin. Het is een mythe dat thuisbezorging efficiënter is als een huishouden wat aankopen tegelijk doet in een winkelcentrum. :D
Oneens.
Er wordt nu meer besteld waarschijnlijk en daarom zijn er misschien meer busjes die rondrijden.
De hele keten is efficienter ingericht. Niet voor niets dat het goedkoper is of dat je bij webshops een ruimer assortiment hebt. Je hebt geen fysieke winkels meer nodig, maar 1 DC. 50/100 ritten worden vervangen door 1.

Als jij cijfers hebt die 'de mythe' bewijzen, zie ze graag.

Maar terug naar de retail dan maar? Stadscentra willen die mensen niet eens, kijk eens hoe het wordt ingericht. Dure en zeer parkeergelegenheden aan de randen. Buitengebieden die niet eens in het weekend (wanneer mensen naar de retail kunnen) worden ontsloten door het OV. Leegstand qua winkels en inhoud wat beperkter is qua assortiment.
Met de fiets dan maar? Zie jij jezelf al gaan met de gekochte bepakking? Lastig fietsen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:17:40 #111
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206211039
Alsof normale winkels minder vervuilend zijn. :')

De winkel ertussenuit halen scheelt minstens een vervoersbeweging en daarmee CO2-uitstoot. Daarnaast kost het open houden van winkels natuurlijk ook gewoon energie en gas waardoor je je moet afvragen of dat wenselijk is in deze tijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:20:13 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206211071
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:17 schreef MichaelScott het volgende:
Alsof normale winkels minder vervuilend zijn. :')

De winkel ertussenuit halen scheelt minstens een vervoersbeweging en daarmee CO2-uitstoot. Daarnaast kost het open houden van winkels natuurlijk ook gewoon energie en gas waardoor je je moet afvragen of dat wenselijk is in deze tijd.
Vervoer van het winkelpersoneel om het dagelijks open te houden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206211081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:49 schreef RAVW het volgende:

[..]
Dat niet alleen , de meeste grote online shops zijn gewoon dozenschuivers.
Leuk ik spek de Nederlandse markt koop wat bij bol. ipv Ali
Wat gebeurd er , BOL. besteld gewon bij Ali ( en betaald daar 10 euro voor , en jij mag dan als klant een meer prijs aftikken van 70 euro ( Want ja de retour kosten / opslag kosten moeten ook betaald worden en de werknemers )
Bol.com bestelt helemaal niets bij Ali. Verkopers die opereren via het platform Bol.com echter wel, die laten het pakje gewoon rechtstreeks uit China dropshippen bij de consument.

Dus in feite worden er 3 tussenpartijen gebruikt (bol, verkopend bedrijfje en ali) om een pakketje van de leverancier naar de consument te krijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206211120
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Er gaat een hoop mis bij PostNL, dat is helemaal waar en moet ook opgelost worden. Maar dat kan misschien als ze minder zinloze ritten hoeven te maken.
Misschien kunnen ze dan wat meer degelijk personeel in dienst nemen, in plaats van die ratten die bijna vanuit de bus je spullen op de stoep gooien en het daar lekker laten liggen als je niet open doet. Als je dan melding maakt van identiteitsfraude omdat iemand (lees: de bezorger) je handtekening heeft vervalst gooien ze het nog steeds op "dat mag want corona".
PostNL moet compleet geherstructureerd worden, dat bedrijf is kapot.
Je snapt dat die bezorgers (die niet eens in dienst zijn maar gedwongen worden om te werken als ZZPer) tot dat soort praktijken gedwongen worden door de uitknijppraktijken van PostNL he. Dus nee, PostNL gaat helemaal geen degelijk personeel in dienst nemen, PostNL vindt al deze praktijken wel best en stuurt er zelfs op aan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206211122
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:44 schreef RAVW het volgende:

[..]
De vervuiler betaald?

Wie moet er dan betalen voor de pakketjes?
Bol die voor een schroefje, geen anvelope gebruikt maar een schoenendoos formaat doos.
Of dat mijn glazendeurgrepen , in 8 killo aan bolletjes plastic verwerkt word inc 2 dozen.

Of de persoon die deze bestelling plaatst?
bol, en die berekenen het dan ongetwijfeld door aan de klant.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:26:21 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211126
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je snapt dat die bezorgers (die niet eens in dienst zijn maar gedwongen worden om te werken als ZZPer) tot dat soort praktijken gedwongen worden door de uitknijppraktijken van PostNL he. Dus nee, PostNL gaat helemaal geen degelijk personeel in dienst nemen, PostNL vindt al deze praktijken wel best en stuurt er zelfs op aan.
En de belastingdienst werkt er vrolijk aan mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206211211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oneens.
Er wordt nu meer besteld waarschijnlijk en daarom zijn er misschien meer busjes die rondrijden.
De hele keten is efficienter ingericht. Niet voor niets dat het goedkoper is of dat je bij webshops een ruimer assortiment hebt. Je hebt geen fysieke winkels meer nodig, maar 1 DC. 50/100 ritten worden vervangen door 1.

Als jij cijfers hebt die 'de mythe' bewijzen, zie ze graag.

Maar terug naar de retail dan maar? Stadscentra willen die mensen niet eens, kijk eens hoe het wordt ingericht. Dure en zeer parkeergelegenheden aan de randen. Buitengebieden die niet eens in het weekend (wanneer mensen naar de retail kunnen) worden ontsloten door het OV. Leegstand qua winkels en inhoud wat beperkter is qua assortiment.
Met de fiets dan maar? Zie jij jezelf al gaan met de gekochte bepakking? Lastig fietsen...
Wacht eens nu moet ik met cijfers komen omdat jij een stelling poneerde met zelfbedachte cijfers. :W

Webshops zijn alleen goedkoper omdat men geen dure winkelruimte hoeft te huren a 655 euro per vierkante meter. Gemiddeld pand 150 vierkante meter dan betaal je voor fysieke aanwezigheid in een winkelstraat al 100.000 euro per jaar. Verder mag je je stelling dan ook onderbouwen met cijfers die je gelijk bewijzen.

Er wordt meer besteld in de meest lullige besteleenheden daarom vechten ook bedrijven als flink en gorrilas zich in omdat de consument te lui is om zelf even naar de supermarkt te gaan omdat ze wat vergeten zijn.

Als ik naar de supermarkt ga haal ik meteen eten voor meerdere dagen en ben ik wat vergeten dan haal ik het de volgende keer wel.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:44:11 #118
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206211269
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je snapt dat die bezorgers (die niet eens in dienst zijn maar gedwongen worden om te werken als ZZPer) tot dat soort praktijken gedwongen worden door de uitknijppraktijken van PostNL he. Dus nee, PostNL gaat helemaal geen degelijk personeel in dienst nemen, PostNL vindt al deze praktijken wel best en stuurt er zelfs op aan.
Zie vooral de laatste zin van m'n post ;)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:49:24 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206211309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wacht eens nu moet ik met cijfers komen omdat jij een stelling poneerde met zelfbedachte cijfers. :W

Pssst:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef Newone82 het volgende:
Winkelen online is onderzocht geworden is minder CO2 uitstoot dan ouderwets winkelen. Christenunie 😂😂

https://www.hva.nl/cet/ge(...)is-dat-duurzaam.html
quote:
Webshops zijn alleen goedkoper omdat men geen dure winkelruimte hoeft te huren a 655 euro per vierkante meter. Gemiddeld pand 150 vierkante meter dan betaal je voor fysieke aanwezigheid in een winkelstraat al 100.000 euro per jaar. Verder mag je je stelling dan ook onderbouwen met cijfers die je gelijk bewijzen.

Er wordt meer besteld in de meest lullige besteleenheden daarom vechten ook bedrijven als flink en gorrilas zich in omdat de consument te lui is om zelf even naar de supermarkt te gaan omdat ze wat vergeten zijn.

Als ik naar de supermarkt ga haal ik meteen eten voor meerdere dagen en ben ik wat vergeten dan haal ik het de volgende keer wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206211344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Pssst:
[..]
[..]

Psst een wij van wc-eend onderzoek zoals ik al vermelde lees maar terug . :W
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:54:43 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206211359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Psst een wij van wc-eend onderzoek zoals ik al vermelde lees maar terug . :W
Lamaar, aan jou ga ik geen tijd meer besteden.
Ben ook zowat de enige die op jou reageert hier, waar blijkt met reden. Niet mee te discussiëren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206211422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:33 schreef RAVW het volgende:

[..]
Laatst nog een 5 delig woonkamer set gekocht, waren 9 hele grote en zware dozen.
Moet ik dus op me fiets naar een afhaal punt om 9 dozen samen meer dan 200 kilo wegende dozen op te halen?
Nee dank je ..
Ik bestel ook vaak online maar dat zijn vaak dingen die je niet zo maar even kan afhalen en mee nemen als je lopend of met de fiets gaat.
Binnenkort weer een bestelling online doen , koelvries combie .... aan de deur of afhaal punt ?
Nou de keuze lijkt me wel makkelijk aan de deur gewoon
Er staat ook in mijn post dat je tegen een extra tarief je pakketjes wel thuis kunt laten bezorgen. Maar om voor al die kleine pakketjes de hele wijk door te rijden terwijl men dat prima even ergens op kan halen of eventueel tijdens het boodschappen doen even meeneemt lijkt me niet zo gek. Maar helaas zijn veel mensen in Nederland liever lui dan moe.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:03:50 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206211435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:37 schreef Basp1 het volgende:

Er wordt meer besteld in de meest lullige besteleenheden daarom vechten ook bedrijven als flink en gorrilas zich in omdat de consument te lui is om zelf even naar de supermarkt te gaan omdat ze wat vergeten zijn.

Als ik naar de supermarkt ga haal ik meteen eten voor meerdere dagen....
Artikel gaat over pakketpost, niet over bestellen bij de supermarkt. Overigens bestrijd ik dat het te maken heeft met lui. Je boodschappen laten bezorgen is gewoon veel efficienter.

quote:
....en ben ik wat vergeten dan haal ik het de volgende keer wel.
En als dat toiletpapier is, dan neem je gewoon iets mee van je werk? :')


quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:

Maar helaas zijn veel mensen in Nederland liever lui dan moe.
Dat jij als beroepswerkeloze nu de hele dag de tijd hebt om daar mee bezig te zijn....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206211459
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:14 schreef Harvest89 het volgende:
Weg met winkels. Vul binnensteden alleen nog met woonruimte, horeca, en een cultuurhonk.
En snelrij-lanen voor die smalle electrische pakketautootjes, net als ook snelfietslanen worden aangelegd :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:08:21 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206211476
Waarom niet stimuleren dat bestelbusjes electrisch zijn.
Ze rijden vooral korte afstanden en staan 80% van de tijd met een draaide motor.

Beide een ideale combi voor elektrisch.

Als al die busjes electrisch zijn is het direct ook schoner dan al die auto-tjes die naar de binnenstad rijden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Speekselklier op 05-10-2022 13:19:25 ]
Tot nooit .......
pi_206211483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Dat jij als beroepswerkeloze nu de hele dag de tijd hebt om daar mee bezig te zijn....
Nee, want ik woon in de Randstad en zit alles om de hoek. Je kiest er zelf voor om in de middle of niks te gaan wonen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_206211495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lamaar, aan jou ga ik geen tijd meer besteden.
Ben ook zowat de enige die op jou reageert hier, waar blijkt met reden. Niet mee te discussiëren.
Ja ja omdat je geen gelijk krijgt en zelf dingen verzint nu gaan janken dat er geen discussie met mij mogelijk is. _O-

Weerleg de kritiek maar die ik al gegeven heb op het wij van wc-eend onderzoek.

Het liefst zie ik een onafhankelijk onderzoek dat alles wat los en vast zit in kleine hoeveelheden bezorgen echt veel duurzamer is als een consument die naar de winkel in de buurt gaat. Maar goed dat was al niet duurzaam bij het wceend onderzoek.
pi_206211516
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Zie vooral de laatste zin van m'n post ;)
Het is alleen nu gewoon een marktpartij, die zich gedragen zoals je van een marktpartij mag verwachten: alles staat in het teken van geldelijk gewin. Die gaan zelf niet veel doen aan de beroerde arbeidsvoorwaarden en omstandigheden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:12:06 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206211521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:

Nee, want ik woon in de Randstad en zit alles om de hoek.
Dat zei ik. Jij hebt als beroepswerkeloze de hele dag de tijd om daar me bezig te zijn. Ik heb wel betere dingen te doen. In de Randstad met alles om de hoek.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206211535
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je snapt dat die bezorgers (die niet eens in dienst zijn maar gedwongen worden om te werken als ZZPer) tot dat soort praktijken gedwongen worden door de uitknijppraktijken van PostNL he. Dus nee, PostNL gaat helemaal geen degelijk personeel in dienst nemen, PostNL vindt al deze praktijken wel best en stuurt er zelfs op aan.
Het bedrijfsresultaat van PostNL is vrij beroerd hoor. PostNL is feitelijk gewoon de bezorgdienst van Bol.com, heel bot gezegd. Ze kunnen kostprijstechnisch ook niet concurreren met grote internationale partijen als DHL die hun vaste lasten over veel grotere volumes kunnen spreiden. Als je de markt al een kant op wilt duwen, dan kun je beter minimumtarieven van bezorgende partijen gaan eisen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:17:23 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Artikel gaat over pakketpost, niet over bestellen bij de supermarkt. Overigens bestrijd ik dat het te maken heeft met lui. Je boodschappen laten bezorgen is gewoon veel efficienter.
[..]
En als dat toiletpapier is, dan neem je gewoon iets mee van je werk? :')
Boodschappen laten bezorgen kan idd efficiënt zijn, maar gebruik maken van Gorilla's voor een zak chips en dipsaus is gewoon lui.

Overigens vind ik toiletpapier wel dusdanig essentieel dat ik zorg dat ik nooit zonder zit, en ik koop het (net als keukenrol, wasmiddel, vaatwastabletten en Coca-Cola) alleen maar in de aanbieding.
Als ik zonder toiletpapier kom te zitten heb ik echt wel ergens zwaar gefaald qua inkopen.
Toiletpapier in de aanbieding is overigens ook een van de weinige momenten dat ik met de auto bij de supermarkt kom, en dan niet de auto pakken om naar de supermarkt te gaan, maar op een moment dat ik toch al met de auto op weg ben ook bij de supermarkt stoppen.

Je kunt het allemaal net zo moeilijk, duur en milieuvervuilend maken als je wilt, maar door Gorilla's een zak chips en dip laten bezorgen is gewoon lui.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206211608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat zei ik. Jij hebt als beroepswerkeloze de hele dag de tijd om daar me bezig te zijn. Ik heb wel betere dingen te doen. In de Randstad met alles om de hoek.
Als je buiten de deur werkt kun je je pakketje niet aannemen, als je thuis werkt kun je tussendoor even je pakketje ophalen.

Bovendien werk ik gewoon, maar dat terzijde.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:20:52 #133
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206211617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:17 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het allemaal net zo moeilijk, duur en milieuvervuilend maken als je wilt, maar door Gorilla's een zak chips en dip laten bezorgen is gewoon lui.
Maar komen op de fiets dus heeft weinig met milieu-aspecten te maken.
Tot nooit .......
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 13:24:01 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206211647
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het bedrijfsresultaat van PostNL is vrij beroerd hoor. PostNL is feitelijk gewoon de bezorgdienst van Bol.com, heel bot gezegd. Ze kunnen kostprijstechnisch ook niet concurreren met grote internationale partijen als DHL die hun vaste lasten over veel grotere volumes kunnen spreiden. Als je de markt al een kant op wilt duwen, dan kun je beter minimumtarieven van bezorgende partijen gaan eisen.
Het een heeft met het ander te maken natuurlijk.

PostNL heeft bijvoorbeeld afspraken met bol en zalando. Ze betalen slechts een fractie van wat de consument betaalt en dat moet ergens vandaan komen.

Overigens zijn bijna alle zzpers al in loondienst van PostNL gegaan, er zijn nog wel subcontractors met eigen personeel en hoewel PostNL zegt te handhaven op arbeidsvoorwaarden en verloning blijkt dat in de praktijk niet echt zo te zijn. Zo kan en mag een subco zijn of haar route óók uitbesteden. Zo krijg je een constructie waarbij drie bedrijfjes een stukje van de taart eten en onder aan de streep Ali met z'n afgetrapte bus voor 7.50 per uur zwart voor je deur staat.

En postnl weet dit.

Als je het overigens over onnodige lagen wil hebben zit je bij PostNL ook goed. Van die mensen die al dertig jaar in dienst zijn van alle constructies die het bedrijf ooit is geweest en alle motivatie kwijt zijn, maar wel een riant salaris ontvangen en dus maar eens of twee keer per week op kantoor komen. Door de privatisering en daarbijbehorende versobering van zo'n beetje alles wat het een leuk bedrijf maakte is de inzet dan ook minimaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:24:52 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206211660
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:17 schreef Leandra het volgende:

Je kunt het allemaal net zo moeilijk, duur en milieuvervuilend maken als je wilt, maar door Gorilla's een zak chips en dip laten bezorgen is gewoon lui.
Ben ik wel met je eens, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 oktober 2022 @ 13:27:59 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206211711
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:08 schreef Speekselklier het volgende:
Waarom niet stimuleren dat bestelbusjes electrisch zijn.
Ze rijden vooral korte afstanden en staan 80% van de tijd met een draaide motor.

Beide een ideale combi voor elektrisch.

Als al die busjes electrisch zijn is het direct ook schoner dan al die auto-tjes die naar de binnenstad rijden.
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:28:16 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206211715
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:

Als je buiten de deur werkt kun je je pakketje niet aannemen....
Ik werk onregelmatig, dus prima te plannen.

quote:
....als je thuis werkt kun je tussendoor even je pakketje ophalen.
Nee, want je werkt thuis.

En daarnaast, zoals ik al zei, gruwelijk inefficient.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:33:44 #138
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206211791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters.
Oh kan je dat ook tegen die bezorgers bij mij in de wijk vertellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 05-10-2022 13:56:46 ]
Tot nooit .......
  woensdag 5 oktober 2022 @ 13:33:55 #139
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206211793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik werk onregelmatig, dus prima te plannen.
[..]
Nee, want je werkt thuis.

En daarnaast, zoals ik al zei, gruwelijk inefficient.
Hangt van je werk af. Een collega van mij liep wekelijks wel om 3 uur even het kantoor uit om een pakketje op te halen. Niemand gaf een shit.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_206212046
quote:
Of nog beter: gewoon op de fiets naar de dichtstbijzijnde winkelstraat.
Lekker handig als je een 65 inch tv hebt besteld :P
pi_206212234
quote:
84s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
Hmmm... dat is voor mij nog 10 km weg (buitengebied). En ook voor alle mensen bij mij in het dorp (waar geen pakketpunt is). En die bezorger komt hier toch al, kan beter alles ineens doen dan dat wij daar allemaal naar toe gaan liggen rijden.

En het voordeel van het dorp is dat als je niet thuis bent, de pakjes gewoon veilig neergelegd kunnen worden.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:13:48 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206212272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters.
In de stad ja, hier niet hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:16:47 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206212306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:53 schreef Aadil het volgende:

[..]
Lekker handig als je een 65 inch tv hebt besteld :P
Gelukkig had ik die besteld incl installeren, dus de jongens die hem kwamen ophangen namen hem ook mee.
Alleen een beetje jammer dat ze twee keer moesten komen omdat ze de 43" die er ik voor de slaapkamer bij had besteld niet gelijk meenamen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206212345
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Da ga je uit van 2 dingen:
- Alle pakketten worden bij de eerste poging afgeleverd
- Mensen stappen speciaal voor het pakketje in de auto

Die afhaalpunten liggen vaak in/bij supermarkten en bezorging vindt vaak plaats tijdens kantooruren.
Bij een afhaalpunt wordt het meestal in 1x afgeleverd, klopt.
Dat afhalen was natuurlijk een voorbeeld, maar het kan. Minimaal 50% zal zeker met de auto het pakketje ophalen. En de afhaalpunten zijn verschillend per regio. Niet altijd zijn ze in de buurt van supermarkten.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:22:34 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206212384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja ja omdat je geen gelijk krijgt en zelf dingen verzint nu gaan janken dat er geen discussie met mij mogelijk is. _O-

Weerleg de kritiek maar die ik al gegeven heb op het wij van wc-eend onderzoek.

Het liefst zie ik een onafhankelijk onderzoek dat alles wat los en vast zit in kleine hoeveelheden bezorgen echt veel duurzamer is als een consument die naar de winkel in de buurt gaat. Maar goed dat was al niet duurzaam bij het wceend onderzoek.
Ik zou zeggen, ga dat lekker uitvoeren of bestel het ergens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 oktober 2022 @ 14:27:19 #146
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206212440
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:19 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Bij een afhaalpunt wordt het meestal in 1x afgeleverd, klopt.
Dat afhalen was natuurlijk een voorbeeld, maar het kan. Minimaal 50% zal zeker met de auto het pakketje ophalen. En de afhaalpunten zijn verschillend per regio. Niet altijd zijn ze in de buurt van supermarkten.
Zijn daar cijfers van of denk je dat?
pi_206212744
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:27 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Zijn daar cijfers van of denk je dat?
Zijn geen cijfers van zover ik weet. Misschien een leuk onderzoek voor iemand met tijd over Haha. Wel kwam ik dit tegen tijdens de zoektocht:
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-fiets-opgehaald
  woensdag 5 oktober 2022 @ 15:25:50 #148
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206213087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:13 schreef Leandra het volgende:
In de stad ja, hier niet hoor.
In de stad ook niet.
Voor een groot deel zzp-ers met een tien jaar oude diesel.
Tot nooit .......
pi_206213151
Okee, dus voor het milieu hoeft de CU deze exercitie helemaal niet te doen. Een hele woonwijk die pakjes gaat bestellen bij een of twee grote distributiecentra en vervolgens één busje dat naar die woonwijk toegaat is een stuk milieuvriendelijker dan wanneer alle inwoners van die wijk in hun auto springen en naar 40 verschillende winkels rijden, winkels die bovendien allemaal gas, water en licht verbruiken én personeel heeft dat ook nog eens naar die winkels toe moet.

Blijft over het MKB argument. Hoewel ik daar enigszins gevoelig voor ben denk ik dat grote jongens als Bol, Amazon en Zalando helemaal niks gaan merken van deze maatregel maar dat het wel als gevolg heeft dat kleine MKB'ers met een webshop deze maatregel moeten doorberekenen, nog hogere prijzen moeten vragen en het dus nog moeilijker krijgen ten opzichte van de grote spelers.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206213297
Zout toch op met je kutbelasting. En daarnaast ik heb geen trekhaak op mijn fiets...ga ik met de auto dan kan de bezorger het beter doen met mindee uitstoot.

[ Bericht 46% gewijzigd door smizy op 05-10-2022 16:14:37 ]
pi_206213361
quote:
80s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:14 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Meer van die pakket-automaten plaatsen, dat werkt prima en houdt de drukte weg bij winkels. Kost ook geen personeel.
Totdat die dingen ineens hackbaar/kraakbaar zijn :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 15:48:08 #152
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206213401
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:44 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Totdat die dingen ineens hackbaar/kraakbaar zijn :D
Dat is inderdaad een kwestie van tijd :D
  woensdag 5 oktober 2022 @ 15:48:21 #153
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206213404
Pakjes hoger belasten als boost voor de lokale middenstand maar wel ¤6-8 per uur rekenen voor parkeren in de steden

Ok
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206213416
De grote online retailers doen ook niet hun best om te bundelen omdat ze zelf niet alles in hun warehouse hebben maar dat ze alleen tussenpartij zijn.

Dan ‘spaar’ je alle bestellingen in een week op en kies je 1 bezorgdag. Vervolgens staan er die dag 4 verschillende busjes voor je deur.
Tsja dat schiet echt niet op en denk ik de volgende keer ook zoek het maar lekker uit Bol. Ik laat dan alles wel zsm komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisChrartin op 05-10-2022 16:11:20 ]
pi_206213772
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:29 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja klopt dat is vaak weer de andere kant van het verhaal.
Maar ook de Chinezen staan niet stil he , ook die dingen worden met de dag beter
Die lui daar gaan zo snel met dingen , wij hebben hier 20 mil inwoners in het hele land wonen.
Je spreekt daar van 2 a 3 steden
Dat ga je als westers land nooit bij benen.
De tijd van echt goedkope Chinese troep is ook alweer een paar jaar achter ons, dat komt inmiddels uit andere, goedkopere, landen.

Wat je nu wel meer ziet, en dat is eigenlijk ook wel een mooie karma. Dat de Chinese fabrikanten die al jaren spul voor westerse merken maakten nu die kennis en ervaring gebruikt om eigen merken te lanceren. En dan heb ik het niet eens over het jatten van IP, maar gewoon eigen spul.
pi_206213851
Gewoon een centraal punt in de wijk met kastjes waar je je bende kunt ophalen, blijft een week liggen en anders heb je pech. Hele grote pakketten die niet passen moeten aangetekend verzonden worden (kosten koper)
Gezeik altijd om klotepakjes weer bij buren op te halen is niks voor deze autist. Helemaal als je meerdere dingen moet bestellen. En de lokale economie help je er ook nog eens volledig mee om zeep met die pakketjescultuur.

Weg er mee!
blablablabla
pi_206213962
edit:
doe dat eens netjes aub, met link naar bron en filter de dubbele zinnen er eens uit.

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 05-10-2022 16:43:49 ]
pi_206214372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:31 schreef Elan het volgende:
Gewoon een centraal punt in de wijk met kastjes waar je je bende kunt ophalen, blijft een week liggen en anders heb je pech. Hele grote pakketten die niet passen moeten aangetekend verzonden worden (kosten koper)
Gezeik altijd om klotepakjes weer bij buren op te halen is niks voor deze autist. Helemaal als je meerdere dingen moet bestellen. En de lokale economie help je er ook nog eens volledig mee om zeep met die pakketjescultuur.

Weg er mee!
Hier heb je al commerciële aanbieders voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 5 oktober 2022 @ 17:45:12 #159
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206214566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De tijd van echt goedkope Chinese troep is ook alweer een paar jaar achter ons, dat komt inmiddels uit andere, goedkopere, landen.

Wat je nu wel meer ziet, en dat is eigenlijk ook wel een mooie karma. Dat de Chinese fabrikanten die al jaren spul voor westerse merken maakten nu die kennis en ervaring gebruikt om eigen merken te lanceren. En dan heb ik het niet eens over het jatten van IP, maar gewoon eigen spul.
Ja dat merk je wel de laatste jaren vliegen de nieuwe merken je om je oren ... Xiaomi Huawei XPENG
En wat nog helemaal erger is .. die lui gaan gewoon hier shoppen en nemen gewoon veel bedrijven over
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:09:37 #160
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_206214816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 08:39 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
_O-

In welk jaar leven deze mensen?
1950 denk ik.

De meeste (binnen)steden hebben nog amper winkels en de winkels die er zijn hebben niks op voorraad of je krijgt te horen dat je het online kunt bestellen :')
Ook zijn veel dingen domweg uitsluitend online te koop dus waar moet ik dat lokaal kopen dan? Specifieke electronica onderdelen bv? Laptops die ne-rgens in de winkel op voorraad zijn (voor mijn laatste laptop 6 (!) winkels afgeweest, nergens te krijgen.... online de dag erna in huis)

Het is tevens een beetje mosterd na de maaltijd en volledig zelf door de overheid veroorzaakt.

Eerst jaag je alle consumenten weg door het invoeren van betaald parkeren overal, winkels moeten zich verplicht (!) vestigen in winkelcentra met torenhoge huren, daarna moet je zaak dicht vanwege corona, daarna mag alleen een bepaald deel van de bevolking dat braaf naar de overheid heeft geluisterd nog bij je winkelen en als trap na betalen ze nu een vertienvoudiging van de energiekosten.

Zoals gebruikelijk bij de overheid die weer iets gesloopt heeft door er met hun vingers aan te zitten krijgt de vrije markt daar ongetwijfeld straks weer de schuld van _O-

Wat een kansloos voorstel dit. Het is 2022, geen 1950. Mensen moeten allebei werken en hebben geen zin en geen tijd om op zaterdag naar een winkel te gaan die 9 vd 10 keer toch niet heeft waar je naar zoekt. De brick and mortar winkel is voor veel dingen gewoon dood. Alleen specialistische zaken zullen blijven bestaan (meubelwinkels, kampeerwinkels, auto en fietsenzaken, high end audio/video apparatuur, bedden en keukenzaken etc) De rest is gewoon overbodig en om iets dat nutteloos en overbodig wordt gevonden door de meeste mensen in stand te houden omdat iemand van de ChristenUnie dat niet leuk vindt is nogal kansloos.

En dat gewauwel over het milieu, online shops zijn ruim 2 keer minder belastend voor het milieu

Oprotten met dit soort onzinnige verspilling van kostbare kabinetstijd. :r

[ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 05-10-2022 18:14:41 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_206214861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:15 schreef RAVW het volgende:

[..]
Bijna alles wat je nu aan harde goede koopt is MADE IN CHINA.
Of denk je nu echt dat Apple hun telefoons alleen maar met dingen uit de USA maakt en zelfs dar in elkaar gezet word.
Nee dat word door onderdelen van hun grootste rivaal Samsung te gebruiken en ga zo maar even door.
Want ja dat scheelt heel veel , aan fabrieken bouwen, arbeidsloon
Dus we gaan er lekker meer aan over houden
Apple producten worden gecontroleerd en gekeurd aan europese standaarden, alle zooi direct van ali helemaal niet.

Waarom denk je dat er brandjes ontstaan bij al die goedkoop geïmporteerde opladers en andere electronica?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:15:52 #162
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206214889
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:13 schreef 111210 het volgende:

[..]
Apple producten worden gecontroleerd en gekeurd aan europese standaarden, alle zooi direct van ali helemaal niet.

Waarom denk je dat er brandjes ontstaan bij al die goedkoop geïmporteerde opladers en andere electronica?
Paarmaanden geleden hier een grote binnen brand geweest door een oplader.
En dat was due wel europeese goedgekeurd.
Dus het zegt niets .
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206214905
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:15 schreef RAVW het volgende:

[..]
Paarmaanden geleden hier een grote binnen brand geweest door een oplader.
En dat was due wel europeese goedgekeurd.
Dus het zegt niets .
CE is soms ook China Export hè? :D
Vakman pur sang
pi_206214916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:15 schreef RAVW het volgende:

[..]
Paarmaanden geleden hier een grote binnen brand geweest door een oplader.
En dat was due wel europeese goedgekeurd.
Dus het zegt niets .
Nja er vliegen ook wel eens autos in de fik die gekeurd zijn.


Maargoed al die zooi is iig niet gekeurd, en je hebt ook geen idee wat voor (schadelijke) materialen er gebruikt zijn.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:42:13 #165
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206215245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:17 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nja er vliegen ook wel eens autos in de fik die gekeurd zijn.

Maargoed al die zooi is iig niet gekeurd, en je hebt ook geen idee wat voor (schadelijke) materialen er gebruikt zijn.
Ja maar dat is dan alleen over Ali spullen.

Maar ik gebruik die nooit .. koop altijd wel via de NL retailers of Import via NL bedrijven
Dus wat er rond gaat op een Ali weet ik niet , mijn ma koop ook zo veel via die Ali
Maar niets voor mij ..
En zeker dingen die stroomgebruiken zal ik nooit doen.
Maar ik kijk niet naar de ( grijze markt ) maar echt puur de witte markt.

Dingen die je gewoon via NL markt koop mag je er toch wel vanuit gaan dat het goed is.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:45:13 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206215287
Ze zouden natuurlijk ook gewoon de eigen wetgeving mbt arbeidsvoorwaarden kunnen gaan handhaven. Dan gaan de kosten ook omhoog, heb je hetzelfde effect met een bonus voor de bezorgers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:45:41 #167
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206215294
Dus deze dwaas denkt dat het uit 'klimaatoogpunt' beter is om in plaats van een centraal distributiepunt van waaruit alles rechtstreeks wordt verzonden naar de eindgebruiker, exponentieel meer individuele winkels in elke woonplaats in Nederland 8 uur per dag open te laten zijn en energie te laten verbruiken, ook als er geen klanten zijn.

Die producten die naar al die individuele winkels verstuurd moeten worden, komen daar vanzelf en zijn onverpakt? In plaats van een product 1 reis vanuit een centraal punt te laten afleggen, heeft dit figuur liever dat het langs 2 stations gaat via vrachtverkeer?

:') Wat een debiel.
pi_206215906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:49 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja en dan net als van de week dus wel thuis zijn maar geen pakket.
Mailtje krijgen: pakket is bezorgt op 18:30

Terwijl hier de deur gewoon open stond.
Na 2 keer bellen de dag erna bleek hij het pakketje afgeleverd te hebben bij een centraal punt.

Dan ga ik toch echt niet de verzend kosten betalen hoor
Laatst ook exact zo bij mij gegaan met DHL Ik was thuis tijdens het opgegeven tijdsframe van DHL, zelfs de deur open gezet en dan opeens een mailtje dat het is afgeleverd bij ene 'Pietje' die ik niet ken. Na vele minuten in de wacht te staan bij DHL er achter komen dat je pakketje ongevraagd is bezorgd bij een afhaalpunt.

Zeer slechte zaak. Ik betaal dan liever meer geld voor een normale service.
pi_206215963
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
1950 denk ik.

De meeste (binnen)steden hebben nog amper winkels en de winkels die er zijn hebben niks op voorraad of je krijgt te horen dat je het online kunt bestellen :')
Ook zijn veel dingen domweg uitsluitend online te koop dus waar moet ik dat lokaal kopen dan? Specifieke electronica onderdelen bv? Laptops die ne-rgens in de winkel op voorraad zijn (voor mijn laatste laptop 6 (!) winkels afgeweest, nergens te krijgen.... online de dag erna in huis)

Het is tevens een beetje mosterd na de maaltijd en volledig zelf door de overheid veroorzaakt.

Eerst jaag je alle consumenten weg door het invoeren van betaald parkeren overal, winkels moeten zich verplicht (!) vestigen in winkelcentra met torenhoge huren, daarna moet je zaak dicht vanwege corona, daarna mag alleen een bepaald deel van de bevolking dat braaf naar de overheid heeft geluisterd nog bij je winkelen en als trap na betalen ze nu een vertienvoudiging van de energiekosten.

Zoals gebruikelijk bij de overheid die weer iets gesloopt heeft door er met hun vingers aan te zitten krijgt de vrije markt daar ongetwijfeld straks weer de schuld van _O-

Wat een kansloos voorstel dit. Het is 2022, geen 1950. Mensen moeten allebei werken en hebben geen zin en geen tijd om op zaterdag naar een winkel te gaan die 9 vd 10 keer toch niet heeft waar je naar zoekt. De brick and mortar winkel is voor veel dingen gewoon dood. Alleen specialistische zaken zullen blijven bestaan (meubelwinkels, kampeerwinkels, auto en fietsenzaken, high end audio/video apparatuur, bedden en keukenzaken etc) De rest is gewoon overbodig en om iets dat nutteloos en overbodig wordt gevonden door de meeste mensen in stand te houden omdat iemand van de ChristenUnie dat niet leuk vindt is nogal kansloos.

En dat gewauwel over het milieu, online shops zijn ruim 2 keer minder belastend voor het milieu

Oprotten met dit soort onzinnige verspilling van kostbare kabinetstijd. :r
Dat voorraad probleem is echt zoooo herkenbaar!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:31:57 #170
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206215965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Laatst ook exact zo bij mij gegaan met DHL Ik was thuis tijdens het opgegeven tijdsframe van DHL, zelfs de deur open gezet en dan opeens een mailtje dat het is afgeleverd bij ene 'Pietje' die ik niet ken. Na vele minuten in de wacht te staan bij DHL er achter komen dat je pakketje ongevraagd is bezorgd bij een afhaalpunt.

Zeer slechte zaak. Ik betaal dan liever meer geld voor een normale service.
Wat ik dan wel weer mooi vond dat 2 dagen later een mail binnen kreeg , dat mijn klacht goed was afgehandeld intern.
Sorry voor de overlast.
Dit was dan wel Post.nl :D

Daarna is het al twee keer goed gegaan *O*
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206216994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:42 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja maar dat is dan alleen over Ali spullen.

Maar ik gebruik die nooit .. koop altijd wel via de NL retailers of Import via NL bedrijven
Dus wat er rond gaat op een Ali weet ik niet , mijn ma koop ook zo veel via die Ali
Maar niets voor mij ..
En zeker dingen die stroomgebruiken zal ik nooit doen.
Maar ik kijk niet naar de ( grijze markt ) maar echt puur de witte markt.

Dingen die je gewoon via NL markt koop mag je er toch wel vanuit gaan dat het goed is.

Bol.com en vele webwinkels staan ook vol met diezelfde meuk die gewoon doorverkocht of gedropshipt wordt. Dus dat zegt alsnog niet zo veel.
pi_206217027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Bol.com en vele webwinkels staan ook vol met diezelfde meuk die gewoon doorverkocht of gedropshipt wordt. Dus dat zegt alsnog niet zo veel.
dit lijkt mij tegenstrijdig met elkaar....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:33:11 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206217205
Ja hoor, ze hebben weer flink nagedacht in de tweede kamer: NÓG een straf om te leven belasting voor een verzonnen probleem _O_

Echt, die 150 koppen daar kunnen geen enkele praktische oplossing bedenken, er is áltijd wel geld mee gemoeid.
Voor dit probleem kan ik zo een oplossing bedenken die daadwerkelijk iets toevoegt, zonder dat de 500ste belasting hoeft te worden geheven/ ingevoerd.

Wat een incompetent zooitje, niet te filmen |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:35:03 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206217239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
1950 denk ik.

De meeste (binnen)steden hebben nog amper winkels en de winkels die er zijn hebben niks op voorraad of je krijgt te horen dat je het online kunt bestellen :')
Ook zijn veel dingen domweg uitsluitend online te koop dus waar moet ik dat lokaal kopen dan? Specifieke electronica onderdelen bv? Laptops die ne-rgens in de winkel op voorraad zijn (voor mijn laatste laptop 6 (!) winkels afgeweest, nergens te krijgen.... online de dag erna in huis)

Het is tevens een beetje mosterd na de maaltijd en volledig zelf door de overheid veroorzaakt.

Eerst jaag je alle consumenten weg door het invoeren van betaald parkeren overal, winkels moeten zich verplicht (!) vestigen in winkelcentra met torenhoge huren, daarna moet je zaak dicht vanwege corona, daarna mag alleen een bepaald deel van de bevolking dat braaf naar de overheid heeft geluisterd nog bij je winkelen en als trap na betalen ze nu een vertienvoudiging van de energiekosten.

Zoals gebruikelijk bij de overheid die weer iets gesloopt heeft door er met hun vingers aan te zitten krijgt de vrije markt daar ongetwijfeld straks weer de schuld van _O-

Wat een kansloos voorstel dit. Het is 2022, geen 1950. Mensen moeten allebei werken en hebben geen zin en geen tijd om op zaterdag naar een winkel te gaan die 9 vd 10 keer toch niet heeft waar je naar zoekt. De brick and mortar winkel is voor veel dingen gewoon dood. Alleen specialistische zaken zullen blijven bestaan (meubelwinkels, kampeerwinkels, auto en fietsenzaken, high end audio/video apparatuur, bedden en keukenzaken etc) De rest is gewoon overbodig en om iets dat nutteloos en overbodig wordt gevonden door de meeste mensen in stand te houden omdat iemand van de ChristenUnie dat niet leuk vindt is nogal kansloos.

En dat gewauwel over het milieu, online shops zijn ruim 2 keer minder belastend voor het milieu

Oprotten met dit soort onzinnige verspilling van kostbare kabinetstijd. :r
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206217358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit lijkt mij tegenstrijdig met elkaar....
Bol.com zelf niet, maar er zitten ook webwinkels die ook op bol verkopen.

Kan je ook zien bij bepaalde producten dat het via een andere webwinkel op het bol.com platform wordt verkocht
pi_206218520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:45 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ja dat merk je wel de laatste jaren vliegen de nieuwe merken je om je oren ... Xiaomi Huawei XPENG
En wat nog helemaal erger is .. die lui gaan gewoon hier shoppen en nemen gewoon veel bedrijven over
Bij wielrenfietsen en onderdelen zie je het ook. Jarenlang trokken Westerse merken naar Taiwan en later China omdat het zo lekker goedkoop is. Carbon frame van $200 verkopen voor $2500 bijv. Maar nu heb je dus ook Chinese merken als Farsport of Winspace die uitstekend spul leveren voor serieus minder geld.

Bij auto's gaat het de komende decennia ook flink groeien gezien het allemaal electrisch wordt.

Dat laatste wat je zegt is ook niet meer dan logisch gezien de geldstromen van het Westen naar China toe, die gaan echt niet alleen maar staatsobligaties kopen :D Al zou het westen daar imo wel wat protectionistischer mee om mogen gaan. Vooral omdat het geen gelijk speelveld is want een Chinees bedrijf hier heeft véél meer vrijheid dan andersom. En dat nog afgezien van de staatsinvloed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')