Flikker op.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:14 schreef JohnBMiller het volgende:
Burgers zijn immers gediend bij een kleine slagvaardige overheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
TS lijdt aan kleinheidswaanzin. Of, om in zijn termen te blijven, microlomanie.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zolang je als bestuurder niet groot durft te denken, en dus bijvoorbeeld maar niet aan de ontsluiting van Rotterdam Zuid middels een Erasmusbrug, of in Amsterdam aan een Noord Zuid lijn gaat beginnen wordt het nooit wat.
Ja, het schiet af en toe een beetje door het budget heen, maar je houdt er wel mooie dingen aan over....Bestuurders mogen wat mij betreft wel vaker groot denken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlmerkwestiequote:Tegenstanders, waaronder minister Jan Smallenbroek, die inmiddels Toxopeus had opgevolgd, wilden niet dat Amsterdam nog meer inwoners en macht kreeg. Ze meenden dat de groei van de steden moest worden beperkt, omdat anders de afstand tussen bevolking en het bestuur te groot zou worden.
Weesp wilde zelf juist graag bij Amsterdam en niet bij Gooise Meren. Ze hadden er blijkbaar wel zin in een beetje grootstedelijk denken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:23 schreef zakjapannertje het volgende:
Dat zou wel een trendbreuk betekenen. De Bijlmer en onlangs Weesp zijn ook uiteindelijk door de gemeente Amsterdam geannexeerd
Precies, je kunt de aanleg van een brug niet beargumenteren met hoeveel mensen het water overzwemmen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:35 schreef qajariaq het volgende:
Bruggen, lijnen en tunnels zijn ook nodig als je de gemeente gaat opknippen. Mensen moeten ergens werken en ergens wonen. Daartussen heb je een verbinding nodig.
Morgen weer een Rob Jetten-topic!quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, onze dagelijkse portie onsamenhangende onzin van deze TS. Heerlijk.
Die brug gaat er niet komen. Het huidige plan is een brug voor voetgangers en fietsers waar de "auto te gast" zou zijn. Die constructie is natuurlijk nodig om ook de linkerkant van het college mee te krijgen, maar daarmee voldoet de brug nou juist niet aan een behoefte om de Maasboulevard te ontlasten. Dus we gaan, net zoals met het nieuwe Feyenoord-stadion, 10 jaar plannen laten maken door allemaal eilandjes in het bestuur die liever geen succes zien, dan het succes niet naar zichzelf te kunnen trekken, waarna het plan in de prullenbak verdwijnt. En mogelijk was dat ook de bedoeling van de linkerkant : zich wel profileren als constructief opstellend, maar ook het project al bij voorbaat onhaalbaar maken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:14 schreef JohnBMiller het volgende:
Hetzelfde is te zeggen over Rotterdam-Zuid. Actueel gezien megalomane project van een nieuwe brug die een miljard moet kosten maar waarvan nu al duidelijk is dat dat veel meer gaat kosten en langer gaat duren om te bouwen met alle gevolgen van dien.
"Kleine overheid" betekent dat zoveel mogelijk van het werk wordt gedaan in de commerciele wereld. Maar het aantal ambtenaren voor de aansturing vanuit de overheid is nog groter dan het aantal uitvoerende ambtenaren wanneer ze het zelf zouden doen. De voordelen zijn vooral dat er meer vriendjes in de commerciele wereld meer geld krijgen, en dat de verantwoordelijkheid buiten de overheid kan worden gelegd.quote:Burgers zijn immers gediend bij een kleine slagvaardige overheid, niet bij de vele managementlagen die nu louter nuttig zijn om dit soort megalomane projecten te realiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |