abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 september 2022 @ 13:58:08 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_206128995
Goedemiddag :)

Ongetwijfeld ben ik niet de enige met een interesse in de geschiedenis, en dan niet zozeer van de afgelopen 100 jaar, maar van eeuwen geleden, of langer zelfs. Onlangs kwam ik de podcast 'Fall of Civilizations' tegen, die ik via Spotify luister, maar die ongetwijfeld via de reguliere podcastkanalen allemaal te luisteren is. De aflevingen zijn zelfs te luisteren op YouTube, allemaal gratis dus ^O^

Enorm interessante podcast, waarin de presentator uitgebreid vertelt over een bepaalde beschaving. Hoe is die opgekomen, hoe ging het er daar aan toe, en hoe is de beschaving uiteindelijk tot een einde gekomen? Sommige verhalen zullen in elk geval deels bekend zijn, anderen wellicht minder bekend (zoals de, helaas, grote rol die Nederland speelde bij het zo goed als uitroeien van de beschaving van Paaseiland/Rapa Nui).

De afleveringen zijn tamelijk lang, de eerste volgens mij iets meer dan een uur, inmiddels ben ik bij aflevering zeven en gaan ze ruim over de twee uur, ik zag er ook al één van meer dan vier uur!

Enfin, hij heeft een website, dat is deze:
https://fallofcivilizationspodcast.com/

Misschien dat anderen het ook leuk vinden om naar te luisteren. Ik ben benieuwd wat men de meest interessante verhalen vind, zelf ga ik vooralsnog voor de 'Bronze Age Collapse' en de rol van de mysterieuze (en mogelijk slechts hypotetische?) 'Sea Peoples' :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206129288
Leuke tip. Kleintjes in vergelijking met de afleveringen van de bekende hardcore history of de minder bekende martyrmade. Verder heb je nog history of fire, maar dan moet je wel tegen een zwaar italiaans accent kunnen. En kwam laatst een limburger tegen die een lange serie over het romeinse rijk deed. Heet gewoon geschiedenis van het romeinse rijk, niet echt ver in gekomen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 september 2022 @ 14:22:12 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_206129341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:16 schreef Adames het volgende:
Leuke tip. Kleintjes in vergelijking met de afleveringen van de bekende hardcore history of de minder bekende martyrmade. Verder heb je nog history of fire, maar dan moet je wel tegen een zwaar italiaans accent kunnen. En kwam laatst een limburger tegen die een lange serie over het romeinse rijk deed. Heet gewoon geschiedenis van het romeinse rijk, niet echt ver in gekomen.
Ja, het is ook altijd lastig om een podcast te vinden die niet alleen interessant is (voor jou), maar ook prettig luistert. Er zijn er ook wel waar ik mee begonnen ben, maar die ik gewoon niet heel prettig gepresenteerd vind. Bij deze heb ik dat juist wel, geen lastig te verstaan accent, hele rustige presentatie, niet overdreven verteld allemaal, heerlijk ^O^

Hardcore History klinkt ook wel interessant! Zaken als WW2 trekken me niet echt, daar is al zó enorm veel over te lezen en horen en zien, maar vroege Middeleeuwen en eerder zeker wel en dat zit daar zo te zien ook ruimschoots tussen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206222101
Lijkt me interessant, dank voor de tip.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')