abonnement Unibet Coolblue
pi_206129898
quote:
DEN HAAG - Het is drukker dan ooit op de Nederlandse wegen. In vergelijking met het recordjaar 2019 nemen de opstoppingen nu al toe, terwijl de herfst eigenlijk nog moet beginnen.

Dat constateert de ANWB Verkeersinformatie op basis van de filecijfers. Tijdens de coronapandemie was het maandenlang rustig op de wegen omdat thuiswerken werd geadviseerd, maar daar is inmiddels niets meer van te merken.

Coronamaatregelen
„Het is weer als vanouds druk op de wegen en we zien de hinder overal toenemen”, ziet Arnoud Broekhuis van de ANWB. „Sinds de coronamaatregelen eind maart zijn opgeheven is het weer uitzonderlijk vol met verkeer op de wegen. In vergelijking met 2019 zien we dat het dit jaar zowel in de ochtend- als avondspits een paar procent drukker is. Maar het meest verrast zijn we door de stijging van het aantal files overdag met maar liefst 17 procent.”

De file-expert zegt dat de drukte vooral te maken heeft met werknemers die weer naar kantoor gaan en daar de auto voor nemen. „Maar vergeet ook niet dat er sinds 2019 ook ruim 360.000 auto’s bij zijn gekomen en zo te zien worden die ook dagelijks gebruikt”, aldus Broekhuis, die ziet dat het vooral tijdens de spits op de dinsdagen en donderdagen erg druk is „Maar ook de woensdagavondspits mag je intussen bij de ’toppers’ rekenen.”

Dinsdagochtend telde de ANWB maar liefst 925 kilometer aan files. Broekhuis: „Dat was de drukste spits van 2022 tot nu toe. Het was echt herfstachtig weer met veel regen en ongelukken. Maar ik vrees dat we vaker met dit soort extremen te maken gaan krijgen, zeker als we ook nog te maken krijgen met gladheid en andere winterse omstandigheden. Tot dinsdag was de ochtendspits van donderdag 7 april de drukste met 887 kilometer aan opstoppingen door het slechte weer. Maar het is weinig hoopgevend dat we deze septembermaand al vier ochtendspitsen met 600 kilometer of meer aan files hadden. Dat waren er in het ’rampjaar’ 2019 nog twee.

Wat ook opvalt is dat het hoogtepunt van de spits met circa een half uur is verlaat van 08.00 uur naar 08.30 uur.” De ANWB voorspelde eerder al dat de files weer zouden toenemen. „Helaas lijken we gelijk te krijgen. De drukte is het gevolg van meer vrachtverkeer, bestelbusjes en woon-werkverkeer”, ziet Broekhuis. „De drukste provincie blijft Zuid-Holland met de meeste files; in Gelderland en Noord-Brabant zien we met een stijging van respectievelijk 17 en 21 procent ook steeds meer opstoppingen. Opvallend is dat de filezwaarte in Noord-Holland met 17 procent is afgenomen.”
Bron.
Niks geleerd van Corona? Is ook zo goed voor het klimaat.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar hoezo moeten wij weer zo vaak naar kantoor gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206129944
Heeft geen reet te maken met Corona of mensen die onvoldoende thuiswerken. Als je elk jaar een middelgrote stad aan je inwonersbestand toevoegt hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat het nu drukker is overal dan in 2019.
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 woensdag 28 september 2022 @ 15:10:07 #3
186611 Haags
pi_206129951
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Zonder wrijving geen glans
pi_206129961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.
Niks geleerd van Corona? Is ook zo goed voor het klimaat.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar hoezo moeten wij weer zo vaak naar kantoor gaan.
Thuiswerken kost teveel gas.
pi_206129965
Baalde er gisteren ook van. Heb er 5 kwartier over gedaan om van Ede bij Amersfoort te komen. Stond 3 keer vast op de A30, en een lange file op de A1.
Ik moest naar kantoor in Amsterdam en ik durf het niet aan met de trein door personeelstekorten en teveel gezeik op het spoor. Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_206129970
Terug naar normaal. En door.
pi_206129983
quote:
3s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Baalde er gisteren ook van. Heb er 5 kwartier over gedaan om van Ede bij Amersfoort te komen. Stond 3 keer vast op de A30, en een lange file op de A1.
Ik moest naar kantoor in Amsterdam en ik durf het niet aan met de trein door personeelstekorten en teveel gezeik op het spoor. Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Maar je kan voor vertrek ns.nl raadplegen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206130013
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:12 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar je kan voor vertrek ns.nl raadplegen?
Absoluut. En dan kan ik naar het station rijden, daar parkeren en met de trein naar Amsterdam, maar dan moet ik eind van de dag ook weer terug. Er vallen best veel treinen uit en dan sta je ergens op een perron en moet je moeilijk doen.
Ik vind het nog een tikkie te onbetrouwbaar eigenlijk.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_206130023
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
Heeft geen reet te maken met Corona of mensen die onvoldoende thuiswerken. Als je elk jaar een middelgrote stad aan je inwonersbestand toevoegt hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat het nu drukker is overal dan in 2019.
Zo simpel is het inderdaad.
quote:
3s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Ja, dat horen we ook al 30 jaar :') Dat hele OV barst uit z'n voegen, al voor corona. Als 10% van de automobilisten in de ochtendspits met OV gaat, zijn de treinen en bussen ook te vol.
pi_206130093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:15 schreef Piles het volgende:

[..]
Zo simpel is het inderdaad.
[..]
Ja, dat horen we ook al 30 jaar :') Dat hele OV barst uit z'n voegen, al voor corona. Als 10% van de automobilisten in de ochtendspits met OV gaat, zijn de treinen en bussen ook te vol.
Dat is ook zo. De Overheid heeft jarenlang een blind oog voor het OV gehad (en heel veel andere zaken).
Mensen binnen blijven halen, niets veranderen/verbeteren en het maar 'aan de markt over laten' is niet de juiste oplossing.
Ik mis al jarenlang een visie van het kabinet over de toekomst. Durf hardop uit te spreken waar het heen gaat met het land, wat we verwachten, waar de pijnpunten komen te liggen. Vooruit durven te kijken ipv alleen maar reageren op brandjes constant.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_206130099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Aan de andere kant ben je het nu aan de pomp kwijt.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206130191
Toch dat 100 rijden misschien terug aanpassen.
pi_206131029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Benzine kost duur.
Verwarming kan gewoon uitblijven.
Mocht ik maar thuiswerken, ik haat mijn leven na de corona-jaren weer net zo hard als ervoor.
Hopelijk komt er weer een hele dikke lockdown van 10 jaar ofzo.
pindazakje
pi_206131117
Tsja. Moeten de mensen in de file maar zelf weten.
pi_206132129
Er zijn natuurlijk nog steeds heel veel mensen die geregeld thuis werken. Dat kan wel deels die files overdag verklaren: waar iedereen voorheen in de spits heen en terug ging, gaan mensen nu vaker halverwege de dag, omdat ze de ochtend thuis gewerkt hebben.

Edoch, als er nog steeds best veel wordt thuis gewerkt, is er dus iets anders dat die files veroorzaakt. Ik ben bijv. wel benieuwd hoe de reizigersaantallen in het OV zich ontwikkeld hebben. Zijn die gedaald? Pakken mensen nu eerder de auto?

Een andere optie is dat mensen tijdens corona verder van hun werk zijn gaan wonen (of een baan verder van hun woonplaats genomen hebben), omdat ze verwachtten minder naar kantoor te hoeven. Dat zou dan betekenen dat ze - wanneer ze wel naar kantoor gaan - meer moeten reizen.

Tenslotte zal de laatste tijd het vrachtvervoer over de weg ook wel toegenomen zijn, na alle perikelen met lage waterstanden en de gevolgen daarvan voor de binnenvaart.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 18:41:44 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206132204
Als ik naar het oosten van het land kijk, dan ligt er misschien wel schitterend nieuw zoab op, maar de intra is nog steeds die van 30 jaar geleden. De A12 vanaf Zevenaar? Twee baans. Twee fucking baans.

De A15? Ligt er nog steeds niet. Inmiddels hebben alle files die dat veroorzaakt hebben al een evt aanleg "gecompenseerd"

De a18/n18? Nog steeds geen verbinding met Twente.

En wat wellicht nog het allerergste is is dat iedereen en z'n schoonmoeder tegelijk de weg op gaat. Hoe ouderwets is dat? Weet je hoe idioot veel co2, fijnstof, stikstof en weet ik veel wat onnodig de atmosfeer is in geblazen door de totale onwil om hier wat mee te doen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 september 2022 @ 18:48:28 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206132280
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik naar het oosten van het land kijk, dan ligt er misschien wel schitterend nieuw zoab op, maar de intra is nog steeds die van 30 jaar geleden. De A12 vanaf Zevenaar? Twee baans. Twee fucking baans.

De A15? Ligt er nog steeds niet. Inmiddels hebben alle files die dat veroorzaakt hebben al een evt aanleg "gecompenseerd"

De a18/n18? Nog steeds geen verbinding met Twente.

En wat wellicht nog het allerergste is is dat iedereen en z'n schoonmoeder tegelijk de weg op gaat. Hoe ouderwets is dat? Weet je hoe idioot veel co2, fijnstof, stikstof en weet ik veel wat onnodig de atmosfeer is in geblazen door de totale onwil om hier wat mee te doen?
Rustaaaaaaaag.
pi_206132309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik naar het oosten van het land kijk, dan ligt er misschien wel schitterend nieuw zoab op, maar de intra is nog steeds die van 30 jaar geleden. De A12 vanaf Zevenaar? Twee baans. Twee fucking baans.

De A15? Ligt er nog steeds niet. Inmiddels hebben alle files die dat veroorzaakt hebben al een evt aanleg "gecompenseerd"

De a18/n18? Nog steeds geen verbinding met Twente.

En wat wellicht nog het allerergste is is dat iedereen en z'n schoonmoeder tegelijk de weg op gaat. Hoe ouderwets is dat? Weet je hoe idioot veel co2, fijnstof, stikstof en weet ik veel wat onnodig de atmosfeer is in geblazen door de totale onwil om hier wat mee te doen?
Dat laatste is dus wel aan het veranderen, gezien er nu kennelijk ook steeds meer files midden op de dag ontstaan.

Overigens is al lang aangetoond dat meer rijstroken niet leidt tot minder files.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 18:53:43 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206132357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Overigens is al lang aangetoond dat meer rijstroken niet leidt tot minder files.
Dan moet je wel het hele verhaal vertellen met aanzuigende werking en zulks. Want dan krijg je inderdaad los Angeles taferelen.


Je kunt een wegennet niet op piekbelasting bouwen, daar is Nederland te wij voor en het werkt maar matig. Mijn punt over die rijstroken heeft meer te maken met het gebrek aan uitbreiding in het verleden. Dat los je op door het adequaat aan te leggen voor de huidige wensen en in de toekomst in te zetten op spreiding/überhaupt minder verkeer ipv weer meer asfalt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 18:56:59 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206132401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Rustaaaaaaaag.
Ik verdien er mijn geld mee :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206132559
Gelukkig kan ik nog gewoon 4 van de 5 dagen thuiswerken. Heb dat elke dag filerijden wel een beetje gehad.

Was tijdens corona even lekker. Soms leek het net alsof je op zondagochtend naar buiten ging zo rustig was het.
pi_206132578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Overigens is al lang aangetoond dat meer rijstroken niet leidt tot minder files.
Haha wat een onzin.
pi_206133703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:07 schreef jakosi het volgende:

[..]
Haha wat een onzin.
Ik merk dat jij het beter weet dan de wetenschap en dat je het ook heel overtuigend kunt beargumenteren.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:16:55 #24
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_206133718
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:07 schreef jakosi het volgende:

[..]
Haha wat een onzin.
Extra stroken aanleggen om files op te lossen is hetzelfde als je broekriem een gaatje losser doen om obesitas tegen te gaan.



Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_206133742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Ja, want autorijden is zo lekker goedkoop.

Het is natuurlijk nogal afhankelijk van hoe je woont en of je al dan niet een leasebak hebt, maar voor veel mensen is thuis werken toch echt goedkoper dan de auto naar kantoor nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')