abonnement Unibet Coolblue
pi_206111164
quote:
Vastgoedmagnaat Wim Bulten (61) uit Oostwold (Westerkwartier) is maandag dood aangetroffen in een van zijn woningen. De politie gaat vooralsnog niet uit van een misdrijf, maar doet onderzoek aan de Prinsesseweg in Groningen waar hij is overleden.
Dat bevestigen meerdere bronnen aan Dagblad van het Noorden en Stadsblog Sikkom.


Bulten is eigenaar van Bulten Vastgoed en geldt als een van de grootste pandjesbazen van Groningen. De politie bevestigt wel dat op dit adres een overleden man is aangetroffen, maar wil niet zeggen om wie het gaat. „Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het om een misdrijf gaat, maar we kunnen maar een keer goed onderzoek doen en dat doen we om een misdrijf uit te sluiten”, zegt een woordvoerder.

Na 11 uur geen contact meer met Bulten
Wat er precies is gebeurd met Bulten is nog niet duidelijk. Maandagmorgen stapte hij even na 9 uur een van zijn panden aan de Prinsesseweg binnen. Zijn auto staat al de hele dag voor de deur. Na 11 uur lukt het niet meer om contact met Bulten te krijgen.

Voor ditzelfde adres kwam even na 14 uur een reanimatiemelding binnen, waarna politie en ambulance met spoed ter plaatse gingen, maar ook weer vertrokken zonder gewonden. Later arriveerde de forensische politie.

Wim Bulten was een van de meest bekende vastgoedondernemers van Groningen. Hij bouwde zijn imperium razendsnel op, want tot zijn 32ste was hij boer. Zo’n 30 jaar geleden stapte hij in het vastgoed en werkt inmiddels samen met zijn kinderen. Hij bezit tientallen panden en biedt ongeveer 2000 huurders onderdak. Zijn vermogen wordt geschat op ongeveer 80 miljoen euro.
https://dvhn.nl/groningen(...)erzoek-27949146.html
pi_206111207
Goed nieuws en geen gemis voor de mensheid.
pi_206111263
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Goed nieuws en geen gemis voor de mensheid.
Hij was wel nog jong.
pi_206111267
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Hij was wel nog jong.
Sommige mensen kunnen mij niet vroeg genoeg gaan.
pi_206111298
Lag hij onder aan de trap? Dan vermoed ik een huurval.
pi_206111302
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Goed nieuws en geen gemis voor de mensheid.
Want? Ik ken de man niet.
pi_206111306
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen mij niet vroeg genoeg gaan.
Ik heb toch liever dat de generaties die ouder zijn dan mij, mij voorgaan in de dood.
  maandag 26 september 2022 @ 18:56:06 #8
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206111417
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen mij niet vroeg genoeg gaan.
Wat heeft hij jou precies misdaan?
pi_206111477
Inb4 Als je tegen Tim bent dan ben je een goede kerel
pi_206111504
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:56 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wat heeft hij jou precies misdaan?
Verkozen tot huisjesmelker van het jaar 2010. :)
quote:
'Bizar, volkomen onzin natuurlijk. Dit soort dingen verzinnen ze gewoon over mij omdat die linkse types niet van goede ondernemers houden. Daarom willen ze mij slopen!'
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206111767
Wanneer een boomer het tennistoernooi Wimbledon uitspreekt
Moeten zij weten
pi_206111988
Walgelijke huisjesmelker. Op zich wel positief nieuws. Kan me ook wel voorstellen dat het wél een misdrijf is gezien de verhalen die je over hem hoort in Groningen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206112233
Wanneer volgt de pandjesprins?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_206112272
Nu die van Zandvoort
pi_206112375
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 19:55 schreef Solotovski het volgende:
Wanneer volgt de pandjesprins?
OpWybren

Foei.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206112421
Vond het zelf altijd een prima huisbaas, maar de negatieve verhalen over hem ken ik ook wel. Bij ons was alles altijd wel goed geregeld en dan heb je je huisbaas ook niet echt nodig. Als je in een of ander matig pand woont waar van alles mis is dan was Bulten denk ik een vrij vervelende huisbaas als je zoiets aankaartte.

Desondanks lijkt het juichen om z’n dood of het roepen wie de volgende dode huisjesmelker zou moeten zijn me niet echt gepast.
pi_206112501
quote:
Zo’n 30 jaar geleden stapte hij in het vastgoed en werkt inmiddels samen met zijn kinderen.
Inmiddels niet meer hoor.
pi_206112580
quote:
9s.gif Op maandag 26 september 2022 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Inmiddels niet meer hoor.
Dan heeft ie kinderen die het "imperium" overnemen? Lekker dan. Zo Vader zo Zoon.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206112747
Had hij russische contacten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206112967
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dan heeft ie kinderen die het "imperium" overnemen? Lekker dan. Zo Vader zo Zoon.
Jammer. Bij overlijden zouden niet meer dan 2 woningen naar het nageslacht moeten gaan. Dan zouden we al een heel eind komen.
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 26 september 2022 @ 20:59:46 #22
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_206113106
Zag nog een kerel wegrennen die verdacht veel leek op Sybren van H.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206113154
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:27 schreef Red_85 het volgende:
Had hij russische contacten?
Dan hadden ze hem buiten onder een raam aangetroffen gok ik.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_206113189
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:06 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dan hadden ze hem buiten onder een raam aangetroffen gok ik.
Uit het raam is het meest populair onder Russen, maar ze vallen ook geregeld van balkons, boten en trappen las ik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 26 september 2022 @ 21:10:25 #26
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_206113199
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Jammer. Bij overlijden zouden niet meer dan 2 woningen naar het nageslacht moeten gaan. Dan zouden we al een heel eind komen.
Die man heeft honderden miljoenen aan hypotheekschuld. Bij verkoop van alle panden blijft er wellicht een plusje over maar de markt is aan het instorten, weinig kopers ivm financierbaarheid door voorzichtige banken en hoge rentes. De portefeuille behouden is vrijwel onmogelijk om dezelfde redenen. Erfbelasting nog niet meegeteld.
pi_206113203
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:01 schreef raptorix het volgende:
Zag nog een kerel wegrennen die verdacht veel leek op Sybren van H.
Is dat een broertje van Wybren?
pi_206113209
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Is dat een broertje van Wybren?
Ja die verpand mondkapjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206113363
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:10 schreef Doutzen het volgende:

[..]
Die man heeft honderden miljoenen aan hypotheekschuld. Bij verkoop van alle panden blijft er wellicht een plusje over maar de markt is aan het instorten, weinig kopers ivm financierbaarheid door voorzichtige banken en hoge rentes. De portefeuille behouden is vrijwel onmogelijk om dezelfde redenen. Erfbelasting nog niet meegeteld.
Zal wel in een bv zitten
  maandag 26 september 2022 @ 21:28:30 #30
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206113373
Daar zouden alle huisjesmelkers een voorbeeld aan mogen nemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206113392
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:06 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dan hadden ze hem buiten onder een raam aangetroffen gok ik.
Of met een leeg theekopje naast zijn dode, overleden lijk.
You need to be cold to be queen.
pi_206113404
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:10 schreef Doutzen het volgende:

[..]
Die man heeft honderden miljoenen aan hypotheekschuld. Bij verkoop van alle panden blijft er wellicht een plusje over maar de markt is aan het instorten, weinig kopers ivm financierbaarheid door voorzichtige banken en hoge rentes. De portefeuille behouden is vrijwel onmogelijk om dezelfde redenen. Erfbelasting nog niet meegeteld.
De markt is aan het instorten op het moment dat de prijzen nog altijd doorstijgen? Interessante kijk hierop. Als de erven van willen kunnen ze het huisjesmelkbedrijf gewoon verkopen en een paar miljoen bijschrijven hoor. Dat het misschien een miljoentje minder is dan het vorig jaar zou zijn, ach, een kniesoor...
pi_206113447
Ik heb nog eens een kamer in de Oranjebuurt bezichtigd met hem. Leek me een betere verhuurder dan die ik eerder had (Rubingh, bijgenaamd de zeekoeien). Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik een studio van IN kon krijgen, maar hij leek me heel betrouwbaar. Herkende niets van de horrorverhalen die ik rond die tijd over Bulten hoorde.
pi_206113539
twitter
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_206113588
Dan heb je een enorm kapitaal over de rug van anderen binnengeharkt, ga je dood voor je ervan hebt kunnen genieten en iedereen kotst postuum op je graf. Klinkt echt als een aanrader zo’n levensstijl.
You need to be cold to be queen.
pi_206113886
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:05 schreef Raw85 het volgende:
Vond het zelf altijd een prima huisbaas, maar de negatieve verhalen over hem ken ik ook wel. Bij ons was alles altijd wel goed geregeld en dan heb je je huisbaas ook niet echt nodig. Als je in een of ander matig pand woont waar van alles mis is dan was Bulten denk ik een vrij vervelende huisbaas als je zoiets aankaartte.

Desondanks lijkt het juichen om z’n dood of het roepen wie de volgende dode huisjesmelker zou moeten zijn me niet echt gepast.
Nee, er zijn foute huurbazen en die hebben van de VVD met medeplichtigen D66 en PvdA alle ruimte gekregen, maar niet elke grote verhuurder verdient het predikaat huisjesmelker. Dat ze makkelijk stinkend rijk zijn geworden is ook weer helemaal het gevolg van VVD-beleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 september 2022 @ 22:23:06 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206113939
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206114257
Welgeteld nul neuks gegeven :s)
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:52:31 #39
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_206117670
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De markt is aan het instorten op het moment dat de prijzen nog altijd doorstijgen? Interessante kijk hierop. Als de erven van willen kunnen ze het huisjesmelkbedrijf gewoon verkopen en een paar miljoen bijschrijven hoor. Dat het misschien een miljoentje minder is dan het vorig jaar zou zijn, ach, een kniesoor...
Ja, particuliere woningmarkt loopt ook terug maar de vastgoedbeleggersmarkt stort behoorlijk in. Banken financieren geen studentenpanden meer of sommigen tot 60%, commercieel vastgoed wordt niet gefinancierd en woonruimte is teruggevallen naar 70-80%. Als ze een hypotheek oversluiten dan betalen ze minimaal 4% op dit moment. Veel vastgoedbeleggers hebben geen 10-20 jaar vast rentes omdat jaren lang de rentes daalden. Bij langlopende rentevast perioden is de boete die je moet betalen hoog bij oversluiten. Oversluiten deden de beleggers graag omdat de vastgoedprijzen stegen/rentes daalden en ze flinke overwaarden hadden. Overwaarde betekent vastgoed bijkopen.

Door stijgende rentes en lagere transactieprijen worden de taxaties lager en verdwijnen overwaarden. Als leen/lasten dekking niet meer goed is vraagt de bank om in te lossen. Als je veel commercieel vastgoed hebt en die betalen de huur niet (corona/gasprijzen) dan verdwijnt overwaarde als sneeuw voor de zon.

Maar als hij moet inlossen verkoopt hij toch een paar panden? Nou, dat lukt dus niet omdat de goede panden overwaarde bieden en die kun je niet kwijt. De "slechte" panden wil men niet omdat de beleggers afwachten op de goede deals. Portefeuille in 1x verkopen? Dat werkt ook niet. Kans is groot dat hij tientallen miljoenen moest inlossen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:53:02 #40
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_206117679


[ Bericht 100% gewijzigd door Doutzen op 27-09-2022 12:53:11 ]
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:57:41 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206117721
Was hij gevaccineerd ?

Maar als ik het zo lees , missen we hier niks aan
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:48:31 #42
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206121825
Walgelijk sujet zoals er helaas velen van zijn in Groningen. Ik zal hem niet missen. Grof geld verdienen over de ruggen van mensen in woningnood en op de koop toe niet vies van een bedreiginkje links en rechts. Dikke doei klojo! :')
pi_206122369
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2022 21:50 schreef Waldorf22 het volgende:
Dan heb je een enorm kapitaal over de rug van anderen binnengeharkt, ga je dood voor je ervan hebt kunnen genieten en iedereen kotst postuum op je graf. Klinkt echt als een aanrader zo’n levensstijl.
Karma.
pi_206122693
is hij uit het raam gevallen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206123802
Beetje zielig hier over dat huisjesmelkers wel dood mogen gaan!! Altijd op basis van wat verhalen. Als je zelf met hem negatief te maken heb gehad kan ik het begrijpen maar juichen met zijn dood, op basis van het zijn van een verhuurder en wat verhalen, is wel erg laag! Smerig tuig zijn jullie!

Bij woningcorporaties en pensioenfondsen gaat ook vaak van alles niet goed, mogen het management daar dan ook maar dood? Ga jullie schamen!

[ Bericht 72% gewijzigd door jakosi op 27-09-2022 22:17:35 ]
pi_206124653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:10 schreef jakosi het volgende:
Beetje zielig hier over dat huisjesmelkers wel dood mogen gaan!! Altijd op basis van wat verhalen. Als je zelf met hem negatief te maken heb gehad kan ik het begrijpen maar juichen met zijn dood, op basis van het zijn van een verhuurder en wat verhalen, is wel erg laag! Smerig tuig zijn jullie!

Bij woningcorporaties en pensioenfondsen gaat ook vaak van alles niet goed, mogen het management daar dan ook maar dood? Ga jullie schamen!
Als je het hebt over Camera en Lucinda Kat, dan snap ik de woede. Die treiteren kamerbewoners schaamteloos hun huis uit en komen alleen betalingsafspraken na als ze geld ontvangen. En zo zijn er nog wel wat schoften, die de landelijke televisie hebben gehaald met hun praktijken.
Indertijd had ik een huisbaas die ongevraagd op mijn kamer kwam en, terwijl ik stond te douchen, de deur uit mijn kamer haalde voor onderhoud. Hem kennende leek het me onwaarschijnlijk dat hij van een naakte jongeman wilde genieten, maar toen ik, onder mijn badjas eenmaal aangekleed, hem vroeg of dat niet tien minuten later had gekund of dat het gewoon had kunnen worden aangekondigd, kreeg ik te horen dat ik onmiddellijk moest meehelpen, anders… Een huisgenoot die voor hem de deur dicht smeet toen ze nog lag te slapen, kreeg de volle laag en onder het mom van ‘eigen schuld’ werd elke reparatie voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Van Bulten hoorde ik alleen verhalen over borg die hoger uitpakte, wat gebrouilleerde verhoudingen na een reparatie en huurverhoging die hoger was. Hij kon trouwens fel tekeer gaan als er overlast was gemeld, of als een vluchtweg als bierkrattenopslag was gebruikt. Vind ik ergens nog logisch. Niet heel lief allemaal, maar je persoonlijke leven was buiten drugsdealen jouw zaak, in zijn panden.
  woensdag 28 september 2022 @ 10:47:59 #47
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_206126728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:48 schreef RealistAtheist het volgende:
Walgelijk sujet zoals er helaas velen van zijn in Groningen. Ik zal hem niet missen. Grof geld verdienen over de ruggen van mensen in woningnood en op de koop toe niet vies van een bedreiginkje links en rechts. Dikke doei klojo! :')
De woningnood is 100% schuld van de overheid dat mensen verdienen aan die markt is prima naar mijn inziens. Oplossing is niet het reguleren van de huurprijzen maar bijbouwen van woningen. 7-8 jaar geleden stonden in Groningen woningen en kamers leeg als de huurprijs niet in verhouding stond tot de kwaliteit. Nieuwe kamerverhuur werd verboden ivm leefbaarheid omwonenden terwijl universiteiten en hogescholen meer en meer studenten gingen aantrekken.

bouwprojecten om de staat liggen stil, sommige al 30 jaar! Ontwikkelaars lang geleden voorspelden een enorme toename in eenpersoonshuishoudens en wilde kleinere woningen/appartementen ontwikkelen om in te spelen op deze behoefte. Gemeente zag er uiteraard niets in, moest groot en ruimtelijk worden, de held III.

Nu de overheid besluit om meer bij te laten bouwen is het lastig door stiktstof, natura en andere kul regels. Bouwen is duur geworden, grote ontwikkelaars kunnen de plannen niet rondrekenen en stellen de bouw uit. Andere ontwikkelaars stellen de bouw uit omdat ze niet weten wat de overheid met de gereguleerde middenhuur gaat doen. Max huur kan tegenvallen en projecten onrendabel.

Bedank de falende overheid en gemeenten met het tegenwerken van ontwikkelaars de afgelopen jaren. Oplossing is bouwen van die communistische woonblokken/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')