abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206195582
Deze week na lange tijd begonnen met werken na een hele lange uitkering.

Soms vraag ik me af of een van mijn collega's zelfs heeft geprobeerd een werkdag door te komen zonder dit medicijn vooraf in hun systemen te stoppen. Koffiedrinken en 'koffiecultuur' zijn zo ingebed in de moderne werkdag en de moderne beroepsbevolking dat er in de meeste grote steden om de drie straten coffeeshops zijn.

Het is vreemd om om 9 uur 's ochtends aan mijn bureau te zitten, normaal werkend, alsof ik om 15.00 uur of 19.00 uur zou werken, en mijn collega's luid te horen nippen aan hun bruine, dikke vloeibare medicijn, ze het te horen slikken en het te puffen en dan "ahhh" te zeggen alsof ze junkies zijn die 's ochtends hun eerste fles methadon drinken 😞

Ik heb dit hele deel van de cultuur altijd heel vreemd gevonden. Ze zien er met levensloze ogen uit te kijken en ze trillen en worden zenuwachtig en dan maken ze al die gorgelende geluiden terwijl ze slok na slok van dit dikke, stroperige diarree-water naar binnen zuigen. :r :r

Lijkt dit je het gedrag van gezonde mensen? Voor mij lijkt het alsof ze afhankelijk zijn van een medicijn om te kunnen functioneren, waarom zouden ze zichzelf anders deze beproeving aandoen?

En het ergste is wanneer mijn collega's of vrienden of vrienden of totale vreemden hun halfdronken kopjes koffie gewoon in mijn gedeelde werkruimte laten staan. Ik weet niet hoe het met iemand anders zit, maar er is niets waardoor ik meer zin heb om te braken dan dat ik oude, muffe koffie moet ruiken die koud wordt. :r

Het is verdomd smerig, het spijt me. Maar koffiedrinkende landgenoten schijnen niet te begrijpen dat anderen hun muffe oude kopjes koffie van een dag oud kunnen aantreffen. Koffie ruikt voor mij altijd slecht, maar het stinkt altijd nog erger als het uren en uren heeft stilgestaan.

Ik wil zo terug de uitkering in!
pi_206195634
Herkenbaar. Enkele jaren kantoorwerk met koffie gedaan. Superslecht. En natuurlijk iedere pauze naar buiten om een peukie te roken :') Lekker uit je bek meuren. _O_

Koude automatenkoffie :r
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:31:39 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206195701
Het is ook een beetje verveling en gewoonte op kantoor, dat mag je best doorbreken.
Dat eindeloze koffiedrinken zorgt er ook voor dat kantoorvolk in het weekend altijd helemaal van de leg is, omdat ze dan niet voor 12 uur al 8 koffie ophebben. Dan krijg je hoofdpijn en chagrijn.
En die klote-cafene heeft in je lichaam een halveringstijd van 5 uur, daarom drink ik nooit meer koffie na 13 uur. Als je wil gaan slapen 's avonds heb je er dan ook totaal geen last van.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:39:25 #4
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_206195745
Als je dit soort onzin uitbraakt dan hoop ik voor je dat je snel weer de uitkering in pleurt. Mafkees... Laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben. En ja, ik drink ook koffie. Teveel koffie, maar dat is mijn eigen keuze. Koffie, thee, water en wijn. Brandstof voor de motor. Een wat men hier ook zegt, het is ook een stukje sociaal. Maar goed, als je zolang een uitkering hebt getrokken en hebt lopen profiteren van de maatschappij, dan snap je dat natuurlijk niet en ben je voor mij heen knip voor de neus waard.
Wakadoodle!
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 01:19:30 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206195873
Ga je toch weer de uitkering in? Heb je gelijk geen last meer van mensen die andere keuzes maken dan jijzelf.

Voor zover je van last kunt spreken. Jij kan toch lekker je gember shotje meenemen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206195993
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:39 schreef IkEetSlakken het volgende:
Als je dit soort onzin uitbraakt dan hoop ik voor je dat je snel weer de uitkering in pleurt. Mafkees... Laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben. En ja, ik drink ook koffie. Teveel koffie, maar dat is mijn eigen keuze. Koffie, thee, water en wijn. Brandstof voor de motor. Een wat men hier ook zegt, het is ook een stukje sociaal. Maar goed, als je zolang een uitkering hebt getrokken en hebt lopen profiteren van de maatschappij, dan snap je dat natuurlijk niet en ben je voor mij heen knip voor de neus waard.
Hey heb ik op je gevoelige koffiepenertje getrapt?

Het is toch van de zotte dat we drugsverslaafden niet helpen. Vroeger mocht men ook gewoon jenever, sigaren en hoeren op de werkvloer.
pi_206196008
c_/
pi_206196102
Ik ben nooit begonnen met koffie drinken en vind het daarom ook vies.
pi_206196112
Het zijn die koffieslurpende zombies van je, die er voor gezorgd hebben dat jij al die tijd gratis kon leven! Wees dus een beetje dankbaar
Cindy De Vuyst
pi_206196118
De 1 drinkt thee en de ander drinkt water, ieder z'n ding, maar we hebben niet echt een stigma daarop nodig! Zijn er geen belangrijkere dingen dan dat? Beetje huilen om koffie die jij niet drinkt, lekker makkelijk!
pi_206196128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 06:26 schreef alexmarvel het volgende:
De 1 drinkt thee en de ander drinkt water, ieder z'n ding, maar we hebben niet echt een stigma daarop nodig! Zijn er geen belangrijkere dingen dan dat? Beetje huilen om koffie die jij niet drinkt, lekker makkelijk!
Neem jij ook de heroinejunk in huis als die voor je huis slaapt?
pi_206196155
Wat zijn de zaken waar jij van geniet?
pi_206196162
Ik zet s'ochtends meteen maar voor de hele dag. En warm het op in de magnetron.
pi_206196177
@corehype
wat drink jij dan?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:25:20 #15
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_206196236
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 04:28 schreef corehype het volgende:

[..]
Hey heb ik op je gevoelige koffiepenertje getrapt?

Het is toch van de zotte dat we drugsverslaafden niet helpen. Vroeger mocht men ook gewoon jenever, sigaren en hoeren op de werkvloer.
Kennelijk kan je al niet eens meer in volzinnen typen... Triest. Pleur maar gauw weer de bijstand in mafkees.
Wakadoodle!
pi_206196254
Koffie is toch niet dik en stroperig?
pi_206196275
Schopje Klb lijkt me?

Waar je je druk om maakt zeg.
No bitch to me
pi_206196373
Tja, sommige drugs zijn volledig geaccepteerd en worden door iedereen gebruikt, andere drugs zijn gevaarlijk en slecht want illegaal en dus slecht. Koffie zorgt voor een hogere productie dus die behoort tot de eerste categorie.

Je hoeft geen koffie te drinken he TS, je mag ook gewoon water drinken, of neem een heupflesje wodka mee, zet op de plee even een spuit in je arm, of een snuif, moet je lekker zelf weten.
pi_206196398
Is het probleem niet eerder dat je niet echt meer gewend bent je dagbesteding met andere mensen te delen?

Ik had ook ooit een collega die bijna 30 jaar een uitkering gehad had, en daaraan merkte je vooral dat die er niet aan gewend was 's morgens productief te zijn en eigenlijk het liefste tot 12 uur in zn bed zou willen liggen.

Verder prima gast, best intelligent, maar kennelijk doet 30 jaar enkel van een uitkering rondkomen ook weinig goed met je persoonlijkheid, die zich net zo erom gaat vormen, als dat het doet als je altijd gewend bent met anderen samen te werken
Der der den Wind der Vernderung sprt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmhle bauen.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:22:01 #20
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_206196403
koffie => code

zonder dit vloeibare zwarte goud zouden we helemaal nog in de middeleeuwen zijn blijven hangen

c_/
I want to take your chubby ass back to my place
And squirt my baby gravy all over your face
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:46:05 #21
367000 roos94
pi_206196508
Wat een ander zuipt boeit mij niet, alleen spijtige momenten wanneer iemand net koffie heeft gedronken en dan met die walgelijke adem vlakbij komt praten. Verder drink ik het niet want vies.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:20:06 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.1
pi_206196758
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:42 schreef TornadoDK het volgende:
Schopje Klb lijkt me?

done
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno
zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_206196926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:32 schreef herverwijderd het volgende:
Koffie is toch niet dik en stroperig?
Je hebt zeker nooit in een bouwkeet gestaan
pi_206196941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:21 schreef RM-rf het volgende:
Is het probleem niet eerder dat je niet echt meer gewend bent je dagbesteding met andere mensen te delen?

Ik had ook ooit een collega die bijna 30 jaar een uitkering gehad had, en daaraan merkte je vooral dat die er niet aan gewend was 's morgens productief te zijn en eigenlijk het liefste tot 12 uur in zn bed zou willen liggen.

Verder prima gast, best intelligent, maar kennelijk doet 30 jaar enkel van een uitkering rondkomen ook weinig goed met je persoonlijkheid, die zich net zo erom gaat vormen, als dat het doet als je altijd gewend bent met anderen samen te werken
Wat is dit nou weer zeg.

Als je om je heen bent in midden Oekraine en je ziet mensen om je heen vermoord en verkracht worden...

Dan ga ik toch ook niet zeggen dat get probleem is dat je teveel als een sneeuwvlokje hebt zitten thuiswerken en het sociale niet gewend bent :')

Er zijn junks op de werkvloer en de maatschappij inclusief een heleboel mensen op FOK! vinden dat normaal!
pi_206196973
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:42 schreef corehype het volgende:

[..]
Je hebt zeker nooit in een bouwkeet gestaan
Dat klopt. Vraag me dan wel af wat ze daar in de koffie gooien, een pond suiker zodat het een soort karamel wordt ofzo?
pi_206197236
Niet gelezen want TS.
pi_206197271
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:48 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dat klopt. Vraag me dan wel af wat ze daar in de koffie gooien, een pond suiker zodat het een soort karamel wordt ofzo?
Ken je het, wanneer je collega's bakkie zeggen?

Wij zeggen dus asbakkie...
pi_206197274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 06:45 schreef investeerdertje het volgende:
Wat zijn de zaken waar jij van geniet?
Wiet
pi_206197323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 06:59 schreef pokkerdepok het volgende:
@:corehype
wat drink jij dan?
Koffie en daarnaast ijskoud water
pi_206197447
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:27 schreef corehype het volgende:

[..]
Ken je het, wanneer je collega's bakkie zeggen?

Wij zeggen dus asbakkie...
He gadverdamme, toen ik nog rookte per ongeluk wel eens een slok genomen van een rest koffie die ik gebruikt had om peuken in te gooien. Meteen die smaak weer in mijn mond :r
pi_206197531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:34 schreef corehype het volgende:

[..]
Koffie en daarnaast ijskoud water
je drink zelf koffie. okee. zeikerd
pi_206200358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:28 schreef corehype het volgende:

[..]
Wiet
Same story you know
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:35:10 #33
165264 puzziepie
C'est La Fucking Vie
pi_206200405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:28 schreef corehype het volgende:

[..]
Wiet
Nice.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_206202941
Toch blijf ik TS een beetje raar vinden, want als je vraagt naar wat mensen het lekkerst vinden ruiken, zit daar altijd wel verse koffie tussen.

Andere populaire geurtjes:
- Pasgemaaid gras.
- Citroen
- Versgebakken brood
- Friet (of patat)
- Appelflappen
- Gebrande pinda's

Ik denk dat TS gewoon niks te klagen had en toen dit topic maar verzon.
Zodat hij of zij toch even in beeld was.
pi_206211041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Toch blijf ik TS een beetje raar vinden, want als je vraagt naar wat mensen het lekkerst vinden ruiken, zit daar altijd wel verse koffie tussen.

Andere populaire geurtjes:
- Pasgemaaid gras.
- Citroen
- Versgebakken brood
- Friet (of patat)
- Appelflappen
- Gebrande pinda's

Ik denk dat TS gewoon niks te klagen had en toen dit topic maar verzon.
Zodat hij of zij toch even in beeld was.
Eens op een blauwe maandag een verse koffie bij de barista...

Is toch heel anders dan collega's die er helemaal verrot uitzien, halfdood bijna, omdat ze jaar in jaar uit smerig snelfilterkoffie zsm slurpen, 'ahhhhhhhh' orgasmeren...

En ook nog es de grootste kreng worden als de automaat het een keer niet doet.

Is dit waarvoor ze geboren zijn? Om 12 bakken koffie per dag te drinken?

Wat is eigenlijk het verschil dan met een heroinejunk?
pi_206213877
Ach, als je straks een beetje bent ingewerkt kun je neem ik aan gewoon thuiswerken en heb je daar geen last meer van. ;) Tenminste, ik ga er vanuit dat het kantoorwerk betreft
Daarnaast is een eerste werkweek na een lange periode vrij te hebben gehad of bij een nieuwe werkgever altijd kut.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')