abonnement Unibet Coolblue
pi_206203727
Morgen laat ik mij voor het eerst testen.
Suikerziekte komt ook in mijn familie voor dus wil wel graag weten wat de situatie is.
Via de huisarts heb ik morgenochtend een afspraak.
Maar heb niet vernomen of het gebruikelijk is dat je je volledig nuchter laat prikken of juist niet.
Hebben jullie een idee?
pi_206203762
Sla dat ontbijt maar over; alleen water en thee.
pi_206203793
Het is vaker nuchter dan niet, bij twijfel nuchter gaan.
Je hebt ws geen toegang tot je aanvraag of wel? Tegenwoordig zie je vaak alleen maar een barcode.
pi_206203830
Nuchter prikken op suiker is dacht ik beter maar ik ben ook weleens niet nuchter geprikt. Toen moest de waarde dacht ik iets hoger zijn.
pi_206203960
Dan sla ik mijn smoothie maar over morgenochtend.
Nu nog eventjes snel een boterham pindakaas met hagelslag weghappen dan maar :+
pi_206203965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:23 schreef Selenophilia het volgende:
Het is vaker nuchter dan niet, bij twijfel nuchter gaan.
Je hebt ws geen toegang tot je aanvraag of wel? Tegenwoordig zie je vaak alleen maar een barcode.
Klopt! Alleen een barcode die ik moet tonen bij het gezondheidscentrum.
pi_206204128
Je kunt ook bij een kennis of familielid je bloed prikken en testen.
Heb ik ook gedaan.
Ik had geen suiker.
Maar het is goed om naar je huisarts te gaan.
Succes en sterkte.
pi_206204149
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Je kunt ook bij een kennis of familielid je bloed prikken en testen.

Whut?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:49:33 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206204153
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Morgen laat ik mij voor het eerst testen.
Suikerziekte komt ook in mijn familie voor dus wil wel graag weten wat de situatie is.
Via de huisarts heb ik morgenochtend een afspraak.
Maar heb niet vernomen of het gebruikelijk is dat je je volledig nuchter laat prikken of juist niet.
Hebben jullie een idee?
Uit ervaring (nu gelukkig niet meer): Om een goede, realistische suikerwaarde te kunnen bepalen moet je broodje nuchter aantreden…
pi_206204240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Whut?
Familieleden met diabetes hebben een bloedsuikermeter thuis, met behulp van een vingerprikje kan je dan idd even je suiker laten meten. Niet echt aan te raden, vaak vraagt een huisarts veel meer aan dan alleen een (momentopname) suiker om een beter beeld te krijgen over je gezondheid.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:57:21 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206204281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Familieleden met diabetes hebben een bloedsuikermeter thuis, met behulp van een vingerprikje kan je dan idd even je suiker laten meten. Niet echt aan te raden, vaak vraagt een huisarts veel meer aan dan alleen een (momentopname) suiker om een beter beeld te krijgen over je gezondheid.
Bij een huisarts kan ook je lange termijn suikerwaarde bepaald worden, dat lukt je thuis niet echt…
pi_206204292
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Bij een huisarts kan je ook je lange termijn suikerwaarde bepaald worden, dat lukt je thuis niet echt…
Dat ook ja, Hba1c
pi_206204304
Suiker is altijd nuchter prikken. Dus ook geen melk en suiker in de koffie/ thee.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:01:12 #14
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206204364
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:58 schreef valentijn101 het volgende:
Suiker is altijd nuchter prikken. Dus ook geen melk en suiker in de koffie/ thee.
Toen ik in het ziekenhuis lag (na o.a een suikerwaarde van 17) heb ik de hele nacht koffie met suiker gedronken, omdat ik niet kon slapen in dat ziekenhuisbed met allerlei monitordraden aan me.
Wist ik veel dat ze de volgende dag vroeg mijn suikerwaarde gingen checken, dat was me niet verteld… _O-
pi_206204665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Familieleden met diabetes hebben een bloedsuikermeter thuis, met behulp van een vingerprikje kan je dan idd even je suiker laten meten. Niet echt aan te raden, vaak vraagt een huisarts veel meer aan dan alleen een (momentopname) suiker om een beter beeld te krijgen over je gezondheid.
Oh op die manier. Ik snapte het al niet. Maar dat lijkt me nou niet dé manier om er met enige zekerheid achter te komen of je diabetes hebt. :P
pi_206207295
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Whut?
Ja sorry, ik vergat erbij te schrijven dat die familie ook suiker moest hebben.
Gewoon een prikje in je wijsvinger en dan testen.
pi_206211426
Twee buisjes later.
Moest inderdaad nuchter moeten zijn, bedankt huisarts voor de goede voorlichting!
Geen wonder dat die praktijk zulke slechte reviews krijgt op Google.

Maar enfin, Vrijdag of Maandag krijg ik de uitslag.
pi_206251632
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Uit ervaring (nu gelukkig niet meer): Om een goede, realistische suikerwaarde te kunnen bepalen moet je broodje nuchter aantreden…
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Toen ik in het ziekenhuis lag (na o.a een suikerwaarde van 17) heb ik de hele nacht koffie met suiker gedronken, omdat ik niet kon slapen in dat ziekenhuisbed met allerlei monitordraden aan me.
Wist ik veel dat ze de volgende dag vroeg mijn suikerwaarde gingen checken, dat was me niet verteld… _O-
Begrijp ik hieruit dat je diabetes had, maar nu niet meer?
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:50:30 #19
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206252568
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 20:52 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
[..]
Begrijp ik hieruit dat je diabetes had, maar nu niet meer?
Nee, ik heb nooit officieel diabetes gehad, maar door een 'afwijkende situatie' was mijn suikerwaarde tijdelijk veel hoger dan goed voor je is, waardoor ik buiten westen ben geraakt en in het ziekenhuis opgenomen werd. Die situatie was vrij snel voorbij en zonder medicijnen o.i.d. heb ik sindsdien weer een normale suikerwaarde.
Heb nog wel enkele keren na die situatie uit voorzorg mijn suikerwaarde laten checken door bloed te prikken en te laten controleren, maar ook dat is nu niet meer nodig…
pi_206260868
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee, ik heb nooit officieel diabetes gehad, maar door een 'afwijkende situatie' was mijn suikerwaarde tijdelijk veel hoger dan goed voor je is, waardoor ik buiten westen ben geraakt en in het ziekenhuis opgenomen werd. Die situatie was vrij snel voorbij en zonder medicijnen o.i.d. heb ik sindsdien weer een normale suikerwaarde.
Heb nog wel enkele keren na die situatie uit voorzorg mijn suikerwaarde laten checken door bloed te prikken en te laten controleren, maar ook dat is nu niet meer nodig…
Ah zo. Wel apart dat de suikerwaarde zo omhoog kan schieten bij gezonde mensen, dacht dat het alleen bij diabetici kon gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2022 11:08:34 ]
pi_206312797
Ik heb weleens per ongeluk nog een appel gegeten voor het prikken. Ondanks dat was was de waarde steeds op orde :s)
pi_206313344
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:29 schreef Skwish het volgende:
Ik heb weleens per ongeluk nog een appel gegeten voor het prikken. Ondanks dat was was de waarde steeds op orde :s)
Misschien is was het zonder je appel wel te laag en weet je dat nu niet.
pi_206313744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 13:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Twee buisjes later.
Moest inderdaad nuchter moeten zijn, bedankt huisarts voor de goede voorlichting!
Geen wonder dat die praktijk zulke slechte reviews krijgt op Google.

Maar enfin, Vrijdag of Maandag krijg ik de uitslag.
Valt wel mee. Sowieso prikken er veel en veel meer mensen niet nuchter. Sommige mensen onthouden dat gewoon niet. Daar houden ze echt wel rekening mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')