Uhuh. Helemaal niet in groot aluminiumquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Voor een open uitzicht kun je inderdaad beter een schuifpui nemen. Ook niet goedkoop trouwens als je die in een flink formaat wilt.
Met een grote warmtepomp en 1 of 2 elektrische auto’s gaat dat wel lukken. Wij komen niet rond met 36 panelen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De jaarlijkse opbrengst is circa 17.000 kWh.Het verbaast mij ook dat ze zoveel stroom nodig menen te hebben.
Lees de tekst ook vooral - een pareltje, met name de beschouwingen over de 'monolithische' architectuur.
Er staat idd ook dat er 2 laadpalen zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:13 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Met een grote warmtepomp en 1 of 2 elektrische auto’s gaat dat wel lukken. Wij komen niet rond met 36 panelen.
En geluidsdicht voor als de kinderen "lastig" zijn?quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
@:yinu, als je zelf de droom van een onderhoudsarme tuin hebt gerealiseerd, kun je dit misschien met je kelder doen:
[ afbeelding ]
Ja, blaat blaakt monolithische architectuur, en ondertussen is het gewoon baksteen.... niks uit één steen gehouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De jaarlijkse opbrengst is circa 17.000 kWh.Het verbaast mij ook dat ze zoveel stroom nodig menen te hebben.
Lees de tekst ook vooral - een pareltje, met name de beschouwingen over de 'monolithische' architectuur.
Onze auto rijdt ongeveer 10.000km op 2.000kWh dus 10.000kWh zou dan goed zijn voor 50.000km. Wij rijden met twee auto’s meer dan dat.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat idd ook dat er 2 laadpalen zijn.
Overigens is dit nieuwbouw, dus de grondgebonden warmtepomp mag het probleem niet zijn, nu heeft ons huis maar 213m² woonoppervlak, en niet de 302m² die dat huis heeft, maar met 21 panelen, die rond de 7.000-7.500 kWh opleveren redden wij het met ons volledige verbruik prima, dat is dus grondgebonden warmtepomp en eigen verbruik.
We hebben dan overproductie.
Nou hebben wij geen elektrische auto's dus ik weet dat we tekort zouden komen als er een elektrische auto zou moeten laden, en ik weet niet wat een elektrische auto per jaar aan kWh nodig heeft, maar ik heb het idee dat 10.000 kWh voor 2 auto's best wel veel is.
Wij hebben 1 auto (op benzine) en rijden max 15.000 km per jaar (in 2020 net wat meer, maar dat was een druk jaar met verhuizingen, kind op afstand naar school brengen enz). Dit jaar nog geen 5.000 km met de auto gereden, hoewel ik vast vaker de auto zou pakken als we een elektrische auto voor de deur hadden staan ipv een youngtimer in de garage.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:30 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Onze auto rijdt ongeveer 10.000km op 2.000kWh dus 10.000kWh zou dan goed zijn voor 50.000km. Wij rijden met twee auto’s meer dan dat.
Eén grote clichématige middenklassedroom; ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een vondst! Mijn hemel. Zelden heb ik twee beesten zo ontheemd gezien. Help, wat doen wij bij dit crematorium?
De godganse dag kijken ze getormenteerd naar het gazon waarop ze niet mogen komen omdat de robotmaaier er een biljartlaken van moet houden:
[ afbeelding ]
Dit huis bevat alle clichématige middenklassedromen die je maar kunt bedenken. Toegegeven, ook ik vind deze glijbaan cool:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En lekker veel panelen:
[ afbeelding ]
Wij rijden alleen al 35.000km per jaar om op ons werk te komen. En dat is dan nog omdat ik nu dicht bij mijn werk woon, voorheen was dit bijna 85.000km per jaar toen we allebei verder weg werkten.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben 1 auto (op benzine) en rijden max 15.000 km per jaar (in 2020 net wat meer, maar dat was een druk jaar met verhuizingen, kind op afstand naar school brengen enz). Dit jaar nog geen 5.000 km met de auto gereden, hoewel ik vast vaker de auto zou pakken als we een elektrische auto voor de deur hadden staan ipv een youngtimer in de garage.
Woon-werk gaat hier per trein, dat scheelt nogal.quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:02 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij rijden alleen al 35.000km per jaar om op ons werk te komen. En dat is dan nog omdat ik nu dicht bij mijn werk woon, voorheen was dit bijna 85.000km per jaar toen we allebei verder weg werkten.
Inderdaad, helaas is dat vanuit een dorp in Brabant vaak geen optie.quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Woon-werk gaat hier per trein, dat scheelt nogal.
Zelfs het kantoor heeft meer grasquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een vondst! Mijn hemel. Zelden heb ik twee beesten zo ontheemd gezien. Help, wat doen wij bij dit crematorium?
De godganse dag kijken ze getormenteerd naar het gazon waarop ze niet mogen komen omdat de robotmaaier er een biljartlaken van moet houden:
Dat is wel hilarisch ja. Eerst alle groen eruit en dan op een plaats waar je eigenlijk nooit groen kunt hebben… kunstgrasquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
@:yinu, als je zelf de droom van een onderhoudsarme tuin hebt gerealiseerd, kun je dit misschien met je kelder doen:
[ afbeelding ]
Echt precies dit. Dat kan toch nooit de moeite waard zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik photoshops bij huizen eigenlijk nooit iets vind toevoegen. Het klopt altijd zó niet, dat het meer afdoet aan een huis dan toevoegt.
Lekker slidings makenquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Het zusje van Gladys?quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:30 schreef Nightwish1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Aparte kunst aan de muur...
https://www.funda.nl/koop/made/huis-42905258-rozenbloemstraat-7/
Ik vindt het er mooi uitzien maar gebruik je het eigenlijk ook?quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat voor auto's rij jij?![]()
Mijn tweede auto past 7x in wat wij in plaats van harmonicadeuren hebben geplaatst
Heel eerlijk gezegd gaf uiteindelijk het aantal raamstijlen hier de doorslag, maar het ziet er altijd zo lekker luxe uit, zo'n pui.
Ik geloof dat ik photoshops bij huizen eigenlijk nooit iets vind toevoegen. Het klopt altijd zó niet, dat het meer afdoet aan een huis dan toevoegt.
Ik vraag mij trouwens wel af hoe ze die rolluiken zo netjes weggewerkt hebben weten te krijgen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit huis bevat alle clichématige middenklassedromen die je maar kunt bedenken. Toegegeven, ook ik vind deze glijbaan cool:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En lekker veel panelen:
[ afbeelding ]
Onze pui staat best vaak open. In de zomer 's avonds, lente vaak de hele dag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vindt het er mooi uitzien maar gebruik je het eigenlijk ook?
Heb zelf tuindeuren maar die zijn altijd dicht om:
1. Warmte buiten te houden;
2. Kou buiten te houden
3. Insecten buiten te houden.
Alleen bij een feest of verhuizing gaan ze open.
De makelaar maar flink foto's plaatsen van de groene omgeving. Waarschijnlijk omdat de tuin een betonwoestijn is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/koop(...)meelhuysenstraat-36/
Je moet je billen vegen want er zit nog cactussen.
Wat slechtquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/koop(...)meelhuysenstraat-36/
Je moet je billen vegen want er zit nog cactussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |