abonnement Unibet Coolblue
pi_206507738
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heeft @:Halcon wel een punt, zoals wel vaker het geval springen ook nu weer verscheidene Westerse media outlets in de bres voor de meest links en progressieve kandidaat. En ondanks dat ook naar mijn mening Lula de beste optie is voor Brazilië, is het wederom jammer te zien dat men zelden eens objectief en neutraal verslag kan doen van politiek.
Nou ja er wordt in alle media ook vaak genoeg gesproken over dat Lula bijv lange tijd in de bak heeft gezeten wegens corruptie, hij wordt echt niet als een nieuwe Jezus gepresenteerd. Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat het nieuws zo subjectief gebracht wordt. Wat had jij nog meer voor berichtgeving over hem willen zien?
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:51:39 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206507750
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
er is heel objectief en neutraal verslag gedaan over Bolsonaro; dat hij zelf zichzelf steeds weet te profileren als een uitermate ongeschikte loopjongen voor de bedrijven en het grote geld, is echt z'n eigen doen.
Wederom, van die man ben ik ook absoluut geen fan. Ik vind het een wannabe die eigenlijk geen van zijn beloftes is nagekomen. Maar objectiviteit en vooral neutraliteit in de journalistiek is erg belangrijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206507767
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wederom, van die man ben ik ook absoluut geen fan. Ik vind het een wannabe die eigenlijk geen van zijn beloftes is nagekomen. Maar objectiviteit en vooral neutraliteit in de journalistiek is erg belangrijk.
Concreet worden graag.
  Overall beste user 2022 maandag 31 oktober 2022 @ 12:07:08 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206508637
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
Maar objectiviteit en vooral neutraliteit in de journalistiek is erg belangrijk.
Hoe is dat op te vatten? Als je iets negatiefs schrijft over Bolsonaro hoor je ook iets negatiefs over zijn rivalen te schrijven? Of moet je dan juist weer iets positiefs over hem melden?

"Bolsonaro wil het complete oerwoud kappen, maar kijk eens hoe lief hij is met dat nestje kittens. Dat moet toch ook wat waard zijn?"

Zoiets?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206508797
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe is dat op te vatten? Als je iets negatiefs schrijft over Bolsonaro hoor je ook iets negatiefs over zijn rivalen te schrijven? Of moet je dan juist weer iets positiefs over hem melden?

"Bolsonaro wil het complete oerwoud kappen, maar kijk eens hoe lief hij is met dat nestje kittens. Dat moet toch ook wat waard zijn?"

Zoiets?
Nieuws hoeft niet objectief te zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:20:15 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206508803
Objectief is er ook niets positiefs over Bolsonaro te melden.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:24:24 #257
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206508857
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wederom, van die man ben ik ook absoluut geen fan. Ik vind het een wannabe die eigenlijk geen van zijn beloftes is nagekomen. Maar objectiviteit en vooral neutraliteit in de journalistiek is erg belangrijk.
En die neutraliteit moet zich uiten door niet te vertellen wat de standpunten van de kandidaten zijn?
pi_206508960
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En die neutraliteit moet zich uiten door niet te vertellen wat de standpunten van de kandidaten zijn?
Dat zou wel een beter beeld kunnen geven. Nu is het weer "hij is goed" en de ander is slecht.

Opzich vind ik de berichtgeving wel een beetje raar. Deze gast zou goed zijn voor het amazon gebied in het stoppen van de ontbossing. Maar in de periode van 2003-2010 waren de cijfers van de ontbossing ook hoog. Toen was deze gast ook President.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:37:40 #259
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206508982
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:35 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Dat zou wel een beter beeld kunnen geven.
Journalisten zouden een beter beeld geven van de situatie als ze niet vertellen wat de standpunten van een kandidaat zijn? En daarnaast dan uiteraard ook niet vertellen wat de gevolgen van die standpunten zouden zijn, wat de implicaties voor individuele Brazilianen zouden zijn? Dat zou het beste zijn, als de journalistiek gewoon niets meldt en zich perfect 'neutraal' opstelt?
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:41:39 #260
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206509020
Deze discussie doet me denken aan De Speld over Baudet, die in een slecht daglicht komt te staan door hem letterlijk te citeren :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_206509044
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Journalisten zouden een beter beeld geven van de situatie als ze niet vertellen wat de standpunten van een kandidaat zijn? En daarnaast dan uiteraard ook niet vertellen wat de gevolgen van die standpunten zouden zijn, wat de implicaties voor individuele Brazilianen zouden zijn? Dat zou het beste zijn, als de journalistiek gewoon niets meldt en zich perfect 'neutraal' opstelt?
Dat is afhankelijk over wie er iets wordt geschreven en wie het leest en wat die persoon wil lezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206509072
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Journalisten zouden een beter beeld geven van de situatie als ze niet vertellen wat de standpunten van een kandidaat zijn? En daarnaast dan uiteraard ook niet vertellen wat de gevolgen van die standpunten zouden zijn, wat de implicaties voor individuele Brazilianen zouden zijn? Dat zou het beste zijn, als de journalistiek gewoon niets meldt en zich perfect 'neutraal' opstelt?
Na journalisten geven niet echt een beeld he tegenwoordig. De meeste copy en pasten elkaars berichten van achter een computer en klaar is het.

Over implicaties van de Braziliaan hoef je niet druk over te maken. Als ik discord channel waar ik in zit met Brazilianen mag geloven. Zal er weinig voor hun veranderen, met andere woorden. Beter zal het niet gaan in het land. Corrupt, het kappen zal gewoon doorgaan en buiten een kleine groep zullen de meeste arm blijven.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:49:36 #263
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206509095
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:47 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Na journalisten geven niet echt een beeld he tegenwoordig. De meeste copy en pasten elkaars berichten van achter een computer en klaar is het.
Waar baseer je dat op en wat heeft dat met neutraliteit te maken?
quote:
Over implicaties van de Braziliaan hoef je niet druk over te maken. Als ik discord channel waar ik in zit met Brazilianen mag geloven. Zal er weinig voor hun veranderen, met andere woorden. Beter zal het niet gaan in het land. Corrupt en het kappen zal gewoon doorgaan.
Ah, dat zal wel de reden zijn dat er gisteren niemand ging stemmen dan. Omdat het toch allemaal niet uitmaakt en hetzelfde blijft.
pi_206509125
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:49 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah, dat zal wel de reden zijn dat er gisteren niemand ging stemmen dan. Omdat het toch allemaal niet uitmaakt en hetzelfde blijft.
Er is een stemplicht in Brazilie of je krijgt een boete. Geen hoge boete 1-2¤ omgerekend.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:55:47 #265
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206509154
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:53 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Er is een stemplicht in Brazilie of je krijgt een boete.
Je kunt blanco stemmen maar dat was iedereen die niet bij jou op discord zit toevallig even vergeten. En de beelden uit de straten tonen ook aan dat het eigenlijk niet echt leeft. Wat fijn dat we jou hebben om via je discord-bronnen te melden hoe het ECHT zit zodat we niet afhankelijk zijn van nieuwsartikelen en filmpjes van duizenden mensen die ergens iets aan het vieren of betreuren zijn.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:57:20 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206509177
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:35 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Dat zou wel een beter beeld kunnen geven. Nu is het weer "hij is goed" en de ander is slecht.

Opzich vind ik de berichtgeving wel een beetje raar. Deze gast zou goed zijn voor het amazon gebied in het stoppen van de ontbossing. Maar in de periode van 2003-2010 waren de cijfers van de ontbossing ook hoog. Toen was deze gast ook President.
Tja dat overkomt Bolsonaro allemaal niet. Dat ligt gewoon aan zijn eigen gedrag.

Dus de media hoeft helemaal niet geforceerd aardig over hem te doen. Gewoon vertellen wat voor figuur het is.
pi_206509342
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je kunt blanco stemmen maar dat was iedereen die niet bij jou op discord zit toevallig even vergeten. En de beelden uit de straten tonen ook aan dat het eigenlijk niet echt leeft. Wat fijn dat we jou hebben om via je discord-bronnen te melden hoe het ECHT zit zodat we niet afhankelijk zijn van nieuwsartikelen en filmpjes van duizenden mensen die ergens iets aan het vieren of betreuren zijn.
Lekker passief agressief weer. Veel vrienden zal je wel niet hebben met deze ondertoon. Ik geef alleen antwoord op je vraag wat ze mijn hebben verteld . Wat ze stemmen zal mij een zorg zijn. Iets wat voor jou blijkbaar wel belangrijk is.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja dat overkomt Bolsonaro allemaal niet. Dat ligt gewoon aan zijn eigen gedrag.

Dus de media hoeft helemaal niet geforceerd aardig over hem te doen. Gewoon vertellen wat voor figuur het is.
Klopt daar geef ik je geen ongelijk in. Alleen is onder Lula ook veel corruptie ontstaan in zijn tijd aan de macht. WK voetbal is zon voorbeeld. Als ik het allemaal mag geloven.

Komt er een beetje op neer om tussen twee kwade te kiezen als ik mag geloven.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 oktober 2022 @ 13:19:27 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206509374
Natuurlijk is Lula ook corrupt, dat is elke politicus in een land als Brazilië. Hij is alleen wel een wat meer beschaafd mens, terwijl Bolsonaro puur als mens alleen al een walgelijke pisvlek op de aarde is. Dan toch echt liever een wat meer normaal figuur.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 31 oktober 2022 @ 13:19:35 #269
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206509375
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:15 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Lekker passief agressief weer. Veel vrienden zal je wel niet hebben met deze ondertoon. Ik geef alleen antwoord op je vraag wat ze mijn hebben verteld . Wat ze stemmen zal mij een zorg zijn. Iets wat voor jou blijkbaar wel belangrijk is.
Je komt met een kulverhaal over vrienden op Discord als argument waarom de journalisten iets niet goed zouden doen. Tsja...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 31 oktober 2022 @ 13:20:23 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206509383
Overigens hebben vrachtwagenchauffeurs in Brasilia al de snelwegen geblokkeerd en spul in de hens gestoken, vragend om militaire interventie :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 31 oktober 2022 @ 13:27:29 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206509433
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:15 schreef hunterrnl het volgende:

Klopt daar geef ik je geen ongelijk in. Alleen is onder Lula ook veel corruptie ontstaan in zijn tijd aan de macht. WK voetbal is zon voorbeeld. Als ik het allemaal mag geloven.

Komt er een beetje op neer om tussen twee kwade te kiezen als ik mag geloven.
Op Lula is vast het nodige aan te merken. Maar het is gewoon niet zo'n totaal-eikel als Bolsonaro. Extreemrechtse dicatuurgeile figuren als Bolsonaro hoeven geen millimeter sympathie te krijgen.

Dus de hele tijd dat belegen truukje om te doen alsof beide hetzelfde zijn gaat niet werken hier. Voor iedereen die democratisch ingesteld is, is het goed nieuws wanneer Bolsonaro gewoon oplazert. En er is geen enkel geldig excuus het voor hem op te gaan nemen.
pi_206509434
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je komt met een kulverhaal over vrienden op Discord als argument waarom de journalisten iets niet goed zouden doen. Tsja...
Mag jij een kulverhaal vinden, maar ik praat liever met mensen van het land zelf dan de lachwekkende media volgen.
pi_206509525
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:27 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Mag jij een kulverhaal vinden, maar ik praat liever met mensen van het land zelf dan de lachwekkende media volgen.
Maar waar halen die Brazilianen dan de voorspellende kennis vandaan dat er niks gaat veranderen? Zijn dat stuk voor stuk politicologen? Hen is ook iets door Braziliaanse media voorgeschoteld.
  maandag 31 oktober 2022 @ 13:44:22 #274
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206509566
Bolsonaro slaapt uit vandaag, dat we nog niets van hem gehoord hebben? Heeft natuurlijk ook een vermoeiende campagnetijd achter de rug, en dan ook nog de klok die verzet is, ik snap wel dat hij zijn bed even niet uitkomt.
  maandag 31 oktober 2022 @ 13:45:54 #275
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206509580
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:27 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Mag jij een kulverhaal vinden, maar ik praat liever met mensen van het land zelf dan de lachwekkende media volgen.
Maar wat is er dan lachwekkend aan 'de media'? En je praat liever niet met de mensen zelf, je praat met de mensen die je toevallig kent, wat een hele kleine, niet-representatieve club is met óók bepaalde standpunten en voorkeuren. Waar je dus zegt dat je het liefst met de mensen praat, bedoel je eigenlijk dat je het liefst totaal onwetend blijft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')