abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2022 @ 12:29:55 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206127761
Voor mijn pc wil ik nu een 3090 of 3090 Ti aanschaffen nu het in een voor mij enigszins betaalbaar niveau zit. Maar is er een merkbaar verschil voor een normale sterveling tussen die 2 kaarten?

Als ik er mee game zal het een grafisch 'zware' game zijn zoals Cyberpunk 2077 of iets dergelijks wat uit gaat komen zoals een fallout of wat dan ook maar vooral wil ik het in gaan zetten om Stable diffusion goed te laren draaien, dat gaat iets minder als je het met een 2080 doet met 8 GB aan geheugen ipv 24, het geheugen is voor mij belangrijker dan andere zaken maar het verschil tussen de 3090 en de Ti versie qua prijs maakt het op zich best aanlokkelijk. Al moet mijn PSU het wel kunnen vreten, die is 850 watt als het goed is. Neem ook mee dat ik een relatief vreetzuchtige amd 5800 heb.

tips/advies welkom :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_206127949
Weinig verschil behalve hogere clocks

Ook wel 1000 watt nodig

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2022 12:43:31 ]
pi_206127976
Wat je iig moet weten is dat de toevoeging 'Ti' op een kaart, ook iets te maken heeft met 'marketing'. En niet perse ook wil zeggen dat een 'TI' ook beter is.

Er was nl. ooit een videokaart 'Ti', die jaren en jaren beter presteerde dan alle andere videokaarten. Hij was duurder, maar bleek vele vele malen beter te zijn, dan wat er toen op de markt was.
Later hebben ze die 'Ti' toevoeging weer ingevoerd, terwijl het inmiddels dus een marketing truukje was.

just sayin'
  woensdag 28 september 2022 @ 12:52:27 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206128110
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:43 schreef scrupuleus het volgende:
Weinig verschil behalve hogere clocks

Ook wel 1000 watt nodig
Als dat zo is dan is de keuze snel gemaakt, wil alleen een kaart en niet ook nog een nieuwe PSU terwijl ik een relatief nieuwe heb. thanks.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')