abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 20:44:19 #1
414785 sirdanilot
pi_206182876
Ik stuitte laatst op dit filmpje.

Voor wie geen zin heeft om het te kijken: er zijn steeds meer mensen die 2, 3, soms wel 5 fulltime banen hebben die je vanuit huis kan uitvoeren. Het gaat dan over het algemeen over beroepen met weinig contacturen (zoals meetings of verplicht op kantoor verschijnen), zoals bijvoorbeeld programmeren.


Nu zit ik zelf niet in een sector van de IT waarin dit kan omdat ik voortdurend meetings heb met klanten. Maar omscholing tot programmeur, web developer, etc. is vrij snel gepiept.

De strategie is over het algemeen dat men al een wat meer ervaren developer is en dat men bewust kiest voor 2 functies die wat onder het daadwerkelijke niveau liggen. Soms is het ook mogelijk om werkzaamheden te outsourcen, bijvoorbeeld een opdracht om een bepaald programma te developen outsourcen naar India of zo. Een andere mogelijkheid is detachering, en dat je gewoon steeds 2 of meer projecten tegelijkertijd hebt lopen. Je zou natuurlijk ook je vakantiedagen voor bedrijf A en bedrijf B steeds apart van elkaar in kunnen plannen zodat je al 2 maanden per jaar maar n job tegelijkertijd hoeft uit te voeren (ervanuitgaand dat je gemiddeld 1 maand per jaar vrij kan krijgen per fulltime baan).

Nu vroeg ik mij af of dit in Nederland wel legaal en mogelijk is. Voor zover ik weet word je in Nederland vrij zwaar belast als je meer dan 40 uur werkt. Qua legaliteit maakt het echter volgens mij niet uit; mits je gewoon de werkzaamheden voor beide banen uitvoert en op eventuele verplichte meetings verschijnt. Probleem is wel dat je voor de meeste banen in Nederland toch echt regelmatig op kantoor moet verschijnen.

Er zijn zelfs mensen die een oortje links en een oortje rechts in hebben en op die manier twee meetings tegelijkertijd kunnen bijwonen _O-

Grootste nadeel is natuurlijk dat je minder vrije tijd hebt, maar voor mensen die graag financieel onafhankelijk willen worden zou het nut kunnen hebben.

Wat vinden jullie ervan en heeft er iemand ervaring mee?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206182910
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:44 schreef sirdanilot het volgende:

Nu zit ik zelf niet in een sector van de IT waarin dit kan omdat ik voortdurend meetings heb met klanten. Mar omscholing tot programmeur, web developer, etc. is vrij snel gepiept.
Vrij snel gepiept :') denk dat je je daar een beetje op verkijkt

quote:
De strategie is over het algemeen dat men al een wat meer ervaren developer is en dat men bewust kiest voor 2 functies die wat onder het daadwerkelijke niveau liggen. Soms is het ook mogelijk om werkzaamheden te outsourcen, bijvoorbeeld een opdracht om een bepaald programma te developen outsourcen naar India of zo.
Veel success met Indiers.

quote:
Nu vroeg ik mij af of dit in Nederland wel legaal en mogelijk is. Voor zover ik weet word je in Nederland vrij zwaar belast als je meer dan 40 uur werkt. Qua legaliteit maakt het echter volgens mij niet uit; mits je gewoon de werkzaamheden voor beide banen uitvoert en op eventuele verplichte meetings verschijnt. Probleem is wel dat je voor de meeste banen in Nederland toch echt regelmatig op kantoor moet verschijnen.
Kan. Ga als ZZP'er werken.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 20:49:38 #3
414785 sirdanilot
pi_206182937
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Vrij snel gepiept :') denk dat je je daar een beetje op verkijkt
Bijna iedereen met een universitair diploma kan tegenwoordig zo'n traineeshipje krijgen. Online staan er heel veel goedkope en gratis cursussen voor programmeren, web development etc.
quote:
[..]
Veel success met Indiers.
[..]
Kan. Ga als ZZP'er werken.
Als ZZPer kan je zoveel opdrachten aannemen als je wil maar het nadeel is: geen ziektedagen, zelf je administratie moeten regelen wat de werkdruk verhoogt, lastiger hypotheek te krijgen tenzij je het al jaren doet en steeds een stabiel inkomen hebt, etc. etc. Er kleven nogal wat nadelen aan ZZP'er zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206182982
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:44 schreef sirdanilot het volgende:

Nu vroeg ik mij af of dit in Nederland wel legaal en mogelijk is. Voor zover ik weet word je in Nederland vrij zwaar belast als je meer dan 40 uur werkt. Qua legaliteit maakt het echter volgens mij niet uit; mits je gewoon de werkzaamheden voor beide banen uitvoert en op eventuele verplichte meetings verschijnt.

NWS / Man met 2 fulltime banen ontslagen

quote:
De kantonrechter wijst erop dat de man niet alleen in strijd handelde met het verbod op nevenwerkzaamheden in zijn arbeidscontract, maar ook de arbeidstijdenwet overtrad.


In de eerste plaats valt het volgens de rechter niet te controleren dat hij alle betaalde uren daadwerkelijk heeft gewerkt. "Bovendien is het hoe dan ook onwenselijk dat een werknemer in totaal tachtig uur per week werkt voor twee werkgevers. Zo is het risico op uitval door overbelasting zeer groot."

Ten slotte heeft de man 'het vertrouwen dat een werkgever kan en mag hebben dat een werknemer die thuis werkt daadwerkelijk zijn werkzaamheden verricht (…) ernstig geschonden.'



[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2022 20:53:41 ]
pi_206182998
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als ZZPer kan je zoveel opdrachten aannemen als je wil maar het nadeel is: geen ziektedagen, zelf je administratie moeten regelen wat de werkdruk verhoogt, lastiger hypotheek te krijgen tenzij je het al jaren doet en steeds een stabiel inkomen hebt, etc. etc. Er kleven nogal wat nadelen aan ZZP'er zijn.
Allemaal non-issues natuurlijk, wat boeit een paar uur administratie in eigen tijd als je een uurtarief kunt vragen van dik 100 euro. Ziektedagen hoeveel heb je die nodig dan, denk dat ik in de laatste 10 jaar misschien 3 ziektedagen heb gehad. Hypotheek heb ik niet nodig ik heb al een huis etc etc.
pindazakje
pi_206183003
Zoiets kan alleen als je werkgevers blind en doof zijn, en sowieso zul je dan bij alle banen kutkwaliteit leveren. Of binnen no time in de burnout storten.

Ik ben zelf freelance developer en heb dus meerdere opdrachtgevers. Dat weten al mijn opdrachtgevers natuurlijk ook gewoon. Ik geef ook aan hoeveel tijd ik voor ze heb en daarin ben ik uiteindelijk de baas. Maar zelfs dan is het af en toe wel beetje jongleren. Moet er echt niet aan denken om 2 of meer fulltime jobs te hebben waar de werkgevers dat niet mogen weten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 oktober 2022 @ 20:55:08 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206183036
Legaal zal het sowieso wel zijn toch? Als je voor bedrijf A n bedrijf B netjes je werkzaamheden naar tevredenheid uitvoert (en in je contract bij beide bedrijven staat niet dat je niet ergens anders mag werken), wat is dan het probleem/wat heeft iemand er dan van te zeggen?

Kan me verder niet voorstellen dat het prettig werkt, daar niet van.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 21:01:01 #8
414785 sirdanilot
pi_206183107
quote:
Tsja als er een verbod op nevenwerkzaamheden in je oude contract staat moet je niet een nieuw contract aangaan natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 21:02:05 #9
414785 sirdanilot
pi_206183121
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Allemaal non-issues natuurlijk, wat boeit een paar uur administratie in eigen tijd als je een uurtarief kunt vragen van dik 100 euro. Ziektedagen hoeveel heb je die nodig dan, denk dat ik in de laatste 10 jaar misschien 3 ziektedagen heb gehad. Hypotheek heb ik niet nodig ik heb al een huis etc etc.
Ziektedagen hangt af van je gezondheid, ik was dit jaar toch een week lang flink ziek. En als je al een huis hebt hoeft je niet meer zoveel te werken en is dit al niet relevant voor je.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206183128
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Bijna iedereen met een universitair diploma kan tegenwoordig zo'n traineeshipje krijgen. Online staan er heel veel goedkope en gratis cursussen voor programmeren, web development etc.
[..]
Als ZZPer kan je zoveel opdrachten aannemen als je wil maar het nadeel is: geen ziektedagen, zelf je administratie moeten regelen wat de werkdruk verhoogt, lastiger hypotheek te krijgen tenzij je het al jaren doet en steeds een stabiel inkomen hebt, etc. etc. Er kleven nogal wat nadelen aan ZZP'er zijn.
En dat zijn allemaal absolute junioren die dit bij lange na nog niet gaan redden. Dan ben je nog wel een paar jaar onderweg
pi_206183168
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Bijna iedereen met een universitair diploma kan tegenwoordig zo'n traineeshipje krijgen. Online staan er heel veel goedkope en gratis cursussen voor programmeren, web development etc.

Ja doei. Programmeren is een vak, je bent jaren bezig om een beetje de basis te leren. Dat leer je echt niet met een cursusje.

quote:
[..]
Als ZZPer kan je zoveel opdrachten aannemen als je wil maar het nadeel is: geen ziektedagen, zelf je administratie moeten regelen wat de werkdruk verhoogt, lastiger hypotheek te krijgen tenzij je het al jaren doet en steeds een stabiel inkomen hebt, etc. etc. Er kleven nogal wat nadelen aan ZZP'er zijn.
Klopt maar ook voordelen, zoals eigen baas zijn en beduidend meer kunnen verdienen. Maar als je als ZZPer wil gaan werken heb je wel veel ervaring nodig. Niet alleen in je vakgebied maar ook op gebied van planning, communicatie, ook marketing gerelateerd etc. Die administratie valt overigens erg mee, dat is een uurtje of twee per maand.

Maar ook als ZZPer heb je een werk/prive verhouding die je moet bewaken, en je hebt bovendien een reputatie hoog te houden. Als je te vaak ja zegt tegen opdrachtgevers en je veel te veel hooi op je vork neemt is het snel klaar hoor.
pi_206183396
Is dit de speld?
pi_206183647
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 21:21 schreef etuiedelapiel het volgende:
Is dit de speld?
Nee, dit is een sirdanilot topique. Speciaal elke keer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_206183659
Dit kan, mits je amper aanwezigheidsplicht hebt en weinig werkdruk.

Om eerlijk te zijn; zat hier laatst ook aan te denken. Kan wel wat extra geld gebruiken. Als je maar levert, is er weinig mis mee.
pi_206185292
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar omscholing tot programmeur, web developer, etc. is vrij snel gepiept.

:D :'( :D
pi_206185306
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 21:40 schreef miro86 het volgende:

[..]
Nee, dit is een sirdanilot topique. Speciaal elke keer.
Ik vraag me wel eens af of die gast niet gewoon in dienst is van Fok!/WGR om de boel hier een beetje aan de gang te houden.. :D Vanuit Ierland dan, dat wel.
  maandag 3 oktober 2022 @ 08:46:28 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206185807
Was hier ook een topic over afaik

Het mag wel overigens, maar je kan niet tijdens de tijd van werkgever 1 je tijd aan werkgever 2 verkopen, die kunnen daar dan wel een dingetje mee hebben. Als ze erachter komen.

Wettelijk gezien is er helemaal niks aan de hand, behalve dat je je aan de arbeidstijdenwet moet houden.

Met het NL belastingstelsel is het interessanter een beter betaalde baan te zoeken medunkt.
Dum de dum
pi_206185859
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:53 schreef Farenji het volgende:
Zoiets kan alleen als je werkgevers blind en doof zijn, en sowieso zul je dan bij alle banen kutkwaliteit leveren. Of binnen no time in de burnout storten.

Ik ben zelf freelance developer en heb dus meerdere opdrachtgevers. Dat weten al mijn opdrachtgevers natuurlijk ook gewoon. Ik geef ook aan hoeveel tijd ik voor ze heb en daarin ben ik uiteindelijk de baas. Maar zelfs dan is het af en toe wel beetje jongleren. Moet er echt niet aan denken om 2 of meer fulltime jobs te hebben waar de werkgevers dat niet mogen weten.
Je hebt ook bullshitbanen.

Ik kan het weten, want heb er een gehad. Ik had naast die bullshitbaan makkelijk een andere baan kunnen doen. Dat deed ik in feite ook, want ben begonnen als ondernemer. Na m'n uren op de bullshitbaan, maar daarna ook gewoon tijdens de uren van die bullshitbaan.

Tijdens het thuiswerken, maar ook gewoon op kantoor. Het viel geen hond op eigenlijk. Ik leverde gewoon wat er werd gevraagd, alleen was dat enorm weinig.

Uiteindelijk zelf de bullshitbaan opgezegd, toen de beperkte tijd die ik erin stak vooral voelde als zonde, omdat ik die beter in m'n eigen onderneming stak.
pi_206185932
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als ZZPer kan je zoveel opdrachten aannemen als je wil maar het nadeel is: geen ziektedagen, zelf je administratie moeten regelen wat de werkdruk verhoogt, lastiger hypotheek te krijgen tenzij je het al jaren doet en steeds een stabiel inkomen hebt, etc. etc. Er kleven nogal wat nadelen aan ZZP'er zijn.
Jaja, de bingokaart is na 2 posts al weer bijna vol!
  maandag 3 oktober 2022 @ 09:04:19 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206185962
Doet me denken aan dat verhaal van een man die twee voltijdbanen had bij twee verschillende bedrijven die op twee verschillende verdiepingen van een wolkenkrabber zaten. Bedrijf 1 op de 40e verdieping ofzo en bedrijf 2 op de 62e, dus de kans dat je dan mensen van de andere verdieping tegenkomt is heel klein. Bij bedrijf 1 was hij degene die altijd heel vroeg begon, en tegen dat hij daar ging lunchen ging hij naar het andere bedrijf, waar hij degene was die altijd laat begon en tot laat doorwerkte. Uiteindelijk betrapt toen een collega van bedrijf 1 hem bij bedrijf 2 bezig zag, maar kennelijk had hij toch een jaar of langer volgehouden.

Ik zou er geen zin in hebben eigenlijk, ik ben al te lui voor 1 baan, laat staan voor 2. Zelfs als je qua uren misschien maar 1,5 baan werkt.
pi_206186641
Haha programmeren en weinig meetings, leuke. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 3 oktober 2022 @ 10:42:47 #22
189961 ex
aperture science
pi_206186783
Hoe seniorder de engineer, hoe meer meetings :(

Ik zou misschien wel in 3 meetings tegelijk kunnen zitten en gewoon af en toe wat slims zeggen in alle 3 tegelijk..
The cake is a lie!
pi_206188911
Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken. Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206190440
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:44 schreef sirdanilot het volgende:

Wat vinden jullie ervan en heeft er iemand ervaring mee?
Ik denk dat dit znder rijbewijs heel lastig gaat worden…
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 17:05:48 #25
414785 sirdanilot
pi_206190481
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken. Bron
Ik denk dat er zat mensen zijn die langere werkweken draaien met enige regelmaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 17:06:17 #26
414785 sirdanilot
pi_206190487
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:00 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik denk dat dit znder rijbewijs heel lastig gaat worden…
1985 belde. Thuiswerken is tegenwoordig een ding dat bestaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206190500
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik denk dat er zat mensen zijn die langere werkweken draaien met enige regelmaat.
Je vroeg o.a. of het in Nederland wel legaal is. Nee dus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206191093
Gewoon een 10x developer worden en tien banen tegelijk hebben.


Git gud.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206191445
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:55 schreef heywoodu het volgende:
Legaal zal het sowieso wel zijn toch? Als je voor bedrijf A n bedrijf B netjes je werkzaamheden naar tevredenheid uitvoert (en in je contract bij beide bedrijven staat niet dat je niet ergens anders mag werken), wat is dan het probleem/wat heeft iemand er dan van te zeggen?.
Nee, we kennen gelukkig in dit land ook nog zoiets als de arbeidstijdenwet. Zolang n van de banen niet minimaal 3 keer het wettelijk minimumloon oplevert, ben je volledig gebonden aan de arbeidstijdenwet. En mag je wettelijk gezien er simpelweg geen twee fulltime banen op nahouden (tenzij je gemiddeld 48 uur per week ziet als 'twee keer fulltime').

Daarnaast staat in alle arbeidscontracten die ik heb gehad vermeld dat je nevenwerkzaamheden altijd moet melden aan de werkgever. Juist omdat ook de werkgever verplichtingen heeft jegens de arbeidstijdenwet.

Op zaterdag of twee avonden in de week lekker bijklussen naast je fulltime baan is wettelijk gezien dus toegestaan. Maar twee fulltime banen er op na houden niet.
pi_206191499
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:46 schreef Fe2O3 het volgende:

Met het NL belastingstelsel is het interessanter een beter betaalde baan te zoeken medunkt.
Hoezo dat?

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken. Bron
Oftewel twee baantjes zoeken waarbij ts meer dan 3 keer minimumloon kan verdienen of die vrijgesteld zijn van de Arbeidstijdenwet.


quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je vroeg o.a. of het in Nederland wel legaal is. Nee dus.
Dit kan in Nederland legaal zijn.
pi_206191523
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 18:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Op zaterdag of twee avonden in de week lekker bijklussen naast je fulltime baan is wettelijk gezien dus toegestaan. Maar twee fulltime banen er op na houden niet.
Tenzij de atw niet van toepassing is en de werkgever het prima vind.

Maar volgens mij is bij nachtwerk de atw altijd van toepassing en is het dus lastig om te doen als je een uren gericht contract hebt ipv resultaat gericht. Bij nachtwerk is de atw er immers weer.
pi_206191531
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik denk dat er zat mensen zijn die langere werkweken draaien met enige regelmaat.
Die zijn er vast. Er zijn ook mensen die veel te hard rijden, stelen of een moord plegen.
pi_206191578
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tenzij de atw niet van toepassing is en de werkgever het prima vind.

Maar volgens mij is bij nachtwerk de atw altijd van toepassing en is het dus lastig om te doen als je een uren gericht contract hebt ipv resultaat gericht. Bij nachtwerk is de atw er immers weer.
Iemand die genoeg kwaliteiten heeft om een fulltime baan en tweede baan te vinden waarbij beide banen meer dan driemaal het minimuloon betalen, hoeft zich denk ik sowieso niet zo druk te maken om de financin dat hij cht twee fulltime banen wil hebben met al het kunst- en vliegwerk wat daarbij komt kijken. De eerste baan levert dan namelijk al 70k bruto per jaar op. Niet een bedrag waarmee je bij een normaal uitgavenpatroon de eindjes niet aan elkaar kunt knopen.

Als je dan toch af en toe een extraatje wil, vraag je je werkgever of je mag overwerken of ga je er naast een beetje ZZP-en/freelancen.
pi_206191620
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Iemand die genoeg kwaliteiten heeft om een fulltime baan en tweede baan te vinden waarbij beide banen meer dan driemaal het minimuloon betalen, hoeft zich denk ik sowieso niet zo druk te maken om de financin dat hij cht twee fulltime banen wil hebben met al het kunst- en vliegwerk wat daarbij komt kijken. De eerste baan levert dan namelijk al 70k bruto per jaar op. Niet een bedrag waarmee je bij een normaal uitgavenpatroon de eindjes niet aan elkaar kunt knopen.

Als je dan toch af en toe een extraatje wil, vraag je je werkgever of je mag overwerken of ga je er naast een beetje ZZP-en/freelancen.
Ik zeg niet dat mensen het willen. Ik zeg dat het mag. Er zit in immers uitzonderingen.

Moet er zelf ook niet aan denken, laat ik dat voorop stellen
pi_206191783
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Bijna iedereen met een universitair diploma kan tegenwoordig zo'n traineeshipje krijgen. Online staan er heel veel goedkope en gratis cursussen voor programmeren, web development etc.
Ahahahaha. :) Ok, doe jij zo'n traineeshipje, ok? Dan zal ik je daarna een opdracht geven en je werk beoordelen, met mijn 30+ jaar programmeer ervaring. Als mijn beoordeling langer dan 15 minuten duurt, dan val je af, want als een code review voor elke feature die je moet schrijven mij meer dan 15 minuten duurt, dan neemt het te veel van mijn tijd in beslag. Ik heb ook nog mijn werk te doen.
pi_206191827
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Iemand die genoeg kwaliteiten heeft om een fulltime baan en tweede baan te vinden waarbij beide banen meer dan driemaal het minimuloon betalen, hoeft zich denk ik sowieso niet zo druk te maken om de financin dat hij cht twee fulltime banen wil hebben met al het kunst- en vliegwerk wat daarbij komt kijken.
Als je genoeg energie hebt om 80 uur per week te werken en daarnaast ook nog een succesvol privleven te hebben, dan ben je een dwaas als je niet een eigen bedrijf begint.
pi_206192893
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ahahahaha. :) Ok, doe jij zo'n traineeshipje, ok? Dan zal ik je daarna een opdracht geven en je werk beoordelen, met mijn 30+ jaar programmeer ervaring. Als mijn beoordeling langer dan 15 minuten duurt, dan val je af, want als een code review voor elke feature die je moet schrijven mij meer dan 15 minuten duurt, dan neemt het te veel van mijn tijd in beslag. Ik heb ook nog mijn werk te doen.
Waar kan ik het inleveren? :Y)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 20:33:57 #38
269689 crew  Viv
pi_206193080
quote:
Ik moest ook aan dit verhaal denken. :)

Ik vind die arbeidstijdenwet wel betuttelend eigenlijk. Als iemand een fulltime baan heeft en daarnaast 40 uur per week vrijwilligerswerk doet bij de lokale tennisvereniging (of moderator is op FOK! :+ ), dan is het allemaal in orde. 8)7

Als ik dit zelf zou doen, zou ik overigens zeker niet twee vergelijkbare banen combineren (zoals programmeren + programmeren). Dat lijkt me heel intensief om steeds tussen te moeten schakelen, en oppassen dat je dingen niet door elkaar gaat halen. :X

[ Bericht 13% gewijzigd door Viv op 03-10-2022 20:52:24 ]
pi_206193349
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je vroeg o.a. of het in Nederland wel legaal is. Nee dus.
Wie controleert dat als je voor jezelf werkt?

Paar jaar weken van boven de 70 uur gedraaid.
pi_206193439
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wie controleert dat als je voor jezelf werkt?

Paar jaar weken van boven de 70 uur gedraaid.
Als je voor jezelf werkt dan mag je 168 uur per week werken, niemand geeft een fuck.
pi_206195722
Een cursusje en dan freelance developer worden _O- . Ik doe het nu 3 jaar freelance (react/node) en de ontwikkelingen gaan razendsnel. Voor je een beetje basis onder de knie hebt ben je zo een jaar verder. Leuk die online cursussen maar in de praktijk ligt de lat wel iets hoger dan een tutorial doen.

Op dit moment ben ik wekelijks aan 2 tot 3 projecten bezig en dan merk je dat het cognitieve belasting best hoog is, dus je zou snel tegen een burn-out aanzitten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Feola op 04-10-2022 00:40:40 ]
pi_206197032
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:33 schreef Viv het volgende:

Ik vind die arbeidstijdenwet wel betuttelend eigenlijk.
Ja, vind ik ook. Maar goed, ik vind heel veel dingen die anderen normaal vinden betuttelend, bijvoorbeeld dat ik verplicht word me bij een bepaald pensioenfonds aan te sluiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:04:01 #43
269689 crew  Viv
pi_206197076
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 00:35 schreef boskameel het volgende:
Op dit moment ben ik wekelijks aan 2 tot 3 projecten bezig en dan merk je dat het cognitieve belasting best hoog is, dus je zou snel tegen een burn-out aanzitten.
Daarom zou ik het eerder combineren met iets heel anders. Overdag suikerspinnen verkopen, 's avonds en in het weekend programmeren of zo. :7

Vannacht droomde ik dat ik weer als caissire ging werken. :D Ik heb dat 12 jaar gedaan, maar ben alweer 10 jaar geleden gestopt. Ik geef dit topic de schuld. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')