Ah, juist. Ik ben benieuwd of je inderdaad vanaf morgen niet het nieuwe tarief betaald. Voor mezelf ookquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee heb variabel dus mijn prijzen zouden eigenlijk morgen omhoog horen te gaan. Maar geen brief dus eerst geen verhoging.
Nee want heb net iemand gesproken van Vattenfall.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ah, juist. Ik ben benieuwd of je inderdaad vanaf morgen niet het nieuwe tarief betaald. Voor mezelf ook
Ja, nee, dat las ik maar ik heb daar niet heel veel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:23 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee want heb net iemand gesproken van Vattenfall.
Heb net zelf ook gekeken maar mijn tarieven zijn ook niet anders. Dus dan kan ik ook niet meer betalen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee, dat las ik maar ik heb daar niet heel veel vertrouwen in.![]()
Daar kan je ook anderen nog in laten badderen en als je klaar bent, het toilet - de rest van de dag - mee doorspoelen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:27 schreef Tuindier het volgende:
Ik weet nu in ieder geval ook hoeveel gas ik verbruik in de badkamer.
Douche 0,2-0,35 m3
Bad ~0,65 m3
Dat bad viel me eerlijk gezegd nogal mee.
Nou ja, good for you dan tochquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:27 schreef Ama het volgende:
[..]
Heb net zelf ook gekeken maar mijn tarieven zijn ook niet anders. Dus dan kan ik ook niet meer betalen.
Bahquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:18 schreef Vallon het volgende:
Daar kan je ook anderen nog in laten badderen en als je klaar bent
Niet alleen dat.quote:
Er is meer in het leven dan geld alleen. Hoewel drinkwater (nog) erg weinig kost mag je er best een beetje bescheiden mee omgaan.quote:
Sure. Want die paar liter van de consument gaat echt het verschil weer maken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Er is meer in het leven dan geld alleen. Hoewel drinkwater (nog) erg weinig kost mag je er best een beetje bescheiden mee omgaan.
Ik hergebruik aquarium water door planten er water mee te geven. Dat gaat ook niet om kosten. Plee doorspoelen doe ik wel gewoon uit de stortbak omdat ik het anders te omslachtig vind.
Van alle aanbieders heeft Vattenfall het best netjes gedaan. Hebben geprobeerd om alle klanten 30 dagen van tevoren te bereiken en waren volgens mij de eerste om de tariefverhogingen uit te stellen voor de groep die ze niet op tijd konden bereiken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:03 schreef AnneX het volgende:
“Áls…” zegt V’fall…in antwoord op …
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Ook mensen die het toilet doorspoelen hiermee als een besparing zien. Kom op zeg, het kost je een halve cent om het toilet door te spoelen.
quote:
als je al het grijze water gaat hergebruiken is het niet "een paar liter"quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:26 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Sure. Want die paar liter van de consument gaat echt het verschil weer maken.
Zeker gezien. Maar ze mogen keurig de prijs verhogen. Maakt de wereld beter.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:45 schreef Vallon het volgende:
[..]Heb je de berichten al gelezen dat waterberdrijven (ook, al) aan het voorsorteren zijn op tekorten en ik geef je op een briefje dat de prijzen daarvan gaan stijgen. Niet zo heel lang geleden maak wij ons geen zorgen over energiekosten of redden van de planeet.
Nou, vertel. Hoeveel liter gaat het je besparen? De volle 120 liter water van een badkuip? Nou zeg, 7 cent.quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:00 schreef mschol het volgende:
[..]
als je al het grijze water gaat hergebruiken is het niet "een paar liter"
Ja ook jij maakt het verschil door (je) te realiseren wat je feitelijk nodig hebt en niet nutteloos zaken te verspillen omdat het (je) zg niets kost. Niet als doel maar als leefwijze dat iemand niet vernietigt dat een ander nog tot nut kan zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zeker gezien. Maar ze mogen keurig de prijs verhogen. Maakt de wereld beter.
Gelijk ook de boeren en shizzle belasten die hun putten met ons drinkwater leegpompen. Of de industrie met hetzelfde verhaal. En die wij ons en redden planeet. Praat voor jezelf.
[..]
Nou, vertel. Hoeveel liter gaat het je besparen? De volle 120 liter water van een badkuip? Nou zeg, 7 cent.
Weet je hoeveel water er uit het bodemwater getrokken word voor de export van graan? Of Heineken exporteren? Nou, ik zal het verschil maken hoor.
Het slaat juist nergens op dat we zo gewond zijn om onze wc door te spoelen met zo'n beetje het schoonste drinkwater ter wereld.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:29 schreef investeerdertje het volgende:
Alsof dat bier nuttig is.
Wat ik mij besef staat er los van. je wc zo doorspoelen slaat gewoon nergens op
De reden waarom we dat niet hebben is omdat na verloop van tijd grijs water dan in ons drinkwater komt. In de polder hebben ze die fout in een wijk gemaakt waar daarna mensen zijn gaan hobby bobben.quote:Op vrijdag 30 september 2022 22:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het slaat juist nergens op dat we zo gewond zijn om onze wc door te spoelen met zo'n beetje het schoonste drinkwater ter wereld.
Dat we nog geen grote tank voor grijswater en/of regenwater in de kruipruimte hebben liggen, is alléén omdat het water zo goedkoop is.
Ik ben oprecht benieuwd of pompje om water vanuit je kruipruimte naar de stortbak van je toilet of je buitenkraan (tbv planten water geven) meer energie verbruikt dan de water zuiveringsinstallatie en pompinstallaties van de waterleidingmaatschappij.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 00:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De reden waarom we dat niet hebben is omdat na verloop van tijd grijs water dan in ons drinkwater komt.
Tijden terug eens dat eens in de krant geweest. Weinig zin het op te zoeken. Verder heb je een mooie partial quote. Maar ik hou je niet tegen, leg het aan. Wees groen.quote:
Grijs water groeit niet veel in hoor, dat zit vol met (af)wasmiddel en andere zeep. Maar je zal er wel wat aanslag en bezinksel in krijgen. Voorlopig vind ik het te duur en te omslachtig om er extra leidingen en een tank voor aan te leggen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 08:30 schreef Fe2O3 het volgende:
Een regenton is eigenlijk heel simpel bijv. maar de WC spoel ik toch echt liever door met een beetje schoon water. Grijs water is nu niet het beste water om continue ergens overheen te laten stromen of binnenshuis op te slaan. Beesjes en plantjes groei enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |