abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206162421
quote:
Inflatie stijgt naar recordhoogte van 17,1 procent

De inflatie in Nederland is in september gestegen naar een recordhoogte van 17,1 procent. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van de Europees geharmoniseerde consumentenprijsindex (HICP). In augustus was het nog 13,7 procent en dat was ook al een record.

De gestegen energieprijzen zijn een belangrijke oorzaak: ten opzichte van september vorig jaar zijn die deze maand met 114 procent gestegen.

Een inflatie van 17,1 procent betekent dat de prijzen van consumentenproducten 17,1 procent hoger zijn dan in september 2021. De inflatie in september komt dus niet boven op de inflatie van 13,7 procent in augustus, zegt het CBS.

Het CBS zegt dat dit een eerste raming is op basis van nog onvolledige brongegevens. De reguliere cijfers, inclusief de inflatie volgens de Nederlandse consumentenprijsindex (CPI), worden over een week bekendgemaakt.

https://nos.nl/artikel/24(...)gte-van-17-1-procent
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206162446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, dat speelde ook een rol natuurlijk. Daarom vind ik ook dat zo’n Von der Leyen veel meer druk uit moet oefenen op Duitsland en België om die kerncentrales open te houden, dan wel weer te openen.

Dat is prima te verkopen als ‘de wereld is veranderd’. Maar ja, groene partijen willen hun succesje niet opgeven, ook niet als dat een bewuste keuze is voor meer armoede. Want daar geef je gewoon het ‘grootkapitaal’ de schuld van.
er speelt veel meer dan alleen de energieprijs. Iets wat in gang is gezet hoeft niet altijd weer direct te gaan werken als je van mening veranderd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:58:50 #3
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_206162447
Gaan de vakbonden dan ook 17,1% meer loon eisen bij de volgende onderhandelingen?
pi_206162462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar. Volg jij het nieuws wel?
https://tradingeconomics.com/euro-area/money-supply-m2

Vooralsnog blijft de geldhoeveelheid toenemen.
pi_206162748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:58 schreef Boezeidekoe het volgende:
Gaan de vakbonden dan ook 17,1% meer loon eisen bij de volgende onderhandelingen?
Nee, waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206163128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee, waarom?
:')
pi_206163149
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:02 schreef PS. het volgende:

[..]
:')
het is een serieuse vraag hoor. Waarom zou je gaan vechten tegen de economiewetten als vakbond. De economie laat weten dat er teveel gekocht wordt en dan ga je als vakbond dat in stand houden, dat wil je toch helemaal niet?
Eigenlijk zou je als vakbond een loonsverlaging moeten eisen om de inflatie tegen te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206163417
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat de inhaal in delen zal gaan, zoals we dat bij andere CAO’s zagen die recent afgesloten waren.

Durf jij er geld op te zetten? Volgend jaar, officieel inflatiecijfer September minder dan 2% en dan jij 2% of meer?
Ik wil daar best iets leuks op inzetten hoor. Krijg overigens graag ongelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_206163425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is een serieuse vraag hoor. Waarom zou je gaan vechten tegen de economiewetten als vakbond. De economie laat weten dat er teveel gekocht wordt en dan ga je als vakbond dat in stand houden, dat wil je toch helemaal niet?
Eigenlijk zou je als vakbond een loonsverlaging moeten eisen om de inflatie tegen te houden.
Joh, dat is precies het probleem. Daarom ook de :') , want vakbonden en ook de regering (met de 10% bovenop het minimumloon) zijn dit al aan het doen.
pi_206206453
quote:
Per direct gratis ontbijt op 500 basisscholen
Leerlingen van vijfhonderd basisscholen krijgen per direct een schoolontbijt aangeboden, hebben ministers Schouten (Armoedebeleid) en Wiersma (Onderwijs) gezegd. Dit moet voorkomen dat kinderen met een lege maag beginnen aan de schooldag. Leerlingen kunnen de komende vier maanden aan het begin van de schooldag ontbijten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)as-op-school-leraren
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')