Ja hoe dan ook een ijzersterke theorie. Ik zou daar wel een honderdje op in willen zetten.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat je niet wil zien, is dat de sleutels van die pijpleiding 100% in handen van Duitsland en Rusland waren.
Wat de VS er mee opschiet is dat ze beiden die sleutel niet meer kunnen gebruiken en Rusland er dus geen macht meer mee kan uitoefenen, en Duitsland dus niet meer iets kan doen dat de strategie van de VS kan doorkruisen. De VS heeft macht van hen beide afgepakt en dus zelf meer macht gekregen. Er van uit gaande dat het de VS was die er achter zit, wat niemand echt weet.
Jij weet helemaal niets van deze wereld, kap met doen alsof je dat wel weet. Je bent alleen maar complottheoriën aan het verkopen nu.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat je niet wil zien, is dat de sleutels van die pijpleiding 100% in handen van Duitsland en Rusland waren.
Wat de VS er mee opschiet is dat ze beiden die sleutel niet meer kunnen gebruiken en Rusland er dus geen macht meer mee kan uitoefenen, en Duitsland dus niet meer iets kan doen dat de strategie van de VS kan doorkruisen. De VS heeft macht van hen beide afgepakt en dus zelf meer macht gekregen. Er van uit gaande dat het de VS was die er achter zit, wat niemand echt weet.
Volgens deskundigen is een ongeluk vrijwel uitgesloten.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:37 schreef Korenfok het volgende:
Rusland is naast een ongeluk, de meest logische verdachte. Niemand heeft er baad bij, behalve rusland.
We moeten Malta maar eens sancties gaan opleggen voor al die aan Russen verstrekte paspoorten.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:22 schreef kevinrsd het volgende:
Ja heel leuk maar de sancties zijn toch wel op inmiddels?
Inderdaad. RetepV is vooral lachwekkend.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niets van deze wereld, kap met doen alsof je dat wel weet. Je bent alleen maar complottheoriën aan het verkopen nu.
Als je niet kan inzien dat de VS een zeer onwaarschijnlijke dader is, dan is er ook geen enkele discussie met je mogelijk. Trek je kop eens uit het zand en kijk om je heen, wees eens kritisch naar alle geluiden uit het compotdenkerskamp en bovenal: denk logisch na.
Ik denk dat we daar wel van uit kunnen gaan. Het feit dat er nog niet met verklaringen is rondgestrooid zegt al wel dat ze nog steeds aan het denken zijn wat ze nou moeten doen. Want voor de buitenwereld moeten ze één front vormen en één verklaring afgeven waar ze allemaal achter moeten staan. En ze moeten er ook nog op de één of andere manier op reageren.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Moeten we er dus vanuit gaan dat er twijfel over de dader kan bestaan binnen de NATO / (leidende) Europese regeringen?
Dat doet ie. Het zou mij niets verbazen. Je moet m.i. niet zelf doen alsof je boven deze materie staat. Is wat hooghartig.quote:
Volgens mij zijn nog niet eens alle Russische banken van swift af.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:22 schreef kevinrsd het volgende:
Ja heel leuk maar de sancties zijn toch wel op inmiddels?
Ik sta boven al die mafklappers die er heilig van overtuigd zijn dat het wel de VS, of misschien de EU moet zijn ja. En daar ga ik niet eens over in discussie.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat doet ie. Het zou mij niets verbazen. Je moet m.i. niet zelf doen alsof je boven deze materie staat. Is wat hooghartig.
Russisch gas kopen, waardoor Rusland weer geld zou krijgen, waarmee Rusland zijn zieltogende oorlog weer leven in zou kunnen blazen.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even concreet, wat zou Duitsland precies doen wat de macht van de VS zou doorkruizen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet dat deze pijpleiding al buiten gebruik was?quote:Op woensdag 28 september 2022 21:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Russisch gas kopen, waardoor Rusland weer geld zou krijgen, waarmee Rusland zijn zieltogende oorlog weer leven in zou kunnen blazen.
Met genoeg druk vanuit de eigen bevolking had Duitsland kunnen besluiten om weer Russisch gas te kopen. Hun hele houding sinds deze oorlog gaf al aan dat ze deze optie niet uit handen wilden geven.
Nu is die optie weg. En Poetin kan naar zijn potentiële geldstroom fluiten. Die zal niet blij zijn.
Zolang er geen 100% is zal er twitst zijn, neem MH17, Baudet gebruikt dit toch ook voor zijn eigen gewin en mensen geloven hem. Neem trump en russische bounties op amerikaanse soldaten. etc.... alles gaat om twitst.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja de vraag is dus: waarom zou er, als dat zo duidelijk is, binnen de NATO twijfel kunnen ontstaan?
Je kunt m.i. niet zeggen, zowel niet als particuliere poster cq moderator (redactie sport) zeggen: "Jij weet helemaal niets van deze wereld"...quote:Op woensdag 28 september 2022 21:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik sta boven al die mafklappers die er heilig van overtuigd zijn dat het wel de VS, of misschien de EU moet zijn ja. En daar ga ik niet eens over in discussie.
Hoe kan ik het inzien wanneer je me alleen maar vertelt dat ik het niet kan inzien? Waar gaat mijn logica precies fout, dan? Ik was heel gedetailleerd, dus heb ik het makkelijk voor je gemaakt om de fout aan te kunnen wijzen.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je niet kan inzien dat de VS een zeer onwaarschijnlijke dader is, dan is er ook geen enkele discussie met je mogelijk. Trek je kop eens uit het zand en kijk om je heen, wees eens kritisch naar alle geluiden uit het compotdenkerskamp en bovenal: denk logisch na.
Natuurlijk waren dit de Russen.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt m.i. niet zeggen, zowel niet als particuliere poster cq moderator (redactie sport) zeggen: "Jij weet helemaal niets van deze wereld"...
Dat doe je niet. Je doet dan alsof je door intelligentie en inzicht in de problematiek boven het gebeurde staat. Wat niet terecht is omdat je ook geen flauw idee hebt. Dus geen reden om andere users op die manier af te blaffen / serveren.
Ik geef gewoon toe dat ik niets van de wereld weet en ook werkelijk geen enkel idee heb waarom Rusland zo'n domme actie zou doen. Ik weet net genoeg over de wereld om te weten dat geen enkel NAVO land een intern conflict gaat riskeren om een ongebruikte pijpleiding. De user waar ik op reageer doet alsof ie al helemaal heeft uitgevogeld waarom de VS het gedaan zou hebben. Ja, tuurlijk joh, dan krijg je gewoon terecht de deur in je gezicht.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt m.i. niet zeggen, zowel niet als particuliere poster cq moderator (redactie sport) zeggen: "Jij weet helemaal niets van deze wereld"...
Dat doe je niet. Je doet dan alsof je door intelligentie en inzicht in de problematiek boven het gebeurde staat. Wat niet terecht is omdat je ook geen flauw idee hebt. Dus geen reden om andere users op die manier af te blaffen / serveren.
En dat is precies wat blindheid en hooghartigheid is. Het is hier een forum waar iedereen zijn visie kan geven. En als je daarbij ook nog een reeele onderbouwing geeft lijkt me dat prima in orde ook als je het niet met de outcome eens bent.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Ik sta boven al die mafklappers die er heilig van overtuigd zijn dat het wel de VS, of misschien de EU moet zijn ja. En daar ga ik niet eens over in discussie.
Ja, ik sta ook OPEN voor beide mogelijkheden, ik lach alleen daarbovenop iedereen uit die heilig overtuigd is van hun complottheoriën over de VS. Die staan niet open voor de waarheid, alleen wat in het straatje van hun favoriete influencers past.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat is precies wat blindheid en hooghartigheid is. Het is hier een forum waar iedereen zijn visie kan geven. En als je daarbij ook nog een reeele onderbouwing geeft lijkt me dat prima in orde ook als je het niet met de outcome eens bent.
Ik sta voor beide mogelijkheden OPEN. Ik wil gewoon graag weten of erachter komen hoe het zit, en ieders inbreng lijkt mij dan welkom. Dit is geen NOS site, maar een forum waarin iedereen zijn persoonlijke visie en bijdrage kan geven. En laten we dat vooral zo houden.
Mwah. Als je het nog eens naleest is dit niet erg overtuigend.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik sta ook OPEN voor beide mogelijkheden, ik lach alleen daarbovenop iedereen uit die heilig overtuigd is van hun complottheoriën over de VS. Die staan niet open voor de waarheid, alleen wat in het straatje van hun favoriete influencers past.
Het ging een tijdje best aardig tot je ging beweren dat Duitsland met een -door de Russen - dichtegedraaide gasleiding de wereld weer zou gaan domineren in een winter tijd. Ik moest even laten weten wat voor een enorme kletskoek dat is. Dus hierbij.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet helemaal.Wat ik bedoelde is dit:
Duitsland is de grootste macht in de EU. En het meest economisch afhankelijk van Russisch gas. De VS wil dat geen land in Europa meer Russisch gas afneemt (meerdere redenen). Bijna alle landen in de EU hebben toegezegd om geen Russisch gas meer te gebruiken en zijn actief bezig om het af te bouwen.
Duitsland echter niet. Duitsland bleef vaag doen over het afsluiten van het Russische gas. De NS1 was gesloten, de NS2 werd niet eens geopend. Maar Duitsland wilde geen toezegging doen dat ze die pijpleidingen niet deze winter nog toch zouden openen om Russisch gas af te nemen, als ze een tekort hadden.
En vergis je daar niet in, het gaat niet over gas voor de burgers, maar over gas voor de industrie. Dat betekent dus feitelijk dat. terwijl andere landen in de EU hun economie expres een deuk gaan geven, Duitsland juist de optie open hield om hun economie gaande te houden zoals tevoren.
En dat heeft twee gevolgen:
1. Als Duitsland die optie zou nemen, dan zou Duitsland veruit het machtigste land van Europa worden, misschien wel onomkeerbaar en zou het de EU werkelijk gaan domineren.
2. Zo lang Duitsland die optie open houdt, heeft het Duitse volk de hoop dat de Duitse regering hun torenhoge gaskosten zal verlagen wanneer het slecht begint te gaan deze winter. En dat is een gevaar omdat het demonstraties en rellen uitlokt, maar OOK nog eens als wortel voor de neus van het Duitse volk gehouden kan worden, door een toekomstige machthebber die van de ellende van het volk gebruik kan maken om het te verenigen. Dat is al eerder gebeurd met de Duitsers, en is niet best afgelopen voor Europa.
Vooral de Amerikanen zijn ERG gevoelig voor een machtig Duitsland met een verenigd volk achter één leider (maar: de Russen ook...). Duitsland gaat deze winter net als wij een crisis in. En Duitsland heeft meerdere malen bewezen dat het gevaarlijk is in tijden van crisis.
Ik zeg niet dat de Amerikanen het gedaan hebben, er zijn simpelweg geen bewijzen voor. Maar ik zeg wel dat de Amerikanen het met zekerheid zouden doen als ze het nodig zouden vinden om Duitsland in het gareel te brengen. En misschien vonden ze het nodig.
Persoonlijk zou ik het een geniaal plan noemen, als dit werkelijk de reden is geweest.
Naast dit hoog politieke voordeel, heeft de VS er sowieso nog een berg andere voordelen uit.
Ja, en de VS zou het doen om Duitsland, een geliefde bondgenoot en handelspartner, uit te schakelen.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef gewoon toe dat ik niets van de wereld weet en ook werkelijk geen enkel idee heb waarom Rusland zo'n domme actie zou doen. Ik weet net genoeg over de wereld om te weten dat geen enkel NAVO land een intern conflict gaat riskeren om een ongebruikte pijpleiding. De user waar ik op reageer doet alsof ie al helemaal heeft uitgevogeld waarom de VS het gedaan zou hebben. Ja, tuurlijk joh, dan krijg je gewoon terecht de deur in je gezicht.
Vooralsnog komt er nu 320 miljoen kuub aan gas uit.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:46 schreef luxerobots het volgende:
Je weet dat deze pijpleiding al buiten gebruik was?
Ik ga niet iedere 5 posts uitleggen hoe ik erin sta als je het niet erg vindt. Zou ook niet nodig moeten zijn, tenzij je dolgraag de morele hoge grond wil gaan claimen.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mwah. Als je het nog eens naleest is dit niet erg overtuigend.
Ook in een gaspijpleiding die buiten gebruik is, zit gas.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vooralsnog komt er nu 320 miljoen kuub aan gas uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |