abonnement Unibet Coolblue
pi_206402264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 19:22 schreef JimmyJames het volgende:
Adidas begint te jeuken...

Maar heb het idee (nergens op gebaseerd) dat in Europa de echte klap op de aandelenmarkten nog moet komen.

Op 70 euros begin ik ernstig te overwegen in te stappen.
Ik ben bang dat de USA volgend jaar wel een klap gaat krijgen en dan gaan wij mee.
pi_206402417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:13 schreef namliam het volgende:
De theorie is simpel, schrijf een call op een aandeel dat 2 euro waard is met strike van 2,10 euro.
1) Als het aandeel per einddatum minder waard is dan je strike, heb je geld verdient.
2) Is het aandeel per einddatum meer waard dan je strike, moet je (in principe) het aandeel verkopen voor de strike prijs of... als het nu 2,50 waard is 40 cnt * 100 = 40 euro aan de koper van je call betalen.

Met een aandeel dat daalt daalt daalt kom je (achteraf gezien) altijd in 1 terecht = geld verdienen.
Maar zit er dan een grens aan de strike die je mag schrijven?
Mag je bijvoorbeeld een strike van ¤4.00 schrijven?
pi_206402602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 19:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar zit er dan een grens aan de strike die je mag schrijven?
Mag je bijvoorbeeld een strike van ¤4.00 schrijven?
De strikes kan je niet zelf kiezen, maar er worden series uitgegeven. Die liggen over het algemeen ook (ver) out of the money. Uiteraard is de premie die je daar dan voor vangt dan ook gering, afhankelijk van de volatiliteit van de onderliggende waarde.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206402617
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 19:22 schreef JimmyJames het volgende:
Adidas begint te jeuken...

Maar heb het idee (nergens op gebaseerd) dat in Europa de echte klap op de aandelenmarkten nog moet komen.

Op 70 euros begin ik ernstig te overwegen in te stappen.
Op 70 moet je dat ding lekker op de plank leggen en HODL. Zoals zoveel sterke retailmerken met een sterke balans.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206405998
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:13 schreef namliam het volgende:
De theorie is simpel, schrijf een call op een aandeel dat 2 euro waard is met strike van 2,10 euro.
1) Als het aandeel per einddatum minder waard is dan je strike, heb je geld verdient.
2) Is het aandeel per einddatum meer waard dan je strike, moet je (in principe) het aandeel verkopen voor de strike prijs of... als het nu 2,50 waard is 40 cnt * 100 = 40 euro aan de koper van je call betalen.

Met een aandeel dat daalt daalt daalt kom je (achteraf gezien) altijd in 1 terecht = geld verdienen.
Als je werkelijk denkt dat het aandeel alsmaar blijft dalen, is het dan niet effectiever om het gewoon te verkopen en een aandeel met meer perspectief te kopen als plaatsvervanger?

Er is nog iets raars aan de strategie die je beschrijft. TFP heeft PostNL gekocht omdat hij denkt dat het ondergewaardeerd is. Stel dat hij daarin geljk heeft en het aandeel begint weer te stijgen. Dan is hij alle winst boven de 2,10 in het voorbeeld kwijt vanwege de geschreven call. In andere woorden: de oorspronkelijke aanname over PostNL klopt, maar hij profiteert er niet van.

Beleggen is naar mijn idee het ontwikkelen van een visie en daar uiteindelijk van profiteren.
pi_206413782
DeGiro straalt ook vertrouwen uit:

quote:
Downgrades
Flow Traders NV (NL0011279492) van categorie B naar C

flatexDEGIRO AG (DE000FTG1111) van categorie C naar J

Ebusco Holding (NL0015000CZ2) van categorie C naar D
pi_206417022
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:57 schreef maan_man het volgende:
DeGiro straalt ook vertrouwen uit:
[..]
Wat betekent dit?
pi_206421984
quote:
3s.gif Op zondag 23 oktober 2022 08:25 schreef Socios het volgende:

[..]
Wat betekent dit?
DeGiro classificeert aandelen in risicocategorieën van A (beste) tot J. Hiermee rekenen ze bijvoorbeeld uit hoeveel vrije ruimte je hebt. Met een A-aandeel kun je meer geld lenen dan met een C-aandelen. Dat flatexDEGIRO AG zichzelf nu het label J geeft, geeft niet echt veel vertrouwen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:10:46 #259
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206430832
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 18:18 schreef maan_man het volgende:

[..]
DeGiro classificeert aandelen in risicocategorieën van A (beste) tot J. Hiermee rekenen ze bijvoorbeeld uit hoeveel vrije ruimte je hebt. Met een A-aandeel kun je meer geld lenen dan met een C-aandelen. Dat flatexDEGIRO AG zichzelf nu het label J geeft, geeft niet echt veel vertrouwen.
Is er nog geen nieuwe categorie gemaakt voor Philips?
pi_206431029
quote:
De titel ‘geeft gratis pakketjes weg’ is creatief gekozen, die kerel jat gewoon een hoop pakketjes uit een winkel :')
pi_206431328
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De titel ‘geeft gratis pakketjes weg’ is creatief gekozen, die kerel jat gewoon een hoop pakketjes uit een winkel :')
Klopt, het is meer dat de hele keten van het ophalen van retouren zo lek is als een mandje.
Als je de benodigde controles correct uitvoert dan maakt het niet uit wat voor kleding je draagt: je krijgt het gewoon niet mee.
pi_206431759
Heb de helft van de aandelen asml weer verkocht. 90 euro winst per aandeel binnen 2 weken :9
pi_206431845
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:28 schreef Faraday01 het volgende:
Heb de helft van de aandelen asml weer verkocht. 90 euro winst per aandeel binnen 2 weken :9
Ok, dat is netjes ^O^ Maar waarom zou je verkopen?
Of ben je (day)trader?
pi_206432006
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ok, dat is netjes ^O^ Maar waarom zou je verkopen?
Of ben je (day)trader?
Ik wil mijn exposure bij de Giro wat verkleinen nav recente berichten, ik was voor mijn doen al best fors ingestapt in asml (hoewel het voor jou weinig voor zal stellen) en daar is bijna 25% bijgekomen door koerswinst. Daarom deel winst genomen en restant positie is weer beter in verhouding met andere posities.
pi_206432116
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik wil mijn exposure bij de Giro wat verkleinen nav recente berichten, ik was voor mijn doen al best fors ingestapt in asml (hoewel het voor jou weinig voor zal stellen) en daar is bijna 25% bijgekomen door koerswinst. Daarom deel winst genomen en restant positie is weer beter in verhouding met andere posities.
Al zou DeGiro failliet gaan, dat heeft toch geen invloed op je aandelen? Die zitten in een SPV (als het goed is).
pi_206432341
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Al zou DeGiro failliet gaan, dat heeft toch geen invloed op je aandelen? Die zitten in een SPV (als het goed is).
Dat 'als het goed is' zijn ze in het verleden al voor op de vingers getikt. Ik zit nu bij deGiro en bij Fitvermogen. Moet even kijken wat ik ga doen, misschien toch bij mijn huisbank gaan beleggen.
pi_206433044
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat 'als het goed is' zijn ze in het verleden al voor op de vingers getikt. Ik zit nu bij deGiro en bij Fitvermogen. Moet even kijken wat ik ga doen, misschien toch bij mijn huisbank gaan beleggen.
Ik vind dat moeilijk in te schatten, niet alleen bij DeGiro maar ook bij ieder andere broker.

Het is ook geen doen om m'n (custody) portfolio te verplaatsen (het is ongeveer 50% van m'n vermogen in aandelen wat daar staat, rest bij de Rabobank) en ook bij een ander weet ik niet of ik beter / veiliger zit.

Ik kan alleen maar hopen dat het AFM z'n werk doet.
pi_206433102
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vind dat moeilijk in te schatten, niet alleen bij DeGiro maar ook bij ieder andere broker.

Het is ook geen doen om m'n (custody) portfolio te verplaatsen (het is ongeveer 50% van m'n vermogen in aandelen wat daar staat, rest bij de Rabobank) en ook bij een ander weet ik niet of ik beter / veiliger zit.

Ik kan alleen maar hopen dat het AFM z'n werk doet.
Je weet dat degiro zich niet aan eerdere toezeggingen gehouden heeft en inmiddels onder de Duitse toezichthouder valt?
pi_206433127
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je weet dat degiro zich niet aan eerdere toezeggingen gehouden heeft en inmiddels onder de Duitse toezichthouder valt?
Oke.

Maar de vraag waar het om draait: zijn m'n aandelen nu ondergebracht in een SPV of niet? ;)
Of DeGiro zelf failliet gaat is wat minder interessant.
pi_206438097
Dit kan ik er echt niet bij hebben jongens, gedoe bij de broker. Wat is er eigenlijk aan de hand? Ik heb al genoeg problemen in het leven.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:32:48 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206438112
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oke.

Maar de vraag waar het om draait: zijn m'n aandelen nu ondergebracht in een SPV of niet? ;)
Of DeGiro zelf failliet gaat is wat minder interessant.
De aandelen zijn jouw bezit, niet die van je broker.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206438555
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
De aandelen zijn jouw bezit, niet die van je broker.
Nee, daarom maakt het me ook niet zoveel uit of DeGiro failliet gaat, al hoeft het van mij niet. Het werkt wel prettig.
pi_206438642
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Al zou DeGiro failliet gaan, dat heeft toch geen invloed op je aandelen? Die zitten in een SPV (als het goed is).
Ja, die zitten in een SPV, maar als je een normaal account hebt (en geen custody) worden die uitgeleend en dan wordt een eventueel tekort bij de ontlener wel verhaald op de boedel van DeGiro. Die hebben niets (of niet zoveel), dus dat zou een dingetje kúnnen worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206438673
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, die zitten in een SPV, maar als je een normaal account hebt (en geen custody) worden die uitgeleend en dan wordt een eventueel tekort bij de ontlener wel verhaald op de boedel van DeGiro. Die hebben niets (of niet zoveel), dus dat zou een dingetje kúnnen worden.
Ah, ok. Ik heb sowieso een custody account dus dat zou niet moeten spelen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')