Bij ham hoef je helemaal geen water toe te voegen, sterker nog, het is beter als je dat niet doet. Ouderwets pekelen door een ham in een pekelbad te leggen onttrekt water aan de ham, de warenwet staat toe dat je pekelwater toevoegt door het in te spuiten.Daar krijgt gekookte ham de glibberige structuur van. Als je een ham eet die klassiek gepekeld is, en niet geïnjecteerd, heeft ie een veel meer uitgesproken vezelstructuur.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmmm voor sommige vleesproducten moet je ook water toevoegen, bv ham. En wordt bij het maken van bv boterhamworst of leverworst ijs toegevoegd?
Niet dat ik geen in "onbewerkt" spul water goed keur. Maar water is slecht is ook iets te kort door de bocht.
Mja, maar een goede klassieke gekookte ham is een witte raaf, ik had er tijd terug nog een adres voor, maar die hebben het ook niet meer.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:04 schreef JanGroen het volgende:
Niks nieuws m.i.: in een eerdere uitzending lieten ze ook al zien hoe ham ingespoten werd met pekelwater. Zelfde machine, zelfde doel.
Ik zeg altijd maar zo: als je besodemieterd wil worden dan kan dat. Koop je vlees voor een prijs waarvan je denkt “dat is goedkoop”, dan moeten de alarmbellen afgaan. Is iets te mooi om waar te zijn dan is het dat vaak ook.
F*ck ik maak die fout elke keer..quote:
Maar 9 van de 10 mensen weten dat ook wel. Tenminste de mensen die ik ken. Ik vind het vooral leuk om te zien wat ze allemaal bedenken..quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Omdat mensen belazerd worden?
Zo’n figuur zou je toch gelijk van de beurs trappen (figuurlijk)? Sta je er dan om eerlijk zaken te doen of om de klant naar de mond te praten?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Moest wel lachen om de verkoper op de beurs, nee wij verkopen gaan waterkip?
Oh wacht staat het op de site, ja wel als klanten erom vragen.
En daar staat de 10% waterkip overigens.
Zei ik dat we het niet verkopen, nee dat heb ik niet gezegd.
Ja, die was wel geweldig... onvoorstelbaar dat iemand van zo'n bedrijf dat uit z'n strot weet te krijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:37 schreef NoCigar het volgende:
'Ja, het is eigenlijk heel normaal. Mensen bestaan ook voor 70 % uit water'.
Laat wel goed zien wat voor een bedrijf het is en wie er werkt. Herinnerd mij aan "Only fools and horses".quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die was wel geweldig... onvoorstelbaar dat iemand van zo'n bedrijf dat uit z'n strot weet te krijgen.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:15 schreef JanGroen het volgende:
Sta je er dan om eerlijk zaken te doen of om de klant naar de mond te praten?
mja, das een probleem, ik koop mijn vlees het liefst van een horecaslager, supermarktvlees, en dan vooral varkensvlees is zo belabberd dat ik vegetariërs begrijpquote:Op woensdag 1 maart 2023 16:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Vraag me trouwens af waar je tegenwoordig wel eerlijk vlees kan kopen...Gewoon direct bij de boer? Mijn ouders doen dat nog wel eens met een rund maar kip....?
Jij ziet Teun tegenwoordig overal. Oppassen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Trouwens opvallend dat Teun en die schattige grillkok
quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Trouwens opvallend dat Teun en die schattige grillkok allebei verbaasd zijn over het resultaat, maar er niet gezegd wordt over de waterkip, "hij is malser" of "hij is taaier" "hij is sappiger" "Lekkerder"
Is niet alleen de Kippenprikkers die niet alles vertellen.
Ik zie idd Ersin met die Surinamer (waar ik zo kip zou van kopen) dan Teun!quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Jij ziet Teun tegenwoordig overal. Oppassen.
Tja er waren ook leerfabrieken in Nederland, die werden (terecht) gedwongen tot milieumaatregelen, maar konden dan niet meer concurreren met het leer uit oa China, waar geheel niet aan de vervuiling wordt gedacht.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Leren jassen, schoenen, portemonnees of bankstellen. De vele producten die van leer worden gemaakt, hebben vaak gemeen dat we niet weten van welk dier het leer afkomstig is, alleen dat het om ‘echt leder’ gaat.
Keuringsdienst van waarde wil hier deze week meer over weten. Er is namelijk nog veel onduidelijkheid over. Zo komt 70 procent van het geïmporteerde leer in Nederland uit China. De leerindustrie daar meldt niet welke dierenhuid ervoor gebruikt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |