Wat moest je daar doen wat niet telefonisch of digitaal kan?quote:Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Baalde er gisteren ook van. Heb er 5 kwartier over gedaan om van Ede bij Amersfoort te komen. Stond 3 keer vast op de A30, en een lange file op de A1.
Ik moest naar kantoor in Amsterdam en ik durf het niet aan met de trein door personeelstekorten en teveel gezeik op het spoor. Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vanuit Amsterdam mee vind vallen, ook als ik om 8:30 de trein neem naar Utrecht of Rotterdam kan ik meestal wel zitten, ook een trucje, stap altijd helemaal voor of achterin in, je kunt in de NS app zien waar de trein stopt
Dat hoeft geen voldongen feit te zijn. Zoiets werk je wel in de hand door maar asfalt aan te blijven leggen. Dat staat ook in die vicieuze cirkel. Reistijd wordt dan korter, mensen gaan meer met de auto of verder weg wonen.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met die logica hadden we overal nog enkelbaans wegen.
Rucksichtlos overal asfalt bij gooien gaat niet helpen, maar er zijn miljoenen auto's bij gekomen de afgelopen decennia. Die moeten ergens rijden, dus op sommige plekken zal het wel moeten.
Je leest niet wat ik zeg. Ja, extra rijstroken helpen tegen files, maar alleen op die plek en voor een beperkte tijd. En ondertussen verplaatsen de files die eerst op de ene plek stonden, zich naar de volgende plek. Per saldo neemt de filedruk niet af.quote:Op vrijdag 30 september 2022 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het draagt wel degelijk bij.
Ik vind het brede gedeelte van de A2 wel een goed voorbeeld.
Meer rijstroken betekent meer overzicht waardoor bestuurders mogelijk meer ontspannen rijden in het algemeen en minder angstig zijn bij slechter weer en daardoor niet nog meer afstand houden.
Meer rijstroken betekent ook meer ruimte om elkaar minder te hinderen en dus niet steeds op je rem te hoeven stappen. Het betekent tevens meer ruimte om bij een ongeval het verkeer via meer andere banen om te leiden.
Als naast zo'n brede snelweg ook nog een parallelweg ligt voor lokaal verkeer dan is 'meer asfalt' zeker wel een goede oplossing voor een betere doorstroming.
Lost het alle files op, nee. Een deel valt zeker te behalen met onze rijstijl maar met steeds meer mensen op de weg is meer asfalt soms de enige oplossing denk ik.
Of gewoon zorgen dat het ov comfortabel is om te reizen. Persoonlijk vind ik de prijs van het ov nog wel meevallen maar rond de spitsuren in de trein stappen vind ik echt verre van fijn. Dan liever 2x zo lang onderweg in de file met hogere reiskosten.
Just one more lane bro.quote:Op vrijdag 30 september 2022 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het draagt wel degelijk bij.
Ik vind het brede gedeelte van de A2 wel een goed voorbeeld.
Meer rijstroken betekent meer overzicht waardoor bestuurders mogelijk meer ontspannen rijden in het algemeen en minder angstig zijn bij slechter weer en daardoor niet nog meer afstand houden.
Meer rijstroken betekent ook meer ruimte om elkaar minder te hinderen en dus niet steeds op je rem te hoeven stappen. Het betekent tevens meer ruimte om bij een ongeval het verkeer via meer andere banen om te leiden.
Als naast zo'n brede snelweg ook nog een parallelweg ligt voor lokaal verkeer dan is 'meer asfalt' zeker wel een goede oplossing voor een betere doorstroming.
Lost het alle files op, nee. Een deel valt zeker te behalen met onze rijstijl maar met steeds meer mensen op de weg is meer asfalt soms de enige oplossing denk ik.
Of gewoon zorgen dat het ov comfortabel is om te reizen. Persoonlijk vind ik de prijs van het ov nog wel meevallen maar rond de spitsuren in de trein stappen vind ik echt verre van fijn. Dan liever 2x zo lang onderweg in de file met hogere reiskosten.
Helemaal niet stoppen daarmee, maar tijdens het bericht grappen maken over al die sukkels die erin staan voor sociale druk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat hoeft geen voldongen feit te zijn. Zoiets werk je wel in de hand door maar asfalt aan te blijven leggen. Dat staat ook in die vicieuze cirkel. Reistijd wordt dan korter, mensen gaan meer met de auto of verder weg wonen.
Snelwegen staan zo weer vol en mensen blijven auto's nodig hebben en kopen. Die vervolgens onze steden weer opstoppen, en onze openbare ruimte (onze leefruimte) in beslag nemen met alle parkeerruimte.
Met name dat laatste gaat gewoon niet meer passen met alle uitbreiding die er moet plaatsvinden qua woningen.
Ik zou ervoor pleiten om nog maar weinig geld in asfalt te stoppen en dat allemaal flink te investeren in topnotch OV verbindingen en fietsroutes. En steden uitbreiden volgens het principe van de 15-minuten stad. Alle belangrijke voorzieningen voor iedereen binnen 15 minuten bereikbaar per fiets of te voet.
Het kan:
[ afbeelding ]
Wat je aandacht geeft, groeit
Zo moeten we ook maar meteen stoppen met die suffe filemeldingen bij elk nieuwsbulletin op de radio. Wie heeft daar nu echt wat aan?
Ik werk elke dag thuis, meestal ga ik 1 dag in de week naar kantoor om mensen te helpen met twijfels, kennis overbrengen, korte presentaties te geven. Dat kan ook digitaal, maar mijn ervaring is dat wanneer je elkaar fysiek ziet, het makkelijker is om tot de kern te komen waar problemen/twijfels/kennis tekort is. Dat is dan ook makkelijk op te pakken en sneller opgelost.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat moest je daar doen wat niet telefonisch of digitaal kan?
Maar meestal krijg je wel reiskostenvergoeding (die overigens ook met ingang van dit jaar alleen mag worden uitgekeerd op dagen dat je ook daadwerkelijk reist), waar de thuiswerkvergoeding voor medewerkers echt nog geen gemeengoed is. Of je krijgt 2 euro per dag, waar je tegenwoordig wel een half uur per dag de verwarming voor kunt aanzetten.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Aan de andere kant ben je het nu aan de pomp kwijt.
Het kan niet, alleen hebben studenten en ambtenaren er geen last van omdat ze toch nooit ergens hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik zou ervoor pleiten om nog maar weinig geld in asfalt te stoppen en dat allemaal flink te investeren in topnotch OV verbindingen en fietsroutes. En steden uitbreiden volgens het principe van de 15-minuten stad. Alle belangrijke voorzieningen voor iedereen binnen 15 minuten bereikbaar per fiets of te voet.
Het kan:
[ afbeelding ]
Wat je aandacht geeft, groeit
Jeetje man, chill zeg.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. Ja, extra rijstroken helpen tegen files, maar alleen op die plek en voor een beperkte tijd. En ondertussen verplaatsen de files die eerst op de ene plek stonden, zich naar de volgende plek. Per saldo neemt de filedruk niet af.
Leuk dat jij het gevoel hebt dat het anders zit, maar zowel uit theoretisch als empirisch onderzoek blijkt dat extra rijstroken niet de oplossing zijn.
Waar zou een ambtenaar heen moeten gaan dan?quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:31 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het kan niet, alleen hebben studenten en ambtenaren er geen last van omdat ze toch nooit ergens hoeven te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |