abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206187102
Beste leden,

Geen idee of dit de juiste rubriek is, excuus als dat niet zo is.

Hierbij mijn vraagje:

Ik heb mijn waterkoker ontkalkt met reinigingsazijn, ik dacht dat natuurazijn, schoonmaakazijn en reinigingsazijn allemaal t zelfde was maar dat is dus niet zo.

Reinigingsazijn van de Jumbo heeft namelijk een zeep geur en ik heb mijn watkerkoker dus half gevuld met dit spul en laten koken. Het gevolg is dus dat mijn waterkoker al 2 dagen een hardnekkige zeepgeur heeft. Ik heb m al een paar uur buiten gelegd zodat ie wat kan ventileren, ik heb m al ontkalklt met normale azijn maar helaas de geur blijft.
Als ik gewoon water kook nu, ruikt mijn hele keuken naar dat spul, niet heel fris dus om een kopje thee uit te drinken lijkt me.

Iemand tips om de geur eruit te krijgen?

Alvast bedankt,

Jeroen
pi_206187246
quote:
Ingrediėnten
Azijnzuur <8%
niet-ionogene oppervlakteactieve stoffen <5%
Bevat: parfums.

Productomschrijving
Jumbo azijnreiniger is bijzonder geschikt voor keuken, bad en toilet. Deze frisse, schuimende reiniger is krachtig tegen kalk en vet.
https://www.jumbo.com/producten/jumbo-reiniger-azijn-1l-262855FLS
lol

Zeg me alsjeblieft dat dit ook op de verpakking staat.
  maandag 3 oktober 2022 @ 11:16:00 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206187261
Ik heb wel eens stank uit een vuilnisbak gehaald met kristalsoda. Op de site van Driehoekzeep lees ik dat je met die soda ook je waterkoker zou kunnen ontkalken (zou ik zelf niet per se voor kiezen), dus dan lijkt me deze soda niet schadelijk voor je waterkoker.

https://www.driehoekzeep.(...)soda-en-groene-zeep/

Uiteraard naderhand heel goed naspoelen, afwassen, afdrogen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lienekien op 03-10-2022 11:22:31 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_206187460
Miss nog een keer maar met schoonmaakazijn?
pi_206187469
Oh sorry had je al geprobeerd :D
pi_206189564
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:14 schreef YStec het volgende:

[..]
lol

Zeg me alsjeblieft dat dit ook op de verpakking staat.
Helaas staat er letterlijk op dat t niet geschikt is voor huishoudelijke apparaten. Mijn eigen fout dus haha
pi_206189570
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb wel eens stank uit een vuilnisbak gehaald met kristalsoda. Op de site van Driehoekzeep lees ik dat je met die soda ook je waterkoker zou kunnen ontkalken (zou ik zelf niet per se voor kiezen), dus dan lijkt me deze soda niet schadelijk voor je waterkoker.

https://www.driehoekzeep.(...)soda-en-groene-zeep/

Uiteraard naderhand heel goed naspoelen, afwassen, afdrogen.
Thanks, dit ga ik proberen
  maandag 3 oktober 2022 @ 15:05:37 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206189620
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:00 schreef vjjjj het volgende:

[..]
Thanks, dit ga ik proberen
Ja, paar scheppen soda oplossen in warm water en dat een paar uur laten staan. Dat zou ik doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206189753
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:59 schreef vjjjj het volgende:

[..]
Helaas staat er letterlijk op dat t niet geschikt is voor huishoudelijke apparaten. Mijn eigen fout dus haha
Het is gewoon een allesreiniger op azijnbasis, vandaar de zeepgeur, het bevat een ‘zeep’.
Voortaan dus maar het zekere voor het onzekere nemen en witte natuurazijn van de voedselafdeling gebruiken zodat je niet weer per ongeluk denkt dat je gewone schoonmaakazijn te pakken hebt.
En wat Lienekien zegt, met soda krijg je geurtjes vaak wel weg. Sterkte ermee,
pi_206207862
Heb het met baking sodat geprobeerd, het heeft helaas niet mogen baten.

Er zit volgens mij weinig anders op dan een nieuwe te kopen en te hopen dat als die af is, dat de geur uit deze is verdwenen. Toch bedankt, en tips blijven welkom :)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 07:05:40 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206208404
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 00:11 schreef vjjjj het volgende:
Heb het met baking sodat geprobeerd, het heeft helaas niet mogen baten.

Er zit volgens mij weinig anders op dan een nieuwe te kopen en te hopen dat als die af is, dat de geur uit deze is verdwenen. Toch bedankt, en tips blijven welkom :)
Je moet ook kristalsoda gebruiken, dat is duidelijk iets anders dan baking soda. Zie het linkje dat ik postte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206211354
vaatwastablet :Y
  Spellchecker woensdag 12 oktober 2022 @ 15:38:33 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206298317
Waarom uitkoken met azijn?
Ik doe regelmatig een scheut schoonmaakazijn in de waterkoker, laat dat een kwartiertje staan en spoel goed na.
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 21:42:49 #14
447051 crew  Peejtur
pi_206303820
Sop :)
pi_206304017
Ik doe dit altijd met twee citroenen. Water laten koken (vullen tot het hoogste streepje), sap er in uitknijpen en een kwartiertje laten staan. Daarna paar keer omspoelen en nog een paar keer met alleen water laten koken om de geur eruit te krijgen. Hoef je ook niet bang te zijn dat je per ongeluk schoonmaakmiddel in je thee hebt. Het werk overigens prima tegen kalk en is milieuvriendelijker,
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')