abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206127918
Hoewel het niet direct mijn partij is (maar wel voorstander ben van een rechtse koers in Nederland) ben ik positief gestemd over JA21 de laatste tijd. Ze slagen erin om een fatsoenlijk alternatief voor de PVV en FVD te vormen. In de peilingen staan ze op 9 zetels.

Nicki Pouw-Verweij doet het goed en is genuanceerd genoeg om haar niet als idioot weg te zetten.


Eerdmans is soms wel heel erg bezig met alleen maar de asielzoekers maar is tegelijkertijd ook een keurige man die je niet op al te gekke uitspraken kunt betrappen. Wat denken jullie, gaat het kabinet de komende jaren dan toch een keer over (fatsoenlijk) rechts? Hoe groot kan JA21 worden?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206127948
Max zetelaantal lijkt me een zetel of 12, en dan zijn ze afhankelijk van de grootte van BBB en of Omtzigt een partij op richt, want dat lijken me communicerende vaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128008
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:43 schreef Hanca het volgende:
Max zetelaantal lijkt me een zetel of 12, en dan zijn ze afhankelijk van de grootte van BBB en of Omtzigt een partij op richt, want dat lijken me communicerende vaten.
BBB, Omtzigt, CDA, VVD, JA21 samen zouden in een heel gunstig scenario toch 76 zetels moeten kunnen pakken zou je zeggen. Maar dan mag PVV/FVD echt niet meer dan 20 zetels pakken, dan zou het kunnen.

https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

Op dit moment heeft die combi BBB/CDA/VVD/JA21 61 zetels in de peilingen. Als Omtzigt er nog 15 pakt en ook wat D66-kiezers wegtrekt kan het net.

Maarja dan krijg je een 5 partijencoalitie.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206128078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
BBB, Omtzigt, CDA, VVD, JA21 samen zouden in een heel gunstig scenario toch 76 zetels moeten kunnen pakken zou je zeggen. Maar dan mag PVV/FVD echt niet meer dan 20 zetels pakken, dan zou het kunnen.

https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

Op dit moment heeft die combi BBB/CDA/VVD/JA21 61 zetels in de peilingen. Als Omtzigt er nog 15 pakt en ook wat D66-kiezers wegtrekt kan het net.

Maarja dan krijg je een 5 partijencoalitie.
Omtzigt en D66 lijken me geen communicerende vaten, ik denk datbals Omtzigt mee doet BBB niet boven de 5/6 zetels komt en JA21 ook naar zoiets gaat.

Rechtsconservatief gaat echt geen 99 zetels scoren, zoals jij hier zegt.

(76 + 20 FvD/PVV + 3 SGP)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128135
quote:
TS heeft daar net gepost om vervolgens alsnog een eigen topic te openen :')
blablablabla
pi_206128143
Als deze groot wordt valt die weer uit elkaar vanwege onvermijdelijk haantjesgedrag, wantrouwen, ego strelen en eigenbelang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206128173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
TS heeft daar net gepost om vervolgens alsnog een eigen topic te openen :')
Nee hoor, dit topic was er eerder dan de nieuwe post in de reeks.
  Moderator woensdag 28 september 2022 @ 13:28:29 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206128592
POL / Politieke partij JA21 #2

Daar kunnen we verder, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')