abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:52 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_206154313
Ministers Karien van Gennip (Sociale Zaken) en Ernst Kuipers (Volksgezondheid) gaan aangifte doen tegen Forum voor Democratie-Tweede Kamerlid Pepijn van Houwelingen vanwege zijn nazi-vlag-Tweet.



,,We moeten een grens stellen", zei Van Gennip. Ze denkt dat Van Houwelingen vervolgd kan worden voor smaad dan wel voor laster.


Ministers Ernst Kuipers en Karien van Gennip toonden zich eerder geschokt na een Tweet van Forum voor Democratie-Kamerlid Pepijn van Houwelingen. Die plaatste in die tweet een foto waarop het lijkt dat Kuipers een vlag met een hakenkruis hees. De foto was gefotoshopt. Op de foto was ook minister Van Gennip te zien.

Kuipers hees namelijk kort ervoor eerder de vlag van de Sustainable Development Goals (SDG’s) en plaatste daar een foto van op Twitter. SDG’s zijn de werelddoelen voor duurzame ontwikkeling, die een eind moeten maken aan extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering. De doelen, vastgesteld door de VN, zijn ook omarmd door het kabinet. Bij de gefotoshopte afbeelding schreef Van Houwelingen ‘de façade en de werkelijkheid’.

Kuipers en Van Gennip spraken van ‘een nieuw dieptepunt in de bejegening van bestuurders en politici'.

Kuipers zegt nu: ,,We hechten aan de vrijheid van meningsuiting. Maar er zijn grenzen.”

D66-fractievoorzitter Jan Paternotte zei een klacht in te dienen bij het College van onderzoek integriteit van de Tweede Kamer ‘om te zorgen dat dit niet ongestraft blijft’.

https://www.ad.nl/politie(...)vlag-tweet~ab19600c/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:23:51 #2
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_206154423
:W
pi_206154425
:') forum voor dementie
U MAD?
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:31:49 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206154496
Die Tweede Kamer is een ordinair zootje geworden. Maar dan ook wel bijna iedereen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206154528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:31 schreef thedeedster het volgende:
Die Tweede Kamer is een ordinair zootje geworden. Maar dan ook wel bijna iedereen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Ik kan me vergissen maar de zootjes makers zitten toch echt ij de FvD en in iets mindere mate bij de PVV, de rest heeft zich tot nog toe wel normaal gedragen op het communicatievlak en het respecteren van fatsoensregels.
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:39:41 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206154576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen maar de zootjes makers zitten toch echt ij de FvD en in iets mindere mate bij de PVV, de rest heeft zich tot nog toe wel normaal gedragen op het communicatievlak en het respecteren van fatsoensregels.
Ach, ik vind de racisme en fascisme roepers ook schadelijk. Soms is het terecht, maar deze duidingen worden wel heel snel gemaakt.

Het fascisme - en dan met name nazisme - is het ultieme kwaad. Mensen voor zoiets uitmaken heeft al eens geleid tot een moord.

Dus gaarne allemaal doorgaan op inhoud en niet op de persoon.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206154587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen maar de zootjes makers zitten toch echt ij de FvD en in iets mindere mate bij de PVV, de rest heeft zich tot nog toe wel normaal gedragen op het communicatievlak en het respecteren van fatsoensregels.
Ben je gisteren geboren?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206154837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Dus gaarne allemaal doorgaan op inhoud en niet op de persoon.
Daarom ook de aangifte nu. Die is op de inhoud (van de tweet).
  vrijdag 30 september 2022 @ 16:09:21 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206154863
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:06 schreef Piles het volgende:

[..]
Daarom ook de aangifte nu. Die is op de inhoud (van de tweet).
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind die aangifte volstrekt terecht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206154940
quote:
Kuipers hees namelijk kort ervoor eerder de vlag van de Sustainable Development Goals (SDG’s) en plaatste daar een foto van op Twitter. SDG’s zijn de werelddoelen voor duurzame ontwikkeling, die een eind moeten maken aan extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering. De doelen, vastgesteld door de VN, zijn ook omarmd door het kabinet.
Wanneer is dat besluit eigenlijk genomen? Dit kabinet of het vorige? Stond het ook in de verkiezingsprogramma's?

Voor de rest volstrekte onzin natuurlijk. Niemand die dacht dat het echt was dus smaad en laster zijn niet aan de orde. Belediging misschien, maar als je dan met één maat gaat meten krijgt het OM het veel te druk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206155104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:12 schreef tong80 het volgende:
Ministers Ernst Kuipers en Karien van Gennip toonden zich eerder geschokt na een Tweet van Forum voor Democratie-Kamerlid Pepijn van Houwelingen. Die plaatste in die tweet een foto waarop het lijkt dat Kuipers een vlag met een hakenkruis hees. De foto was gefotoshopt. Op de foto was ook minister Van Gennip te zien.

:T
Waar is die foto? Zo kunnen we niks met dit bericht.
pi_206155169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Waar is die foto? Zo kunnen we niks met dit bericht.
Ter ilustratie

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206155176
Doen ze eig ook aangifte over de USSR-versie?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206155225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:38 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ter ilustratie

[ afbeelding ]
Later aangepast met uitleg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:39 schreef Akathisia het volgende:
Doen ze eig ook aangifte over de USSR-versie?
Wie weet.

twitter
  Trouwste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 18:15:31 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_206156035
quote:
De triestheid.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:22:36 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_206156148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 15:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen maar de zootjes makers zitten toch echt ij de FvD en in iets mindere mate bij de PVV, de rest heeft zich tot nog toe wel normaal gedragen op het communicatievlak en het respecteren van fatsoensregels.
Ja, want het hypocriete nepfatsoen van D66 is helemaal prima.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:25:44 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206156195
Het is een volslagen debiele tweet, maar ik zou niet weten waarom deze strafbaar zou moeten zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206156344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wanneer is dat besluit eigenlijk genomen? Dit kabinet of het vorige? Stond het ook in de verkiezingsprogramma's?

Voor de rest volstrekte onzin natuurlijk. Niemand die dacht dat het echt was dus smaad en laster zijn niet aan de orde. Belediging misschien, maar als je dan met één maat gaat meten krijgt het OM het veel te druk.
De maat van Baudet vs Derksen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206185072
twitter


oei.... Leidse professeur Cliteur..... het was grove misbruik van de vrije meningsuiting...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')