abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206137384
Goedemorgen,

Ik twijfelde om dit te plaatsen in PTA of hier maar denk dat het toch meer gaat over werk en geldzaken.

Mijn man heeft van de baas een mooi aanbod gehad;
of hij krijgt 6k p/j meer salaris
of mag een leuke elektrische uitkiezen, maandbedrag is dan de bijtelling.
Hij heeft een auto op het oog (Cupra Born uit 2021 dus lage bijtelling).Na de lease-periode (4 jaar) kan hij de auto tegen een gereduceerd bedrag over komen (bedrag onbekend).

Voor ons is de afweging wat het handigste is. Als je meer verdient bouw je ook pensioen op maar aan de andere kant betaal je dan ook meer eigen bijdrage voor de kinderopvang.
Mijn man gaat nog laten berekenen wat het netto gaat schelen als hij meer verdiend.
Ook gaan de lease-regels veranderen waardoor het in de toekomst niet mogelijk is om een auto te leasen in elk geval in deze huidige constructie.

Persoonlijke gegevens in de spoiler op een rij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zouden jullie ons aanraden?
PS: ik ben Reddit gewend dus gebruik graag de ''+1'' knop :P

[ Bericht 0% gewijzigd door VenusFlyTrap op 29-09-2022 08:43:25 ]
pi_206137460
Laat je man dat lekker zelf bepalen, waar bemoei jij je mee?
pi_206137472
Lees ik dat nou goed? 6000 euro per maand meer aan salaris?
pi_206137475
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:41 schreef PS. het volgende:
Laat je man dat lekker zelf bepalen, waar bemoei jij je mee?
Dit soort reacties heb ik geen zin in. Zulke dingen beslissen wij samen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lees ik dat nou goed? 6000 euro per maand meer aan salaris?
Scherp! Per jaar natuurlijk
pi_206137490
6000 p/m erbij? :o

Oh dacht al dat lijkt mij vanzelfsprekend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206137492
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:42 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]
Dit soort reacties heb ik geen zin in. Zulke dingen beslissen wij samen.
[..]
Scherp! Per jaar natuurlijk
Jeetje, ik dacht al :P
pi_206137496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:42 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]
Dit soort reacties heb ik geen zin in. Zulke dingen beslissen wij samen.
[..]
Scherp! Per jaar natuurlijk
Vind hij dat ook :')
pi_206137501
Oke iets om rekening mee te houden, salarisverhoging is vaak percentueel, deze verhoging gaat dan bij toekomstige verhogingen ook meetellen dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206137528
Of je manlief gaat wat minder uren werken, kan hij straks eigen kinderen oppassen ipv opvang besteden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_206137558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:44 schreef PS. het volgende:

[..]
Vind hij dat ook :')
Ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
Of je manlief gaat wat minder uren werken, kan hij straks eigen kinderen oppassen ipv opvang besteden.
Dat gaat helaas niet.

quote:
16s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke iets om rekening mee te houden, salarisverhoging is vaak percentueel, deze verhoging gaat dan bij toekomstige verhogingen ook meetellen dan?
Dat is zeker iets om mee te laten tellen, dankjewel!
pi_206137613
Het is dus of ¤500 / maand erbij, of lease auto en bijtelling betalen en dus minder geld per maand overhouden.

In deze tijden zou ik zelf kiezen voor extra geld en dan een eigen auto rijden en kilometervergoeding vangen. Voor minder dan ¤500 / maand valt er volgens mij ook nog wel wat leuks elektrisch in de private lease te vinden en houd je nog steeds meer over per maand.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  donderdag 29 september 2022 @ 09:07:02 #12
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206137653
Onder aan de streep maakt het niet zoveel uit. Persoonlijk zou ik ook voor de poen gaan.
pi_206137821
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Goedemorgen,

Ik twijfelde om dit te plaatsen in PTA of hier maar denk dat het toch meer gaat over werk en geldzaken.

Mijn man heeft van de baas een mooi aanbod gehad;
of hij krijgt 6k p/j meer salaris
of mag een leuke elektrische uitkiezen, maandbedrag is dan de bijtelling.
Hij heeft een auto op het oog (Cupra Born uit 2021 dus lage bijtelling).Na de lease-periode (4 jaar) kan hij de auto tegen een gereduceerd bedrag over komen (bedrag onbekend).

Voor ons is de afweging wat het handigste is. Als je meer verdient bouw je ook pensioen op maar aan de andere kant betaal je dan ook meer eigen bijdrage voor de kinderopvang.
Mijn man gaat nog laten berekenen wat het netto gaat schelen als hij meer verdiend.
Ook gaan de lease-regels veranderen waardoor het in de toekomst niet mogelijk is om een auto te leasen in elk geval in deze huidige constructie.

Persoonlijke gegevens in de spoiler op een rij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zouden jullie ons aanraden?
PS: ik ben Reddit gewend dus gebruik graag de ''+1'' knop :P
V 10k/j dan werk je 1 of 2 dagen

waarom gaan je kinderen 3 dagen per week naar het KDV? O-
  donderdag 29 september 2022 @ 09:22:33 #14
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206137840
Geld. Altijd geld
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206137854
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:20 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
V 10k/j dan werk je 1 of 2 dagen

waarom gaan je kinderen 3 dagen per week naar het KDV? O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door VenusFlyTrap op 29-09-2022 12:01:42 ]
  donderdag 29 september 2022 @ 09:40:14 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206138029
Mag hij ook laden op kosten van de baas?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206138069
Beiden fietsen naar het werk

Dus de auto is niet nodig

van een lease bak die voor de deur staat kan je geen brood kopen ;)

Heb je nu een auto? Wat kost die per maand? Meer of minder dan 6k / 12 * 0.5 = 250 eur per maand?
Dum de dum
pi_206138102
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:41 schreef PS. het volgende:
Laat je man dat lekker zelf bepalen, waar bemoei jij je mee?
_O-
pi_206138113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:43 schreef Fe2O3 het volgende:
van een lease bak die voor de deur staat kan je geen brood kopen ;)
Of de energierekening van betalen... beter neem je die 6k en jnvesteer je dat in een warmtepomp/zonnepanelen of iets dergelijks en bespaar je daarmee 2k per jaar op je energierekening. Heb je volgend jaar 8k meer.
pi_206138127
In dit geval voor het geld, aangezien ik niemand zou aanraden elektrisch te rijden.

Bij een andere auto had ik wellicht getwijfeld.

Maar belangrijk is ook wat voor waarde jullie/jouw man aan een nieuwe auto hechten. Als je er weinig waarde aan hecht perse een nieuwe auto te rijden dan zou ik het geld pakken.
pi_206138380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:54 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]
Ja.
[..]
Dat gaat helaas niet.
[..]
Dat is zeker iets om mee te laten tellen, dankjewel!
Dan ga ik voor de poen. Hiermee kan je in verschillende richtingen op.
Bijv. aflossen hypotheek (volgend jaar rente omhoog!)
bij sparen voor pensioen.
Beleggen of iets investeren
Huis investeren

Of juist lekker op vakantie gaan.


Jouw liefje gaat toch met fiets naar de werk. Eigenlijk heeft hij geen auto nodig. Maar jij wel. Dus waarom kies je niet nieuw auto uit. Gewoon een kleine autootje.. althans..

Een km vergoeding kan fijn zijn. Maar ik weet niet of je manlief ook een fiets vergoeding krijgt. Anders kan je dit niet combineren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Ghost op 29-09-2022 10:26:02 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_206138740
Ik zou extra salaris kiezen. Dat werkt door in je vakantiegeld, 13e maand, pensioen en bij elke volgende (procentuele) verhoging. Als de huidige auto vervangen moet worden, kan je dat zelf betalen.

Ik zou verder geen rekening houden met KOT. Of ga je voor elke salarisverhoging bedanken omdat...?

quote:
16s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke iets om rekening mee te houden, salarisverhoging is vaak percentueel, deze verhoging gaat dan bij toekomstige verhogingen ook meetellen dan?
Het oude + de verhoging is het nieuwe salaris. Waarom zou dit bij een volgende verhoging niet het te verhogen salaris zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206138806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:52 schreef baskick het volgende:
Ik zou extra salaris kiezen. Dat werkt door in je vakantiegeld, 13e maand, pensioen en bij elke volgende (procentuele) verhoging. Als de huidige auto vervangen moet worden, kan je dat zelf betalen.

Ik zou verder geen rekening houden met KOT. Of ga je voor elke salarisverhoging bedanken omdat...?
[..]
Het oude + de verhoging is het nieuwe salaris. Waarom zou dit bij een volgende verhoging niet het te verhogen salaris zijn?
Das iets hollands, 10 euro verhoging afwijzen omdat de opvang dan van 1 naar 2 euro gaat ...

De manier waarop WG het aanbiedt, 6k op jaarbasis, doet wel vermoeden dat eea al verwerkt gaat worden in vakantiegeld bijv. Een echte werkgever geeft gewoon x % per maand erbij.

Mgoe, 44.000 nu per jaar, delen door 13.08 en is ~3360 bruto, en 50k is ~3820 bruto. Blijft waarsch. zo'n 250 meer de maand van over als er geen rare constructies zijn mbt pensioen of bonus of 13e mnd.
Dum de dum
  donderdag 29 september 2022 @ 11:08:33 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206138862
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:02 schreef Phoenix78 het volgende:
Het is dus of ¤500 / maand erbij, of lease auto en bijtelling betalen en dus minder geld per maand overhouden.

In deze tijden zou ik zelf kiezen voor extra geld en dan een eigen auto rijden en kilometervergoeding vangen. Voor minder dan ¤500 / maand valt er volgens mij ook nog wel wat leuks elektrisch in de private lease te vinden en houd je nog steeds meer over per maand.
Waar dan? :o

Ik denk dat je eerder richting 600-700+ gaat.
pi_206138893
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Waar dan? :o

Ik denk dat je eerder richting 600-700+ gaat.
Dacia spring oid heb je voor een paar honderd euro.
pi_206138908
Ohhh ik had zelf een vraagteken geplaatst dat had ik niet door, laat maar. :D

[ Bericht 84% gewijzigd door FlippingCoin op 29-09-2022 12:06:04 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 29 september 2022 @ 11:17:50 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206138952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:11 schreef PS. het volgende:

[..]
Dacia spring oid heb je voor een paar honderd euro.
Je zei iets leuks. :P
pi_206138983
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Je zei iets leuks. :P
Ik zei niks :o
  donderdag 29 september 2022 @ 11:32:08 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206139081
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:20 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik zei niks :o
Ah. Ik zie het ja, dat was een ander. :P
  donderdag 29 september 2022 @ 11:46:53 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206139220
6k per jaar is 500 per maand +/- (give or take)
Daar kan je die auto prive niet van rijden...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206139224
Reken eerst eens goed uit wat je auto je nu en de komende 4 jaar kost.
Wegenbelasting, verzekering, pech hulp, brandstof, onderhoud, afschrijving etc.
Als je een vergoeding krijgt voor een auto, kan je werkgever je er ook aan houden dat je een "deugdelijke" auto rijdt. Je krijgt er immers vergoeding voor. Hier zal je een klein stukje extra voor kunnen reserveren in je maandelijkse kosten.

Kijk vervolgens of de 500,- die hij erbij krijgt als salaris wordt gezien of als car allowance. Wordt het als salaris gezien, dan telt het ook mee voor bijvoorbeeld de WW, Pensioen, vakantiegeld etc. etc. Is het Car allowance, dan is het een vergoeding en krijg je er verder helemaal niets over.

Nu weet je als het goed is hoeveel je krijgt en hoeveel je uit geeft.

Kijk dan eens hoeveel bijtelling die cupra kost en of het je dat waard is om in een nieuwe auto zonder zorgen te rijden.

Over het algemeen geldt; Hoe meer je privé rijdt, hoe aantrekkelijker een zakelijke lease auto is.


Als voorbeeld volgens de ANWB autokosten berekenaar:
Hier een Volvo V40 diesel met 30k kilometer per jaar, 3 jaar geleden gekocht voor +/- 15k met de verwachte rij duur van 6 jaar.

Deze auto kost ons al 750,- per maand.

Auto rijden is gewoonweg erg duur. Zeker als je een klein beetje luxe wilt.
  donderdag 29 september 2022 @ 11:51:47 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206139255
Voor de KOT; de bijtelling van de auto telt mee als inkomen en dus verlaagt ook daardoor de KOT. Dat kun je dus eigenlijk uit je afweging schrappen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_206139281
Kreeg je nou een dikke BMW oid dan was het nog een twijfel geval. Maar kom op zeg... Zo'n Cupra is gewoon een goedkoop electrisch kut hok.

Money! Zoals gezegd werkt dit veel beter door in andere dingen zoals hypotheek aanvraag, vakantiegeld, toekomstige percentuele salarisverhogingen, etc.
pi_206139302
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:08 schreef Zwansen het volgende:
Waar dan?

Ik denk dat je eerder richting 600-700+ gaat.
PEUGEOT E-208 ¤ 458,99per maand

En vanaf januari 2023 kan je ook weer subsidie aanvragen voor volledig elektrische auto's, dus als je daar gebruik van maakt dan word het nog een stukje goedkoper.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_206139431
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Mag hij ook laden op kosten van de baas?
Ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:48 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Of de energierekening van betalen... beter neem je die 6k en jnvesteer je dat in een warmtepomp/zonnepanelen of iets dergelijks en bespaar je daarmee 2k per jaar op je energierekening. Heb je volgend jaar 8k meer.
Zonnepanelen hebben we al.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Dan ga ik voor de poen. Hiermee kan je in verschillende richtingen op.
Bijv. aflossen hypotheek (volgend jaar rente omhoog!)
bij sparen voor pensioen.
Beleggen of iets investeren
Huis investeren

Of juist lekker op vakantie gaan.

Jouw liefje gaat toch met fiets naar de werk. Eigenlijk heeft hij geen auto nodig. Maar jij wel. Dus waarom kies je niet nieuw auto uit. Gewoon een kleine autootje.. althans..

Een km vergoeding kan fijn zijn. Maar ik weet niet of je manlief ook een fiets vergoeding krijgt. Anders kan je dit niet combineren.
Dankje voor je bijdrage. Het is een luxeprobleem! Hij krijgt naar mijn weten geen vergoeding voor de fiets, het is ook echt een heel klein stukje. Zonde om daarvoor de auto te pakken,
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Das iets hollands, 10 euro verhoging afwijzen omdat de opvang dan van 1 naar 2 euro gaat ...

De manier waarop WG het aanbiedt, 6k op jaarbasis, doet wel vermoeden dat eea al verwerkt gaat worden in vakantiegeld bijv. Een echte werkgever geeft gewoon x % per maand erbij.

Mgoe, 44.000 nu per jaar, delen door 13.08 en is ~3360 bruto, en 50k is ~3820 bruto. Blijft waarsch. zo'n 250 meer de maand van over als er geen rare constructies zijn mbt pensioen of bonus of 13e mnd.
Merci!
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:11 schreef PS. het volgende:

[..]
Dacia spring oid heb je voor een paar honderd euro.
Dat is toch geen auto :P
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:46 schreef nils7 het volgende:
6k per jaar is 500 per maand +/- (give or take)
Daar kan je die auto prive niet van rijden...
Onze huidige auto kost om en nabij ¤447 p/m
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:47 schreef Snuitebolletje het volgende:
Reken eerst eens goed uit wat je auto je nu en de komende 4 jaar kost.
Wegenbelasting, verzekering, pech hulp, brandstof, onderhoud, afschrijving etc.
Als je een vergoeding krijgt voor een auto, kan je werkgever je er ook aan houden dat je een "deugdelijke" auto rijdt. Je krijgt er immers vergoeding voor. Hier zal je een klein stukje extra voor kunnen reserveren in je maandelijkse kosten.

Kijk vervolgens of de 500,- die hij erbij krijgt als salaris wordt gezien of als car allowance. Wordt het als salaris gezien, dan telt het ook mee voor bijvoorbeeld de WW, Pensioen, vakantiegeld etc. etc. Is het Car allowance, dan is het een vergoeding en krijg je er verder helemaal niets over.

Nu weet je als het goed is hoeveel je krijgt en hoeveel je uit geeft.

Kijk dan eens hoeveel bijtelling die cupra kost en of het je dat waard is om in een nieuwe auto zonder zorgen te rijden.

Over het algemeen geldt; Hoe meer je privé rijdt, hoe aantrekkelijker een zakelijke lease auto is.

Als voorbeeld volgens de ANWB autokosten berekenaar:
Hier een Volvo V40 diesel met 30k kilometer per jaar, 3 jaar geleden gekocht voor +/- 15k met de verwachte rij duur van 6 jaar.

Deze auto kost ons al 750,- per maand.

Auto rijden is gewoonweg erg duur. Zeker als je een klein beetje luxe wilt.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik ga het aan mijn lief laten lezen vanavond.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:55 schreef Phoenix78 het volgende:

[..]
PEUGEOT E-208 ¤ 458,99per maand

En vanaf januari 2023 kan je ook weer subsidie aanvragen voor volledig elektrische auto's, dus als je daar gebruik van maakt dan word het nog een stukje goedkoper.
Dat lijkt mij alleen als je hem zelf nieuw koopt, nietwaar?
pi_206139565
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:06 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Dat lijkt mij alleen als je hem zelf nieuw koopt, nietwaar?
Nee, dat geld ook voor lease. Linkje
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_206139818
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Das iets hollands, 10 euro verhoging afwijzen omdat de opvang dan van 1 naar 2 euro gaat ...
Echt he. Als TS en partner voor minimumloon gaan werken wordt de kinderopvang (en zorgverzekering) netto nog goedkoper. Dat doen ze ook niet. Waarom andersom dan wel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206139946
Dit topic gaat over de keuze lease-auto of salarisverhoging, niet over mijn loon. Graag on-topic blijven.
pi_206139996
100% salaris.
pi_206140061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:46 schreef nils7 het volgende:
6k per jaar is 500 per maand +/- (give or take)
Daar kan je die auto prive niet van rijden...
Ze fietsen naar het werk .... het is letterlijk een boodschappen auto ^^
Dum de dum
  donderdag 29 september 2022 @ 13:29:36 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206140348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:06 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Onze huidige auto kost om en nabij ¤447 p/m

Ik heb het over die auto, niet die van jullie van nu ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206140551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:57 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Dit topic gaat over de keuze lease-auto of salarisverhoging, niet over mijn loon. Graag on-topic blijven.
Je haalde zelf de negatieve consequentie van een hoger salaris op de hoogte van de kinderopvangtoeslag erbij in je OP :7

Op basis van https://www.rijksoverheid(...)eropvangtoeslag-2022 kan je zelf de impact berekenen op de KOT. Hou er rekening mee dat "1e kind" niet per definitie je oudste kind is. Doorgaans neem je kdv en (zodra je oudste 4+ is) bso op dezelfde dag af en zijn kdv-uren > bso-uren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206140731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:29 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik heb het over die auto, niet die van jullie van nu ;)
Wordt naar gekeken, thanks! Hopelijk vrijdag meer info, keep you posted.
  donderdag 29 september 2022 @ 15:56:13 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206141799
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:24 schreef Phoenix78 het volgende:

[..]
Nee, dat geld ook voor lease. Linkje
:o

Best interessant.
pi_206149584
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:02 schreef Phoenix78 het volgende:
Het is dus of ¤500 / maand erbij, of lease auto en bijtelling betalen en dus minder geld per maand overhouden.

In deze tijden zou ik zelf kiezen voor extra geld en dan een eigen auto rijden en kilometervergoeding vangen. Voor minder dan ¤500 / maand valt er volgens mij ook nog wel wat leuks elektrisch in de private lease te vinden en houd je nog steeds meer over per maand.
Dit dus, bovendien gaat ie momenteel met de fiets naar zijn werk, dus zal de auto niet vaak gebruiken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206158595
Ligt er aan wat je nu privé rijdt en hoeveel. Heb je een 12 jaar oude knakenbak voor boodschappen en 1x per maand naar oma of Ikea, dan heb je meer aan het salaris is.

Maar koop je iedere 5 jaar een andere middenklasser moeten de kids ieder weekend naar voetbal ver weg, dan is een leasebak vaak gunstiger en wellicht leuk om er netjes mee om te gaan en daarna privé over te nemen.
.
pi_206158785
Ik neem aan 500 bruto ?

Dan wel een twijfelgeval..
pi_206159599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:46 schreef nils7 het volgende:
6k per jaar is 500 per maand +/- (give or take)
Daar kan je die auto prive niet van rijden...
Die nieuwe elektrische auto misschien niet.

Maar als je weinig rijdt en tevreden bent met een 12 jaar oude Toyota die nog minstens 10 jaar mee kan, dan rijd je echt wel stukken goedkoper dan die 500 euro + bijtelling.
pi_206160959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:05 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ze fietsen naar het werk .... het is letterlijk een boodschappen auto ^^
Ja maar dan wel een dure diesel. Pak het geld, verkoop je diesel en koop een tweedehands benzine wagen.

Je rijdt amper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206161000
Hoe werkt het salaris huis? Als er geen onderscheidt wordt gemaakt in max salaris tussen lease rijder en niet lease rijder dan zou ik de auto pakken. In the end groei je toch door naar de max en kom je qua salaris weer op gelijk niveau met de niet lease rijders :-)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')