abonnement Unibet Coolblue
pi_206149565
Ik word er toch wel een beetje treurig van, iedereen wordt in de armoede gestort zo.
pi_206149567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Haha die moet ik goed rekenen, helaas doelde ik eigenlijk op Paul Volcker in deze context :)
Old school!
  vrijdag 30 september 2022 @ 08:50:18 #53
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206149588
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het wordt tijd dat we onze handen aftrekken van Oekraïne. Steun ze volledig maar er is hulp genoeg naar gestuurd.

Met deze gang van zaken jagen we de hele wereldeconomie de vernieling in.
Ja, want zodra we het zelf in de portemonnee gaan voelen is het genoeg geweest.
pi_206149621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik word er toch wel een beetje treurig van, iedereen wordt in de armoede gestort zo.
Laten we het niet groter maken als het is, zou het eerder omdraaien dat we 30 jaar lang op veel te grote voet hebben geleefd, iedereen een koophuis, iedereen een nieuwe auto, iedereen lekker 2 keer per jaar op vliegvakantie, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206149625
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat was lang het geval inderdaad. Maar de afgelopen 2 jaar zie je dat die printer wordt gebruikt om wel die supermarktuitgaven te subsidiëren. Om wel de energierekening te subsidiëren. Om wel bedrijven en consumenten rechtstreeks te ondersteunen zodat ze goederen en diensten kunnen blijven kopen.

Helikoptergeld is nu daadwerkelijk gearriveerd. Duitsland heeft net ook weer 200 miljard euro geprint om de energiecrisis te bestrijden.

Er is een reden dat een enorme bedrijvenoverschot hebben nu. Allemaal bedrijven die met de printer overeind zijn gehouden. Dezelfde bedrijven die nu steun nodig hebben om hetzelfde aantal fysieke goederen te kopen. Dus meer inflatie. Dus meer steun, dus meer inflatie.
Dat steunen door middel van geld geven is inderdaad inflatie versterkend. Maar dat is niet de inflatie die nu gemeten wordt.

Maar dan nog is het deel wat echt naar de bevolking gaat klein hoor.

De enige oplossing is rust in de tent. En Rusland weet dat. Die weten dat ze de oorlog niet meer kunnen winnen, maar wel rekken. En time is not on our side.
pi_206149638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik word er toch wel een beetje treurig van, iedereen wordt in de armoede gestort zo.
Dat moeten we gewoon maar accepteren.
Gaaf land man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206149670
Sinds de euro is het één en al inflatie.
pi_206149673
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik word er toch wel een beetje treurig van, iedereen wordt in de armoede gestort zo.
Het is vooral gewoon heel zorgelijk. Het MKB gaat langzaam maar zeker kapot zo want het is niet meer op te brengen om te ondernemen met deze kosten. Daarnaast gaan potentiële klanten steeds meer beknibbelen en de hand op de knip houden waardoor het heel snel heel erg mis kan gaan met goed lopende bedrijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206149684
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Laten we het niet groter maken als het is, zou het eerder omdraaien dat we 30 jaar lang op veel te grote voet hebben geleefd, iedereen een koophuis, iedereen een nieuwe auto, iedereen lekker 2 keer per jaar op vliegvakantie, etc.
Misschien dat jij het fijn vindt dat we allemaal enorm moeten inleveren en de middenklasse blij mag zijn met een weekje kamperen in eigen land, of speciaal op zondag er een stukje vlees op tafel ligt maar dat heb ik liever niet.

En al helemaal niet omdat het een keuze is van onze eigen politici.
pi_206149735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat steunen door middel van geld geven is inderdaad inflatie versterkend. Maar dat is niet de inflatie die nu gemeten wordt.

Maar dan nog is het deel wat echt naar de bevolking gaat klein hoor.

De enige oplossing is rust in de tent. En Rusland weet dat. Die weten dat ze de oorlog niet meer kunnen winnen, maar wel rekken. En time is not on our side.
De grootste oorlog vindt nu plaats op het monetaire front. We hebben namelijk nu met een unieke situatie te maken waarin we niet te maken hebben met een traditionele wisseling van de wacht qua reserve munt, eigen zou het de Yuan moeten zijn, maar ik denk dat China te laat is, en dat de Dollar een tweede historische termijn ingaat....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 08:59:31 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206149736
Die jankballen die nu over de sancties beginnen hebben het dus echt niet begrepen.

Maar wel lekker egoïstisch en gevaarlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206149738
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat moeten we gewoon maar accepteren.
Gaaf land man.
Hoho. Vrijwel iedereen vond het een goed idee met die lockdowns en later de sancties tegen Rusland.

Dit is ons niet overkomen. We hebben er zelf de hand in gehad. Ik heb aan het begin van de coronacrisis al gewaarschuwd voor een implosie van het financiële stelsel in Europa. Helaas is er kans dat die voorspelling van mij uit gaat komen, temeer omdat we alleen maar meer van hetzelfde krijgen.

Gelukkig heeft Pipo de Jonge ook nog even wat extra vergif in de Nederlandse woningmarkt gespoten, dus hou je vast, dit gaat een geweldige roller coaster worden zo.
pi_206149753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien dat jij het fijn vindt dat we allemaal enorm moeten inleveren en de middenklasse blij mag zijn met een weekje kamperen in eigen land, of speciaal op zondag er een stukje vlees op tafel ligt maar dat heb ik liever niet.

En al helemaal niet omdat het een keuze is van onze eigen politici.
Het gaat niet om fijn of niet, het is gewoon iets wat ik simpelweg vaststel, we hebben op te grote voet geleefd, en nu moeten we dat inleveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206149765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
De grootste oorlog vindt nu plaats op het monetaire front. We hebben namelijk nu met een unieke situatie te maken waarin we niet te maken hebben met een traditionele wisseling van de wacht qua reserve munt, eigen zou het de Yuan moeten zijn, maar ik denk dat China te laat is, en dat de Dollar een tweede historische termijn ingaat....
Ik denk dat commodities veel doorslaggevender zullen zijn. Wat wederom voor Europa vrij kut is. Nederland komt er met de gasvoorraad nog net wat beter uit. De vraag is niet of, maar wanneer we Groningen gaan leegzuigen.
pi_206149773
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De consument heeft hier meer ruimte. Dat speelt denk ik mee. Naast het feit dat energie voor de consument in Nederland het duurst is.
Veel meer ruimte dan België of Duitsland om 17% te rechtvaardigen? Ons BNP is wel hoog maar er zijn ook landen die beter scoren (Luxemburg). Of vrijwel gelijk (Duitsland, België) waar dit niet aan de hand is.
blablablabla
pi_206149777
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Die jankballen die nu over de sancties beginnen hebben het dus echt niet begrepen.

Maar wel lekker egoïstisch en gevaarlijk.
Ik heb in ieder geval argumenten. Maar jij zal het wel beter weten met je inhoudsloze gescheld.
pi_206149784
Nou gelukkig maar dat ik komende maand 3,9% loonsverhoging krijg.

Dus ik ga er maar 13,2% op achteruit.

Mooiste van alles is nog dat dit dus onlangs uit de CAO onderhandelingen is gekomen en er een 3 jaars CAO afgesproken is die over 3 jaar bijna 11% in totaal verhoogd.

En het gros van onze achterlijke FNV leden heeft daar mee ingestemd.

Nou die 11% over 3 jaar ben ik dus nu al kwijt.

Elke debiel zag dit aankomen, maar toch stemde 80% voor dit voorstel.

Godverdomme. :r :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206149798
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik word er toch wel een beetje treurig van, iedereen wordt in de armoede gestort zo.
Nee hoor, de religieuze leiders zullen nooit worden getroffen door langdurige armoede.
pi_206149807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel meer ruimte dan België of Duitsland om 17% te rechtvaardigen? Ons BNP is wel hoog maar er zijn ook landen die beter scoren (Luxemburg). Of vrijwel gelijk (Duitsland, België) waar dit niet aan de hand is.
Nederlanders zijn inderdaad rijker. Maar er zijn dus meerdere factoren.
pi_206149812
Zoals ik het zie is dit allemaal een culminatie van een hele reeks aan factoren die samen komen als een perfecte storm. Denk aan de afgelopen jaren vooral aan de huizenprijzen en de tekorten aan huizen. Hierdoor is de vraag groter geweest en moesten er dus hogere hypotheken worden afgesloten (geld printen) om een huis te kopen.

De Corona crisis, hoe cru ook, had moeten leiden tot veel meer faillissementen onder horeca bedrijven, ZZP'ers en lifestyle coaches. Die mensen hadden inmiddels al omgeschoold kunnen zijn in vakgebieden waar een grote vraag naar was zodat de natuurlijke balans ook daar hersteld was. Sectoren zoals cultuur en kunst, hoe waardevol ook, moeten mijn inziens in essentie de eigen broek op kunnen houden. Lukt dat niet? Dan moet je stellen dat wij, als samenleving, blijkbaar geen behoefte hebben aan deze sector.

Al deze sectoren samen met bedrijven die al aan het zwoegen waren door bijv. personeelstekorten, zijn overeind gehouden met geld vanuit de overheid. Dit geld in roulatie in combinatie met ongezonde bedrijven en bedrijfstakken leidt tot inflatie.

Daarbovenop komt nog de ongekende energiecrisis. Wat mij betreft is dit simpelweg rechtstreeks het gevolg van onze naïeve politici die een boef als Putin al die tijd hebben geloofd en nu pas de realiteit onder ogen zien dat het leven geen Disney film is maar een geo-politiek spel waarin machtsverhoudingen nog altijd de boventoon voeren.

Allemaal factoren die hebben geleid tot deze inflatie en bovenal zeer complexe situatie waarin wij ons bevinden.

Ondanks dat het klimaat uiteraard één van de meest kostbare zaken voor de mens is om te preserveren is het altijd van belang om realistisch te blijven. Ja, fossiele energie is niet goed voor de natuur maar daar hebben wij nou eenmaal zo'n 100 jaar geleden voor gekozen. Overschakelen naar duurzame energie is noodzakelijk maar moet realistisch en binnen een normaal tijdsvak gebeuren. Voor nu inzetten op goedkope gaswinning zodat wij de komende jaren doorkomen en direct beginnen aan een lange termijn planning qua energie.
pi_206149813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Laten we het niet groter maken als het is, zou het eerder omdraaien dat we 30 jaar lang op veel te grote voet hebben geleefd, iedereen een koophuis, iedereen een nieuwe auto, iedereen lekker 2 keer per jaar op vliegvakantie, etc.
Dat geldt zeker niet voor iedereen. Over het algemeen hadden mensen een veel te rooskleurig beeld van de koopkracht:https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
pi_206149818
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:03 schreef vosss het volgende:
Nou gelukkig maar dat ik komende maand 3,9% loonsverhoging krijg.

Dus ik ga er maar 13,2% op achteruit.

Mooiste van alles is nog dat dit dus onlangs uit de CAO onderhandelingen is gekomen en er een 3 jaars CAO afgesproken is die over 3 jaar bijna 11% in totaal verhoogd.

En het gros van onze achterlijke FNV leden heeft daar mee ingestemd.

Nou die 11% over 3 jaar ben ik dus nu al kwijt.

Elke debiel zag dit aankomen, maar toch stemde 80% voor dit voorstel.

Godverdomme. :r :(
Inflatie kun je niet oplossen met iedereen meer loon geven. Dat versterkt de inflatie.
pi_206149821
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Laten we het niet groter maken als het is, zou het eerder omdraaien dat we 30 jaar lang op veel te grote voet hebben geleefd, iedereen een koophuis, iedereen een nieuwe auto, iedereen lekker 2 keer per jaar op vliegvakantie, etc.
Spreek voor jezelf, genoeg mensen die 30 jaar lang niet op te grote voet hebben kunnen leven, die eindelijk na hard werken beginnen aan te haken en dan meteen dit.
pi_206149833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat commodities veel doorslaggevender zullen zijn. Wat wederom voor Europa vrij kut is. Nederland komt er met de gasvoorraad nog net wat beter uit. De vraag is niet of, maar wanneer we Groningen gaan leegzuigen.
Dat gaat meespelen, maar voor de VS wordt het ook niet makkelijk, het land licht qua infrastructuur op zijn gat zowel technisch als sociaal, China? Machtig, maar hebben ook behoorlijke problemen. Het zijn bijzondere tijden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206149844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:06 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat geldt zeker niet voor iedereen. Over het algemeen hadden mensen een veel te rooskleurig beeld van de koopkracht:https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
Dat verhaal van de Rabobank is al lang gedebunked. Ze hielden bv geen rekening met dat de gemiddelde gezinsgrootte fors kleiner is geworden.

Kortom: appels - peren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')