Hoe erg kan je falen als bedrijf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:31 schreef Aether het volgende:
Schiphol vroeg om hulp leger, ministeries en NCTV wezen het af
https://nos.nl/l/2447506
De leiding van Schiphol heeft de afgelopen maanden tweemaal het leger gevraagd om de chaos bij de beveiliging te verlichten, meldt De Telegraaf. In zowel juni als in september deed de directie een noodkreet. Maar in Den Haag werd daar volgens de krant geen gehoor aan gegeven.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou niet onwelwillend tegenover het idee hebben gestaan. Hoewel legerinzet hoogst ongebruikelijk is, wilde minister Harbers door de extreme drukte op de luchthaven het toch bespreken, schrijft het dagblad.
quote:Honderdduizenden reizigers gingen het afgelopen halfjaar gebukt onder ellenlange rijen, vermiste bagage en gemiste vluchten, terwijl bleek dat de verantwoordelijke ministeries bezig waren met beeldvorming en het toekomstig dividend. Hoewel Schiphol volgens het ministerie prima geld uit kan geven aan meer beveiligers, houdt men achter de schermen de hand op knip.
Op 13 juni dit jaar zitten ministers Sigrid Kaag (Financiën), Mark Harbers (IenW), Schiphol-topman Dick Benschop en Rob Carsouw, de financiële topman van Schiphol, aan tafel. Vooraf hebben de ministeries doelen geformuleerd. ,,
Vanuit MinFin is aangekondigd dat een vierde doel is om aan te geven dat de financiering van de oplossing goed bekeken dient te worden en bij voorkeur niet ten laste van het dividend wordt gebracht", schrijven ambtenaren van IenW aan elkaar.
BEKIJK OOK:
'Hulp leger op Schiphol had deel ellende kunnen voorkomen'
Dat blijkt uit documenten die op verzoek van De Telegraaf zijn vrijgegeven op basis van de Wet open overheid (Woo).
De hand op de knip komt precies een week na de ergste rampdag bij security tot dan toe.
Heb je nou al gesolliciteerd?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
Tsja, Kech en Harbers mogen aan blijven kloten. Normaal bedrag gerund door normale mensen zou je dit soort figuren allang eruit getrapt hebben. Waarschijnlijk had je ze niet eens aangenomen.quote:
Wat staat er in dat stuk? Geen hond heeft toch een Telegraaf aboquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
quote:
die aandelen zijn nu nog slechts 50 miljoen waardquote:Luchtvaartmaatschappij KLM, dat net als Schiphol ook deels van de Staat is, wil zaterdag niet reageren, evenmin als moederbedrijf Air France KLM.
Minister Kaag (Financiën) gaf in februari ¤220 miljoen aan Nederlands belastinggeld uit aan nieuwe aandelen van Air France ,
de luchtvaartcombinatie, die tegen de afspraken met de Tweede Kamer in werd gebruikt voor het aflossen van Franse leningen.
Wel meer denk ik? NL kocht ze voor 12 euro per stuk toch, zijn nu 1,30 waard...quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vergeet Wopke niet met zijn geniale aankoop van 750 miljoen![]()
Ook 500 miljoen verlies![]()
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
Had die 200 miljoen maar besteed aan beter loon voor die hardwerkenden mensen , voor dat klote werk
Want?quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...quote:
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker.quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...
Ik begrijp best dat op veel afstanden het moeilijk of op zijn minst lastig is om op een andere manier op de plaats van bestemming te komen.
Maar ik ben nu voor mijn werk op weg naar Basel. Ik ben in mijn woonplaats (Utrecht) op de trein gestapt, zit ruim en comfortabel eerste klas, geen gedoe met inchecken, security of wat dan ook, ben in 6 uur in Zwitserland en dan stap ik ook nog op 5 minuten lopen van mijn hotel uit.
Goed, ik snap dat dit niet standaard is, maar alleen veel collega's die naar hetzelfde congres gaan nemen het vliegtuig. Ik vraag me echt af waarom je dat jezelf, de natuur en je portemonnee wil aandoen als het anders kan.
Volgens mij is vliegen echt een soort gewoonte geworden. Als de EU nu een keer echt goed investeert in een goed treinennetwerk scheelt dat zo veel vluchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |