abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206160511
Beste allemaal,

Ik heb een vraagje aan de doorgewinterde Dragon Ball / Dragon Ball Z kenner.
Vroeger (begin jaren 2000) heb ik zo nu en dan wel het een en ander mee gekregen van DBZ en keek ik wel eens afleveringen, maar lang niet zo serieus als dat ik met Pokémon deed. Dat was echt mijn main serie die ik direct na school iedere dag opzette. Nu heb ik zo’n moment bereikt dat ik de Dragon Ball serie eigenlijk toch wel een kans wil geven omdat het me eigenlijk best vermakelijk en interessant lijkt, ik vind de artstyle heel tof. Ding is alleen dat ik er niet zo heel veel over weet, ik weet wie Goku is maar daar houd het ook wel bij op. Ik wil er graag meer over leren en beginnen aan een van de eerste televisie series, die ook nog een beetje goed en op een leuke manier te bekijken zijn (graag wel in het engels, niet in japans).

Nu zie ik dat er behoorlijk wat series van zijn gemaakt door de jaren heen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zou voor een beginner als ik dan een vermakelijke eerste serie zijn om leren te begrijpen wie de belangrijke characters zijn en de memorabele momenten? (Ik ben trouwens net ook begonnen aan de Dragon Ball Z: Kakarot game, dus het zou interessant zijn om tegelijkertijd de serie te bekijken die daar zo'n beetje mee samen gaat en waar de game op is gebaseerd.)

Graag zou ik willen weten waar ik als beginnende kijker nu mee zou kunnen starten en welke DBZ series dan goed aansluiten. Alvast bedankt!

[ Bericht 7% gewijzigd door BigSign op 01-10-2022 02:18:20 ]
pi_206160633
Beginnen met Dragon Ball, gevolgd door Dragon Ball Z. Allebei kijken, ze horen bij elkaar. Als je niet van fillers houdt, kun je ook Dragon Ball Kai kijken i.p.v. Dragon Ball Z.

Je kunt Dragon Ball GT in z'n geheel skippen trouwens.

Na Dragon Ball Z (of Kai), naar Dragon Ball Super kijken.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:05:29 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206162524
Gewoon beginnen bij Dragonball.

Vind ik persoonlijk de leukste serie, maar er bestaat de kans dat je het te kinderachtig vindt. Emperor Pilaf saga en Red Ribbon Army saga nemen zichzelf niet zo serieus, het is vooral veel humor. Mocht je dat niets vinden en wilt skippen naar DBZ raad ik je toch nog even aan om de Ten Shinhan en King Piccolo saga te kijken. Is een donkere en serieuzere periode in de serie. Mocht je dat ook niets vinden kun je gewoon beginnen met Dragonball Z (of Kai).

Na DBZ/Kai zou je GT een poging kunnen geven maar deze serie is niet geliefd bij de fanbase. Ik vond er ook niets aan. Is ook niet canon dus je mist eigenlijk niets als je deze overslaat.

In DBZ Kakarot game zit de hele verhaallijn van DBZ. Dus eigenlijk ben je gewoon een interactieve versnelde versie van de serie DBZ aan het kijken. Ik weet niet zo of dat heel verstandig is. Maakt het toch allemaal wat minder spannend .
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:06:53 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206162537
Maar waar kun je dit makkelijk kijken? Is er een streaming dienst die alles heeft?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206167331
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar waar kun je dit makkelijk kijken? Is er een streaming dienst die alles heeft?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja
pi_206185229
De meeste films zijn bagger overigens. Houden totaal geen rekening met de continuity van Dragon Ball (Z). Zijn over het algemeen ook niet heel goed trouwens. De oude Brolly/Legendary Super Saiyin film is wel aardig, maar is wel ge-retconned met Dragon Ball Super Brolly, die nog ietsje beter is.

Dus Dragon Ball - Z - Super.

Je hebt daarna nog de webseries Super Dragon Ball Heroes die GT tot een alternate universe retconned, maar weet niet zeker of het canon is. Hoe dan ook, die serie lijkt tof, en had veel potentie qua plot, maar de gevechten zijn matig als ook de haastige fragmentarische wijze waarop het plot zich ontvouwt.
pi_206185238
Ik heb het nooit echt gezien maar ik kan me herinneren dat het op het schoolplein vaak ging over een gevecht met Frieza en hoe lang dat duurde.
-nee-
pi_206186659
Dragon Ball Z _O_

Ik heb jaren geleden gebruikgemaakt van de website dbz.tv om de originele Dragon Ball te gaan kijken, maar ik kwam niet verder dan aflevering 20 of zo. Toch net iets te kinderlijk.
pi_206186766
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het nooit echt gezien maar ik kan me herinneren dat het op het schoolplein vaak ging over een gevecht met Frieza en hoe lang dat duurde.
_O_.
pi_206187271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:05 schreef Harvest89 het volgende:
Vind ik persoonlijk de leukste serie, maar er bestaat de kans dat je het te kinderachtig vindt. Emperor Pilaf saga en Red Ribbon Army saga nemen zichzelf niet zo serieus, het is vooral veel humor.
Ja hier hetzelfde, de originele serie was juist leuk door de humor en luchtigheid. Is ook meer een soort ontdekkingstocht van Goku (roadmovie :+ ), in plaats van alleen maar voorbereidingen op gevechten. Dus zeker wel een aanrader, maar het tempo ligt ook wat lager.

Zit alsnog teveel filler in, maar dat is Dragon Ball Z net zo goed.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206187276
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar waar kun je dit makkelijk kijken? Is er een streaming dienst die alles heeft?
illigale illigale.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 19 november 2022 @ 17:43:56 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206736420
Voor Dragonball (Z) moet je eigenlijk de niet gecensureerde versie(s) kijken. :)
Als je legaal wil kijken moet je op Crunchyroll zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206737878
Super is zo erg goed. Maar als je daarmee begint waardeer je het vierkante aspect ratio en oude beeld van Z niet meer. Ik begon met Z dan GT, wat films dan Super en heb niks gemist.
pi_206737913
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het nooit echt gezien maar ik kan me herinneren dat het op het schoolplein vaak ging over een gevecht met Frieza en hoe lang dat duurde.
Met de frekwentie waarmee afleveringen uit kwamen duurde het letterlijk jaren.
pi_206777531
Ik zapte altijd vrij rap door de afleveringen heen, snel naar de gevechten toe. De rest is toch geneuzel en typische anime filler. :P
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')