abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:08:20 #1
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206201323
Het Europees Parlement staat achter het plan om de uniforme usb-c-oplaadstandaard voor smartphones en andere apparaten in te voeren. Daarmee is de weg vrij voor de universele oplaadstekker in de hele EU. De uitslag van de stemming werd al verwacht nadat het parlement, de Europese Commissie en de lidstaten het in juni eens waren geworden over één type kabeltje.

De lidstaten moeten op 24 oktober nog definitief instemmen, maar dat wordt als een formaliteit beschouwd. Na die laatste stap kunnen EU-burgers vanaf 2024 voor ieder nieuw apparaat een usb-c-stekker gebruiken.

Het Europarlement stemde bijna unaniem in met de universele oplaadplug. Ook iPhones en andere Apple-producten moeten straks aan de usb-c, ondanks het verzet van het Amerikaanse bedrijf. Laptops gaan ook onder de nieuwe regels vallen, maar fabrikanten krijgen daarvoor wel wat meer tijd.

Berg afval
De komst van de universele oplader is bedoeld om het consumenten wat makkelijker te maken. Nu zijn er vaak veel verschillende laders nodig voor verschillende apparaten. De nieuwe regel scheelt volgens de initiatiefnemers ook een berg afval.

PvdA-Europarlementariër Lara Wolters is blij met de universele oplader. De nieuwe regels beschermen consumenten volgens haar tegen elektronicareuzen. Fabrikanten "veranderen hun opladers vaak alleen maar om consumenten te verplichten een nieuwe te kopen", stelt ze. Haar CDA-collega Toine Manders wil liefst ook nog een standaardlader voor elektrische fietsen en gereedschap. "We reguleren nu vooral het verleden, niet de toekomst."

De EU werkt al ruim tien jaar aan het terugdringen van het aantal opladers. Aanvankelijk was de hoop dat fabrikanten zelf een gezamenlijke stekker zouden kiezen, maar daarvan kwam niets terecht.

Apple, Samsung en Huawei hebben nog niet gereageerd op de stemming in het Europees Parlement. Eerder zei Apple dat het voorstel innovatie in de weg zit.

https://nos.nl/artikel/24(...)r-universele-oplader

Communisme komt weer een stap dichterbij :(
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_206201507
Eindelijk iets nuttigs ........
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206201640
Wat zeiden ze altijd: "Laat het maar aan het bedrijfsleven over, dan komt het wel goed".
Nou, niet dus.

Ook al ben ik fel tegen de EU, die USB C aansluiting was wel een verademing. Wat een gekut voordien met die stekkers.
En waarom verbaast het mij niet dat Apple tegen is. Pure protectie en gedwongen winkelnering.
Weet u nog met het begin van de IBM-klonen! Voor Asus moest je Asusgeheugen en -videokaart kopen; voor Dell en Abit idem dito, enz.
Vind ik dit toch een stuk beter :P
pi_206201712
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:55 schreef gepromoveerT het volgende:
Wat zeiden ze altijd: "Laat het maar aan het bedrijfsleven over, dan komt het wel goed".
Nou, niet dus.

Ook al ben ik fel tegen de EU, die USB C aansluiting was wel een verademing. Wat een gekut voordien met die stekkers.
En waarom verbaast het mij niet dat Apple tegen is. Pure protectie en gedwongen winkelnering.
Weet u nog met het begin van de IBM-klonen! Voor Asus moest je Asusgeheugen en -videokaart kopen; voor Dell en Abit idem dito, enz.
Vind ik dit toch een stuk beter :P
Echt he, die la met opladers die je ergens bewaart en dan ineens nodig hebt, uiteraard niet meer te vinden is in die knoop met 100 adapters.
pi_206202005
Alweer? :P

Heb het idee dat dit bericht om de zes maanden wel weer een keertje verschijnt. Al een jaar of 5 lang _O-
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:33:07 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206202007
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:55 schreef gepromoveerT het volgende:
Pure protectie en gedwongen winkelnering.
Hoezo? lightning kabels zijn er bij een action zat te koop.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:34:31 #7
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206202017
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:32 schreef Poopkite het volgende:
Alweer? :P

Heb het idee dat dit bericht om de zes maanden wel weer een keertje verschijnt. Al een jaar of 5 lang _O-
Dat had ik ook een lange tijd met berichtgeving over zogenaamde doorbraken in de ontwikkeling van accutechniek :')

Ik zal ff op onderzoek uitgaan
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_206202060
Vroeger, toen tijden beter waren, hadden we al een standaard oplader; het hele gezin had een Nokia.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:52:44 #9
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206202201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:32 schreef Poopkite het volgende:
Alweer? :P

Heb het idee dat dit bericht om de zes maanden wel weer een keertje verschijnt. Al een jaar of 5 lang _O-
Damn. Gaat al terug naar 2013 :D

En het had in 2017 al van kracht moeten zijn

'Fabrikanten moeten vanaf 2017 verplicht universele telefoonoplader meeleveren'

Hier moeten we eens een journalist op zetten
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_206202261
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Damn. Gaat al terug naar 2013 :D

En het had in 2017 al van kracht moeten zijn

'Fabrikanten moeten vanaf 2017 verplicht universele telefoonoplader meeleveren'

Hier moeten we eens een journalist op zetten
Zal vast één of andere fabrikant continu moeilijk aan het doen zijn. Ik durf wel te gokken wie :+
pi_206202385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:39 schreef hb64 het volgende:
Vroeger, toen tijden beter waren, hadden we al een standaard oplader; het hele gezin had een Nokia.
Ook die had elke paar jaar een ander model. Zelden dat je lader bij een volgend toestel nog kon gebruiken.
pi_206204151
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ook die had elke paar jaar een ander model. Zelden dat je lader bij een volgend toestel nog kon gebruiken.
En als je oplader stuk was, kon je net zo goed je toestel weggooien.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:39:10 #13
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_206240867
quote:
Eerder zei Apple dat het voorstel innovatie in de weg zit.
"innovatie" _O-

Als ik Apple moet geloven zullen ze juist innoveren maar niet op een goede manier: ik denk aan Apple apparaten en Apple laders die elkaar identificeren en dan een hogere laadsnelheid toelaten, zodat men toch gedwongen wordt een lader van Apple te kopen.
pi_206244231
had mooi geweest als dit was doorgetrokken naar klein huishoudelijke apparatuur zoals scheerapparaten en tandenborstels _O_

in die categorie is het nog steeds een drama met kabeltjes en laders
pi_206244741
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:39 schreef hb64 het volgende:
Vroeger, toen tijden beter waren, hadden we al een standaard oplader; het hele gezin had een Nokia.
Vroeger was alles beter inderdaad. Had een huishouden gemiddeld 9 verschillende opladers thuis die alleen maar een dat type apparaat kon gebruiken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206255806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 21:39 schreef DemonRage het volgende:

[..]
"innovatie" _O-

Als ik Apple moet geloven zullen ze juist innoveren maar niet op een goede manier: ik denk aan Apple apparaten en Apple laders die elkaar identificeren en dan een hogere laadsnelheid toelaten, zodat men toch gedwongen wordt een lader van Apple te kopen.
De fysieke connector van Lightning is wel objectief beter dan USB-C.
USB-C is afhankelijk van wrijving voor het vasthouden van de verbinding, welke zeer snel vermindert bij regelmatig in- en uitpluggen met als gevolg dat alles steeds losser gaat zitten / gaat wiebelen.
Lightning heeft een veel steviger kliksysteem en een minder fragiele connector. Mijn telefoon van 5 jaar oud kan je nog steeds aan de kabel rondslingeren, alle USB-C stekkers vallen er na die tijd al uit als je er boos naar kijkt.

Dus Lightning met de bandbreedte/power delivery van USB-C had de perfecte combo geweest.

Wie gaat nu trouwens bepalen wat de opvolger moet worden en wie deze mag gaan ontwikkelen? Niemand gaat natuurlijk voor de kat z'n kut aan R&D doen voor iets nieuws als het niet eens zeker is of je het mag gaan gebruiken van een stel grijze stoffige politici. Wat dat betreft heeft Apple gewoon een punt.
  zondag 9 oktober 2022 @ 06:45:02 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_206256108
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 02:25 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
De fysieke connector van Lightning is wel objectief beter dan USB-C.
USB-C is afhankelijk van wrijving voor het vasthouden van de verbinding, welke zeer snel vermindert bij regelmatig in- en uitpluggen met als gevolg dat alles steeds losser gaat zitten / gaat wiebelen.
Lightning heeft een veel steviger kliksysteem en een minder fragiele connector. Mijn telefoon van 5 jaar oud kan je nog steeds aan de kabel rondslingeren, alle USB-C stekkers vallen er na die tijd al uit als je er boos naar kijkt.

Dus Lightning met de bandbreedte/power delivery van USB-C had de perfecte combo geweest.

Wie gaat nu trouwens bepalen wat de opvolger moet worden en wie deze mag gaan ontwikkelen? Niemand gaat natuurlijk voor de kat z'n kut aan R&D doen voor iets nieuws als het niet eens zeker is of je het mag gaan gebruiken van een stel grijze stoffige politici. Wat dat betreft heeft Apple gewoon een punt.
Ik vind dit ook niet echt een EU aangelegenheid. Als je wil kun je alles van telefoon tot scheerapparaat op USB-C krijgen. En veruit de meeste telefoons gebruiken gewoon USB-C. Wil je een iPhone heb je ander stekkertje. Komt er op een gegeven moment een stekkertje welke veel beter is dan USB-C kun je er voor kiezen die te grbruiken.

Sommige mensen raken nogal in de war als ze om een lader vragen. Hoor regelmatig "hebben jullie de nieuwe samsung lader (werk in horeca, regelmatig dat iemand even wil bijladen). Ik denk dat een groot deel van de mensen niet eens het verschil ziet tussen een geaard en een ongeaard stopcontact.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:51:15 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206270143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 21:39 schreef DemonRage het volgende:

[..]
"innovatie" _O-

Als ik Apple moet geloven zullen ze juist innoveren maar niet op een goede manier: ik denk aan Apple apparaten en Apple laders die elkaar identificeren en dan een hogere laadsnelheid toelaten, zodat men toch gedwongen wordt een lader van Apple te kopen.
Dat kan (en gebeurt) ook met USB C, daar heb je Apple niet voor nodig.

Wel slecht voor de planeet, deze beslissing. Nu moet ik straks mijn kabels gaan vervangen, terwijl die nog perfect werken :+
pi_206270229
quote:
80s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:51 schreef Mano_ het volgende:

Wel slecht voor de planeet, deze beslissing. Nu moet ik straks mijn kabels gaan vervangen, terwijl die nog perfect werken :+
Waarom moet je ze vervangen?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 10 oktober 2022 @ 00:27:39 #20
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206270726
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 23:01 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Waarom moet je ze vervangen?
Omdat ze niet meer gaan passen in m’n toekomstige telefoon en tablet.
pi_206270728
quote:
80s.gif Op maandag 10 oktober 2022 00:27 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Omdat ze niet meer gaan passen in m’n toekomstige telefoon en tablet.
Daar zitten dan toch, zeker in eerste instantie, gewoon nieuwe bij :?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:50:34 #22
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206272170
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 00:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Daar zitten dan toch, zeker in eerste instantie, gewoon nieuwe bij :?
Ja en dat is dus verspilling, want ik heb geen nieuwe nodig.
Wat is het nut van een gestandaardiseerde kabel als je die toch bij elke aankoop er bij krijgt?
pi_206272211
quote:
80s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ja en dat is dus verspilling, want ik heb geen nieuwe nodig.
Wat is het nut van een gestandaardiseerde kabel als je die toch bij elke aankoop er bij krijgt?
Ze hadden hier al bij begin aan moeten denken, en ik vermoed dat die engineers dat ook echt wel
bedacht zullen hebben maar omdat het een corporatie is geen voorrang kreeg want geld....
pi_206272687
quote:
80s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ja en dat is dus verspilling, want ik heb geen nieuwe nodig.
Wat is het nut van een gestandaardiseerde kabel als je die toch bij elke aankoop er bij krijgt?
In het begin, zie het prima gebeuren dat je er na een tijdje dus geen meer bijkrijgt. Juist omdat je er al zou hebben.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206273900
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
In het begin, zie het prima gebeuren dat je er na een tijdje dus geen meer bijkrijgt. Juist omdat je er al zou hebben.
Gebeurt nu reeds, deze zaklamp bvb heeft een USB-C aansluiting (ook al zegt de website dat het micro-USB is), zit een standaard 18650 lithium batterij van 1200 mAh in.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')