abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206195357
Ik wil graag een investering doen in een rek met kettlebells. Allemaal massief gietijzer.
8-48 kilo. 11 stuks in totaal.

Voor de meeste oefeningen gebruik ik 1 kettlebell. Bij sommige oefeningen is 2 echter wel handig.
Maar om een dubbele set aan te schaffen, kost me bijna nog een 1000 euro, en ruimte.

En eigenlijk is het zonde om alles dubbel te kopen als je er al 11 hebt.
Nu is het verschil tussen de kettlebell 4 kilo.

Dus stel je voor ik wel een oefening doen met 2 kettlebells, Dan kan ik er een van 24, en een van 20 pakken.

Ik heb creatieve geesten nodig voor een methode, om een gewicht van 4 kilo snel aan een kettlebell te kunnen bevestigen en weer los te maken.

Wie heeft een goed idee?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_206195376
Emmertjes zand met haken? Deksel d'r op.

2 emmertjes zand dragen, 200 keer pompen, anabolen om te pronken, wey dr bij voor d'n goeie train, en zo ging den pener heen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Spellchecker maandag 3 oktober 2022 @ 23:39:48 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206195471
Ik zat zelf te denken aan 2 schijven van 2 kilo met een sterk magneet, en deze dan aan de onderkast bevestigen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:10:48 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206195589
Lijkt me lastig om dat elegant op te lossen.
Je zou bijvoorbeeld wel die gewichten beide in een rugzak kunnen stoppen (20+4) en die aan de lus boven op te tillen. En als je twee rugzakken hebt, stop je in die andere 18+6 kilo bijvoorbeeld.
pi_206195643
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 23:47 schreef Galvez het volgende:
Ik zat zelf te denken aan 2 schijven van 2 kilo met een sterk magneet, en deze dan aan de onderkast bevestigen.
Een magneet die sterk genoeg is om dat te houden, is kut om snel te wisselen lijkt me. (hoewel, 2 kg is niet zo veel)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206195768
Touw erdoorheen en 2 kleine schijfjes van een kg eraan?
pi_206195791
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:46 schreef boskameel het volgende:
Touw erdoorheen en 2 kleine schijfjes van een kg eraan?
Misschien met een spanbanden ofzo. Geen gek idee.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_206195829
Hou je verder wel of niet van kunnen lopen?

Het is niet veilig om hiermee te hannesen. Mannen. 🤦🏻♀
pi_206195839
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Een magneet die sterk genoeg is om dat te houden, is kut om snel te wisselen lijkt me. (hoewel, 2 kg is niet zo veel)
(wel als die in de vorm van gietijzer op je middenvoetsbeentje klettert js)
pi_206195931
De oefening om en om doen. Of een systeem zoeken waarbij je losse kettle bells kunt kopen en dan alleen die paar gewichten die je nodig hebt.

Het grote voordeel van een kettle bell is dat het een bal is die je moet corrigeren bij het optillen daardoor train je meer spieren. Het los monteren van extra gewicht zorgt voor over correctie met blessures tot gevolg.

Wil je dit echt graag zorg dan dat het echt vast zit. En om het vast te zetten zou ik eens naar een duik loodgordel kijken met die gewichten. Een ouderwetse gordel met schuiflood zou kunnen werken al denk ik dat je er tegen aan gaat lopen dat 4kg lood gewoon best groot is, en de lichtere bells heel klein.
pi_206196232
Flink intapen met veel ducttape. Alleen wordt die lijm wel warm. Als je de ducttape en het gewicht later eraf haalt, zit er wel nog lijm aan.
pi_206197386
een 2e Kettlebelt kopen, en dan alleen van het gewicht die je ook daadwerkelijk nodig hebt. Je gebruikt ze vast niet alle 11 en/of hebt ze alle 11 dubbel nodig
pi_206207490
Oplossing gevonden: draadeind in onderzijde, en dan 4 kilo schijf aan de onderkant plaats met een bout en revet.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')