abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:18:27 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206163319
Marokko waarschijnlijk weer bereid om afgewezen asielzoekers terug te nemen



Nederland kan Marokkanen van wie de asielaanvraag is afgewezen, binnenkort waarschijnlijk terugsturen naar Marokko. Staatssecretaris Van der Burg van Justitie en Veiligheid zegt dat de relatie tussen ons land en Marokko de laatste tijd sterk is verbeterd, ook op het gebied van terugkeer.

Hij reageert daarmee op een bericht in NRC over een intern memo van dat ministerie. Volgens Van der Burg heeft Marokko eerder dit jaar al reisdocumenten afgegeven voor enkele van deze afgewezen asielzoekers. De relatie tussen Nederland en Marokko is onder meer verbeterd door de Nederlandse overweging een uitleveringsverdrag met Marokko te sluiten en de gewijzigde Nederlandse opstelling ten aanzien van de Westelijke Sahara.

'Constructieve gesprekken'
In het twee weken oude memo staat dat Marokko na "constructieve gesprekken" met het terugsturen heeft ingestemd, schrijft NRC. Ook heeft Marokko de nationaliteit van honderd Marokkanen bevestigd die op de nominatie staan voor terugkeer. Nederland kan weer beginnen met het oppakken van Marokkaanse vreemdelingen om ze uit te zetten, aldus het memo. Dat is een direct gevolg van de verbeterde betrekkingen, aldus de krant.

"Nederland en Marokko zijn in 2021 een breed actieplan overeengekomen", zegt Van der Burg in zijn reactie aan de NOS. "Daarin zijn werkafspraken gemaakt over verschillende onderwerpen, inclusief migratie. In opvolging daarvan is kort voor de zomer een 'gemengd comité' opgezet op dit thema."

Dit comité is twee keer bij elkaar geweest, in Marokko en in Nederland, aldus de staatssecretaris. "De samenwerking is dan ook verbeterd, inclusief op terugkeer."

Hele bericht staat hier: https://nos.nl/artikel/24(...)ekers-terug-te-nemen



Eindelijk weer eens goed nieuws. Sinds 2018 heeft Marokko deze samenwerking gestopt, en in die 4 jaar zijn een hoop veiligelanders naar Nederland gekomen, wetende dat ze niet uitgezet kunnen worden.

Dit zijn meestal die lui die zonder kaartjes door het hele land reizen en zich agressief gedragen tegen conducteurs of medepassagiers.

Nu er waarschijnlijk weer zicht is op vertrek, kan je deze lui ook weer tijdelijk detineren tot het zo ver is.
Dat kon al jaren niet, omdat er geen zicht was op 'terugkeer', het enige wat de politie kon doen was tijdelijk voor een vergrijp iemand opsluiten, en diegene daarna weer op straat zetten...

Afijn, een klein positief nieuwtje in deze zware tijden. :7
pi_206163368
Je had gewoon hetzelfde als Denemarken kunnen doen wat veel efficiënter geweest zou zijn.

Dreigen met de geldkraan dicht te draaien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Spellchecker zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:23:57 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:24:04 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206163384
''Bereid?'' Het zou niet meer dan de normale gang van zaken horen te zijn.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:26:12 #5
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206163404
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206163430
Alles wat kan vliegen gelijk volproppen en die kant op *O* *O*
I will do what i must !!
pi_206163457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:27 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Geen misdaad hebben begaan? Het gaat over overlastgevers uit veilige landen
Nee, niet iedereen uit Marokko is een overlastgever.
quote:
, die niet uitgezet worden, omdat dat niet kan/kon. Als de Overheid besluit je uit te zetten, dan heb je echt wel wat op je kerfstok hoor.
Nee hoor, je hebt dan gewoon geen asiel gekregen. Dat is geen misdaad.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:30:40 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206163458
Science Fiction.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206163494
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:30 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, niet iedereen uit Marokko is een overlastgever.
[..]
Nee hoor, je hebt dan gewoon geen asiel gekregen. Dat is geen misdaad.
Inderdaad, je hebt geen Asiel gekregen. Marokko is een veilig land. Ophoeren dus. Overlast gevend of niet. Blijven is een misdaad (in mijn ogen, je bent hier dan illegaal). Hier blijven en rondkloten is gewoon asociaal.

En inderdaad, niet iedereen uit Marokko is een overlastgever, maar Marokkaanse Asielzoekers, waarvan zelfs Marokko ze niet terug wil, vaak wel.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:35:39 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206163495
Eerst zien dan geloven.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:43:50 #11
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206163571
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:35 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Inderdaad, je hebt geen Asiel gekregen. Marokko is een veilig land. Ophoeren dus.
Zoals bleek uit de tekst die je gequote had, gaat dat dus niet.
quote:
Overlast gevend of niet. Blijven is een misdaad (in mijn ogen, je bent hier dan illegaal).
Maar je kunt dus niet weg. En nu?
quote:
Hier blijven en rondkloten is gewoon asociaal.

En inderdaad, niet iedereen uit Marokko is een overlastgever, maar Marokkaanse Asielzoekers, waarvan zelfs Marokko ze niet terug wil, vaak wel.
Nee hoor, Marokko maakt daarin amper onderscheid. En dan nog, als je niet terug kan, dat is geen misdaad. Daar kun je niet iemand voor vastzetten.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:47:47 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206163601
Dat hele 'Nederland zal in ruil daarvoor niks meer zeggen over mensenrechten in Marokko" wordt niet genoemd in dit artikel.
pi_206163629
Topnieuws, dus ik verwacht dat ze voor het eind van het weekend allemaal terug in Marokko zitten gezien we die illegale Marokkanen natuurlijk zo kunnen lokaliseren. :')
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:55:09 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206163650
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:47 schreef herverwijderd het volgende:
Dat hele 'Nederland zal in ruil daarvoor niks meer zeggen over mensenrechten in Marokko" wordt niet genoemd in dit artikel.
Ik vind het alsnog een goede deal. Ga ook maar helemaal los in die westerse Sahara, idgaf als ze dan het krapuul terugnemen wat bij iedere opvanglocatie voor gezeik zorgt
pi_206163652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:18 schreef BMW1993 het volgende:
De relatie tussen Nederland en Marokko is onder meer verbeterd door de Nederlandse overweging een uitleveringsverdrag met Marokko te sluiten en de gewijzigde Nederlandse opstelling ten aanzien van de Westelijke Sahara.
Dit vind ik wel interessant. Volgens mij sluit Nederland alleen uitleveringsverdragen af op basis van wederkerigheid. Oftewel: wij leveren alleen uit aan landen die in gelijke gevallen ook aan ons uitleveren. Dat Nederland bereid is een uitleveringsverdrag met Marokko te sluiten, betekent zodoende dat Marokko ook bereid moet zijn om onderdanen aan Nederland uit te leveren. Dat wordt nog interessant voor een aantal figuren binnen de mocro-maffia.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:10:05 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206163771
Mooi , kunnen we dan ook gelijk '3 strikes , you're out' toepassen.
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:21:21 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206163859
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:47 schreef herverwijderd het volgende:
Dat hele 'Nederland zal in ruil daarvoor niks meer zeggen over mensenrechten in Marokko" wordt niet genoemd in dit artikel.
Viel me ook op idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:25:27 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206163882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:47 schreef herverwijderd het volgende:
Dat hele 'Nederland zal in ruil daarvoor niks meer zeggen over mensenrechten in Marokko" wordt niet genoemd in dit artikel.
Nederland zal in het kader van het respecteren van de mensenrechten binnen haar eigen grenzen, zich even niet bemoeien met de mensenrechten buiten haar grenzen, vanuit het idee dat ieder soeverein en zelfrespectabel land zelf gaat over het respecteren van mensenrechten binnen haar grenzen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_206163909
Dit zullen de marokanen wel vieren. Eindelijk zal hun eigen land hun terugnemen, want het lijkt mij echt verschrikkelijk dat je eigen thuisland jou gewoon niet meer wou hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206163918
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:25 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nederland zal in het kader van het respecteren van de mensenrechten binnen haar eigen grenzen, zich even niet bemoeien met de mensenrechten buiten haar grenzen, vanuit het idee dat ieder soeverein en zelfrespectabel land zelf gaat over het respecteren van mensenrechten binnen haar grenzen.
dit is wel een mooie deal. NL schreeuwt en klaagt over mensen rechten waar ze niks mee te maken hebben en als ze ermee stoppen dan wordt een probleem hier opgelost.

Dat hebben ze goed bedacht in den haag ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206163981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:35 schreef Twiitch het volgende:
Eerst zien dan geloven.
pi_206164027
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit vind ik wel interessant. Volgens mij sluit Nederland alleen uitleveringsverdragen af op basis van wederkerigheid. Oftewel: wij leveren alleen uit aan landen die in gelijke gevallen ook aan ons uitleveren. Dat Nederland bereid is een uitleveringsverdrag met Marokko te sluiten, betekent zodoende dat Marokko ook bereid moet zijn om onderdanen aan Nederland uit te leveren. Dat wordt nog interessant voor een aantal figuren binnen de mocro-maffia.
Zou best kunnen, na het bedreigen van amalia, zou het best kunnen dat de mocro-maffia als terroristische organisatie behandeld wordt. En ze ook zo berecht gaan worden.
pi_206164242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:35 schreef Twiitch het volgende:
Eerst zien dan geloven.
pi_206164245
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:47 schreef herverwijderd het volgende:
Dat hele 'Nederland zal in ruil daarvoor niks meer zeggen over mensenrechten in Marokko" wordt niet genoemd in dit artikel.
Lekker is dat, principes inleveren.
China stuurt Noord-Koreaanse vluchtelingen terug omdat ze weinig om menserechten geven..
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_206164740
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:35 schreef Twiitch het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Dit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')