Ze verdelen het eerst in twee categorieën .... lichte en zware overtredingen. Echter zijn de straffen dusdanig breed dat het compleet willekeurig kan overkomen als ze uitgedeeld worden. Benadeelde kamp zal altijd "te zwaar" roepen en concurrenten zullen altijd "stelt niks voor" roepen. Dat weet je nu al.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Ook daar speelt waar hetzelfde.
We stellen een budget cap in, maar de straf voor het overtreden ervan is weer niet vastgesteld.
Yup, iedereen klaagde over dat de SC niet snel genoeg reed, dus de banden (en dan dus vooral toen ze net naar slicks waren gegaan) bleven te koud. Enige manier om het op te lossen was af en toe een gat laten vallen. Die werd dus een paar keer net iets groter dan 10 autolengtes. Mag niet gebeuren, maar snap wel waarom het is gebeurd.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een gat laten vallen om vervolgens met hogere snelheid door die serie bochten te kunnen rijden dan de SC en zodoende warmte in z'n banden te krijgen.
Ja precies, de budgetcap is gewoon weer een voorbeeld van slechte regelgeving door de FIA.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze verdelen het eerst in twee categorieën .... lichte en zware overtredingen. Echter zijn de straffen dusdanig breed dat het compleet willekeurig kan overkomen als ze uitgedeeld worden. Benadeelde kamp zal altijd "te zwaar" roepen en concurrenten zullen altijd "stelt niks voor" roepen. Dat weet je nu al.
Straffen n.a.v. een lichte overtreding (<5%)
- Een reprimande.
- Een boete.
- Het inleveren van punten.
- Het uitsluiten van onderdelen tijdens een weekend, maar niet de race zelf.
- Vermindering van budget cap voor volgende jaren.
- Vermindering van tijd in windtunnel.
Straffen bij een zware overtreding:
- Het inleveren van punten.
- Ban (of limiet) op ontwikkeling van aerodynamische onderdelen
- Het uitsluiten van onderdelen tijdens een weekend, inclusief race zelf.
- Uitsluiten van GP's.
- Totale uitsluiting
ALS RB inderdaad over budget cap is zal RB bijv. altijd zeggen dat alles behalve een reprimande en/of een boete te zwaar is. De rest van de teams zullen gaan roepen dat ze veel harden gestraft moeten worden en Mercedes en de Britse fans zullen nog minstens 5 jaar lang gaan huilen dat RB alle punten had moeten kwijtraken.
Ook dat gedoe met Perez. Had gewoon tijdens de race bij de eerste overtreding al gezegd "reprimande", bij de tweede overtreding gewoon black & white flag en bij derde overtreding meteen een penalty. Het is dan gewoon duidelijk, voor RB, voor Perez, voor Ferrari en voor de fans. Nu doen ze eerst niks met de eerste overtreding, geven ze wel een waarschuwing (achter de schermen) voor de tweede en uren na de race pas een 5s straf voor de derde overtreding.
Meh, we hebben vorig jaar gezien dat enige die mentaal onderuit gaat door "mindgames", Lewis is, die genegeerd werd door Verstappenquote:Op maandag 3 oktober 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
En Lewis is echt goed in het psycholigische woorden spel.
Ferrari kwam met de fuelflow ook heel aardig weg al was toen Todt nog de FIA baas, ben ten eerste benieuwd hoe het echt zit, dan uiteraard hoe ze het op gaan lossen met eventuele straffen en niet onbelangrijk het lek bij de FIA zelf, heeft Toto inside information of is het gewoon pure laster wat eigenlijk bestraft zou moeten worden.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
Over het dat de Engelsen denken dat door de overschrijding budgetcap dan de wdc titel 2021 naar Lewis gaat, is gewoon niet zo. Qua puntenaftrek kunnen ze voor wcc aftrekken voor red bull.
Bij spygate heeft McLaren punten moeten inleveren, maar de punten van de drivers bleven ongemoeid
Grote kans dat het zo is idd, maarja, dan heeft Mercedes weer hun zaadje geplant, en heeft RBR weer de publieke opinie tegen zich.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:53 schreef Nizno het volgende:
Ik blijf er bij dat ik hoop dat blijkt dat Mercedes juist te veel uitgegeven heeft en RBR er gewoon binnen zat.
Is dat zo? Het is makkelijk lullen als je de dominante auto hebt. Verstappen is er nooit ingetrapt in ieder geval.quote:Op maandag 3 oktober 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En Lewis is echt goed in het psycholigische woorden spel.
Dit in tegenstelling tot een aantal forumbezoekers hier, die er totaal door geobsedeerd zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:18 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes en Lewis kunnen media goed bespelen, maar het is hun volgens mij nooit gelukt om het hoofdje van Max te komen. Die geeft er echt te weinig om.
Dat hoeft ie niet uit te leggen, dat is al openbare kennis.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:08 schreef beantherio het volgende:
Als de verhalen waar zijn dan mag FIA uitleggen hoe het kan dat Toto Wolff dit eerder weet dan RBR zelf.
https://racingnews365.com(...)red-bull-controversyquote:a number of financial staff moved teams during the past 18 months and all chief financial officers know each other – having sat on regulatory committees – and talk, possibly more loosely than do highly competitive engineers.
Neem aan dat het voornamelijk ging om de psychologische oorlogvoering met z’n teamgenoot.. bij de concurrentie lukte dat inderdaad iets minderquote:Op maandag 3 oktober 2022 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat zo? Het is makkelijk lullen als je de dominante auto hebt. Verstappen is er nooit ingetrapt in ieder geval.
Zou inderdaad wel mooi zijn. Ik wil die kop van Wolff wel eens zien als hij het slechte nieuws hoortquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:53 schreef Nizno het volgende:
Ik blijf er bij dat ik hoop dat blijkt dat Mercedes juist te veel uitgegeven heeft en RBR er gewoon binnen zat.
Lewis moet naturlijk die 8e titel gaanbinnenhalen, dat is zijn doel en ik kan me voorstellen dat dat ook het doel is van Wolff.quote:Op maandag 3 oktober 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk een prima start van het seizoen, waar hij Lewis min of meer de baas was.
Maar mijn onderbuik zegt dat hij nu pas last krijgt van hetzelfde issue als bottas en rosberg.
Namelijk een team wat draait om Lewis, met een teambaas die droomt over Lewis.
En Lewis is echt goed in het psycholigische woorden spel.
Als dat niet gaat lukken de komende twee jaar, dan kan dat wel eens uitdraaien op een heel pathetisch en pijnlijk afscheid.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lewis moet naturlijk die 8e titel gaanbinnenhalen, dat is zijn doel en ik kan me voorstellen dat dat ook het doel is van Wolff.
Net zoals Max bij Red Bull WK moest gaan worden, zeker toen ie nog jongste WK ooit kon worden (nu is dat Vettel, ook bij Red Bull)
Sinds september mogen de motoren niet meer ge-upgrade meer worden, mogen ze alleen nog stabiliteits updates krijgen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 21:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als dat niet gaat lukken de komende twee jaar, dan kan dat wel eens uitdraaien op een heel pathetisch en pijnlijk afscheid.
Denk het ook inderdaad. Motor is goed genoeg en bij RB waren ze qua aerodynamica altijd al prima, dus verwacht eigenlijk wel dat ze in ieder geval ieder jaar weer meedoen om de titel. Lewis zie ik geen titel meer pakken. Hij is niet constant genoeg als die moet knokken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 22:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Sinds september mogen de motoren niet meer ge-upgrade meer worden, mogen ze alleen nog stabiliteits updates krijgen.
Heel veel andere veranderingen komen er niet tot 2026, grote kans dat Red Bull het vlaggetje heeft overgenomen van Mercedes en worden de kaarten dan pas opnieuw geschud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |