Ach, aankomend is het vooral wat irritant, maar meer ook niet. Vertrek is toch even wat belangrijker..quote:
Men staat er voor als het druk is of druk wordt. Dan sta je als eerste in de rij om bagage af te geven en mis je je vlucht niet.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: men heeft het al tijden over vier uur voor je vlucht op Schiphol zijn. Maar vier uur voor je vlucht kun je je bagage toch nog niet afgeven? Wat is dan überhaupt het nut van die vier uur?
Even in het hypotetische geval dat je er vroeg bent, en het nog niet zo druk is, en je dus gelijk door zou kunnen naar de drop-off-balie, maar die is dan nog niet open. Dan sta je mooi op tijd te zijn, maar kun je niks.
Ah, dus je moet dan eigenlijk bij de ingang van de rij naar die balie's gaan staan, zodat je er in kunt zodra je ziet dat jouw balie open gaat?quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Men staat er voor als het druk is of druk wordt. Dan sta je als eerste in de rij om bagage af te geven en mis je je vlucht niet.
Ik moet waarschijnlijk binnenkort naar Arhus in Denemarken; de kortste verbinding is ruim 12 uur met 5(!) overstappen. Maar ik zie ook reizen van 18 uur staan... Dan kun je beter gewoon de auto nemen of toch maar dat vliegtuig dan....quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker.
Maar wįt nu kan, is prima.
Vond het laatst naar Zwitserland ook echt heel chill, maar Zwitserland heeft ook ingezet op via trein goed bereikbaar te zijn.
Zat te kijken voor Portugal bijvoorbeeld en Zweden en dat was nou niet bepaald prettig qua tijden, routes etc. Zit veel verbeterruimte in
Of je staat buiten in de rijen tenten. Meer vooraan dan iemand die er 2 uur van te voren aankomt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dus je moet dan eigenlijk bij de ingang van de rij naar die balie's gaan staan, zodat je er in kunt zodra je ziet dat jouw balie open gaat?
Het kan wel; ik heb afgelopen zomer via de bagage drop-off mijn bagage iets van zes uur van te voren afgeleverd. Ja, er werd gecontroleerd, maar dat is gewoon een kwestie van een beetje ontwijken en/of handig omheen lullen. Inchecken via een balie kan volgens mij niet eerder dan drie uur voor de vlucht.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: men heeft het al tijden over vier uur voor je vlucht op Schiphol zijn. Maar vier uur voor je vlucht kun je je bagage toch nog niet afgeven? Wat is dan überhaupt het nut van die vier uur?
Even in het hypotetische geval dat je er vroeg bent, en het nog niet zo druk is, en je dus gelijk door zou kunnen naar de drop-off-balie, maar die is dan nog niet open. Dan sta je mooi op tijd te zijn, maar kun je niks.
Dat kan soms dus wel. Mits die balie open is. Als die dicht is, sta je het best natuurlijk ook een beetje vooraan in de rij.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Ah, je hebt natuurlijk ook die onbemande drop-offdingen. Die zijn gewoon altijd beschikbaar om te gebruiken? Nooit gebruikt, ik doe het altijd via een balie, vandaar de vraagquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het kan wel; ik heb afgelopen zomer via de bagage drop-off mijn bagage iets van zes uur van te voren afgeleverd. Ja, er werd gecontroleerd, maar dat is gewoon een kwestie van een beetje ontwijken en/of handig omheen lullen. Inchecken via een balie kan volgens mij niet eerder dan drie uur voor de vlucht.
Jep.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
En als je online incheckt op de dag voor je vlucht en je boarding pass uitprint, dan is het afgeven van bagage (wat dan dus prima bij zo'n 'machine' kan) toch het enige wat je moet doen alvorens je richting security en paspoortcontrole gaat?
Daar zit de tas al barstensvol mee, dus die laat ik maar even gaanquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jep.
Eventueel nog een stroopwafel in ontvangst nemen maar dat is aan jou.
Dat hoop ik ook voor je.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar zit de tas al barstensvol mee, dus die laat ik maar even gaan
Nou ja, met onze vlucht die om 10.35u gepland staat gaan we dan maar gewoon zorgen dat we er om zes uur zijn, hopen dat het nog niet al te belachelijk druk is, en de boel in zo'n machine drukken en hopen dat ze bij het vliegtuig afgeleverd worden..
Vorige week een doosje met vier van die Samsung SmartTags gekocht (we hebben allebei een Galaxy-telefoon), eentje in alle drie de koffers/tassen en nog een reserve omdat er geen 3-packs maar wel 4-packs warenquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je.
Heb je nog een AirTag oid?
Het komt zeker goed. Het is allemaal meer chaos en wachten dan normaal, maar het meeste gaat gewoon goed.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorige week een doosje met vier van die Samsung SmartTags gekocht (we hebben allebei een Galaxy-telefoon), eentje in alle drie de koffers/tassen en nog een reserve omdat er geen 3-packs maar wel 4-packs waren
En kleding en dergelijken verdelen we sowieso maar over de tassen..ik weet ook wel dat het waarschijnlijk echt wel goed komt allemaal, maar toch.
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelfquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het komt zeker goed. Het is allemaal meer chaos en wachten dan normaal, maar het meeste gaat gewoon goed.
Man wat hoop ik dat wij ook gewoon een paar uur te doden hebben. Toch echt liever ergens richting/bij de gate een boekje lezen, puzzeltje maken en podcast luisteren dan stressen of je het gaat halenquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelf) en op de terugweg lag mijn bagae al op de band voordat ik er uberhaupt was. Geen idee of dat een uitzondering was, maar het gaat dus soms ook gewoon goed :-)
Het is bij mij elke keer goed gegaan. Maar was er elke keer dan ook veel te vroeg. In elk geval een stuk vroeger dan die 4 uur die Schiphol zelf zegt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelf) en op de terugweg lag mijn bagae al op de band voordat ik er uberhaupt was. Geen idee of dat een uitzondering was, maar het gaat dus soms ook gewoon goed :-)
Idd dat. Wat er wel goed gaat hoor je niet.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is bij mij elke keer goed gegaan. Maar was er elke keer dan ook veel te vroeg. In elk geval een stuk vroeger dan die 4 uur die Schiphol zelf zegt.
En weet van twee keer zeker dat ik het niet gehaald zou hebben als ik me aan die 4 uur gehouden zou hebben.
Dan liever gewoon bij de gate of in een lounge wat lezen, luisteren, etc.
Haha, genieten niet met deze drukte, maar wel tevreden dat ik op tijd bij de gate ben. En verveel me daar nu ook weer niet als ik moet wachten.quote:Op zondag 16 oktober 2022 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van.
Intens genieten doe ik wel als we een uur of 26-27 na vertrek van huis de parkeerplaats van het hotel op rijdenquote:Op zondag 16 oktober 2022 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van.
Ik had geen drukke lounge, het was niet drukker dan ik in de zomer gewend ben. Behalve bij security dan.quote:Op zondag 16 oktober 2022 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haha, genieten niet met deze drukte, maar wel tevreden dat ik op tijd bij de gate ben. En verveel me daar nu ook weer niet als ik moet wachten.
Ah, dan sta je er kennelijk geheel anders inquote:Op zondag 16 oktober 2022 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Intens genieten doe ik wel als we een uur of 26-27 na vertrek van huis de parkeerplaats van het hotel op rijden
Liegen door haar tanden heen zelfs met haar mond dichtquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:21 schreef Red_85 het volgende:
Tjah, weer die kutkaag die weer ergens een potje van maakt.
Wat kan ze eigenlijk wel?
Bij het KLM-personeel is er flinke onrust, want er is bijvoorbeeld een dagelijkse vlucht naar Curacao geschrapt. Dit is commercieel een belangrijke route voor de luchtvaartmaatschappij. Tot nu toe was het ondenkbaar binnen KLM dat intercontinentale routes eraan worden gegeven, omdat de luchtvaartmaatschappij daarmee haar eigen bestaansrecht aantast en op een hellend vlak terecht komt. Toch worden er nu meerdere verre routes geschrapt en worden er vluchten over de dag verspreid. Ook dat is een aantasting van het verdienmodel van KLM, dat het altijd moest hebben van zijn snelle overstaptijden op Schiphol.quote:President-directeur Marjan Rintel heeft vrijdag intern bekend gemaakt dat het niet lukt om de dienstregeling zoals gepland uit te voeren hoewel er wel nieuw personeel is aangetrokken. „Ondanks deze ingrepen en het harde werk van iedereen worden we opnieuw geconfronteerd met een verslechterde situatie”, schrijft ze samen met operationeel directeur Maarten Stienen in een brief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |