Geen idee, kijk nooit TV, muv series als deze via uitzending gemist.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 17:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die is sindsdien niet van de buis te slaan.
Ammoniak. Stikstof.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Of is het economisch juist interessant voor de boer om een zwangere koe te hebben.
Doorgefokt om koeien te krijgen die zoveel mogelijk melk geven, wat niet meteen verkeerd hoeft te zijn. Maar idd gewoon eerlijk verhaal.. Al zullen bepaalde partijen zeggen dat het beeld te rooskleurig was (Wakker Dier enzo).quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Leuke aflevering, niet per se een moraal verhaal maar feitelijk vertellen hoe het zit.
Enige wat ik me dan wel afvraag of er niks is verzonnen ondertussen om een koe melk te laten geven zonder te kalveren.
Of is het economisch juist interessant voor de boer om een zwangere koe te hebben.
Welwillende Spanjaarden zorgden voor een soort van dialoog.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:45 schreef golfer het volgende:
Antonio de la Cocina spreekt dus een beetje Spaans.
4 bij 4,5 kilometer, dat zou in NL een giga boerderij zijn, maar dit is bebost bergachtig gebied waar buiten dat die varkens er scharrelen niet zoveel activiteit is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef qajariaq het volgende:
Die boer had het over een boerderij (in Spanje) van 1800 Ha, dat is echt waanzinnig groot.
Ik kijk het nu pas terug en die geacteerde verbazing stoorde me weer behoorlijk. Snel hier gekeken of ik niet de enige wasquote:Op woensdag 22 februari 2023 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Opvallend trouwens dat ze het niet eten. Er wordt allereerst *OOOOOH wat is dat duuuuuur* geroepen door marijn in haar kinderstemmetje, en vervolgens het verschil uitgelegd tussen het tier 1 en tier 2 product.
Is dat niet al vaker langsgekomen, ook hier op FOK?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Vleesleveranciers bieden op internet hun producten voor de horeca vaak aan in grote hoeveelheden tegen scherpe prijzen. De Keuringsdienst van Waarde shopt online een grote partij diepgevroren kipfilet. Bij het nader bestuderen blijkt dat het product maar voor 70 procent uit kippenvlees bestaat. De overige 30 procent is water.
Mensen willen bedrogen worden, het merk en het label is belangrijker dan het eten zelf. Ik zei het hier al weken geleden, ze maken dit programma nu al jaren en onthullen met enige regelmaat het enige boerenbedrog na het ander. Van plakvlees tot waterkip, analoog kaas en leidingwater als chique water in flesjes. Maar heeft het enige impact? Heeft het iets veranderd? Nee, gros van NL rent nog steeds naar AH, want AH is goed, AH is kwaliteit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:42 schreef NoCigar het volgende:
De varkenshaas 'culinair' van AH is in ieder geval met water ingespoten. Ik kocht het ooit met extra 35 % korting zonder ergens en het viel me wel op dat het extra mals was, best lekker eigenlijk. Vrij kort daarna zag ik bij de kVW hoe dat werkte.
Zie hier:
https://www.24kitchen.nl/(...)d-aan-culinair-vlees
Waarom zou het impact moeten hebben? Ik kijk vooral met intresse naar het legal en technische spel dat gespeeld wordt. En nu en dan verassen ze me.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen willen bedrogen worden, het merk en het label is belangrijker dan het eten zelf. Ik zei het hier al weken geleden, ze maken dit programma nu al jaren en onthullen met enige regelmaat het enige boerenbedrog na het ander. Van plakvlees tot waterkip, analoog kaas en leidingwater als chique water in flesjes. Maar heeft het enige impact? Heeft het iets veranderd? Nee, gros van NL rent nog steeds naar AH, want AH is goed, AH is kwaliteit.
Als ik soms Supermarkt vlees eet, dan begrijp ik vegetariers weer.
Omdat mensen belazerd worden?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Waarom zou het impact moeten hebben?
Je bezoekt regelmatig crematoria?quote:
Hmmm voor sommige vleesproducten moet je ook water toevoegen, bv ham. En wordt bij het maken van bv boterhamworst of leverworst ijs toegevoegd?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat niet al vaker langsgekomen, ook hier op FOK?
Is trouwens niet alleen kip, ook bv gerookte noorse zalm heb ik wel eens water op de ingredienten zien staan.
Kan me herinneren dat om dat water te binden bepaalde dierlijke eiwitten werden gebruikt, ook van varken, en dat het inmiddels zo bewerkt wordt dat je ook in DNA test niet meer kan zien dat het varken is. Was dat echter bij KvW of was dat bij dat (veel betere) programma van Wouter Klootwijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |