abonnement Unibet Coolblue
pi_206139108
Ik heb een discussie met PostNL over 1,95 :') Maar ik vind het ook een beetje het principe.

Via de PostNL app kun je de bezorging wijzigen naar avondbezorging voor 1,95. Je kiest in de app een tijdvak op een datum (bijv 29 september, 17:30-21:30), betaald 1,95 met ideal en de bezorging is gewijzigd.

Nu heb ik dit gebruikt, maar is de zending die avond geupdate naar 'bezorging verhinderd', en komt de zending een dag later, weer in de avond.

Nu ging het mij specifiek om de avond van de dag die ik gekocht had, en wil ik dus mijn 2 euro terug. Naar mijn idee hoeft hij die dag later niet meer in de avond te komen. Volgens PostNL is dat niet mogelijk, omdat je betaald voor de dienst en niet voor een specifieke dag. Hij kan ook niet meer in de middag bezorgd worden (ook niet op een andere dag) en hun doen verder niets fout.

Naar mijn idee staat nergens dat je alleen voor de dienst betaald, je kiest echt in de app een specifieke datum en in het overzichtscherm met de betaalknop staat ook die datum. Naar mijn idee moet je dan ook zo sportief zijn om als dat niet lukt de speciaal daarvoor betaalde kosten terug te geven.

Overigens, is bezorging gewoon een dienst. Die dienst is nog niet geleverd. Nergens doe je specifiek afstand van je bedenktijd voor de wet koop op afstand, en nergens staat ook vooraf specifiek vermeld dat je afziet van de bedenktijd bij aankoop van deze wijziging. Dus waarom zou je die dienst niet kunnen herroepen en zeggen: 'Kom hem toch maar 's middags bezorgen', dat hun systeem dat niet kan lijkt mij geen reden.

Op de vraag waar staat dat ik ondanks dat ik een specifieke datum en tijd kies, betaal voor de service en niet dat moment waar ik hem naartoe wijzig, verwijst PostNL door naar https://www.postnl.nl/Ima(...)022_tcm10-219164.pdf artikel 2.1 pagina 10.

Zelf zie ik op pagina 8 wel dingen over bezorging wijzigen:

quote:
• DeGeadresseerdevaneenZendingkanvoordebezorgpoginghetaflevermoment en/of het afleveradres wijzigen dan wel voor een Afgesproken Plek kiezen.

PostNLPakkettenzaldebezorgingconformhetverzoekvandeGeadresseerde uitvoeren en kan daardoor afwijken van de oorspronkelijke bezorging.
• InbepaaldegevallenisPostNLPakkettengerechtigdeenbijdragevande Geadresseerde te vragen voor het wijzigen van de bezorging.

•Voorinformatie,klachtenofverzoekentotrestitutievanbetaaldebijdragen vanwege de gewijzigde bezorging kan de Geadresseerde zich wenden tot PostNL Pakketten.

Benieuwd naar de ideeën hier :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Leontje op 29-09-2022 11:48:09 ]
pi_206140246
Man man man, wat triest 8)7
pi_206140260
PostNL is een incapabel kutbedrijf maar voor die ¤1,95 zou ik niet zoveel moeite doen.
You need to be cold to be queen.
pi_206140738
Denk om je bloeddruk.
Stuur ze een berichtje via messenger en weer erop voorbereid dat je het verhaal 20x mag vertellen. Succes ermee.
pi_206140766
Gelijk hebben en gelijk krijgen, bij PostNL proberen ze die twee wel strikt gescheiden te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marsenal op 29-09-2022 14:27:14 ]
-nee-
  donderdag 29 september 2022 @ 14:13:03 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206140895
Mijn principes zijn nog geen 10 cent waard, dus ik zou het er mooi bij laten zitten.
pi_206140995
Ja dat gaat altijd mis. Zelf een soortgelijke ervaring gehad, was ook piswoest. Zou het toch lekker laten gaan en gewoon nooit meer voor kiezen. Evt nog op klacht.nl droppen maar verwacht er maar niets van.
pi_206141781
Op basis van de Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019 heb je geen rechten (want geaddresseerde, geen partij in de overeenkomst).

Ik ken de optie om de bezorging (tegen betaling) naar een avond te verplaatsen wel. Ga je op dat moment een overeenkomst aan en welke (algemene) voorwaarden zijn daarop van toepassing? Zijn dat wellicht de Algemene voorwaarden Online Frankeren & Pakket Ontvangen? Artikel 12 daarvan:
quote:
De door PostNL en/of de webshop eventueel genoemde en/of voor haar geldende bezorgtijden als in overleg met u vastgesteld op basis van de door u aangegeven tijdsvakindicatie in uw profiel of in een webshoptransactie, zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen. Aangegeven termijnen zijn echter indicatie en geen fatale termijnen. PostNL en de desbetreffende webshop waar u uw bestelling heeft gedaan, aanvaarden geen aansprakelijkheid met betrekking tot het niet naleven van de termijnen.
Is de avondbezorging een resultaatverplichting en de gekozen dag wellicht een voorkeur (inspanningsverplichting)?

Valt pakketbezorging onder goederenvervoer, artikel 6:230p lid e BW?
quote:
De consument heeft geen recht van ontbinding bij:

e) een overeenkomst tot het verrichten van diensten die strekt tot de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, van goederenvervoer, van autoverhuurdiensten, van catering en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomst een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien;


[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 29-09-2022 16:07:10 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206142232
Ga je nooit winnen ze behandelen personeel al als oud vuil dus……..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')