quote:Rotterdam zet in op komst derde stadsbrug, project kost miljard euro: ‘Dit wordt een icoon’
Het Rotterdamse college wil een derde stadsbrug laten bouwen tussen noord en zuid. Veel partijen in de stad wilden een metrotunnel, maar daar is volgens het college geen geld voor.
De brug moet komen tussen de wijken De Veranda (bij De Kuip) en De Esch (Kralingen) en krijgt ruimte voor ov, fietsers en in beide richtingen één rijstrook voor autoverkeer. Het college hoopt dat de bouw over acht jaar kan beginnen, en dat de brug in 2035 af is. Geschatte kosten van de nieuwe oeververbinding: ruim een miljard euro. Dat is inclusief de nieuwe tramverbinding tussen Kralingse Zoom en Zuidplein, die door de brug mogelijk wordt.
De nieuwe brug is volgens het college noodzakelijk vanwege de tienduizenden woningen die in de komende jaren gebouwd gaan worden aan de oostkant van de stad, de druk op het ov én de bereikbaarheid van Rotterdam-Zuid.
Wethouder Vincent Karremans spreekt van een ‘fantastische investering in de toekomst van de stad’. ,,Dit is de levenslijn die Rotterdam-Zuid nodig heeft”, zegt hij. ,,Wat de Erasmusbrug deed voor de ontwikkeling van de Kop van Zuid, Katendrecht en een deel van de Afrikaanderwijk, dat gaat deze brug doen voor wijken als Hillesluis en Vreewijk. Het kan een enorme katalysator zijn voor dat gebied. Het wordt aantrekkelijker om daar te wonen, voor jongeren komen de hogeschool en de universiteit letterlijk dichterbij. Het is echt een life changer voor dat deel van de stad.”
https://www.destentor.nl/(...)-een-icoon~a0a14095/
Ze hebben al de mooiste brug van Nederland met de Erasmusbrug en deze brug wordt nog duurder en mooierquote:
Dankzij de Rotterdamwet komt er meer belastinggeld binnen dan andere grote steden, dus dan mag zo'n brug wel wat extra kosten.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:48 schreef thedeedster het volgende:
Da’s een boel geld voor iets zonder direct terugverdienmodel.
Daar gaan de gemeentebelastingen.
We zullen het zien als ie af is, straks in 2048.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Laten we er geen wedstrijdje ver pissen maken. Deze Amsterdammer vindt dat Rotterdam met de jaren fraaier en mooier wordt. Goed bezig daar.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:52 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Fixed
en speciaal voor @:werkman
TIEL
Snap ik wel hoor. Rotterdammers hebben het al zo ontzettend veel leuker dan jij, dat is natuurlijk wel een keertje mooi geweest.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:37 schreef SpecialK het volgende:
Gun ik rotterdammers iets leuks?
Hmmmm nee.
Zullen we het op typisch Italiaanse wijze doen dan?quote:Op donderdag 29 september 2022 19:29 schreef YStec het volgende:
Wel typisch Nederland, dit.
Bouw begint over 8 jaar, gebouwd in 5 jaar, dus gereed voor gebruik over 13 jaar.
En daar praten we nu over. .
Een kinderhand is snel gevuld inderdaad.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor. Rotterdammers hebben het al zo ontzettend veel leuker dan jij, dat is natuurlijk wel een keertje mooi geweest.
Oh, nou dan valt het nog wel mee. Dan mag je niet klagen.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een kinderhand is snel gevuld inderdaad.
Correct.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Infrastructuur is belangrijker dan voetbal
Die nieuwe brug was voorheen (en mogelijk nog steeds) onderdeel van het hele ontwikkelingstraject rond de nieuwe Kuip, overigens.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geen nieuwe station, maar wel burg. Infrastructuur is belangrijker dan voetbal
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat de impact is van (gebrek aan) goede infrastructuur op de ontwikkeling en economie van een gebiedquote:Op donderdag 29 september 2022 18:48 schreef thedeedster het volgende:
Da’s een boel geld voor iets zonder direct terugverdienmodel.
Daar gaan de gemeentebelastingen.
Ik zet in op 1.8 miljardquote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Overigens gaan ook alle plannen door zonder nieuw stadion, zonder stadion ook meer woningmogelijkheden volgendsde plannen.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die nieuwe brug was voorheen (en mogelijk nog steeds) onderdeel van het hele ontwikkelingstraject rond de nieuwe Kuip, overigens.
Het is bepaald geen nieuw plan om op die plek een brug te bouwen.
Ze willen nu een sneltram lijn gaan maken tussen Kralingse Zoom en Zuidplein.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:32 schreef Elan het volgende:
Ze hebben die metrolijn tussen Kralingse Zoom naar Zuidplein dus laten schieten. Gemiste kans wel hoor.
Want er is nu geen goede infrastructuur?quote:Op donderdag 29 september 2022 21:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat de impact is van (gebrek aan) goede infrastructuur op de ontwikkeling en economie van een gebied
Maar het aantal inwoners verander toch?quote:Op donderdag 29 september 2022 21:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Want er is nu geen goede infrastructuur?
Maar het gaat hier toch niet om het volgooien met asfalt? Integendeel. Als ik het goed begrijp gaat het hier vooral om infrastructuur die het autogebruik terugdringt. Geen dubbele banen, maar hooguit 1 baan voor de auto's, en met name fietspaden en een trambaan. Dit maakt een nog niet goed bereikbaar gebied opeens makkelijk bereikbaar met OV en fiets. Wat denk je dat dit voor gunstige impact heeft op de verkeersdrukte (vermindering files, minder onkosten op dat gebied), verkorte reistijd vele gezinnen, voordeel/meer kansen bedrijven in nabije omgeving EN op de groei van dat gebied, de leefbaarheid, etc.quote:Zullen we dan maar Nederland helemaal volgooien met asfalt?
Zal ongetwijfeld economische voordelen bieden.
Maar dat heeft toch niks te maken met een brug met trambaan en fietspad (en hooguit 1 rijstrook per richting voor auto's)?quote:Edit; ik had het er vandaag nog over, wat een zegen het is dat die geplande snelweg door de Amsterdamse binnenstad niet is doorgegaan.
Ik ben gewoon sceptisch. Ten eerste ís het gewoon een boel geld. Ten tweede de timing; de economische situatie is zeer volatiel en onvoorspelbaar momenteel. Ten derde; ik heb geen idee hoe betrouwbaar rapporten zijn. In hoeverre is er sprake van belangenverstrengeling?quote:Op donderdag 29 september 2022 21:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar het aantal inwoners verander toch?
En nee, er is nu op bepaalde plekken inderdaad gebrekkige infrastructuur, wat juist weer zorgt voor drukte op de weten, etc.
[..]
Maar het gaat hier toch niet om het volgooien met asfalt? Integendeel. Als ik het goed begrijp gaat het hier vooral om infrastructuur die het autogebruik terugdringt. Geen dubbele banen, maar hooguit 1 baan voor de auto's, en met name fietspaden en een trambaan. Dit maakt een nog niet goed bereikbaar gebied opeens makkelijk bereikbaar met OV en fiets. Wat denk je dat dit voor gunstige impact heeft op de verkeersdrukte (vermindering files, minder onkosten op dat gebied), verkorte reistijd vele gezinnen, voordeel/meer kansen bedrijven in nabije omgeving EN op de groei van dat gebied, de leefbaarheid, etc.
[..]
Maar dat heeft toch niks te maken met een brug met trambaan en fietspad (en hooguit 1 rijstrook per richting voor auto's)?
quote:Op donderdag 29 september 2022 18:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben al de mooiste brug van Nederland met de Erasmusbrug Hefbrug en deze brug wordt nog duurder en mooier
Maak daar maar 2000 van.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef JimmyJames het volgende:
Dat is dus duizend euro belastinggeld per rotterdammer.
Niks. Die wordt in 2025 ook vernieuwd.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:37 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er mis met de Brienenoord????
@:wereldgozer
Gaaf!quote:Op donderdag 29 september 2022 23:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niks. Die wordt in 2025 ook vernieuwd.
Gaat nog 5 keer over de kop voordat ze gaan bouwenquote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Dat is juist het moment om te investeren omdat arbeid goedkoper is.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:03 schreef thedeedster het volgende:
de timing; de economische situatie is zeer volatiel en onvoorspelbaar momenteel.
Komen er dan geen yuppen in Zuid wonen en expats die de uitkeringstrekkers wegpesten?quote:Op donderdag 29 september 2022 18:48 schreef thedeedster het volgende:
Da’s een boel geld voor iets zonder direct terugverdienmodel.
Daar gaan de gemeentebelastingen.
+5 jaar tijd bij optellen wanneer het klaar zal zijn.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Nee joh, niets belangrijker dan een brug bouwen, kunnen er in de toekomst wellicht een hoop daklozen onder slapen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:00 schreef the-eye het volgende:
Kunnen ze niet beter (betaalbare) woningen bouwen ipv een brug?
Nee, maar de nieuwe Kuip die er toevallig ook komt is maar ¤50 miljoenquote:Op donderdag 29 september 2022 22:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Een brug van een miljard? Gaan ze dat ding van puur goud bouwen?
Arbeid? Welke arbeid? Er is geen personeel te vinden.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is juist het moment om te investeren omdat arbeid goedkoper is.
Zuid zit vol met yuppen.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Komen er dan geen yuppen in Zuid wonen en expats die de uitkeringstrekkers wegpesten?
Zeker wel.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Komen er dan geen yuppen in Zuid wonen en expats die de uitkeringstrekkers wegpesten?
Vreewijk is nou niet echt, wat je noemt, een Yuppenwijkquote:Op vrijdag 30 september 2022 07:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zuid zit vol met yuppen.
Nouja, vol is wat overdreven maar ze zijn er zeker wel.
Check deze fluitketel @KingRoland @Erasmus @skysherrifquote:Op vrijdag 30 september 2022 00:05 schreef Fugazi_ het volgende:
Weinig steden zo lelijk als Rotterdam. Echt een gedrocht. Gaat zo’n bruggetje niets aan veranderen.
Als ajacied kan ik toch niet anders dan bevestigen helaas dat Rotterdam de mooiste stad is van Nederland.quote:Op vrijdag 30 september 2022 07:49 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Check deze fluitketel @:KingRoland @:erasmus @:skysherrif
Nou bewijs je dubbel dat er iets aan je ogen mankeert.quote:Op vrijdag 30 september 2022 07:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als ajacied kan ik toch niet anders dan bevestigen helaas dat Rotterdam de mooiste stad is van Nederland.
logisch toch? waarom zou je gaan voetballen op een station.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geen nieuwe station, maar wel burg. Infrastructuur is belangrijker dan voetbal
Klopt. Lekker volks waar ik van hou. Maar Zuid is meer dan Vreewijk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 07:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vreewijk is nou niet echt, wat je noemt, een Yuppenwijk
Misschien in het omgebouwde Zuiderziekenhuis maar niet in de oude wijk
Een trein koppen?quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
logisch toch? waarom zou je gaan voetballen op een station.
In Maastricht hebben ze een stevige ondergrond, Rotterdamse bodem heeft de structuur van Brintaquote:Op donderdag 29 september 2022 20:16 schreef franske19 het volgende:
Een miljard voor een brug is een aardig bedrag. Hier in Maastricht hebben ze 4 banen snelweg onder 2.5 KM stad gelegd voor nog geen 900 miljoen.
Was het doortrekken van Isolatorweg naar Centraal en van Gein naar Gaasperplas niet slimmer geweest? Dan had je een 8 gehadquote:Op vrijdag 30 september 2022 07:00 schreef raptorix het volgende:
Wat een pleps idee, slechts 1000 euro per inwoner, in Amsterdam bouwen we een een Metrolijn van 3500 de kop, en wij zijn dan zo arrogant dat niemand hem gebruikt (ja het stukje tussen Noord en Centraal, en eigenlijk is dat een slecht idee, want dat kanaal hebben we niet voor niets gegraven, de mensen uit Noord wil je alsjeblieft niet in de stad hebben.
Isolatorweg/Centraal is natuurlijk al goed te doen per trein, dat word pas interessant als men Westpoort zou veranderen in een leefkern. Veel interessanter is een Oost-West lijn want dat is een veel drukkere route en nu erg onhandig, hij zou via een alternatieve route kunnen, de geplande route kan niet meer omdat er allemaal gebouwen staan met palen door het traject heen. De plannen waren destijds zo concreet dat de metrostations van ik meen Waterloo en Weesperplein er op voorbereid zijn, op opendagen kun je ze bezichtigenquote:Op vrijdag 30 september 2022 09:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Was het doortrekken van Isolatorweg naar Centraal en van Gein naar Gaasperplas niet slimmer geweest? Dan had je een 8 gehad
Punt is dat de metro dan door rijdt en je niet over hoeft te stappen op de trein.quote:Op vrijdag 30 september 2022 09:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Isolatorweg/Centraal is natuurlijk al goed te doen per trein, dat word pas interessant als men Westpoort zou veranderen in een leefkern.
Ware het niet dat het Forens technisch geen interessante lijn is, de meeste mensen die reizen vanaf sloterdijk moeten in West of Zuid (Oost) zijn. De mensen die naar het Centrum moeten komen doorgaans vanuit de richting Zaandam en die reizen al gewoon door met de trein. Toevallig heb ik tijdje in buurt van Sloterdijk gewoont, als ik dan naar het centrum moet is een Tram veel sneller.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Punt is dat de metro dan door rijdt en je niet over hoeft te stappen op de trein.
Net zoals al die projecten die je op de discovery channel/national geographic ziet. Allemaal klaar over tientallen jaren.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:29 schreef YStec het volgende:
Wel typisch Nederland, dit.
Bouw begint over 8 jaar, gebouwd in 5 jaar, dus gereed voor gebruik over 13 jaar.
En daar praten we nu over. .
quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:45 schreef Farenji het volgende:
Nou het zal me verbazen als het met 8 jaar lukt.
Kraakhelder rapport na tientallen simulaties: schepen kunnen voorgestelde stadsbrug niet veilig en vlot passeren
https://nos.nl/regio/zh-r(...)lig-en-vlot-passeren
Nee, ze gaan hem met miljonairs bouwen.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Een brug van een miljard? Gaan ze dat ding van puur goud bouwen?
Nu niet nee, maar we zitten ondanks de hoge inflatie nog in hoogconjunctuur. Ze hebben nog 8 jaar om personeel te sprokkelen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 06:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Arbeid? Welke arbeid? Er is geen personeel te vinden.
Verbinding van Kralingse Zoom (erasmus universiteit) naar Zuidplein is eigenlijk net zoals de verbinding in Amsterdam was van Noord naar Zuid en die metrolijn rijdt altijd heel fijn (om de 5 minuten als ik die lijn moet nemen) en altijd. Alleen zou ik het misschien beter willen vergelijken als je van de UvA naar Zuidoost moet gaan. Fijn dat je gewoon de metro kan nemen bij Weesperplein. Daarom is een metrolijn beter. Misschien wel iets van Rotterdam wel nodig heeft. Die brug is gewoon kut.quote:
Gaat leuk worden als Feyenoord op een donderdag of vrijdag speelt. heb je zo een tram vol met studenten en hooligans. Die tram van beverwaard is nu al tyfusdruk altijd wanneer feyenoord speelt.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:16 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze willen nu een sneltram lijn gaan maken tussen Kralingse Zoom en Zuidplein.
Wel benieuwd hoe ze die sneltram gaan proppen tussen de Kuip en Zuidplein.
Dit dus.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:32 schreef Elan het volgende:
Ze hebben die metrolijn tussen Kralingse Zoom naar Zuidplein dus laten schieten. Gemiste kans wel hoor.
Ik heb juist wel een goede ervaring ermee. Vooral al ik naar de pijp moet of snel naar centraal vanaf zuid moet gaan.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ware het niet dat het Forens technisch geen interessante lijn is, de meeste mensen die reizen vanaf sloterdijk moeten in West of Zuid (Oost) zijn. De mensen die naar het Centrum moeten komen doorgaans vanuit de richting Zaandam en die reizen al gewoon door met de trein. Toevallig heb ik tijdje in buurt van Sloterdijk gewoont, als ik dan naar het centrum moet is een Tram veel sneller.
Overigens is door de Noord-Zuid lijn het OV veel slechter geworden in Amsterdam, je word als ware gedwongen vaker over te stappen, en overstappen op Noord Zuidlijn is helemaal niet zo handig omdat je relatief veel tijd kwijt bent, stap ik op Vijzelgracht over, dan kost me dat al bijna 5 minuten om op het perron te komen, en dan moet ik meestal ook nog 5 minuten op de metro wachten.
Ik constateer een tikkeltje sarcasme.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:55 schreef Bart2002 het volgende:
Het werd wel tijd mensen. Zag er beetje armoedig uit. Zal opknappen met zo'n dure brug. Met de uitstraling komt het dan in orde en met de rest ook vanzelf.
In deze tijden is het ook voor een gemeentebestuur misschien verstandig om even pas op de plaats te maken. In plaats van miljarden over de balk te gooien voor een fucking brug.quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik constateer een tikkeltje sarcasme.
Een beetje een vreemde reactie, in Nederland worden dit soort projecten tegenwoordig aardig op tijd geleverd, soms zelfs sneller dan geraamd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:37 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Net zoals al die projecten die je op de discovery channel/national geographic ziet. Allemaal klaar over tientallen jaren.
Precies. Deze Amsterdammer weet dat de Noord-Zuid lijn veel en veel duurder is uitgevallen. Dus oppassen geblazen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In deze tijden is het ook voor een gemeentebestuur misschien verstandig om even pas op de plaats te maken. In plaats van miljarden over de balk te gooien voor een fucking brug.
Ja, dat is Amsterdam. Dit gaat om Rotterdam, daar kunnen ze dat welquote:Op vrijdag 30 september 2022 18:23 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Deze Amsterdammer weet dat de Noord-Zuid lijn veel en veel duurder is uitgevallen. Dus oppassen geblazen.
Die beweegt als je er over heen rijdt net als Catherine Keijjl.quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:08 schreef rosita1 het volgende:
De Erasmusbrug is zeker weer niet goed genoeg.
Nee, die is niet genoeg, deze brug komt er bij om de anderen te ontlasten. De Maastunnel zal nooit meer de oude verkeershoeveelheden kunnen verwerken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:08 schreef rosita1 het volgende:
De Erasmusbrug is zeker weer niet goed genoeg.
Zo'n ellende om daar met je fiets doorheen te gaanquote:Op vrijdag 30 september 2022 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die is niet genoeg, deze brug komt er bij om de anderen te ontlasten. De Maastunnel zal nooit meer de oude verkeershoeveelheden kunnen verwerken.
Vind je? Ik vond het altijd wel gaaf, althans, naar beneden was altijd gaafquote:Op vrijdag 30 september 2022 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo'n ellende om daar met je fiets doorheen te gaan
Eerste 2 keer dat ik er met mijn fiets door moest waren spannend. Telkens twijfelen of je je wiel wel goed schuin hebt gezet en die niet gaat vallen enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vind je? Ik vond het altijd wel gaaf, althans, naar beneden was altijd gaaf
Ik ook!quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eerste 2 keer dat ik er met mijn fiets door moest waren spannend. Telkens twijfelen of je je wiel wel goed schuin hebt gezet en die niet gaat vallen enzo.
Daarna wordt het gedoe met die roltrappen als snel een nodeloos langdurende klus. Ik heb een paar jaartjes bijna dagelijks door die tunnel moeten gaan.
Ik heb met mijn fiets een rechtsomkeer gemaakt toen ik de diepte in keek bij de roltrappen. Ik durfde gewoon echt nietquote:Op vrijdag 30 september 2022 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vind je? Ik vond het altijd wel gaaf, althans, naar beneden was altijd gaaf
Ja, de roltrappen was wel een dingetje...daar had wel iets moderners voor verzonnen kunnen worden in de 80 jaar dat die tunnel er ligt.quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb met mijn fiets een rechtsomkeer gemaakt toen ik de diepte in keek bij de roltrappen. Ik durfde gewoon echt niet
Kun je het niet alleen af pikkie?quote:Op vrijdag 30 september 2022 07:49 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Check deze fluitketel @:KingRoland @:erasmus @:skysherrif
Ik vond het met de brommer (Honda-MB5) altijd wel tricky en dat is nog wat meer gewicht dan een fietsquote:Op vrijdag 30 september 2022 19:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb met mijn fiets een rechtsomkeer gemaakt toen ik de diepte in keek bij de roltrappen. Ik durfde gewoon echt niet
Zoals een lift? Die is er.quote:Op vrijdag 30 september 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de roltrappen was wel een dingetje...daar had wel iets moderners voor verzonnen kunnen worden in de 80 jaar dat die tunnel er ligt.
Hoe kan die wachttijd zo lang zijn? In Rotterdam rijdt de metro iedere 2 minuten in de spits.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:59 schreef KingRoland het volgende:
En 5 minuten op de metro 52 wachten is gewoon helemaal prima. De rest van de metro's in Amsterdam moet je 10-15 minuten wachten (Gein/Gaasperplas/Isolatorweg)
Niet elke metro in Rotterdam rijdt elke 2 minuten, alleen centrumquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 07:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe kan die wachttijd zo lang zijn? In Rotterdam rijdt de metro iedere 2 minuten in de spits.
Levert wel veel meer gezeik op.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 07:47 schreef Twiitch het volgende:
Als we nou slaven gebruiken dan is het vast goedkoper.
Na gebruik in de Maas dumpenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 07:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Levert wel veel meer gezeik op.
quote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
1,6 miljard nuquote:De gemeenteraad stemde in de nacht van donderdag op vrijdag niet alleen in met de financiering van de brug. Het ging tegelijkertijd akkoord met een bijdrage van 64 miljoen voor het toekomstige treinstation Stadionpark. Het huidige station Rotterdam Stadion, waar de treinen alleen maar stoppen bij wedstrijden en evenementen in De Kuip, wordt omgebouwd tot een volwaardig station, dat permanent in gebruik is. Nodig, want rondom dit treinstation worden in de komende jaren duizenden woningen gebouwd.
Al met al kosten de nieuwe brug en het treinstation volgens berekeningen die vorig jaar zijn gemaakt samen bijna 1,6 miljard euro. Het grootste deel van dat bedrag gaat naar de oeververbinding: bijna 1,4 miljard.
De bijdrage van Rotterdam in beide projecten is opgeteld ongeveer 498 miljoen euro. De overige financiering komt van het Rijk (771 miljoen), de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag (238 miljoen) en de provincie Zuid-Holland (10 miljoen).
https://www.rijnmond.nl/n(...)brug-en-treinstation
Altijd nog een stuk goedkoper dan de noord/zuidlijn in 020.quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
1,6 miljard nu
Maar Rotterdam zelf betaald daarvan nog geen 500 miljoen. De rest word de Nederlander betaald.
Dan kun je nog wel mooie architectuur maken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
Veel lelijker kan het niet worden. Maar dat komt door mijn voorliefde voor oude steden zoals Amsterdam en Utrecht bijv.
En ja ik weet waarom Rotterdam dat niet heeft..
Naja ik vind de Markthal bijv wel mooi. Maar de rest... Maar goed ieder zijn smaak.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan kun je nog wel mooie architectuur maken.
Vijf jaar geleden hebben ze in Assen een nieuwe brug opgeblazen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:31 schreef monkyyy het volgende:
Hopelijk wordt die niet opgeblazen
https://www.rijnmond.nl/n(...)-in-de-regio-in-2023
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs bruggen zijn woke tegenwoordig.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het mag wat kosten als het maar verbindend is.
Na gebruik in de fundering gooien, beton eroverheenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 07:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Levert wel veel meer gezeik op.
Dat is vaak wel zo met bruggenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het mag wat kosten als het maar verbindend is.
Dan zal daar wel een tol op komenquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
1,6 miljard nu
Maar Rotterdam zelf betaald daarvan nog geen 500 miljoen. De rest word de Nederlander betaald.
Mijn stem zouden ze krijgen. De brug word nog mooier dan de Erasmus en ik ben straks in 20 minuten bij Zuidplein terwijl ik nu eerst helemaal naar Oostplein moet en over moet stappen op Beurs om bij Zuidplein te komen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:02 schreef junkiesietze het volgende:
Hoog tijd voor bindende referenda, dit slaat nergens op
30 miljard voor stikstof en geen geld voor een tunnelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |