abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206193789
quote:
Daar zit o.a. geld in voor de TV- en internet campagne.
pi_206193827
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Daar zit o.a. geld in voor de TV- en internet campagne.
Misschien hadden ze eerst daar op moeten besparen.
pi_206193929
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:17 schreef maily het volgende:

[..]
Dat zijn kleinere potten :6
Ooooohhh, dan kunnen ze ermee de pot op ^p^
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_206194156
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we snel Putin zijn zin geven, dan komt alles hier weer goed.
Nee dat komt het niet, want het probleem heeft nooit bij Rusland gelegen. Er is altijd wel wat met ons. We hebben decennia (wat betreft Rusland) en eeuwen (betreft de rest van de wereld) onze zin gekregen (gewillig of ongewillig). Dat is niet hoe de wereld werkt, vroeg of laat gaat dat tegen je keren, dat leert de geschiedenis, en dat is wat er nu aan het gebeuren is. Steeds meer landen pikken het niet meer, we kunnen niet eindeloos oorlogen voeren, coups plegen, economische sancties opleggen en van anderen afdwingen, saboteren, moordaanslagen plegen, enz. zonder steeds meer vijanden te creëren.
  Beste debater 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 21:50:49 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206194164
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Nee dat komt het niet, want het probleem heeft nooit bij Rusland gelegen. Er is altijd wel wat met ons. We hebben decennia (wat betreft Rusland) en eeuwen (betreft de rest van de wereld) onze zin gekregen (gewillig of ongewillig). Dat is niet hoe de wereld werkt, vroeg of laat gaat dat tegen je keren, dat leert de geschiedenis, en dat is wat er nu aan het gebeuren is. Steeds meer landen pikken het niet meer, we kunnen niet eindeloos oorlogen voeren, coups plegen, economische sancties opleggen en van anderen afdwingen, saboteren, moordaanslagen plegen, enz. zonder steeds meer vijanden te creëren.
Hmm ja, vandaar dat de hele wereld nog steeds probeert naar dat afschuwelijke Westen te komen. Al die volksstammen die naar Azië, Afrika en Zuid-Amerika emigreren om ervan weg te komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206194187
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Daar zit o.a. geld in voor de TV- en internet campagne.
Dat is precies waarom ik vrijwel nooit A-merken koop.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206194222
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is precies waarom ik vrijwel nooit A-merken koop.
Huismerken zijn minstens zo goed. En Hak is van een Rus :X
  Spellchecker maandag 3 oktober 2022 @ 21:54:51 #83
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206194234
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Huismerken zijn minstens zo goed. En Hak is van een Rus :X
:{w
pi_206194263
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Huismerken zijn minstens zo goed. En Hak is van een Rus :X
Volgens mij zit er ook geen verschil in, net als Bonduelle met hun "handige" 2x zo dure mini-potjes.
(En uiteraard dure reclame.)
En dan krijg je als stank voor dank, na het meer betalen, ongewenste reclame naar je hoofd geslingerd.

Dat laatste wist ik niet trouwens, een Rus in Rusland, of een Rus in Nederland (/het westen)?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206194289
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:56 schreef Tanatos het volgende:

Dat laatste wist ik niet trouwens, een Rus in Rusland, of een Rus in Nederland (/het westen)?
Vanaf 2021 is HAK in handen van de Russische voedselproducent KDV Group

Aldus Wiki

Dus Russen in Rusland gok ik
pi_206194621
Echt de Londenaren die de Blitz hebben overleefd draaien zich om in hun kist.

Klote lafbekken met hun #nietonzeoorlog. Churchill had niet voor niets een gezonde hekel aan ons tijdens WOII..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206194698
Nou domme Nederlanders hamsteren in 3,2,1 gooooooooooooooooo.
Alle Gerdas gaan morgen inslaan, ik zou snel zijn!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206194744
Voorspel je nu al dat dit morgen tekorten gaat opleveren, dank aan de telegraf. man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206194798
quote:
13s.gif Op maandag 3 oktober 2022 18:47 schreef YStec het volgende:
Zijn mensen die in een oorlog zitten, gaat dit ventje janken omdat z'n appelmoes 30% duurder wordt.

Ikke, ikke, ikke.
Nu het Oekraïne betreft lopen we massaal te roepen hoe erg het is, maar over de ellende in bv Jemen die al jaren duurt hoor je geen hond.

Alsof het daar minder erg is?
  maandag 3 oktober 2022 @ 22:37:48 #90
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206194851
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:25 schreef raptorix het volgende:
Nou domme Nederlanders hamsteren in 3,2,1 gooooooooooooooooo.
Alle Gerdas gaan morgen inslaan, ik zou snel zijn!
Geef ze eens ongelijk, over een paar maanden is het twee keer zo duur :')
pi_206194859
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nu het Oekraïne betreft lopen we massaal te roepen hoe erg het is, maar over de ellende in bv Jemen die al jaren duurt hoor je geen hond.

Alsof het daar minder erg is?
Afstands- & cultuurdiscriminatie.
Net zoals een asielzoeker die het door mensensmokkelaars te betalen lukt om hier te komen, veel zieliger is dan de vele vluchtelingen die dat niet kunnen betalen, en in de vluchtelingenkampen in de regio (in voornamelijk de 3e wereld) terechtkomen.
Met een echt ethische overweging heeft het weinig te maken.
Pleiten voor opvang in de regio daarentegen, is zogenaamd volstrekt onethisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206194877
Maar hoe weten ze nu al dat het in januari nog duurder wordt? Natuurlijk het is een berekening maar is het dan ook echt zo?

Aan de andere kant vindt ik dat iedereen het dan moet doen, ook de andere merken, misschien dat de energie maatschappijen dan is normaal gaan doen, al die smoesjes
  maandag 3 oktober 2022 @ 22:56:05 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206195012
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 22:41 schreef alexmarvel het volgende:
Maar hoe weten ze nu al dat het in januari nog duurder wordt? Natuurlijk het is een berekening maar is het dan ook echt zo?
Nee, dat weten ze niet, maar ze maken een risico-analyse, dat doen alle grote bedrijven als het over zoveel geld gaat. Ze maken deze keuze zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Misschien is het achteraf niet de beste keuze, maar ze hebben nu wel zekerheid.
pi_206195093
7 appels schillen, in een pan flikkeren met 15 ml. water. Blender in en je hebt precies hetzelfde. Bietje suiker voor de liefhebber.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 01:21:42 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206195878
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Diepvriesgroente wordt direct bevroren. En is daarom doorgaans verser dan 'verse groente'. Bij Albert Heijn op zeker!
Ook dat kost eneregie......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206195997
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:22 schreef Bart2002 het volgende:

Als je erover doordenkt dan is het een kansloze business die enkel kan bestaan bij spotgoedkope energie.

Het moet geoogst. Dat is hetzelfde als je het in die vorm zou kopen bij de boer. Maar dan moeten er glazen wegwerppotjes gemaakt. Die wel in de glasbak gaan maar net zoals het maken van glas is omsmelten zeer energie-intensief. En ook de aluminium deksels dito. Je moet machines hebben om het spul te koken en in die potjes te stoppen en dat het netjes op pallets komt. Dan moet het vervoerd naar de distributiecentra en vandaar weer naar de supermarkt.

Wat een werk is dat. En zo komt de eigenlijke inhoud van 10 cent voor een veelvoud daarvan in de winkel. Dit na toevoeging van een shitload aan energie. We moeten wat dat betreft terug naar de basis. Dan hebben we als b.v. Nederland een veel kleinere energiebehoefte terwijl we ook nog veel gezonder eten.

Het zou best interessant zijn om te weten hoeveel gestolde energie er in 1 zo'n potje slappe groente zit. M.a.w. wat je moet verbranden / verbruiken om het van het land in de winkel te krijgen. Lijkt me nuttig onderzoek.
Dat geldt ook voor alle diepvrieszooi, dat kost qua vervoer en de supermarkten ook nog eens een vermogen om bevroren te houden.

Blijft over de glastuinbouw, en die hebben al niet meer ingekocht.

Hopelijk zijn er grote overschotten van van alles in Afrika of Azië.
pi_206196037
Ik heb het nut van dit soort potjes nooit begrepen en eet het dan ook nooit.

Voor het gemak? Wat voor gemak? Of je nou een pan pakt om het 1 minuut te koken, of je gewoon verse/diepvriesgroenten 10 minuten laat koken. Meer werk heb je er niet aan.
pi_206196064
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 23:04 schreef Kidjuh het volgende:
7 appels schillen, in een pan flikkeren met 15 ml. water. Blender in en je hebt precies hetzelfde. Bietje suiker voor de liefhebber.
:Y
Zelfgemaakte appelmoes is nog lekkerder ook.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_206196073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 05:24 schreef PS. het volgende:

Ik heb het nut van dit soort potjes nooit begrepen en eet het dan ook nooit.

Voor het gemak? Wat voor gemak? Of je nou een pan pakt om het 1 minuut te koken, of je gewoon verse/diepvriesgroenten 10 minuten laat koken. Meer werk heb je er niet aan.
Ik koop alleen linzen, geroosterde paprika's en nog wat kleinigheden qua conserven.

Het is imo ontzettend relevant op dit moment dat de grootste conserve producent de productie stillegt, wetende dat we in NL niets kunnen oogsten van de koude grond tot pas weer in de zomer, en de glastuinbouw heden alleen met verlies kan draaien.
Dan moeten we gaan importeren, en niet alleen Nederland maar tal van Europese landen, en waar gaan we de verse spullen vandaan halen, en in hoeverre is dat betaalbaar en beschikbaar.

Misschien zou je deze winter voor het eerst aangewezen zijn op conserven of diepvries, maar ik gok dat de vriezers nog eerder leegstaan dan de schappen met conserven. Babyvoeding valt ook onder die potjes die straks niet meer betaalbaar zijn.

Ik overweeg een 'voedselschaarste aanstaande' thread te openen, met wat voorbeelden uit Duitsland, want ook vlees en zuivel (pasteurisatie) zou in het geding komen, alsmede de transportsector zelf wegens mogelijk aanstaande tekorten aan Adblue (https://www.theguardian.c(...)-plant-europe-crisis)
pi_206196082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 05:45 schreef KillerBee4ever het volgende:

:Y
Zelfgemaakte appelmoes is nog lekkerder ook.
We hebben niet het hele jaar verse appels in Nederland. Ze komen uit mega koelcellen en zijn soms een jaar oud.

De appels gaan in een soort van grote tanks na de oogst:

Ultra Low Oxigen-koelcellen
Kwekers of fruithandelaren slaan een groot deel van de appels op in speciale Ultra Low Oxigen (ULO)-koelcellen. Is zo’n cel helemaal vol, dan gaat de lucht – met bijna 21% zuurstof – eruit, totdat er 5% zuurstof over is. En ze voegen extra stikstof toe. Ook dat zit van nature in lucht (circa 79%).

Maandenlange houdbaarheid
Door de ademhaling van de appels neemt het zuurstofgehalte nog verder af, en ontstaat er koolstofdioxide. Dat werkt in lage concentraties, extra remmend op de rijping.

Afhankelijk van het appelras houden ze deze gehaltes constant op ongeveer 1,5-2% zuurstof en 2-2,5% koolstofdioxide.

Zo zijn appels maandenlang houdbaar en kun je ze bijna het hele jaar ‘vers’ kopen.
Ook peren slaan ze op deze manier op. En groenten als kool, prei en wortelen.

https://www.dedamesdijk.n(...)ntrolled-atmosphere/

Dat wordt onbetaalbaar met die hoge energieprijzen, appels die maanden tot een jaar in dergelijke koelcellen moeten worden bewaard.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')