abonnement Unibet Coolblue
pi_206172533
quote:
13s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:13 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het leest als een catfight, maar dat kan toch niet in de politiek?
Waarom niet? Ze worden er voor betaald. :')

* Het_Bokje alvast popcorn inslaat voor maandag
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206172565
quote:
13s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:13 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het leest als een catfight, maar dat kan toch niet in de politiek?
Hoe het er in de Tweede Kamer aan toe gaat is toch ook net de middelbare school soms? :D :P met van die kliekjes van verschillende typetjes die uitsluitend met elkaar omgaan enzo :D alleen gedragen tieners zich vaker volwassener, dat wel :P
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206172635
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:25 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Hoe het er in de Tweede Kamer aan toe gaat is toch ook net de middelbare school soms? :D :P met van die kliekjes van verschillende typetjes die uitsluitend met elkaar omgaan enzo :D alleen gedragen tieners zich vaker volwassener, dat wel :P
Meer Basisschool-like :D

Klassen / politieke partijen
Leraren / Fractievoorzitters
2e Kamerdebatten / Schoolplein (daar óntmoet je andere klassen)
Schoolpleinwacht = Voorzitter 2e Kamer
Rutte= Hoofdmeester (laat zich alleen maar zien als er stont aan de knikker is)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206172640
twitter
pi_206172669
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:37 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Die Paternotte is mijns inziens echt een baggerdeuglul zeg :D

En Akyol hapt graag :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206172671
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Meer Basisschool-like :D

Klassen / politieke partijen
Leraren / Fractievoorzitters
2e Kamerdebatten / Schoolplein (daar óntmoet je andere klassen)
Schoolpleinwacht = Voorzitter 2e Kamer
Rutte= Hoofdmeester (laat zich alleen maar zien als er stont aan de knikker is)
Dat clubje rondom Rutte en Kaag doet mij eerder denken aan van die "mean girls" :D :P van die populaire high school leerlingen die zo'n "you can't sit with us" houding hebben :D :+ 😂
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206172675
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:41 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Dat clubje rondom Rutte en Kaag doet mij eerder denken aan van die "mean girls" :D :P van die populaire high school leerlingen die zo'n "you can't sit with us" houding hebben :D :+ 😂
Tori Spelling :9~ (oh nee, dat was iets ouder toch? College/Uni?)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206172717
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:43 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Tori Spelling :9~ (oh nee, dat was iets ouder toch? College/Uni?)
Je bedoelt Beverly Hills 90210 ofzo? :D ik dacht meer aan de film "Mean Girls " , sowieso wel al die soortgelijke tienerfilms over Amerikaanse high schools :D :P
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 2 oktober 2022 @ 01:54:09 #107
408813 crew  trein2000
pi_206172754
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:37 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben bij D66 best goede politici lopen, maar het illustere gezelschap Jetten, Paternotte, Kaag en Sjoerdsma weten wel vakkundig elke vorm van sympathie onmogelijk te maken he? Wat een partij is dat toch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206173178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:39 schreef Tengano het volgende:
Heel Europa zit in een crisis en waar houdt onze tweede kamer zich mee bezig?

WTF 2 * :') 2

#Gastekort
#woningtekort
#asielcrisis
#Oorlog_Oekraine
#Mega_inflatie
#Dreiging_kernoorlog
#Arib
Wat bedoel je hier precies mee? Er liggen 23 klachten van personeel van de TK (dus geen andere politici). Dat nadat er ook al jarenlang is geklaagd over haar gedrag bij de OR van Kamerpersoneel. Mogen klachten over machtsmisbruik op de werkvloer niet onderzocht worden omdat er toevallig politiek gezien wat dingen spelen?

Dat los van het lek naar de pers, want dat is natuurlijk belachelijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206173189
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:40 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Wat zal dat dan zijn? Ik kan me er niks bij voorstellen. Zij kwam altijd zo integer over, was dat dan een voorstelling?
Iedereen vond Jeffrey Epstein en Jimmy Savile ook geweldige kerels. Nu zullen die zaken inhoudelijk totaal niet op elkaar lijken, maar hoe iemand over komt en voor het oog van de camera doet kan dus een façade zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206173201
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat was mijn punt nu juist, dat die verhalen al langer de ronde doen. In de media dus. Altijd anoniem, en altijd nét toevallig als zij in de picture is om ergens voorzitter te worden.
Nee, die klachten zijn gewoon intern gedaan. Bij vertrouwenspersonen, bij bedrijfsartsen en bij de OR. Die zullen dus ook niet anoniem zijn gedaan. En nee, ook niet altijd net toevallig als Arib in the picture is voor iets. Op basis van dat dossier is er een keuze gemaakt om dieper onderzoek te doen.

Dat dit voornemem nu (anoniem) gelekt is naar de pers op een moment dat ze ergens voorzitter kan worden is enigzins opmerkelijk, maar staat voor mij verder los van alles wat er eerder is gebeurd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206173263
twitter
pi_206173265
Een artikel uit 2014

twitter
pi_206173269
Maar goed, dit topic en Twitter leert mij onder andere dat de klachten tegen bijvoorbeeld Marc Overmars ook afgedaan hadden kunnen worden met:

- het is al 1,5 jaar geleden
- de klacht is anoniem
- Ajax heeft wel iets beters te doen

Ik stel voor dat we alle klachten over grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer voortaan zo behandelen. Wel zo fijn voor de machtsmisbruikers.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 2 oktober 2022 @ 07:39:25 #114
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206173297
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:37 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze hebben bij D66 best goede politici lopen, maar het illustere gezelschap Jetten, Paternotte, Kaag en Sjoerdsma weten wel vakkundig elke vorm van sympathie onmogelijk te maken he? Wat een partij is dat toch.
Wat is er mis met die tweet dan?
  zondag 2 oktober 2022 @ 08:07:36 #115
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206173346
De verhalen over het gedrag van Arib geloof ik meteen, je kan er alleen niet zoveel mee op het arbeidsrechtelijke vlak omdat ze een gekozen politicus is. Met wethouders of ministers die zich misdragen is het precies hetzelfde. Die worden dan door de secretaris (de hoogste ambtenaar) aangesproken op hun gedrag, als schakel tussen politiek en ambtelijkapparaat. Als dat niet werkt rest alleen de schandpaal en dat is hier dus ook gebeurd.

Ik ben overigens wel benieuwd of Gijs van Dijk nu weer terugkomt, die is (alweer) de volgende op de lijst.
Never explain, never apologize.
pi_206173376
https://nos.nl/l/2413452

Mislukt, zoals eigenlijk zo'n beetje alles.
pi_206173382
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Als ze inderdaad niet juist met personeel omgaat is dat heel naar voor dat personeel, maar dan nog is het heel vals geweest om dit anoniem en via de media uit te spelen. Dat is het recht in eigen hand nemen, hetzelfde principe als iemand via Twitter beschuldigen van seksueel overschrijdend gedrag, omdat aangifte doen geen zin zou hebben. Wat ik daarvan vind staat bijvoorbeeld hier: Viv in SHO / Thijs Römer ook beschuldigd #2
Je schrijft in het andere topic: "Hebben we de politie om de waarheid te achterhalen, het OM om iemand op basis van die informatie voor de rechter te brengen, en rechters die iemand schuldig mogen bevinden." En hoe zie je de rol van de journalistiek dan voor je?

Als instituties onfeilbaar zouden zijn, zou je er blind op kunnen vertrouwen dat politie, OM, rechters en - in dit geval - politici hun werk doen en integer zijn. Maar dat is niet zo. De journalistiek functioneert als een vierde, controlerende macht. Door journalisten is de toeslagenaffaire bijvoorbeeld aan het licht gekomen en moet de Belastingdienst hervormen.

Ook hier heeft de journalistiek een functie. Arib wordt onder andere beschuldigd van machtsmisbruik, een zeer ernstig verwijt. Het zou geweldig zijn als de politiek effectief en discreet om zou gaan met het onderzoeken van zulke beschuldigingen, maar dat is helaas niet zo. Dat is bijvoorbeeld waar het bericht uit 2014 in de Volkskrant over gaat: de OR heeft geklaagd over Arib en Arib werd desondanks fractiesecretaris. Dat lijkt me ook iets voor de partij om te onderzoeken: hoe kan het dat er al zo lang klachten waren en die nu pas culmineren in een onderzoek?

Dat het niet lukt om de kwestie discreet te onderzoeken - is er dan niets geleerd van de kwestie Gündogan? - is pijnlijk. Ook ik vind dat je voorzichtig met iemands reputatie om moet gaan, dat er een proces moet zijn waar alle betrokkenen op kunnen vertrouwen, klagers en aangeklaagde. Het ongenoegen van de oppositie is terecht. Maar dat pleit Arib niet op voorhand vrij. Bovendien is het niet chic om klagers uit te maken voor 'lafbekken'. Wij weten niet wat er allemaal is gebeurd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206173442
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 01:25 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Hoe het er in de Tweede Kamer aan toe gaat is toch ook net de middelbare school soms? :D :P met van die kliekjes van verschillende typetjes die uitsluitend met elkaar omgaan enzo :D alleen gedragen tieners zich vaker volwassener, dat wel :P
Wat mij is opgevallen in wat mensen over Rutte zeggen is dat hij buitengewoon aimabel is en het moeilijk is om hem in persoon niet aardig te vinden. Totaal geen 'mean girl' dus. Wel vindt hij het duidelijk belangrijk om 'zijn' ministers te beschermen tot het punt dat het echt niet meer houdbaar is. Ik kan me voorstellen dat daar een 'wullie tegen hullie'-sfeertje door ontstaat, maar dat lijkt me niet zo'n punt als er een effectieve oppositie is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206173728
Ook een beetje toevallig dat dit alles net gelekt is nu Arib de corona commissie zou gaan leiden. Eigenlijk te toevallig.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 09:32:45 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206173740
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:31 schreef Dutchguy het volgende:
Ook een beetje toevallig dat dit alles net gelekt is nu Arib de corona commissie zou gaan leiden. Eigenlijk te toevallig.
Jacob strikes again.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206173742
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:31 schreef Dutchguy het volgende:
Ook een beetje toevallig dat dit alles net gelekt is nu Arib de corona commissie zou gaan leiden. Eigenlijk te toevallig.
Eens, maar:
Waarom is ze ooit voorgedragen als coronacommissieleider? Was ze de enige kandidaat ofzo?

Als er al jaaaaren klachten waren ??? Wut?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 2 oktober 2022 @ 09:44:01 #122
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206173868
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:31 schreef Dutchguy het volgende:
Ook een beetje toevallig dat dit alles net gelekt is nu Arib de corona commissie zou gaan leiden. Eigenlijk te toevallig.
Er zijn twee theorieën: het is gelekt om de aandacht af te leiden van het erbarmelijke optreden van Bergkamp als voorzitter, zeker na het gedoe bij de APB, of het is gelekt vanwege de coronacommissie. In het eerste geval is het lek politiek (en heeft het enorm gebackfired), in het tweede geval ambtelijk. Maar net als bij Nordstream verwacht ik dat we de oorzaak van het lek niet gaan vinden. Er was trouwens al vanaf het begin kritiek op de aanstelling van Arib als voorzitter van de coronacommissie, omdat haar rol als Kamervoorzitter in die periode in principe ook onderwerp van onderzoek is. Dat probleem is nu ook opgelost.

Wat ik van de ambtenaren overigens niet begrijp: als Arib zo beroerd is om voor te werken kunnen ze dat toch ook niet doen? Als het ongenoegen zo breed gevoeld wordt dan legt dat heus wel gewicht in de schaal. Je hoeft je als ambtenaar heus niet alles te laten aanleunen van de politiek als het de grenzen van fatsoen overgaat. Het probleem is eigenlijk altijd meer dat er mensen zijn die wél meegaan in disfunctioneel gedraag, maar laat die dan ook het vuile werk maar doen.
Never explain, never apologize.
pi_206174206
Bizar hoe Arib zichzelf positioneert als slachtoffer en dat mensen dat ook nog geloven. Wie Arib in deze kwestie steunt, snapt echt heel weinig van de wereld. Arib is stronteigenwijs + niet al te snugger, een dodelijke combinatie.
pi_206174236
En laat ik alvast namens Arib reageren wanneer uit het onderzoek blijkt dat de klachten gegrond zijn:

'Het onderzoek deugt niet, ik was bij voorbaat al veroordeeld, het is allemaal een complot tegen mij, Vera Bergkamp is een trol' etc. etc.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:23:35 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206174252
Wat is nu eigenlijk het probleem? Er is zover ik het begrepen heb een advies van de landsadvocaat om een onderzoek in te stellen. Dat is overgenomen en men is gaan onderzoeken.
Lijkt mij een correcte gang van zaken.
Iemand lekt naar de krant, tja, dat gebeurd nu eenmaal.
Dat ze onderzocht wordt is haar niet verteld, moet dat?
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:24:51 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206174265
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:31 schreef Dutchguy het volgende:
Ook een beetje toevallig dat dit alles net gelekt is nu Arib de corona commissie zou gaan leiden. Eigenlijk te toevallig.
Zo gaan zaken in de politiek, dat is het spel
pi_206174545
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? Er is zover ik het begrepen heb een advies van de landsadvocaat om een onderzoek in te stellen. Dat is overgenomen en men is gaan onderzoeken.
Lijkt mij een correcte gang van zaken.
Iemand lekt naar de krant, tja, dat gebeurd nu eenmaal.
Dat ze onderzocht wordt is haar niet verteld, moet dat?
Los van hoe Arib heeft gefunctioneerd kan het niet zo zijn dat ze nu mediabreed veroordeeld wordt zonder dat er concrete klachten zijn. Ze kan zich nu niet verdedigen omdat ze niet weet van wie de klachten komen en om welke situaties ze gaan. Maar ze moet wel in kranten lezen hoe ze door het slijk wordt gehaald. Dit kan echt niet en ik snap dat ze dit als een dolk in de rug ervaart.

Mochten de klachten gegrond zijn kunnen er absoluut maatregelen tegen Arib worden ondernomen. Maar deze riekende gang van zaken (een beetje zoals bij "drankorgel" Remkes) is vals en kan iemands waardigheid en geloofwaardigheid aantasten zonder dat er ook maar 1 duidelijke aanklacht is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 11:23:23 #128
269689 crew  Viv
pi_206174874
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 05:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee, die klachten zijn gewoon intern gedaan. Bij vertrouwenspersonen, bij bedrijfsartsen en bij de OR. Die zullen dus ook niet anoniem zijn gedaan. En nee, ook niet altijd net toevallig als Arib in the picture is voor iets. Op basis van dat dossier is er een keuze gemaakt om dieper onderzoek te doen.

Dat dit voornemem nu (anoniem) gelekt is naar de pers op een moment dat ze ergens voorzitter kan worden is enigzins opmerkelijk, maar staat voor mij verder los van alles wat er eerder is gebeurd.
Ik denk dat je dit artikel uit 2021 niet gelezen hebt, toen ze opnieuw Kamervoorzitter kon worden:

Verzet tegen nieuwe termijn voor Kamervoorzitter Arib: 'Ze is achterbaks'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-renovatie-binnenhof

Allemaal anonieme aantijgingen:

quote:
"Ze doet of de Tweede Kamer van haar is terwijl ze niet meer moet zijn dan een procesbegeleider", zegt de één. "Ze maakt misbruik van haar positie. Dat hoort niet bij een Kamervoorzitter. En daarom is het kwalijk. Ze ondermijnt de democratie door misbruik te maken van haar positie", zegt een ander.
quote:
Haar gedrag wordt door betrokkenen gekwalificeerd als 'leugenachtig' en 'manipulatief'. Arib vond eerst in het stikstofprobleem een reden om niet te verhuizen. Daarna zag ze nadelen voor de economie van Den Haag als het grootste bezwaar, om uiteindelijk het coronavirus aan te voeren om niet te verhuizen.
quote:
"Achterbaks en onbetrouwbaar." Zo omschrijft een van onze gesprekspartners Arib. Meerdere gesprekspartners merken dat Arib iets met hen afsprak om daarna tegen een derde te vertellen dat er iets heel anders was afgesproken.
Etc, etc.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:25:09 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206174889
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:50 schreef TegendraadseTelg het volgende:

[..]
Los van hoe Arib heeft gefunctioneerd kan het niet zo zijn dat ze nu mediabreed veroordeeld wordt zonder dat er concrete klachten zijn. Ze kan zich nu niet verdedigen omdat ze niet weet van wie de klachten komen en om welke situaties ze gaan. Maar ze moet wel in kranten lezen hoe ze door het slijk wordt gehaald. Dit kan echt niet en ik snap dat ze dit als een dolk in de rug ervaart.
Dat kan je de media verwijten, maar zo sporen die.
pi_206174897
twitter


Jack van Gelder vindt er ook wat van jongens
pi_206174926
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat je dit artikel uit 2021 niet gelezen hebt, toen ze opnieuw Kamervoorzitter kon worden:

Verzet tegen nieuwe termijn voor Kamervoorzitter Arib: 'Ze is achterbaks'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-renovatie-binnenhof

Allemaal anonieme aantijgingen:
[..]
[..]
[..]
Etc, etc.
Iemand achterbaks noemen en dan anoniem een boekje open doen. Oke.
You need to be cold to be queen.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:28:46 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206174932
Altijd makkelijk zo een persoon om op te haten.
pi_206174999
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat je dit artikel uit 2021 niet gelezen hebt, toen ze opnieuw Kamervoorzitter kon worden:

Verzet tegen nieuwe termijn voor Kamervoorzitter Arib: 'Ze is achterbaks'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-renovatie-binnenhof

Allemaal anonieme aantijgingen:
[..]
[..]
[..]
Etc, etc.
Niet zo gek dat een vertrouwenspersoon niet met namen gaat strooien toch. De klachten tegen Overmars waren in het begin ook anoniem. Moeten we die ook maar niet serieus nemen dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 11:34:52 #134
269689 crew  Viv
pi_206175002
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 08:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je schrijft in het andere topic: "Hebben we de politie om de waarheid te achterhalen, het OM om iemand op basis van die informatie voor de rechter te brengen, en rechters die iemand schuldig mogen bevinden." En hoe zie je de rol van de journalistiek dan voor je?

Als instituties onfeilbaar zouden zijn, zou je er blind op kunnen vertrouwen dat politie, OM, rechters en - in dit geval - politici hun werk doen en integer zijn. Maar dat is niet zo. De journalistiek functioneert als een vierde, controlerende macht. Door journalisten is de toeslagenaffaire bijvoorbeeld aan het licht gekomen en moet de Belastingdienst hervormen.

Ook hier heeft de journalistiek een functie. Arib wordt onder andere beschuldigd van machtsmisbruik, een zeer ernstig verwijt. Het zou geweldig zijn als de politiek effectief en discreet om zou gaan met het onderzoeken van zulke beschuldigingen, maar dat is helaas niet zo. Dat is bijvoorbeeld waar het bericht uit 2014 in de Volkskrant over gaat: de OR heeft geklaagd over Arib en Arib werd desondanks fractiesecretaris. Dat lijkt me ook iets voor de partij om te onderzoeken: hoe kan het dat er al zo lang klachten waren en die nu pas culmineren in een onderzoek?

Dat het niet lukt om de kwestie discreet te onderzoeken - is er dan niets geleerd van de kwestie Gündogan? - is pijnlijk. Ook ik vind dat je voorzichtig met iemands reputatie om moet gaan, dat er een proces moet zijn waar alle betrokkenen op kunnen vertrouwen, klagers en aangeklaagde. Het ongenoegen van de oppositie is terecht. Maar dat pleit Arib niet op voorhand vrij. Bovendien is het niet chic om klagers uit te maken voor 'lafbekken'. Wij weten niet wat er allemaal is gebeurd.
Goed punt over de journalistiek als extra controlerende macht, in sommige gevallen is het maar goed dat we daarover beschikken. :)

Met de lafbekken bedoelde ik overigens de mensen die anoniem een boekje open deden in de media, niet de mensen die naar vertrouwenspersonen en dergelijke zijn gestapt. Zie ook:

Viv in NWS / Arib verlaat tweede kamer

quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:28 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Iemand achterbaks noemen en dan anoniem een boekje open doen. Oke.
Dit dus. :X
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:35:35 #135
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206175008
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem? Er is zover ik het begrepen heb een advies van de landsadvocaat om een onderzoek in te stellen. Dat is overgenomen en men is gaan onderzoeken.
Lijkt mij een correcte gang van zaken.
Iemand lekt naar de krant, tja, dat gebeurd nu eenmaal.
Dat ze onderzocht wordt is haar niet verteld, moet dat?
Het probleem is dat het presidium hier niet over gaat, het is geen tribunaal. De vraag is ook wat het doel is van het onderzoek. Arib is immers geen Kamervoorzitter meer. Wat zou er gebeurd zijn als het onderzoek aantoont dat Arib inderdaad niet met ambtenaren kan omgaan? Mag zij dan geen Kamerlid meer zijn? Wordt ze uitgesloten van het voorzitterschap? Krijgt ze een kantineverbod? Ik begrijp in dat opzicht ook het advies van de landsadvocaat niet, die had zich hier afzijdig van moeten houden en moeten adviseren dat dit in de eerste plaats iets is tussen de Griffier en de Kamervoorzitter. Het primaat van de politiek verhoudt zich nu eenmaal slecht met het arbeidsrecht en dat wordt in dit geval ook weer eens vergeten. Wat dat betreft heeft Arib wel gelijk: het is inherent een politieke kwestie, omdat het hier uiteindelijk altijd gaat om politici die over elkaar oordelen.
Never explain, never apologize.
pi_206175041
Schijnbaar is ze nogal een bitch en zijn de klachten over machtsmisbruik al jarenlang bekend.
Niets mis mee als de klachten onderzocht worden als ze over de schreef is gegaan.
Het is alleen helemaal fout gegaan in de communicatie, dat lekken is de laatste jaren wel een groot probleem geworden. De commissie had moeten weten dat er een groot risico was (uitlekken) en dat ze niet vooraf Arib hebben ingelicht. Dat is ze zeker te verwijten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 11:40:12 #137
269689 crew  Viv
pi_206175056
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Niet zo gek dat een vertrouwenspersoon niet met namen gaat strooien toch. De klachten tegen Overmars waren in het begin ook anoniem. Moeten we die ook maar niet serieus nemen dan?
Natuurlijk gaat een vertrouwenspersoon niet met namen strooien, dat is het hele concept juist. ;)

Dat artikel uit 2021 staat daar geheel los van, dat waren 'betrokkenen' die anoniem een boekje open deden bij RTL Nieuws.
pi_206175355
twitter


HuubGod
pi_206175465
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

HuubGod
Ja, de éénentwintigste partij erbij in de kamer!
pi_206175557
twitter


Bergkamp gaat ook opstappen.
pi_206175561
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

HuubGod
Ik had Huub wel wat hoger ingeschat. Jammer.
pi_206175569
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:30 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik had Huub wel wat hoger ingeschat. Jammer.
Hij had laatst een fittie met van Nieuwenhuizen bij Op1. Was ook erg mooi.
pi_206175705
Die Arib is een kenau eersteklas en ze zorgde zelf ook voor een onveilig werkklimaat, dus lijkt me het beste voor iedereen dat ze optyft :W
-nee-
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:58:35 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206175834
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:30 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Bergkamp gaat ook opstappen.
Dat zou mooi zijn. Ze is m.i. geen goede voorzitter.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206175901
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:38 schreef Pedroso het volgende:
Schijnbaar is ze nogal een bitch en zijn de klachten over machtsmisbruik al jarenlang bekend.
Niets mis mee als de klachten onderzocht worden als ze over de schreef is gegaan.
Het is alleen helemaal fout gegaan in de communicatie, dat lekken is de laatste jaren wel een groot probleem geworden. De commissie had moeten weten dat er een groot risico was (uitlekken) en dat ze niet vooraf Arib hebben ingelicht. Dat is ze zeker te verwijten.
Het presidium heeft woensdag besloten het onderzoek in te stellen. Donderdagochtend zou Bergkamp Arib daarover informeren. Voordien was het echter al uitgelekt en stond het in de NRC.

Ik weet niet of de bereikbaarheid van Arib daarbij nog een rol heeft gespeeld. Niemand van de PvdA kon de afgelopen dagen contact met haar krijgen, dus wat dat betreft is het kennelijk ook niet optimaal.
pi_206175952
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:31 schreef Dutchguy het volgende:
Ook een beetje toevallig dat dit alles net gelekt is nu Arib de corona commissie zou gaan leiden. Eigenlijk te toevallig.
Het is helemaal geen toeval. Je doet alsof er een soort verborgen agenda is. Dit is echter precies de reden en dat is ook openlijk zo gecommuniceerd.

Dat Arib voorzitter zou worden van de coronacommissie, zou betekend hebben dat ze weer had moeten gaan werken met (een deel van) dezelfde ambtenaren als voorheen. Dat was de directe aanleiding om deze brieven op te stellen.
pi_206176061
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:35 schreef Lurf het volgende:

[..]
Het probleem is dat het presidium hier niet over gaat, het is geen tribunaal. De vraag is ook wat het doel is van het onderzoek. Arib is immers geen Kamervoorzitter meer. Wat zou er gebeurd zijn als het onderzoek aantoont dat Arib inderdaad niet met ambtenaren kan omgaan? Mag zij dan geen Kamerlid meer zijn? Wordt ze uitgesloten van het voorzitterschap? Krijgt ze een kantineverbod? Ik begrijp in dat opzicht ook het advies van de landsadvocaat niet, die had zich hier afzijdig van moeten houden en moeten adviseren dat dit in de eerste plaats iets is tussen de Griffier en de Kamervoorzitter. Het primaat van de politiek verhoudt zich nu eenmaal slecht met het arbeidsrecht en dat wordt in dit geval ook weer eens vergeten. Wat dat betreft heeft Arib wel gelijk: het is inherent een politieke kwestie, omdat het hier uiteindelijk altijd gaat om politici die over elkaar oordelen.
Het kan wel iets betekenen voor de klagers. Een werkgever is verantwoordelijk voor een veilige werkplek. Kan er lessen uit leren. De focus hoeft niet alleen op arib te liggen. Dat lijken mensen te vergeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')