abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206184949
Ik heb vliegticket geboekt maar over paar weken. Door onvoorziene omstandigheden gaat reis niet door.
Ik had goedkoop ticket geboekt, zonder restitutie optie. Zonde van het geld, maar het is niet anders.

Maar nu vraag ik me af of ik de vliegmaatschappij op de hoogte moet brengen.
Of zien ze vanzelf wel dat ik er niet ben?
Wat is hierin gebruikelijk?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_206184970
Als je afmeldt kunnen ze die plek opnieuw verkopen. Vraag is dus of je die maatschappij extra winst gunt. Als je niet afmeldt vertrekken ze gewoon want je hebt wel betaald maar niet ingecheckt.
pi_206185022
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 23:34 schreef Farenji het volgende:
Als je afmeldt kunnen ze die plek opnieuw verkopen. Vraag is dus of je die maatschappij extra winst gunt. Als je niet afmeldt vertrekken ze gewoon want je hebt wel betaald maar niet ingecheckt.
Betreffende vliegmaatschappij doet sowieso al aan overboekingen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_206185231
Als het ryanair ofzo is kan je het vergeten.

Als het klm is kan je een paar keer proberen te bellen en misschien heeft de telefoniste een goede dag en krijg je een voucher voor korting op een volgende vlucht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 oktober 2022 @ 09:11:16 #5
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206185996
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:34 schreef sirdanilot het volgende:
Als het ryanair ofzo is kan je het vergeten.

Als het klm is kan je een paar keer proberen te bellen en misschien heeft de telefoniste een goede dag en krijg je een voucher voor korting op een volgende vlucht.
Zo bedrijven uit je eigen land bevlekken :N
pi_206187380
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:11 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Zo bedrijven uit je eigen land bevlekken :N
Is simpelweg bedrijfspolicy niets meer niets minder.

Vlucht gemist is pech gehad bij ryanair. Van tevoren omboeken kan maar kost meestal net zo veel als een nieuwe vlucht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 oktober 2022 @ 11:38:19 #7
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206187470
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Is simpelweg bedrijfspolicy niets meer niets minder.

Vlucht gemist is pech gehad bij ryanair. Van tevoren omboeken kan maar kost meestal net zo veel als een nieuwe vlucht.
Vlucht gemist is toch overal pech gehad. Voor dat tweede dank ik hartelijk degenen die het nodig hebben voor het goedkoop maken van mijn ticket.

Dat is simpelweg bedrijfspolicy inderdaad. Ik meende een venijnig toontje op te merken in je vorige post.
pi_206187528
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:38 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Vlucht gemist is toch overal pech gehad. Voor dat tweede dank ik hartelijk degenen die het nodig hebben voor het goedkoop maken van mijn ticket.

Dat is simpelweg bedrijfspolicy inderdaad. Ik meende een venijnig toontje op te merken in je vorige post.
Niks geen venijnig toontje hoor.

Toen ik in augustus mijn Ryanair vlucht moest missen, heb ik ze niet eens gebeld. Ik heb gewoon meteen elders een nieuw ticket geboekt want de ryanairvlucht terug op de datum dat ik wél terug kon zat al vol.
pi_206238719
Even afhankelijk van welk vliegveld je vertrekt, soms is het de moeite waard om luchthavenbelastingen terug te vragen. De airlines rekenen daar wel administratiekosten voor, dus vaak levert het nauwelijk wat af. Ik heb de laatste tijd veel vluchten gemist, maar verder hangen er geen consequenties aan.
pi_206262565
Ze zien sowieso wel dat je er niet bent.
Als je het al zo vroeg weet, ipv het niet halen ivm vertragingen bv, is het misschien wel zo netjes het gewoon door te geven.

Maar inderdaad geboekte vlucht is geboekte vlucht. Moet je zelf voor zorgen dat je die dan haalt.
Of dat nou Ryanair of KLM is. Zou onterecht zijn om daar geld van terug te krijgen, al zullen de grotere maatschappijen dat soms nog eens doen.
pi_206268431
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:59 schreef exelletor het volgende:
Even afhankelijk van welk vliegveld je vertrekt, soms is het de moeite waard om luchthavenbelastingen terug te vragen. De airlines rekenen daar wel administratiekosten voor, dus vaak levert het nauwelijk wat af. Ik heb de laatste tijd veel vluchten gemist, maar verder hangen er geen consequenties aan.
Dit. Je hebt recht om de belastingen terug te krijgen, maar de airlines kunnen en zullen daar meetsal admininstratiekosten voor rekenen.
Een situatie waar je je altijd moet afmelden is als je een heen en terugvlucht hebt en je wilt je terugvlucht wel gebruiken. Als je je niet afmeldt, dan komt je terugvlucht vaak ook ter vervallen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_206290617
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 23:34 schreef Farenji het volgende:
Ze verkopen toch al meer plekken dan er zijn (als ze de kans krijgen), omdat ze er vanuit gaan dat er mensen niet op komen dagen.

Het is netjes om het te melden, maar ik zou er niet al teveel moeite in steken.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:59:55 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206291404
Je mag wellicht niet zonder kosten afzeggen, dat ligt aan de maatschappij en je voorwaarden. Als je kostenloos mag afzeggen sowieso doen, ze moet dan alle belastingen terugbetalen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')