abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 17:30:39 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206180432
Britse toerist (19) sterft in Mexico nadat hij burrito eet

quote:
Een Britse toerist is overleden in Mexico, nadat hij een vegetarische burrito met sesamzaad had gegeten. Opmerkelijk genoeg had de 19-jarige jongeman het restaurantpersoneel uitdrukkelijk gewaarschuwd voor zijn allergie voor de zaadjes.

Joe Dobson uit Londen had het personeel in een restaurant in het kuststadje Playa del Carmen meermaals, zowel in het Spaans als in het Engels, gevraagd om zeker geen ingrediënten met sesamzaad in zijn maaltijd te gebruiken. Volgens een vriendin, die bij het voorval aanwezig was, zei hij „dat hij zou sterven als ze dat toch zouden gebruiken.” Dat bleek tijdens een zitting van de lijkschouwer over de zaak – een juridische vereiste in het Verenigd Koninkrijk als staatsburgers in het buitenland overlijden.

Ambulance
„Toen het eten kwam, stuurde Joe het terug, omdat hij dacht dat ze toch sesamzaad gebruikt hadden”, klonk het verder. „Daarna kwam een ander bord. Hij nam twee happen, en zei ’Nee, er zit toch sesamzaad in’. Hij stapte naar het personeel aan de bar. Zij bleven ontkennen. Ze zeiden dat hij wat thee met honing en citroen moest drinken. Joe kreeg last van zijn keel, en zei dat hij een ambulance nodig had, maar het personeel weigerde te bellen.”

De vrienden van Dobson hebben nog geprobeerd zijn EpiPen op te halen in het hotel waar de groep verbleef. Maar de hulp kwam te laat: de jongeman kon niet meer ademen, raakte bewusteloos en overleed later in het ziekenhuis.
Afschuwelijk ...... dood door schuld?

Of had hij sowieso zijn EpiPen bij zich moeten hebben?
Waarom hebben zijn vrienden niet een ambulance gebeld?

;(
pi_206180455
Nou als dit het nieuws is dan boffen we.
pi_206180498
They messed with the wrong marines!

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 17:48:38 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206180605
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 17:31 schreef Nober het volgende:
Nou als dit het nieuws is dan boffen we.
Ik twijfelde over dit bericht en dit: https://twitter.com/POL_BoZ_Rdaal/status/1576508064055799808
Over een man wiens rijbewijs is ingevorderd omdat hij te hard reed op weg naar K3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206180609
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 17:30 schreef maily het volgende:
Britse toerist (19) sterft in Mexico nadat hij burrito eet
[..]
Afschuwelijk ...... dood door schuld?

Of had hij sowieso zijn EpiPen bij zich moeten hebben?
Waarom hebben zijn vrienden niet een ambulance gebeld?

;(
Als hij zo nadrukkelijk heeft gewaarschuwd, dan is men wel nalatig geweest.
pi_206180619
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 17:30 schreef maily het volgende:
Britse toerist (19) sterft in Mexico nadat hij burrito eet
[..]
Of had hij sowieso zijn EpiPen bij zich moeten hebben?
Ik zou echt niemand vertrouwen met eten en er 9 extra op zak hebben als backup :')
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:00:53 #7
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_206180720
Hij had sowieso een epipen bij zich moeten hebben. Altijd! Overal! Hij leed aan een levensbedreigende aandoening en een menselijke fout of een ongelukkige samenloop van omstandigheden is nooit uit te sluiten.
Dat neemt niet weg dat het restaurant schuldig is en vervolgd moet worden.
Non possumus non loqui
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:17:42 #8
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206180902
Hoeft helemaal geen nalatigheid te zijn geweest, kan best zijn dat een van de ingredienten besmet was met sesamzaad zonder dat ze dit wisten. Mensen die in restaurants werken zijn niet opgeleid voor zoiets. Een kennis van me is allergies voor gluten, en at in een restaurant waar ze echt hun best hadden gedaan tarwe te vermijden, bleek later dat de rozijnen met wat bloem waren behandeld om te zorgen dat ze niet zo plakten. Zij belande wel in het ziekenhuis.
Als je een allergie hebt kunnen sporen al een heftige reactie veroorzaken.
Dat ze geen ambulance belden kan je hun natuurlijk wel verwijten, maar ja, als je in de horeca hebt gewerkt weet je dat er voor iedere serieuze allergie patient 1000 idioten zijn die je bij hoog en laag beweren allergisch te zijn voor zuivel en alles zonder zuivel moeten hebben maar na het eten een Irish coffee willen.
Als je een klant hebt die zegt allergisch te zijn voor iets als pinda's of bloem, kan je het beste hun vertellen dat jij niet kan garanderen dat er geen kruisbesmetting heeft plaatsgevonden en dat je ze met hun allergie ze afraad te eten.

Als je een ernstige allergie hebt zoals de brit in de OP, dan ben je altijd zelf verantwoordelijk. Heb die EPI pen bij je, de verantwoording afschuiven naar een restaurant is dom en laf.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jan_Onderwater op 02-10-2022 18:24:20 ]
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 18:23:48 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206180981
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoeft helemaal geen nalatigheid te zijn geweest, kan best zijn dat een van de ingredienten besmet was met sesamzaad zonder dat ze dit wisten. Mensen die in restaurants werken zijn niet opgeleid voor zoiets. Een kennis van me is allergies voor gluten, en at in een restaurant waar ze echt hun best hadden gedaan tarwe te vermijden, bleek later dat de rozijnen met wat bloem waren behandeld om te zorgen dat ze niet zo plakten. Zij belande wel in het ziekenhuis.
Als je een allergie hebt kunnen sporen al een heftige reactie veroorzaken.
Dat ze geen ambulance belden kan je hun natuurlijk wel verwijten, maar ja, als je in de horeca hebt gewerkt weet je dat er voor iedere serieuze allergie patient 1000 idioten zijn die je bij hoog en laag beweren allergisch te zijn voor zuivel en alles zonder zuivel moeten hebben maar na het eten een Irish coffee willen.
Als je een klant hebt die zegt allergisch te zijn voor iets als pinda's of bloem, kan je het beste hun vertellen dat jij niet kan garanderen dat er geen kruisbesmetting heeft plaatsgevonden en dat je ze met hun allergie ze afraad te eten.
Eindconclusie; hij had te allen tijde zijn EpiPen bij zich moeten hebben. :Y)
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:25:38 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181007
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:23 schreef maily het volgende:

[..]
Eindconclusie; hij had te allen tijde zijn EpiPen bij zich moeten hebben. :Y)
Correct.
Eigen verantwoording, twee woorden die meer mensen zouden moeten kennen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 18:28:30 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206181044
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoeft helemaal geen nalatigheid te zijn geweest, kan best zijn dat een van de ingredienten besmet was met sesamzaad zonder dat ze dit wisten. Mensen die in restaurants werken zijn niet opgeleid voor zoiets. Een kennis van me is allergiesgluten-intolerant, dit is een auto-immuunziekte en geen allergie, en at in een restaurant waar ze echt hun best hadden gedaan tarwe te vermijden, bleek later dat de rozijnen met wat bloem waren behandeld om te zorgen dat ze niet zo plakten. Zij belande wel in het ziekenhuis.
Als je een allergie hebt kunnen sporen al een heftige reactie veroorzaken.
Dat ze geen ambulance belden kan je hun natuurlijk wel verwijten, maar ja, als je in de horeca hebt gewerkt weet je dat er voor iedere serieuze allergie patient 1000 idioten zijn die je bij hoog en laag beweren allergisch te zijn voor zuivel en alles zonder zuivel moeten hebben maar na het eten een Irish coffee willen.
Als je een klant hebt die zegt allergisch te zijn voor iets als pinda's of bloem, kan je het beste hun vertellen dat jij niet kan garanderen dat er geen kruisbesmetting heeft plaatsgevonden en dat je ze met hun allergie ze afraad te eten.

Als je een ernstige allergie hebt zoals de brit in de OP, dan ben je altijd zelf verantwoordelijk. Heb die EPI pen bij je, de verantwoording afschuiven naar een restaurant is dom en laf.
Fixed that for you.

Verder: als de Brit nadrukkelijk, meerdere malen en in twee talen, heeft gezegd dat hij kan sterven aan sesamzaadjes dan vind ik dit wel nalatig van het restaurant. Het niet bellen van een ambu is sowieso nalatig natuurlijk.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:33:37 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181097
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:28 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Fixed that for you.
quote:
Coeliakie veroorzaakt echter niet de mogelijk fatale reactie van anafylaxie als gluten per ongeluk wordt gegeten.
In tegenstelling hiermee kunnen IgE-gemedieerde graanallergieën worden veroorzaakt door de IgE-binding van het antilichaam molecuul aan veel eiwitten, niet alleen gluten. Soms ontwikkelen de reacties (vaak ernstig) zich alleen als een persoon binnen enkele uren na het eten van tarwe of aanverwante granen, in een toestand die door inspanning geïnduceerde anafylaxie wordt genoemd, aan lichaamsbeweging doet. Personen met tarweallergie reageren vaak op nauw verwante granen zoals gerst en rogge, minder vaak op de meer verre verwant, haver. De diagnose van graangewas allergieën kan worden bemoeilijkt door het feit dat sommige bloedtesten voor voedselallergie voor graanproducten per ongeluk allergie voor graspollen kunnen detecteren.

Tarwe-allergie leidt vaak tot symptomen van de huid (atopische dermatitis of eczeem en urticaria of netelroos). Het kan ook zwelling van de huid, lippen of keel veroorzaken (angio-oedeem), symptomen van de maag / darm (diarree, misselijkheid, buikpijn en braken), loopneus of verstopte neus en astma, en in ernstige gevallen anafylactische shock.
quote:
https://www.anafylaxis.nl(...)n-bevattende-granen/
Verder: als de Brit nadrukkelijk, meerdere malen en in twee talen, heeft gezegd dat hij kan sterven aan sesamzaadjes dan vind ik dit wel nalatig van het restaurant. Het niet bellen van een ambu is sowieso nalatig natuurlijk.
Heb jij mijn post überhaupt gelezen?
Het kan zeker zo zijn dat er een kruisbesmetting of verontreining heeft plaats gevonden met de ingredienten,
Verder is restaurantpersoneel daar niet voor opgeleid.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 18:35:55 #13
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206181121
quote:
Je had het over gluten, niet over een tarwe-allergie, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:36:49 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181137
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:35 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Je had het over gluten, niet over een tarwe-allergie, :).
Shoot me

Je zou het prima doen in dit restaurant btw.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 18:39:17 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206181170
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
[..]
Heb jij mijn post überhaupt gelezen?
Het kan zeker zo zijn dat er een kruisbesmetting of verontreining heeft plaats gevonden met de ingredienten,
Verder is restaurantpersoneel daar niet voor opgeleid.
Ik heb je post gelezen en je hoeft mij niets te vertellen over wat kruisbesmetting kan doen. Ik heb zelf coeliakie. Ik corrigeer alleen het stuk waarin je zegt dat iemand allergisch is voor gluten en daarmee in het ziekenhuis belandt. Voor het gemak in restaurants etc. kan gezegd worden dat het om een gluten-allergie gaat maar het gaat dus om een tarwe-allergie. Dat is wat anders.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 18:39:57 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206181179
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Shoot me

Je zou het prima doen in dit restaurant btw.
Is best een belangrijk verschil, een auto-immuunziekte en een allergie maar goed.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:40:37 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181187
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:39 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik heb je post gelezen en je hoeft mij niets te vertellen over wat kruisbesmetting kan doen. Ik heb zelf coeliakie. Ik corrigeer alleen het stuk waarin je zegt dat iemand allergisch is voor gluten en daarmee in het ziekenhuis belandt. Voor het gemak in restaurants etc. kan gezegd worden dat het om een gluten-allergie gaat maar het gaat dus om een tarwe-allergie. Dat is wat anders.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 18:43:48 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206181228
quote:
:'). Triggered, much? Toch lastig blijkbaar als ineens blijkt dat iemand terecht een fout van je herstelde. In elk geval ben je nu op de hoogte van het verschil tussen een allergie en een ziekte en dat gluten meer omvat dan ‘tarwe’.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:44:27 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181237
Heel erg lullig als je ergens niet tegen kan, maar verwacht niet dat je een vrijkaartje hebt als je het restaurant geïnformeerd hebt, het is en blijft je eigen verantwoording.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:46:03 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181256
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:43 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
:'). Triggered, much? Toch lastig blijkbaar als ineens blijkt dat iemand terecht een fout van je herstelde. In elk geval ben je nu op de hoogte van het verschil tussen een allergie en een ziekte en dat gluten meer omvat dan ‘tarwe’.
Wil je de manager spreken?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 18:51:44 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206181310
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wil je de manager spreken?
Jij mag het laatste woord, hoor :*.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_206181546
Tja, zeggen dat je allergisch bent helpt niet altijd. Kende iemand die bij een bakker werkte en allergisch was voor cacao, kreeg er uitslag en jeuk van. Ze vermeed alle contact maar regelmatig had ze toch last. Op een dag beschuldigd haar baas haar ervan dat ze die allergie verzonnen heeft, want hij had het getest door cacoaopoeder op haar spullen te strooien, en ze had niet geklaagd...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206181582
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
Tja, zeggen dat je allergisch bent helpt niet altijd. Kende iemand die bij een bakker werkte en allergisch was voor cacao, kreeg er uitslag en jeuk van. Ze vermeed alle contact maar regelmatig had ze toch last. Op een dag beschuldigd haar baas haar ervan dat ze die allergie verzonnen heeft, want hij had het getest door cacoaopoeder op haar spullen te strooien, en ze had niet geklaagd...
Wat een debiel.
pi_206181599
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 17:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als hij zo nadrukkelijk heeft gewaarschuwd, dan is men wel nalatig geweest.
Hij zelf ook, als je weet dat het dodelijk kan zijn dan neem je die pen toch altijd met je mee?

Had een collega die dit met pinda’s had en die ging de deur niet uit zonder die pen.
pi_206181631
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je een ernstige allergie hebt zoals de brit in de OP, dan ben je altijd zelf verantwoordelijk. Heb die EPI pen bij je, de verantwoording afschuiven naar een restaurant is dom en laf.
Nou ja als je zo'n ernstige levensbedreigende "ziekte" hebt dan zou ik lekker thuis blijven. En enkel bekende dingen eten. Zelfde voor mensen met pinda allergie. Het is verbazend dat behalve in pindakaas dan, het verwerkt is in duizenden producten en hulpstoffen. Die mensen stikken dan... Het is gewoon te link om met zo'n allergie de wereld over te reizen. Dat is dan gewoon niet voor je weggelegd. Je moet je tegen jezelf beschermen en ook anderen (zoals een restaurant) tegen jezelf beschermen. De verantwoordelijkheid voor jouw leven of dood, die aan een zijden draadje hangt, is niet in goede handen in de buitenwereld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 02-10-2022 19:26:04 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')