abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206142810
quote:
Milieuactiegroep laat banden van terreinauto's leeglopen in Amersfoort: 'SUV's zijn een ramp voor onze gezondheid'
Vandaag, 17:21

Amersfoort - In het Bergkwartier in Amersfoort zijn afgelopen nacht de banden van verschillende SUV's en 4x4 auto's leeg gelopen. Sympathisanten van milieuactiegroep Tyre Extinguishers zeggen daarvoor verantwoordelijk te zijn. "SUV's en 4x4's zijn een ramp voor onze gezondheid, onze openbare veiligheid en ons klimaat."

Op de voorruit van de getroffen auto's heeft die actiegroep een folder achtergelaten waarop bestuurders gewaarschuwd worden. Ook wordt de leegloopactie uitgelegd. De actiegroep heeft naar eigen zeggen bij 21 auto's de banden leeg laten lopen. "Steeds grotere auto's domineren onze steden en dat allemaal zodat een paar bevoorrechten met hun rijkdom kunnen pronken. Omdat regeringen en politici hebben gefaald om ons tegen dit gevaar te beschermen, moeten we onszelf beschermen", aldus de sympathisanten van milieuactiegroep Tyre Extinguishers.
"Wij willen het bezit van een enorme vervuilende 4x4 in de stedelijke gebieden van de wereld onmogelijk maken. We doen dit door de banden van deze enorme, onnodige voertuigen leeg te laten lopen, waardoor hun eigenaars ongemak en kosten ondervinden."

Politie
Bij de politie zijn meerdere meldingen binnengekomen van leeggelopen autobanden. Of het er 21 zijn, kon woordvoerder Suzanne Lesquillier nog niet bevestigen. "Het zijn meerdere meldingen geweest. Het zijn slechts meldingen want er zijn nog geen concrete aangiftes. Als er een aangifte komt, gaan we het beoordelen en kijken of we er iets mee kunnen." Volgens haar is het allemaal super vervelend voor de eigenaren, maar tegelijkertijd is het ook een lastige zaak, zegt ze. "Er zit een milieugroep achter, dat zeggen ze met die flyers. Maar je weet niet precies wie het is."
Dat het super vervelend is voor de getroffen eigenaren, is iets waar Menno Broers van autobedrijf De Horstink Noord in het Amersfoortse Bergkwartier het helemaal mee eens is. Volgens hem is het leeg laten lopen van een band ook echt riskant. "Als ze leeg zijn kan je heel slecht sturen. Het is echt een gevaarlijke situatie als je het niet op tijd doorhebt. Je achterwielen kunnen opzij schieten en dan slibt de auto weg."
De kans dat je dat niet doorhebt is volgens Broers wel klein. "Als ze echt leeg zijn, merk je dat bijna direct. Dan rij je op de stalen velgen. Je hoort het en je merkt het echt wel voordat je hard gaat rijden. De meeste banden kun je weer oppompen als ze niet lek zijn. Voor controle kun je langs de garage gaan, maar het makkelijkste is de ANWB bellen."

Niet voor het eerst
Het is niet voor het eerst dat er in Nederland dit soort acties zijn uitgevoerd. "Zoals je misschien hebt gelezen zijn er in andere plaatsen in Nederland ook gelijksoortige acties uitgevoerd", aldus een woordvoerder van Tyre Extinguishers. Het is wel voor het eerst dat de Amersfoortse actiegroep banden leeg heeft laten lopen. "De personen die deze actie in Amersfoort hebben uitgevoerd, hebben nooit eerder iets dergelijks in de provincie Utrecht gedaan. De personen die deze acties uitvoeren doen dat op eigen initiatief en kiezen zelf hun target. Zij weten ook niet wie andere personen zijn die deze acties uitvoeren."
https://www.rtvutrecht.nl(...)voor-onze-gezondheid

8)7

Constructief weer :)
  donderdag 29 september 2022 @ 17:51:49 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206142866
Opzouten met die ongein, je zou maar net spoed hebben of een dienst moeten draaien.

Dat SUV's totaal overbodig zijn lijkt mij evident maar sit soort acties slaan nergens op :(
pi_206142877
Als ik ze betrapt had dan had ik er enkelen de schedel ingetrapt en een foldertje achtergelaten dat overbevolking een ramp is voor onze gezondheid, openbare veiligheid en het klimaat. Hadden ze zich wel in kunnen vinden dan denk ik.
pi_206142891
Prima milieu-actie.
Voor elk slachtoffer kan de ANWB weer een brandstofgestookte hulpwagen op weg sturen ^O^

Goed over nagedacht man |:)
pi_206142893
Vraag me af of dat tuig door heeft dat veel SUV's (deels) elektrisch zijn vandaag de dag.
pi_206142913
Jaloezie drijft mensen tot wanhoop
pi_206142950
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:53 schreef Regilio_ het volgende:
Vraag me af of dat tuig door heeft dat veel SUV's (deels) elektrisch zijn vandaag de dag.
Mwa, elektrisch of niet, verreweg de meeste mensen met SUV's rijden met een halve ton staal te veel rond. Daar is wat voor te zeggen.
Natuurlijk geen reden om banden leeg te laten.
pi_206142982
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:53 schreef Regilio_ het volgende:
Vraag me af of dat tuig door heeft dat veel SUV's (deels) elektrisch zijn vandaag de dag.
Batterijen zijn ook slecht voor het milieu, klimaat en wat al niet meer.
  donderdag 29 september 2022 @ 18:20:12 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206143174
Alweer dit kleutergedrag?

Edit; dit is zelfs georganiseerd?!?!?!

Wat sneu.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206143206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:00 schreef Nober het volgende:

[..]
Batterijen zijn ook slecht voor het milieu, klimaat en wat al niet meer.
Klopt helemaal. Ik zie toch liever dat deze activisten vandalen een trein koppen en zo de CO2-uitstoot omlaag helpen ipv onschuldige burgers op deze wijze lastig te vallen.
  donderdag 29 september 2022 @ 18:23:02 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206143207
Zeker weer van die lelijke ongewassen vega's met dreads en/of gekleurd haar :r

Blijf met je poten van andermans spullen af
Ik ben inmiddels overleden
pi_206143288
quote:
"Steeds grotere auto's domineren onze steden en dat allemaal zodat een paar bevoorrechten met hun rijkdom kunnen pronken.
Uhu, dat is vast inderdaad dé reden dat mensen een SUV kopen :').
  donderdag 29 september 2022 @ 18:34:38 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206143351
Doe het lekker overdag. Dit is vooral erg laf.
pi_206143536
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:55 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Jaloezie drijft mensen tot wanhoop
Het is veel eerder de achterlijkheid die de automobilisten verspreiden en importeren. dat weldenkende mensen tot wanhopige daden brengt.
pi_206143569
Tsja, als ik zo'n werkloze en steun trekkende kneus te pakken krijg....
  donderdag 29 september 2022 @ 19:00:20 #16
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206143759
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is veel eerder de achterlijkheid die de automobilisten verspreiden en importeren. dat weldenkende mensen tot wanhopige daden brengt.
_O-
pi_206144118
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:49 schreef Halcon het volgende:
Tsja, als ik zo'n werkloze en steun trekkende kneus te pakken krijg....
Ja? Wat ga je dan doen, internetheld?
pi_206144141
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:53 schreef Regilio_ het volgende:
Vraag me af of dat tuig door heeft dat veel SUV's (deels) elektrisch zijn vandaag de dag.
Zeg je nou dat de eigenaren niet eens weten wat ze eigenlijk gekocht hebben?
pi_206144163
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja? Wat ga je dan doen, internetheld?
Kom maar eens proberen dan.
pi_206144678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Kom maar eens proberen dan.
Dat zou een beetje raar zijn. Mijn auto heeft label G, dus ik vrees dat ik al bij voorbaat ongeschikt ben als activist voor deze club.
pi_206146557
Kijk ze mad zijn hier. :D
  donderdag 29 september 2022 @ 21:38:52 #23
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206146634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kijk ze mad zijn hier. :D
Jij vindt zo'n actie wel te verdedigen dan?
pi_206148820
quote:
80s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:38 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Jij vindt zo'n actie wel te verdedigen dan?
Ach, een keertje en dat ze dan hun 'werkgebied' verplaatsen zou ik niet mee zitten als het mijn auto betrof. Ze moeten niet aan de gang blijven natuurlijk. Ze hebben wel een punt trouwens naar mijn mening en ze maken niks stuk zoals lekprikken.

Nee, ik vind het niet te verdedigen. Van andermans spullen blijf je af, maar ik kan er toch wel om lachen. Beetje leedvermaak.
  vrijdag 30 september 2022 @ 06:33:25 #25
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206148856
Nou, misschien wat gif op de ventieldopjes aanbrengen? Vroeg of laat heb je er wel een te pakken. Daarnaast wordt de lage spanning wel gemeld en is het handig een noodcompressor bij je te hebben. Wél even denken aan je handschoentjes als je de dopjes los draait :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_206148952
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 06:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ach, een keertje en dat ze dan hun 'werkgebied' verplaatsen zou ik niet mee zitten als het mijn auto betrof. Ze moeten niet aan de gang blijven natuurlijk. Ze hebben wel een punt trouwens naar mijn mening en ze maken niks stuk zoals lekprikken.

Nee, ik vind het niet te verdedigen. Van andermans spullen blijf je af, maar ik kan er toch wel om lachen. Beetje leedvermaak.
Mag ik je ramen ingooien?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206148989
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Mag ik je ramen ingooien?
Want dat is hetzelfde? :')
pi_206148992
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:23 schreef DW457 het volgende:

[..]
Want dat is hetzelfde? :')
Gaat er om dat ik er om kan lachen. Beetje leedvermaak.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206149006
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Gaat er om dat ik er om kan lachen. Beetje leedvermaak.
Juist :')

Ik vind het eigenlijk wel n mooie actie. Het milieu verdient veel meer onze aandacht en we hebben er allemaal last van als t straks misgaat (en dat gaat het in een rap tempo). Grote, zware vervuilende auto's zijn niet meer van deze tijd en dat wordt hiermee wel goed onder de aandacht gebracht, zonder schade.
pi_206149017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:28 schreef DW457 het volgende:

[..]
Juist :')

Ik vind het eigenlijk wel n mooie actie. Het milieu verdient veel meer onze aandacht en we hebben er allemaal last van als t straks misgaat (en dat gaat het in een rap tempo). Grote, zware vervuilende auto's zijn niet meer van deze tijd en dat wordt hiermee wel goed onder de aandacht gebracht, zonder schade.
En nu hebben ze nieuwe banden nodig. Ook dat vraagt iets van de natuur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 30 september 2022 @ 07:38:03 #31
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206149027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kijk ze mad zijn hier. :D
Ja kom niet aan de hardwerkende Nederlander ( :') ) z'n sports ( :') :') )utilityvehicle
pi_206149129
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:33 schreef HSG het volgende:

[..]
En nu hebben ze nieuwe banden nodig. Ook dat vraagt iets van de natuur.
Want oppompen is geen optie? Je moet gelijk de band vervangen? :')
pi_206149146
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:55 schreef DW457 het volgende:

[..]
Want oppompen is geen optie? Je moet gelijk de band vervangen? :')
Je hebt daarvoor lucht nodig en dat komt uit de natuur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206149251
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:53 schreef Regilio_ het volgende:
Vraag me af of dat tuig door heeft dat veel SUV's (deels) elektrisch zijn vandaag de dag.
En aerodynamisch een drama. Nou ben ik geen voorstander van dit soort acties, maar het mag best flink wat onaantrekkelijker gemaakt worden om dit soort luchtduwers te rijden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_206149391
Nou weet ik ineens waarom ik met de Cayenne Turbo onder de achterbank een voorziening had om mijn banden op te pompen.

Ik hoop overigens dat ze binnenkort betrapt worden door iemand die hun even gaat leren dat je hiermee mensen best boos kan maken. Blijf gewoon met je gore fikken van andermans bezit af.
pi_206149761
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Je hebt daarvoor lucht nodig en dat komt uit de natuur.
Dus? Lucht is vervuilend? Voor een goede argumentatie moet je écht beter je best doen, want dit slaat nergens op.
pi_206149910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
Nou weet ik ineens waarom ik met de Cayenne Turbo onder de achterbank een voorziening had om mijn banden op te pompen.

Ik hoop overigens dat ze binnenkort betrapt worden door iemand die hun even gaat leren dat je hiermee mensen best boos kan maken. Blijf gewoon met je gore fikken van andermans bezit af.
Ze komen vanzelf een keer de verkeerde tegen.
pi_206149934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:01 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dus? Lucht is vervuilend? Voor een goede argumentatie moet je écht beter je best doen, want dit slaat nergens op.
Die lucht heb je niet thuis op de oprit. Moet je toch weer speciaal voor naar de pomp rijden. Nadat eerst even iemand de reservewielen op moet gaan halen bij de garage waar ze opgeslagen liggen en moet komen brengen.

Er is niks kapot, maar je hebt er wel een hoop werk aan. En dat kost tijd. Tijd die je ook ergens anders aan had kunnen besteden.

Uit de eerste de beste die ik betrap met dit soort ongein laat ik wat lucht lopen.
pi_206149975
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze komen vanzelf een keer de verkeerde tegen.
Yep.
pi_206152126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die lucht heb je niet thuis op de oprit. Moet je toch weer speciaal voor naar de pomp rijden. Nadat eerst even iemand de reservewielen op moet gaan halen bij de garage waar ze opgeslagen liggen en moet komen brengen.

Er is niks kapot, maar je hebt er wel een hoop werk aan. En dat kost tijd. Tijd die je ook ergens anders aan had kunnen besteden.

Uit de eerste de beste die ik betrap met dit soort ongein laat ik wat lucht lopen.
Guttegut, onze internetheld is er vandaag ook weer hoor. Op wie denk je dat deze act indruk maakt?
pi_206152130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die lucht heb je niet thuis op de oprit. Moet je toch weer speciaal voor naar de pomp rijden. Nadat eerst even iemand de reservewielen op moet gaan halen bij de garage waar ze opgeslagen liggen en moet komen brengen.

Er is niks kapot, maar je hebt er wel een hoop werk aan. En dat kost tijd. Tijd die je ook ergens anders aan had kunnen besteden.

Uit de eerste de beste die ik betrap met dit soort ongein laat ik wat lucht lopen.
Tsja, t is niet anders.
pi_206155399
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:23 schreef DW457 het volgende:

[..]
Want dat is hetzelfde? :')
Actiegroep tegen enkelglas.
pi_206155469
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:55 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Jaloezie drijft mensen tot wanhoop
Wanhoop is toch echt iets anders dan vernielzucht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206155475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
Nou weet ik ineens waarom ik met de Cayenne Turbo onder de achterbank een voorziening had om mijn banden op te pompen.

Ik hoop overigens dat ze binnenkort betrapt worden door iemand die hun even gaat leren dat je hiermee mensen best boos kan maken. Blijf gewoon met je gore fikken van andermans bezit af.
Verspreid en importeer dan ook geen achterlijkheid om met je bezit de verstedelijkte gebieden te kunnen terroriseren met hard geluid en snelle bewegingen.
pi_206155493
Vandaag of morgen zijn ze met wat banden aan de gang en worden ze gesnapt door exact het verkeerde type, zo eentje die eerst schiet en dan pas vragen stelt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 september 2022 @ 17:23:36 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206155528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:20 schreef Hathor het volgende:
Vandaag of morgen zijn ze met wat banden aan de gang en worden ze gesnapt door exact het verkeerde type, zo eentje die eerst schiet en dan pas vragen stelt.
De gemiddelde SUV-loser heeft vast ook een enorm pistool.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206155536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
De gemiddelde SUV-loser heeft vast ook een enorm pistool.
Er zijn er in ieder geval veel meer in omloop dan de autoriteiten denken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206155741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Verspreid en importeer dan ook geen achterlijkheid om met je bezit de verstedelijkte gebieden te kunnen terroriseren met hard geluid en snelle bewegingen.
Hoe zou het toch komen dat mensen jou niet serieus nemen…
pi_206156054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe zou het toch komen dat mensen jou niet serieus nemen…
Op dit forum zijn weinig tot geen mensen. Voornamelijk automobilisten/ondernemers of hun meelopers zijn hier te vinden.
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:35:35 #50
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_206156337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Op dit forum zijn weinig tot geen mensen. Voornamelijk automobilisten/ondernemers of hun meelopers zijn hier te vinden.
Automobilistische ondernemer meldt zich. Meelopen doe ik niet aan, daar heb ik immers die SUV voor.

Maar ontopic:
Die gasten hebben gewoon met hun tengels van andermans eigendommen te blijven.
Geweld zal ik niet gebruiken als ik er een zou betrappen, maar vasthouden in afwachting van de politie zeer zeker.
Steun Fok! Neem een abo.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')