abonnement Unibet Coolblue
pi_206173812
Wij wonen sinds een week in onze nieuwe woning, nu hebben we in totaal denk ik zo’n 20 radiatoren, eerste dag getest en ze doen het allemaal op 2 na, badkamer en kamer van onze kindje die we binnenkort verwachten.

Ik heb alles al ontlucht en alleen in de woonkamer kwam er een bak lucht uit.

Iemand een idee ? Ze worden gewoon totaal niet warm terwijl er boven op zolder precies op dezelfde plaats radiatoren zitten die wel warm worden… je voelt de leiding die naar boven gaat wel warm worden behalve die de radiator in gaat.

Heb ook al geprobeerd alles uit te zetten behalve die 2 maar nog niets.
pi_206174007
Grote kans dat het pennetje onder de (thermostaat)knop vast zit. Even lostrekken en/of indrukken met een tang of schroevendraaier, en wat wd40 erop spuiten zodat het pennetje soepel in te duwen is. Zou daarna moeten werken.
pi_206174185
Voetventiel kan ook gesloten zijn
pi_206174363
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:55 schreef streamjohan het volgende:
Grote kans dat het pennetje onder de (thermostaat)knop vast zit. Even lostrekken en/of indrukken met een tang of schroevendraaier, en wat wd40 erop spuiten zodat het pennetje soepel in te duwen is. Zou daarna moeten werken.
Ik heb de knoppen losgedraaid en het pinnetje staat omhoog, dat houdt in dat hij open moet staan toch ?

Voetventiel ga ik zo eens naar kijken, volgens mij zitten er geen kraantjes op.
pi_206174380
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:34 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ik heb de knoppen losgedraaid en het pinnetje staat omhoog, dat houdt in dat hij open moet staan toch ?

De pinnetjes moeten soepel in te drukken zijn en terugveren uit zichzelf.
pi_206174392
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:35 schreef streamjohan het volgende:

[..]
De pinnetjes moeten soepel in te drukken zijn en terugveren uit zichzelf.
Ik kan ze indrukken, moet er wel een beetje aan duwen… komt wel makkelijk zelf omhoog.

Voetventiel, krijg ik geen zwembad als ik die open draai ?
pi_206174407
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:36 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ik kan ze indrukken, moet er wel een beetje aan duwen… komt wel makkelijk zelf omhoog.

Spuit er dan WD40 in, je moet er niet "een beetje aan duwen". Dan werken ze niet.
pi_206174510
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:38 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Spuit er dan WD40 in, je moet er niet "een beetje aan duwen". Dan werken ze niet.
Gedaan.

Is dit een Voetventiel ?
https://ibb.co/DbbRCJf

Heb net de verwarming aangezet met alleen die 2 radiatoren open. Ff kijken of ze iets gaan doen.
pi_206174516
Kan ook een belletje zijn. Moet je de ander radiatoren afsluiten en de kachel flink hoog, dan wordt die bel weggdedrukt uit de niet werkende radiatoren.
.
pi_206174530
Bij een van de radiatoren wordt het gedeelte waar mijn hand zit warm en de rest niet…
Kan het dat die koppeling niet goed zit ?

https://ibb.co/z5RXRNM
pi_206174536
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:48 schreef Fer het volgende:
Kan ook een belletje zijn. Moet je de ander radiatoren afsluiten en de kachel flink hoog, dan wordt die bel weggdedrukt uit de niet werkende radiatoren.
Hoe lang moet ik dat proberen ?
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 11:02:56 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206174779
https://ibb.co/26QQ7r6
Voetventiel ? :P
pi_206174858
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:11 schreef Nismo1991 het volgende:
https://ibb.co/26QQ7r6
Voetventiel ? :P
het lijkt erop dat die dichtzit. Die kan je opendraaien met een inbus
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206174880
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het lijkt erop dat die dichtzit. Die kan je opendraaien met een inbus
Dank! Gaan we dat eens proberen.
Langzaam draaien en kijken wat er gebeurt toch ?

Als te ver dan zal er water uit komen of niet ?
Totaal geen ervaring met dit.
pi_206174887
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:24 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Dank! Gaan we dat eens proberen.
Langzaam draaien en kijken wat er gebeurt toch ?

Als te ver dan zal er water uit komen of niet ?
Totaal geen ervaring met dit.
langzaam of snel maakt niks uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206175361
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
langzaam of snel maakt niks uit.
Ze stonden dus dicht… eentje draaide na hard duwen makkelijk door, die op de badkamer blijft stroef gaan. Moeten die schroeven flink wat slagen maken of is open gewoon open?

Heb ze beide een kwartslag gedraaid.
Ben nu even van huis dus kan ze niet testen |:(
pi_206175370
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ze stonden dus dicht… eentje draaide na hard duwen makkelijk door, die op de badkamer blijft stroef gaan. Moeten die schroeven flink wat slagen maken of is open gewoon open?
er zijn vaak flink wat slagen nodig, je voelt de inbus ook naar voren gaan bij open draaien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206175724
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ze stonden dus dicht… eentje draaide na hard duwen makkelijk door, die op de badkamer blijft stroef gaan. Moeten die schroeven flink wat slagen maken of is open gewoon open?

Heb ze beide een kwartslag gedraaid.
Ben nu even van huis dus kan ze niet testen |:(
Met de voetventielen regel je de doorstroomsnelheid van het gehele systeem. Het doel van een cv systeem is eigenlijk dat alle platen goed warm worden maar de retour temperatuur lekker laag is (bv 60 graden aanvoer en een retour van 25 graden) dan werkt je CV optimaal

Bekijk maar eens wat filmpjes over waterzijdig inregelen van je CV

Kun je mooi wat gas mee besparen als je dit juist doet
pi_206175807
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:47 schreef PowerPomper het volgende:

[..]
Met de voetventielen regel je de doorstroomsnelheid van het gehele systeem. Het doel van een cv systeem is eigenlijk dat alle platen goed warm worden maar de retour temperatuur lekker laag is (bv 60 graden aanvoer en een retour van 25 graden) dan werkt je CV optimaal

Bekijk maar eens wat filmpjes over waterzijdig inregelen van je CV

Kun je mooi wat gas mee besparen als je dit juist doet
een voetventiel is ervoor bedoeld om een radiator af te koppelen. De doorstroomsnelheid wordt geregeld via het inregelen via de radiatorknop. De kunststofknop haal je eraf en daar zit een klein schroefje waarmee je het inregelen uitvoert. Veel radiatorknoppen hebben die optie niet en dan kan je de radiator niet inregelen via de goede manier.
Inregelen via een voetventiel kan verstoppingen veroorzaken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206176041
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een voetventiel is ervoor bedoeld om een radiator af te koppelen. De doorstroomsnelheid wordt geregeld via het inregelen via de radiatorknop. De kunststofknop haal je eraf en daar zit een klein schroefje waarmee je het inregelen uitvoert. Veel radiatorknoppen hebben die optie niet en dan kan je de radiator niet inregelen via de goede manier.
Inregelen via een voetventiel kan verstoppingen veroorzaken.
Beide kan, via het voetventiel gaat echt geen verstopping veroorzaken, wat een onzin
pi_206177031
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:15 schreef PowerPomper het volgende:

[..]
Beide kan, via het voetventiel gaat echt geen verstopping veroorzaken, wat een onzin
Het was het voetventiel, zat dicht. Heb er eentje open gekregen, die verwarmd nu ook. Die ander zit zo vast dat als ik hem al gedraaid krijg het maar een klein stukje is en dan hoor je ijzer wringen, kan daar ook wd40 in?
pi_206177057
Die ene staat nu trouwens vol open, dat niet doen ? Helft ofzo?
pi_206177170
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:22 schreef Nismo1991 het volgende:
Die ene staat nu trouwens vol open, dat niet doen ? Helft ofzo?
Op tweakers staat een topic met zeer heldere instructies hoe je dat het beste kan doen: tweakers waterzijdig inregelen
pi_206177947
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:15 schreef PowerPomper het volgende:

[..]
Beide kan, via het voetventiel gaat echt geen verstopping veroorzaken, wat een onzin
je moet zelf weten wat je doet, ik leg alleen de juiste methode uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')