abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206118082
quote:
Grote commerciële advocatenkantoren komen onder preventief toezicht te staan van een nieuwe Landelijke Toezichtautoriteit (LTA). Minister Franc Weerwind van Rechtsbescherming hoopt daarmee schandalen zoals de fraudezaak bij Pels Rijcken te voorkomen. Met het door Weerwind voorgestelde toezichtstelsel is de rol van de deken als lokale toezichthouder straks uitgespeeld, blijkt maandag uit een brief van de minister aan de Tweede Kamer.
De nieuwe landelijke toezichthouder moet volgens Weerwind alle Nederlandse advocaten controleren. Toch gaan vooral de grote kantoren merken dat er iets verandert. Veelal gevestigd aan de Zuidas, hadden zij tot voor kort nauwelijks met extern toezicht te maken. De aandacht van lokale dekens was vooral gericht op misstanden en problemen bij kleine kantoren en eenpitters.

Een opmerkelijke wijziging betreft de dekens die nu nog lokaal verantwoordelijk zijn voor het toezicht. In het nieuwe stelsel verdwijnt de deken niet, maar staat hij wel zijn toezichtstaken af. De landelijk toezichthouder wijst op zijn beurt lokale toezichthouders aan die landelijk worden aangestuurd. Weerwind wil het mogelijk maken dat de dekens straks wel informatie over advocaten mogen uitwisselen met de nieuwe functionarissen. 'Uit klachten kan informatie komen die voor de toezichthouder relevant kan zijn en andersom', zegt hij.
Wat in het nieuwe stelsel wel overeind blijft, is de keuze voor toezicht uit eigen kring. Voor advocaten is dat een principieel punt, niet alleen omdat de overheid regelmatig een tegenstander is bij geschillen in de rechtszaal. Overheidsbemoeienis staat volgens veel advocaten ook op gespannen voet met de geheimhoudingsplicht en het verschoningsrecht die de vertrouwelijke relatie tussen advocaten en cliënten borgen.
Weerwind wil daar absoluut niet aan tornen, beweert hij. In het model van de minister komen straks drie advocaten aan het hoofd te staan van de LTA. Het zal gaan om advocaten die volledig voor deze taak zijn vrijgemaakt. En de landelijk toezichthouder blijft 'een orgaan' van de Nederlandse Orde van Advocaten en dus niet van de overheid.
Bron: FD

Goh, een verrotte beroepsgroep die ‘toezicht’ houd op zichzelf wil voorkomen dat corruptie moeilijker word.
pi_206118120
Bestaan er toch goeie d66’ers @Hexagon @laforest
pi_206118121
Wat vind jij van deze corruptie @ikweethetookniet?
pi_206118183
Het zal wel weer een gevalletje 'oude jongens, krentenbrood' zijn of 'ons kent ons'.
Er zullen wat bankbiljetten over en weer geschoven worden en 'ze dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was.'

Wat mij een beter idee lijkt is om de advocaten pas te betalen als het werk gedaan is.
pi_206118246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:42 schreef JohnBMiller het volgende:
Wat vind jij van deze corruptie @:ikweethetookniet?
:')
pi_206118273
Zet eens geen CDA'er of VVD'er op justitie en opeens komt er schot in :')

Ik heb weinig met D66, maar in dit geval chapeau, het begin is er
pi_206118285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:04 schreef tjoptjop het volgende:
Zet eens geen CDA'er of VVD'er op justitie en opeens komt er schot in :')

Ik heb weinig met D66, maar in dit geval chapeau, het begin is er
Je vergeet Dilan Yesilgoz
pi_206118298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je vergeet Dilan Yesilgoz
Oh ja, shit. Dat was gesplitst oid toch. Helemaal vergeten.

Nou, dan houd ik m'n hart vast bij de uitvoering van dit project :D Maar ik ben een in goede bui vandaag dus ik geef het toch maar het voordeel van de twijfel even.
pi_206118453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:42 schreef JohnBMiller het volgende:
Bestaan er toch goeie d66’ers @:hexagon @:laforest
Allemaal.

Het is D66.
pi_206118771
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:42 schreef JohnBMiller het volgende:
Wat vind jij van deze corruptie @:ikweethetookniet?
Zou tijd worden
ikweethetookniet in NWS / Oud-topman bij landsadvocaat Pels Rijcken sluisde miljoenen weg

Al jaren verrot en grapperhaus deed niks want zelf zuid as advocaat :( :r
pi_206118783
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:04 schreef tjoptjop het volgende:
Zet eens geen CDA'er of VVD'er op justitie en opeens komt er schot in :')

Ik heb weinig met D66, maar in dit geval chapeau, het begin is er
Inderdaad Grapperhaus was zelf oud zuid as advocaat ;)
Met zijn dikke reet hield hij alles tegen :( :(
pi_206119304
twitter
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef laforest het volgende:
Allemaal.
Het is D66.
Tot zover integere D66 :')
pi_206119322
quote:
Een Twitterpost vol met wappiemateriaal. :')
pi_206125445
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206125675
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]
Tot zover integere D66 :')

Ik heb niets met D66 maar tegen zijn omdat je van mening bent dat opsporing een politietaak is en niet van een particuliere stichting is niet zo gek, sterker nog, ik neig er naar om het daarmee eens te zijn.
Het is koud, het is guur....
pi_206126192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 08:26 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik heb niets met D66 maar tegen zijn omdat je van mening bent dat opsporing een politietaak is en niet van een particuliere stichting is niet zo gek, sterker nog, ik neig er naar om het daarmee eens te zijn.
De politie kan dat helemaal niet. Mooie schijnbeweging van D666.
pi_206126349
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Zou tijd worden
ikweethetookniet in NWS / Oud-topman bij landsadvocaat Pels Rijcken sluisde miljoenen weg

Al jaren verrot en grapperhaus deed niks want zelf zuid as advocaat :( :r
Hij heeft bij Allen & Overy gewerkt volgens mij en die zitten niet op de Zuidas maar aan de Apollolaan :s)
pi_206127198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:05 schreef Raw85 het volgende:
Hij heeft bij Allen & Overy gewerkt volgens mij en die zitten niet op de Zuidas maar aan de Apollolaan :s)
Locatie is niet bepalend helaas........
NWS / Oud-topman bij landsadvocaat Pels Rijcken sluisde miljoenen weg
Den Haag :') :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')