quote:
Op zaterdag 1 oktober 2022 12:42 schreef Marcoss het volgende:[..]
Ze hadden het er inderdaad niet over gehad als Mercedes vooraan had gereden, maar op zich klopt de stelling wel toch? Dat een budgetcap niet zorgt dat teams dichterbij elkaar komen, terwijl dat wel het hele doel achter de maatregel was. Het is cruciaal dat je meteen een goede auto neerzet zodat je daar in de basis niet enorm veel extra geld uit hoeft te geven en het budget kan gebruiken om de auto te verbeteren, terwijl andere teams dat budget enkel kunnen gebruiken om de auto in de basis goed te krijgen. Met als gevolg dat het team dat het meteen goed doet, alleen maar verder uitloopt..
Punt is natuurlijk dat lang niet alle teams aan uitgaven op de costcap komen. Het gaat dus alleen om rijke teams die de plank misslaan die baat zouden hebben bij een constructie waar ze meer uit kunnen geven als ze klote werk hebben geleverd. Uiteindelijk verander je daar dus niks mee. Ja, op de korte termijn zou Mercedes dan aan kunnen sluiten.
quote:
Maar het grote voordeel is dat het team met het meeste team op deze manier niet automatisch vooraan rijdt, dat lijkt mij in ieder geval een betere situatie dan daarvoor.
Precies. En uiteindelijk zijn deze nieuwe richtlijnen wel beperkender voor verschillen tussen teams. Ik ben er van overtuigd dat we volgend jaar veel meer gelijkwaardige designs gaan zien en de grote gaten van dit jaar weg zullen zijn, ook omdat de motoren dicht bij elkaar liggen.
Blijf je natuurlijk houden dat de beste coureurs nog altijd bij dezelfde rijke teams terecht komen omdat die salariskosten niet onder de cap vallen.