abonnement Unibet Coolblue
pi_206271618
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En dan ook nog vergeten dat de warmte die bij het koken 'verloren' gaat, gewoon in de keuken terecht komt.

Voor een pan kokend water (met daarin pasta, aardappelen, rijst, soep of whatever) hoeft bij gebruik van inductie in principe de afzuigkap helemaal niet aan, tenzij de luchtvochtigheid in huis al heel hoog is. Een beetje extra waterdamp in huis is niet erg.
Bij koken op gas en tijdens bakken en braden moet ivm de luchtkwaliteit wel altijd de afzuigkap gebruikt worden.

Een veel groter verlies geeft de afzuigkap wanneer je er één hebt met een afvoer naar buiten. Die blaast gewoon warme lucht je huis uit.
Een recirculatie afzuigkap is wat energieverbruik een betere keuze. Alleen moet je dan wel consequent de filters periodiek vervangen.

Echter moet je recirculatie alleen nemen als noodgeval EN wanneer je al minimaal een C systeem in je huis hebt. Anders altijd die verontreinigde lucht naar buiten blazen. Is idd minder energiezuiniger maar veel beter voor je luchtkwaliteit.

Overigens als je een stoomoven hebt kun je het stoven en zo wel allemaal redelijk energie efficient doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206271651
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet uit eigen ervaring en vele anderen dat het met de invoering van de Euro wel heel hard achteruit ging, dat ik de dag ervoor nog een gulden voor een kop koffie op het station betaalde, en de dag erna een euro, en zo kan ik nog wel een hele riedel noemen.
Zijn de andere voorbeelden in je riedel wel waar of ook leugens?
pi_206271668
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is de koopkracht in de 22 jaar vóór de invoering van de Euro wel gestegen dan?
Ook niet bepaald nee.
Dat komt omdat al méér dan 22 jaar voornamelijk incapabele en slechte mensen aan de macht zijn.
pi_206271740
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:03 schreef archito het volgende:

[..]
Zijn de andere voorbeelden in je riedel wel waar of ook leugens?
Lol mij van leugens betichten? Kennelijk is je geheugen nogal slecht, je kunt gewoon zelf de prijzen opzoeken van producten voor en na de invoering van de Euro.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206271762
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lol mij van leugens betichten? Kennelijk is je geheugen nogal slecht, je kunt gewoon zelf de prijzen opzoeken van producten voor en na de invoering van de Euro.
De inflatie is sinds de invoering van de euro gemiddeld lager dan de decennia ervoor.
Jij beweert dat een kopje koffie een inflatie van 120 procent had in 1 dag, het ligt volgens mij niet aan mijn slechte geheugen dat ik me dat niet kan herinneren.
pi_206271780
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:17 schreef archito het volgende:

[..]
De inflatie is sinds de invoering van de euro gemiddeld lager dan de decennia ervoor.
Jij beweert dat een kopje koffie een inflatie van 120 procent had in 1 dag, het ligt volgens mij niet aan mijn slechte geheugen dat ik me dat niet kan herinneren.
Alleen al dat je het begrip inflatie erbij haalt zegt genoeg, ga eerst eens de verschillende soorten inflatie onderzoeken en dan hoor ik het wel.

En: https://krant.telegraaf.n(...)mentenbond.euro.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206271993
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lol mij van leugens betichten? Kennelijk is je geheugen nogal slecht, je kunt gewoon zelf de prijzen opzoeken van producten voor en na de invoering van de Euro.
Ja, hier en daar waren er winkels (met name horeca) die een 10% stijging doorvoerden als "afronding" maar geen 200% stijgingen van de ene op de andere dag.

In die tijd was iedereen ook nog volop aan het terugrekenen (doe ik nu nog wel eens) dus je kwam echt niet zomaar weg met een prijsverdubbeling.

Dus ja: dat verhaal over het kopje koffie op het station is een incorrecte herinnering of een leugen.
pi_206272054
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, hier en daar waren er winkels (met name horeca) die een 10% stijging doorvoerden als "afronding" maar geen 200% stijgingen van de ene op de andere dag.

In die tijd was iedereen ook nog volop aan het terugrekenen (doe ik nu nog wel eens) dus je kwam echt niet zomaar weg met een prijsverdubbeling.

Dus ja: dat verhaal over het kopje koffie op het station is een incorrecte herinnering of een leugen.
Van die koffie inderdaad niet zelfde dag, ik ken in ieder geval wel de situatie van de parkeerapparaten bij het VU in Amsterdam, dat weet ik nog goed omdat we ons zijn gaan beklagen bij de receptie, het antwoord was: Onze apparaten kunnen de omzetting niet aan.
Overigens ken ik nog een voorbeeld en dat waren de daklozen op Centraal ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272090
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van die koffie inderdaad niet zelfde dag
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet uit eigen ervaring en vele anderen dat het met de invoering van de Euro wel heel hard achteruit ging, dat ik de dag ervoor nog een gulden voor een kop koffie op het station betaalde, en de dag erna een euro, en zo kan ik nog wel een hele riedel noemen.
pi_206272150
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]

Nou ja, misschien niet lekker uitgeschreven, maar de prijzen gingen op stations heel snel omhoog, zal kijken of ik dit kan vinden voor je.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272231
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, misschien niet lekker uitgeschreven, maar de prijzen gingen op stations heel snel omhoog, zal kijken of ik dit kan vinden voor je.
Je hoeft niets te zoeken, ik ben 46 dus heb de invoering van de Euro ook meegemaakt.
Ja, in de horeca waren prijsstijgingen, ja bij parkeerautomaten waren prijsstijgingen.

Maar in grote lijnen, van elektronica tot je dagelijkse boodschappen veranderde er niet zoveel.

Komen we weer terug op je claim dat koopkracht sinds de invoering van de Euro harder gedaald is dan daarvoor.
pi_206272234
Nou het was niet dubbel, maar wel forst:

quote:
Kopje koffie op het station kostte bij de invoering van de euro
fl.2,25. Nu kost het E1,50 (fl.3,30).
Retourtje Utrecht CS-Den Haag CS kostte bij de invoering van de euro
fl. 28,-. Nu E17,40 (fl.38,-)
https://groups.google.com(...)gcHAM/m/B1ySaBt1IfQJ
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272254
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:56 schreef raptorix het volgende:
Nou het was niet dubbel, maar wel forst:
[..]
https://groups.google.com(...)gcHAM/m/B1ySaBt1IfQJ
Dat zijn berichten van juni 2005.
De invoering van de Euro was 1 januari 2002.

Dit soort anekdotisch bewijs toont nog steeds niet aan dat de koopkracht de afgelopen 22 jaar harder is gedaald door de Euro.
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:58:29 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206272261
Het lijkt vooral alsof de prijzen (snel) van guldens naar euro's gingen, omdat mensen:
A: heel lang bleven omrekenen.
B: de prijzen in guldens in hun geheugen steeds lager werden omdat ze guldenprijzen en europrijzen door elkaar gingen halen.

Maar ze vergeten altijd hun loon in euro's om te rekenen naar guldens als ze klagen dat alles zo duur is geworden.

Als je naar prijzen van boodschappen in de afgelopen 50 jaar kijkt en dat afzet tegen het gezinsinkomen dan zitten daar weinig rare stijgingen in, ook niet rond of sinds de overgang naar de euro.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206272269
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hoeft niets te zoeken, ik ben 46 dus heb de invoering van de Euro ook meegemaakt.
Ja, in de horeca waren prijsstijgingen, ja bij parkeerautomaten waren prijsstijgingen.

Maar in grote lijnen, van elektronica tot je dagelijkse boodschappen veranderde er niet zoveel.

Komen we weer terug op je claim dat koopkracht sinds de invoering van de Euro harder gedaald is dan daarvoor.
Inflatie is bijna niet te berekenen omdat dat onmogelijk is, net zoals je kunt zeggen of een voetbalploeg goed of slecht speelt, wat ik wel weet is dat zo rond 1998 de inflatie lager leek, maar dat kwam vooral omdat er een hele groep aan producten en diensten sneller goedkoper werden door technologische vooruitgang en het wegvallen van Kartels. Wat ik wel weet is dat ondanks dat mijn loon altijd sneller is gestegen als de inflatie ik er steeds minder voor kan doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272288
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zijn berichten van juni 2005.
De invoering van de Euro was 1 januari 2002.

Dit soort anekdotisch bewijs toont nog steeds niet aan dat de koopkracht de afgelopen 22 jaar harder is gedaald door de Euro.
Koopkracht is een nietszeggende term in die zijn dat veel van de gestegen koopkracht gekomen is door transparantie van het internet en het vrijgeven van diensten die in overheidshanden waren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272301
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Inflatie is bijna niet te berekenen omdat dat onmogelijk is, net zoals je kunt zeggen of een voetbalploeg goed of slecht speelt, wat ik wel weet is dat zo rond 1998 de inflatie lager leek, maar dat kwam vooral omdat er een hele groep aan producten en diensten sneller goedkoper werden door technologische vooruitgang en het wegvallen van Kartels. Wat ik wel weet is dat ondanks dat mijn loon altijd sneller is gestegen als de inflatie ik er steeds minder voor kan doen.
Oké, dus je claim dat de koopkracht sinds invoering van de Euro harder is gedaald dan de 22 jaar daarvoor kan je volgens jou niet berekenen maar het is wel zo omdat jouw loon minder snel is gestegen dan de inflatie.

Klinkt als een goede economische onderbouwing :+
pi_206272302
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:58 schreef Leandra het volgende:
Het lijkt vooral alsof de prijzen (snel) van guldens naar euro's gingen, omdat mensen:
A: heel lang bleven omrekenen.
B: de prijzen in guldens in hun geheugen steeds lager werden omdat ze guldenprijzen en europrijzen door elkaar gingen halen.

Maar ze vergeten altijd hun loon in euro's om te rekenen naar guldens als ze klagen dat alles zo duur is geworden.

Als je naar prijzen van boodschappen in de afgelopen 50 jaar kijkt en dat afzet tegen het gezinsinkomen dan zitten daar weinig rare stijgingen in, ook niet rond of sinds de overgang naar de euro.
Ik zal een simpel voorbeeld geven, neem kosten van zorgverzekering, dat is loeihard omhoog gegaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272306
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oké, dus je claim dat de koopkracht sinds invoering van de Euro harder is gedaald dan de 22 jaar daarvoor kan je volgens jou niet berekenen maar het is wel zo omdat jouw loon minder snel is gestegen dan de inflatie.

Klinkt als een goede economische onderbouwing :+
Als we het over CBS inflatie hebben ja.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:04:31 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206272326
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zal een simpel voorbeeld geven, neem kosten van zorgverzekering, dat is loeihard omhoog gegaan.
Ook dat heeft weer niets met de euro te maken maar met het feit dat in 2006 het ziekenfonds en de particuliere verzekering plaats moesten maken voor de zorgverzekering, waarbij iedereen door marktwerking zorg op het niveau van een particuliere verzekering zou krijgen tegen de prijs van een ziekenfondsverzekering.

Weer zo'n succes van marktwerking :')

Maar de euro heeft er niets mee van doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206272330
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zal een simpel voorbeeld geven, neem kosten van zorgverzekering, dat is loeihard omhoog gegaan.
Ik betaalde in 2010 ¤58 per maand via Anderzorg.
Nu is dat ¤91,25 bij De Friesland.

Dat is in beide situaties met maximaal eigen risico.

Stijging van ¤33,25 in 12 jaar is niet wereldschokkend.
De maandpremie is gemiddeld ieder jaar ¤2,77 omhoog gegaan.

Kijk je naar de goedkoopste standaard zorgverzekering met standaard eigen risico, dan is dat in 12 jaar van ¤85 naar ¤108,25 gegaan (wat overigens de premie voor 2023 is).

Dan is de jaarlijkse stijging van de maandpremie nog lager, namelijk ¤1,94 per jaar.

Tot zover "loeihard".



[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-10-2022 10:16:25 ]
pi_206272532
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik betaalde in 2010 ¤58 per maand via Anderzorg.
Nu is dat ¤91,25 bij De Friesland.

Dat is in beide situaties met maximaal eigen risico.

Stijging van ¤33,25 in 12 jaar is niet wereldschokkend.
De maandpremie is gemiddeld ieder jaar ¤2,77 omhoog gegaan.

Kijk je naar de goedkoopste standaard zorgverzekering met standaard eigen risico, dan is dat in 12 jaar van ¤85 naar ¤108,25 gegaan (wat overigens de premie voor 2023 is).

Dan is de jaarlijkse stijging van de maandpremie nog lager, namelijk ¤1,94 per jaar.

Tot zover "loeihard".

[ afbeelding ]
Je vergeet voor het gemak dat er steeds minder gedekt word door zorgverzekeringen en het eigen risico fors is gestegen, ik weet dat zelf omdat ik relatief veel zorg nodig heb voor mijn gebit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272592
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je vergeet voor het gemak dat er steeds minder gedekt word door zorgverzekeringen en het eigen risico fors is gestegen, ik weet dat zelf omdat ik relatief veel zorg nodig heb voor mijn gebit.
Het verplichte eigen risico was ¤165 in 2010 en nu ¤385 voor 2022 / 2023.

Dus ja, dat is dan een stijging van maximaal ¤220 per jaar in 13 jaar, als je ieder jaar het eigen risico opmaakt.
pi_206272620
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook dat heeft weer niets met de euro te maken maar met het feit dat in 2006 het ziekenfonds en de particuliere verzekering plaats moesten maken voor de zorgverzekering, waarbij iedereen door marktwerking zorg op het niveau van een particuliere verzekering zou krijgen tegen de prijs van een ziekenfondsverzekering.

Weer zo'n succes van marktwerking :')

Maar de euro heeft er niets mee van doen.
Marktwerking? Die verzekering is verplicht ze kunnen vragen wat ze willen.
pi_206272623
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het verplichte eigen risico was ¤165 in 2010 en nu ¤385 voor 2022 / 2023.

Dus ja, dat is dan een stijging van maximaal ¤220 per jaar in 13 jaar, als je ieder jaar het eigen risico opmaakt.
https://www.zorgwijzer.nl(...)-met-446-euro-omhoog

quote:
Op dit moment betalen Nederlanders gemiddeld 115,35 euro per maand (Monitor NZa) aan zorgpremie. Dat is 446 euro meer dan in 2006.

Het gaat hier om een stijging van ruim 47 procent. Dat is aanzienlijk, zeker gezien het modaal inkomen met slechts 20 procent is gestegen tussen 2006 en 2019 (MEV CPB).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272660
quote:
Hoger gemiddelde komt ook voor een deel door vergrijzing, meer ouderen is meer gebruik van zorg, meer gebruik van eigen risico, etc.

Daarnaast kreeg je in het begin nog geld terug als je geen zorg gebruikte (omgekeerd eigen risico), dus vooral in die beginjaren 2006 tot 2010 was de stijging daardoor relatief hoog.

Maar goed, dan nog is het niet "loeihard".

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-10-2022 10:42:44 ]
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:41:09 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206272706
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Marktwerking? Die verzekering is verplicht ze kunnen vragen wat ze willen.
Ja, het bewijst vooral dat marktwerking in de zorg, het OV, postbezorging en energie helemaal niet tot gevolg hebben wat bij het invoeren van die marktwerking beloofd werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206272707
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoger gemiddelde komt ook voor een deel door vergrijzing, meer ouderen is meer gebruik van zorg, meer gebruik van eigen risico, etc.

Maar goed, dan nog is het niet "loeihard".
Je zou zeggen dat innovatie ook wel eens wat mag opleveren, dat lukt prima in het bedrijfsleven, maar bij non-profits gaat het altijd maar omhoog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206272732
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat innovatie ook wel eens wat mag opleveren, dat lukt prima in het bedrijfsleven, maar bij non-profits gaat het altijd maar omhoog.
Ook op dat vlak is er nuance.

De zorg kan steeds meer en ingewikkeldere behandelingen doen, dat maakt het duurder.

Daarnaast hebben we een vergrijzingsgolf (zie bevolkingspiramide) en ouderen zitten nu eenmaal in de fase van hun leven dat de zorgkosten oplopen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:52:14 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206272787
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook op dat vlak is er nuance.

De zorg kan steeds meer en ingewikkeldere behandelingen doen, dat maakt het duurder.

Daarnaast hebben we een vergrijzingsgolf (zie bevolkingspiramide) en ouderen zitten nu eenmaal in de fase van hun leven dat de zorgkosten oplopen.
Plus dat we ook vinden dat iedereen geholpen moet worden.
Een 85-jarige nog een borstbesparende operatie vanwege borstkanker? Tsja...

Aan de andere kant zijn er ook zat medische zaken die niet vergoed worden maar wel medisch zijn en dus aftrekbaar voor de belasting, daardoor krijg je dus dat er een groep mensen is die zich bepaalde operaties wel kan permitteren terwijl anderen met dezelfde aandoening zich dat niet kunnen permitteren en hun leven naar de filistijnen zien gaan, met daarbij toenemende beperkingen die de overheid (ons dus) op termijn veel meer kosten dan die operaties die niet vergoed worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:52:30 #281
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206272789
Kosten zorg(verzekering) zijn een leuke in dit topic.

Afgeven op mensen die per jaar van energie aanbieder wisselen voor de kortingen (= marktwerking) :')

Dit gebeurt dus ook al tijden bij de zorg. Hoppen van verzekering naar verzekering voor de gratis iPad, eigen risico zo hoog mogelijk om zo min mogelijk mee te doen aan het vullen van de 'sociale pot'

Hele boel dondert leuk in elkaar zo :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206272845
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:52 schreef stinkie het volgende:
Kosten zorg(verzekering) zijn een leuke in dit topic.

Afgeven op mensen die per jaar van energie aanbieder wisselen voor de kortingen (= marktwerking) :')

Dit gebeurt dus ook al tijden bij de zorg. Hoppen van verzekering naar verzekering voor de gratis iPad, eigen risico zo hoog mogelijk om zo min mogelijk mee te doen aan het vullen van de 'sociale pot'

Hele boel dondert leuk in elkaar zo :)
Het meest verachtelijke vind ik dat mensen totaal niet gevraagd word om eens kritisch te kijken wat ze zelf doen.
Men verwacht altijd maar gered te worden door overheid, 60K studieschuld? Boehoehoe, nu kan ik geen hypotheek krijgen, dat moet kwijtgescholden worden!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206273237
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alleen al dat je het begrip inflatie erbij haalt zegt genoeg, ga eerst eens de verschillende soorten inflatie onderzoeken en dan hoor ik het wel.

En: https://krant.telegraaf.n(...)mentenbond.euro.html
Maar jij accepteert de correcte definitie van inflatie en koopkracht niet, bedenkt vervolgens je eigen definitie en gaat daar dan verontwaardigd over zitten doen. :')

En vervolgens kom je met een discussie op internet uit 2005 waar anekdotisch bewijs wordt gegeven dat de prijsstijging minder dan 50% voor bepaalde producten als onderbouwing voor jouw bewering dat het 120% zou zijn. Lekker discussiëren zo.
pi_206273251
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:31 schreef archito het volgende:

[..]
Maar jij accepteert de correcte definitie van inflatie en koopkracht niet, bedenkt vervolgens je eigen definitie en gaat daar dan verontwaardigd over zitten doen. :')

En vervolgens kom je met een discussie op internet uit 2005 waar anekdotisch bewijs wordt gegeven dat de prijsstijging minder dan 50% voor bepaalde producten als onderbouwing voor jouw bewering dat het 120% zou zijn. Lekker discussiëren zo.
Ik corrigeer mijn post toch gewoon mbt tot die stijging, het is nog steeds fors, daarnaast geef ik ook aan dat er nauwelijks een fatsoenlijke inflatie of koopkrachtstijging is te maken omdat het over een oneindige hoeveelheid parameters gaat. Ik zou zeggen bewijs lekker zelf het tegendeel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206273370
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik corrigeer mijn post toch gewoon mbt tot die stijging, het is nog steeds fors, daarnaast geef ik ook aan dat er nauwelijks een fatsoenlijke inflatie of koopkrachtstijging is te maken omdat het over een oneindige hoeveelheid parameters gaat. Ik zou zeggen bewijs lekker zelf het tegendeel.
Ik ga niet bewijzen dat de door het cbs aangehouden definities van koopkracht en inflatie kloppen.
Dat is toch geen normale manier van een inhoudelijke discussie voeren?
pi_206273382
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:45 schreef archito het volgende:

[..]
Ik ga niet bewijzen dat de door het cbs aangehouden definities van koopkracht en inflatie kloppen.
Dat is toch geen normale manier van een inhoudelijke discussie voeren?
Laat me niet lachen, dat de CBS inflatie achterhaald is word door heel veel experts bevestigt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206273409
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Laat me niet lachen, dat de CBS inflatie achterhaald is word door heel veel experts bevestigt.
Je roept een hoop in het topic maar ik zie verhipte weinig onderbouwing en daardoor heb je al een paar keer bakzeil moeten halen.
Het zou je helpen in de discussie om iets meer met bronnen te werken en minder vanuit de onderbuik regio.
pi_206273486
https://www.ad.nl/nijmege(...)en-in-huis~a720ae6f/

quote:
De thermostaat op 25 graden draaien, is dit najaar en de komende winter geen goed idee met de torenhoge energiekosten. Om huurders dat op het hart te drukken, gaat woningcorporatie Portaal in Nijmegen en Arnhem deze maand campagne voeren. Ook in het Turks en Arabisch.

Vaak zijn het senioren en allochtone gezinnen die van warme huiskamers houden en in de winter stevig stoken. ,,Sommige mensen hebben het standaard 25 graden in huis én hebben de ramen open. Zij kunnen enorme energierekeningen verwachten”, zegt een woordvoerder van Portaal, met 11.000 woningen de grootste verhuurder in Nijmegen.
pi_206273526
quote:
Is die regeling er nog waarbij de overheid betaalt als zij het niet kunnen?

Dan weet je nu al welke kant dat opgaat.
pi_206273662
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je roept een hoop in het topic maar ik zie verhipte weinig onderbouwing en daardoor heb je al een paar keer bakzeil moeten halen.
Het zou je helpen in de discussie om iets meer met bronnen te werken en minder vanuit de onderbuik regio.
https://nl.wikipedia.org/(...)_%22inflatiemeter%22

Ga zelf maar lezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206273679
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zijn berichten van juni 2005.
De invoering van de Euro was 1 januari 2002.

Dit soort anekdotisch bewijs toont nog steeds niet aan dat de koopkracht de afgelopen 22 jaar harder is gedaald door de Euro.
Wel grappig dat je het over anekdotisch bewijs hebt, maar vervolgens je extreem kleine ziektekosten rekening als rekenvoorbeeld neemt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206273886
quote:
Wikipedia doet hier mee aan het in standhouden van complottheorien. Dit stuk is in ieder geval niet door een econoom geschreven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206273887
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je roept een hoop in het topic maar ik zie verhipte weinig onderbouwing en daardoor heb je al een paar keer bakzeil moeten halen.
Het zou je helpen in de discussie om iets meer met bronnen te werken en minder vanuit de onderbuik regio.
Altijd lachen als jij inhaakt op een discussie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206273896
quote:
Hoeveel kost deze betuttelende campagne?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206273921
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wikipedia doet hier mee aan het in standhouden van complottheorien. Dit stuk is in ieder geval niet door een econoom geschreven.
Het staat je vrij om het te verbeteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206273930
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het staat je vrij om het te verbeteren.
Daar heb ik geen zin in. Ik heb wel betere dingen te doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206274020
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoeveel kost deze betuttelende campagne?
Geen idee, maar het is geloof ik al 70.000 keer geroepen dat het merendeel van de Marokkaanse ouderen nauwelijks kunnen lezen, en al helemaal geen Arabisch, dat zijn namelijk voornamelijk Berbers en verstaan ook niet eens Marokkaans/Arabisch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206274026
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Daar heb ik geen zin in. Ik heb wel betere dingen te doen.
Posten op Fok ;) ?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206278190
twitter
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:21:30 #300
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206282241
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Het moet ergens vandaag komen. Op deze manier is het een plafond zonder trappengat.
Het lijkt of dat niet doordringt.

Dit is waarom de groene gekte akkoord gaat met het subsidiëren van fossiele brandstoffen.
...en de vvd-boekhouders knikken tevreden.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')