abonnement Unibet Coolblue
pi_206149878
https://www.telegraaf.nl/(...)o-s-aan-ex-man-geven

quote:
SALT LAKE CITY - Een Amerikaanse vrouw is door een Amerikaanse rechter gedwongen om een fotoalbum vol intieme beelden van zichzelf terug te geven aan haar ex-man. „Dit is ongelooflijk gênant en vernederend.”

Na een huwelijk van 25 jaar gingen Lindsay en Christopher Marsh uit de Amerikaanse staat Utah in april van dit jaar uit elkaar. De twee kwamen vrij snel overeen hoe ze hun goederen onderling zouden verdelen, al was er wel één twistpuntje: een fotoalbum vol intieme beelden van Lindsay die het koppel in het begin van hun huwelijksjaren had laten maken. Lindsay droeg vaak alleen lingerie op de foto’s, soms was ze zelfs helemaal naakt.

Haar ex wilde het album naar eigen zeggen niet zozeer omwille van de foto’s, maar wel „omwille van de liefdevolle berichtjes die ze erbij geschreven hadden. Om ze te blijven koesteren.”

Er kwam een juridisch geschil van en de zaak zou uiteindelijk uitgevochten worden voor een rechtbank in Davis County. En wat bleek: de rechter eiste dat Lindsay het album terug zou geven aan haar ex. Na protest van de vrouw stond de rechter wel toe dat de oorspronkelijke fotografe de beelden eerst zou bewerken en de intiemste plekjes zou „bedekken.”

In eerste instantie wilde Lindsay dat niet doen - „om geen afbreuk te doen aan haar foto’s en haar reputatie als boudoirfotograaf” - maar toen ze hoorde dat anders een andere fotograaf het wel zou doen, besloot ze haar verlies te nemen. „Gelukkig, anders moest ik mijn naaktfoto’s gewoon aan een derde geven”, aldus Lindsay.
POLL

Dus ze laat zich een aantal jaren geleden in haar naakte puna kieken door een professioneel fotograaf en gaat nu beetje preuts doen :') Ik heb dan ook ‘eens’ gestemd.
U MAD?
pi_206150042
Amerika :')
pi_206150431
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:24 schreef Azula2.0 het volgende:
Amerika :')
Waarom zou dat hier niet kunnen?

Als ik iemand iets schenk dan kan ik dat wettelijk niet terug eisen.
Dat zou ook voor een naaktfoto gelden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 30 september 2022 @ 09:50:28 #4
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206150435
Als ik het goed begrijp was ze zelf ook de oorspronkelijke fotograaf. Ze wilde de intieme plekken in eerste instantie namelijk niet bedekken om geen afbreuk te doen aan haar reputatie als boudoirfotograaf (anderzijds staat er weer dat ze de foto's hebben laten maken, vind het maar verwarrend).

Ik heb ook 'eens' gestemd. Als je iets aan iemand geeft tijdens een relatie dan is het daarna dus van die persoon. Ik zie niet in waarom je het terug zou moeten krijgen omdat er intieme foto's in staan. Sowieso, nadat je uit elkaar bent schaam je je opeens als je ex intieme foto's van je kan zien? :?
pi_206151252
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:50 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als ik het goed begrijp was ze zelf ook de oorspronkelijke fotograaf. Ze wilde de intieme plekken in eerste instantie namelijk niet bedekken om geen afbreuk te doen aan haar reputatie als boudoirfotograaf (anderzijds staat er weer dat ze de foto's hebben laten maken, vind het maar verwarrend).
De telegraaf stagair heeft moeite met Engels. Ik heb er een Engelse bron bijgezocht en de fotograaf was een goede vriendin van de vrouw. Die in eerste instantie dus weigerde om ze te bewerken, maar nadat de rechter oordeelde dat een ander het dan maar moest doen, toch overstag ging.

https://www.sportskeeda.c(...)e-utah-judge-s-order
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:05:07 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206152065
"I was young and I needed the money!" ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206152190
Ze kunnen toch een kopie maken. Dan heeft die man ook alle teksten.

Verder vraag ik me wel af wat je nog met zoiets intiems moet als de relatie echt gestrand is. Die man heeft waarschijnlijk nog gevoelens voor haar en het is gewoon niet handig dat te gaan voeden. Dus stem ik nee.
pi_206152243
Ik ben er nog niet over uit. Ik zal eerst de foto's moeten zien om een oordeel te vellen.
Incelfrikandel
pi_206152424
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben er nog niet over uit. Ik zal eerst de foto's moeten zien om een oordeel te vellen.
Hier alvast een gecensureerde versie.



pi_206152451
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hier alvast een gecensureerde versie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke cougar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206152497
ik zou een album verbranden en zeggen, hier heb je het
en dan het echte album mooi zelf houden.
flikker op zeg.
pi_206152533
Ik zou lekker een OnlyFans aanmaken als ik er zo goed uit zag als deze vrouw. Heeft ie wat met zijn zielig albumpje. :') :W
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:46:44 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206152596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:14 schreef qajariaq het volgende:
Ze kunnen toch een kopie maken. Dan heeft die man ook alle teksten.

Verder vraag ik me wel af wat je nog met zoiets intiems moet als de relatie echt gestrand is. Die man heeft waarschijnlijk nog gevoelens voor haar en het is gewoon niet handig dat te gaan voeden. Dus stem ik nee.
Ik vind het ook een beetje sneu klinken. "Dan kan ik het nog koesteren".
Uhuh, koesteren met je lul zeker.
pi_206152612
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:34 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hier alvast een gecensureerde versie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat lijken recente foto's maar in dit geval gaat het om een album met fotos van 25 jaar terug.

ergens vermoed ik dat de rechter wel een punt heeft, aangezien dat album een gift was van de vrouw aan de man...
Ze heeft dat door een met haar bevriende fotografe toen laten maken en dit aan de man gegeven, samen met opmerkingen van haar aan de man.

En dat maakt wel dat het eigendom dus eigenlijk bij de man berust, ook als ze achteraf spijt heeft van die gift.

Op basis van dezelfde regels die bv stellen dat als de man de vrouw een dure ring gegeven heeft, hij die niet achteraf zomaar kan terugeisen, als de relatie verbroken is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206152662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat lijken recente foto's maar in dit geval gaat het om een album met fotos van 25 jaar terug.

ergens vermoed ik dat de rechter wel een punt heeft, aangezien dat album een gift was van de vrouw aan de man...
Ze heeft dat door een met haar bevriende fotografe toen laten maken en dit aan de man gegeven, samen met opmerkingen van haar aan de man.

En dat maakt wel dat het eigendom dus eigenlijk bij de man berust, ook als ze achteraf spijt heeft van die gift.

Op basis van dezelfde regels die bv stellen dat als de man de vrouw een dure ring gegeven heeft, hij die niet achteraf zomaar kan terugeisen, als de relatie verbroken is
Een ring of een blote kut, daar zit nogal wat verschil in. Mij zal het verder worst wezen. Amerikanen met hun dwaze shit. :')
pi_206152719
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:51 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Een ring of een blote kut, daar zit nogal wat verschil in.
wat bedoel je... beide zijn gewoon objecten die gegeven worden en die iemands eigendom kunnen zijn?
Waarbij het hier niet over de kut zelf gaat waarmee die vrouw verder mag doen wat ze wil, maar de foto's in dat album dat ze jaren terug aan de man gegeven heeft en dus hem behoort (de beeldrechten blijven haar wel behoren en daar mag hij niks mee doen, maar het album is gewoon haar gift aan hem)

Waarom moet dat album dat die vrouw zelf koos aan de man te geven anders behandeld worden dan een ring die de man de vrouw schenkt?
een van de regels bij wetten is nu juist dat het verder objectief is en men niet plots subjectieve zaken als "hoe iemand zich emotionel voelt" objectieve zaken als eigendom kunnen veranderen...

Anders voel ik me plots heel emotioneel over iets dat jou behoort en claim dat het mij zou behoren, wegens 'gevoelens enzo'.

Als de vrouw 25 jaar terug voor Playboy had geposeerd mag ze niet plots 25 jaar later via de rechter ordenen dat de hele oplage vernietigd moet worden enkel omdat ze later 'emotioneel' zich anders voelt, en haar gevoelens gekwetst zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206152955
Een beetje hetzelfde als wanneer je digitaal naaktfoto's stuurt naar je partner. Als je niet wil dat hij ze ook kan bekijken nadat de relatie voorbij is, dan moet je ze niet sturen.

Dus ja, ik ben het er wel mee eens.

Ik heb ook nog wel op de NAS naaktfoto's staan van exen. En nog wel veel spannender ook nog. Niet dat je er nog naar kijkt, maar weggooien is ook weer een drempel.

Ik neem ook aan dat deze kerel als die weer een relatie heeft het album in een donker hoekje bewaart om nooit meer in te zien.
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:28:32 #18
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206153012
Gewoon verbranden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:29:16 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206153020
getrouwd in gemeenschap van goederen. Het is 25 jaar ook zijn kut geweest. Mogelijk zelf meebetaald aan een lip-operatie.

mag ie ook een aandenken?
wees blij dat ie niet eist dat ie er eens per week mee mag spelen.
Tot nooit .......
pi_206153150
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:29 schreef Speekselklier het volgende:
Het is 25 jaar ook zijn kut geweest.
Na zo'n uitspraak zou ik als vrouw eisen dat jij je piemel ook maar moet afstaan.
  vrijdag 30 september 2022 @ 14:59:27 #21
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206154111
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Na zo'n uitspraak zou ik als vrouw eisen dat jij je piemel ook maar moet afstaan.
foto's mag ze eisen hoor.
Tot nooit .......
  Trouwste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 15:00:03 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_206154114
Ze is wel lenig

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206154148
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:05:30 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206154220
eeeeeeeew bloot
  vrijdag 30 september 2022 @ 15:30:09 #25
3542 Gia
User under construction
pi_206154478
Wat als het om trouwfoto's gaat.
Die deel je toch ook, als je uit elkaar gaat. Zij kan niet eisen dat hij geen foto meer van haar bezit.
Wel dat hij die foto's niet mag publiceren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')