Zolang je kan salderen heeft een accu geen enkel economisch nut,quote:Op woensdag 28 september 2022 22:04 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Moderne panelen hebben minder of soms geen afhankelijk van de bewolking last en wekken gewoon op ...
TV en PC aan 's avonds, en een accu van 2 a 3 kWh zou genoeg zijn voor 0 electra op de meter ...
Je koopt al accus van 10+ kWh ... je onderschat accus en panelen een beetje medunkt.
Zolang je geen achterlijke stroomverbruikers hebt die 24/7 aanstaan kan je nagenoeg vrij van het net leven met een 5kWh+ accu en voldoende panelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is mijn brief Vattenfal?Nu moet ik zeker er zelf achteraan om te regelen dat ik die nieuwe tarieven niet krijg?
quote:Op donderdag 29 september 2022 17:07 schreef Ama het volgende:
zoals er in het AD bericht er boven staat is Vattenval gezwicht en doen ze dus niet per 1 oktober verhogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is mijn brief Vattenfal?Nu moet ik zeker er zelf achteraan om te regelen dat ik die nieuwe tarieven niet krijg?
15 oktober als je 14 september brief hebt gehad. Maar ik heb die brief niet. Ziet Vattenfal zelf dit of?quote:Op donderdag 29 september 2022 17:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
zoals er in het AD bericht er boven staat is Vattenval gezwicht en doen ze dus niet per 1 oktober verhogen
quote:Vattenfall pakt het anders aan en laat de prijsverhoging ingaan 30 dagen nadat de klant werd geïnformeerd. Klanten die bijvoorbeeld 14 september de aankondiging kregen van hogere prijzen per 1 oktober zullen dat tarief nu pas vanaf 15 oktober gaan betalen.
Eneco is nu ook om lees ik.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Alleen eneco (en dochter greenchoice) blijft voet bij stuk houden blijkbaar
https://www.ad.nl/binnenl(...)uitgesteld~a02dc784/
Kijken hoe lang dat duurt
quote:Op donderdag 29 september 2022 17:07 schreef Ama het volgende:
Recent Nieuw ongedateerd bericht van V’fall: “ Vanaf 1 oktober 2022 wijzigen de energietarieven. Deze gaan in 30 dagen nadat je hier persoonlijk over geïnformeerd bent.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is mijn brief Vattenfal?Nu moet ik zeker er zelf achteraan om te regelen dat ik die nieuwe tarieven niet krijg?
Overzicht correspondentie: “ Uw nieuwe tarieven
05 september 2022”
quote:Op donderdag 29 september 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Recent Nieuw ongedateerd bericht van V’fall: “ Vanaf 1 oktober 2022 wijzigen de energietarieven. Deze gaan in 30 dagen nadat je hier persoonlijk over geïnformeerd bent.”Ze zijn mij vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben pas "blij" als ik op 2 oktober zie dat mijn tarieven niet omhoog zijn gegaan. Maar hoop voor die tijd Vattenfal zelf al te hebben gesproken.quote:
Nice. Niets voor hoeven doen. (Grapje)quote:Op donderdag 29 september 2022 13:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Alleen eneco (en dochter greenchoice) blijft voet bij stuk houden blijkbaar
https://www.ad.nl/binnenl(...)uitgesteld~a02dc784/
Kijken hoe lang dat duurt
En kennen ze in België geen uurtarief leveranciers waarbij je in de winter op (relatief) goedkope momenten je accu vol kan laden vanaf het net?quote:Op donderdag 29 september 2022 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang je kan salderen heeft een accu geen enkel economisch nut,
Je kan dat geld beter besteden aan meer panelen en je overschot (na het salderen) gebruiken om te verwarmen. Ik heb een accu omdat ik niet kan salderen, maar zelfs dan moet ik nog zien of deze zich terugbetaald. Een grote accu heeft trouwens alleen zin als je veel panelen hebt, want je panelen moeten overdag je actuele verbruik dekken plus het laden van de accu. Buiten de zomer met minder zon en kortere dagen bij weinig panelen dekt je productie waarschijnlijk net je gebruik overdag. Of een 5kWh genoeg is hangt niet alleen van je stroomverbruik af, maar ook van hoe je panelen liggen (in welke richting). Die van mij liggen Zuid Oost, wat betekend dat ze smorgens weinig stroom opwekken, maar in de avond meer dan wanneer ze zuid zouden liggen.
Ik heb een 7,7kWh accu, sinds Mei. In de periode van mei tot nu heb ik met 24 Panelen:
4.640 kWh geproduceerd
2.700 kWh verkocht
1.890 kWh zelf verbruikt waarvan
571 kWh uit de Accu
1.300 kWh direct verbruik
17 kWh gekocht
Had ik dus geen Accu gehad, had ik 588 kWh moeten kopen. Let wel, dit was over de zomer met lange dagen, dus de accu werd duidelijk minder belast. De donkere periode begint nu en dan zal de accu iedere dag leeggetrokken worden en niet iedere dag volledig opgeladen worden. Veel dagen zal de productie het verbruik niet dekken en de accu nauwelijks een bijdrage leveren.
Ho hoquote:Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nice. Niets voor hoeven doen. (Grapje)
Nu zal Greenchoice ook wel volgenquote:
Lijken tot nu toe nog steeds een middelvinger op te steken.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:58 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nu zal Greenchoice ook wel volgen
Ik had geen bezwaar gemaakt he :pquote:Op donderdag 29 september 2022 17:51 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ho ho
Hele ouderwetse postzegel, EN 3 min lopen naar de brievenbus he
Maar ben benieuwd wat er komt op het bezwaar
3 cookers?quote:Op donderdag 29 september 2022 18:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik had geen bezwaar gemaakt he :p
https://www.flair.nl/cele(...)energie-te-besparen/
Goede tips
Geen idee, ik ben geen Belg noch woon ik erquote:Op donderdag 29 september 2022 17:50 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En kennen ze in België geen uurtarief leveranciers waarbij je in de winter op (relatief) goedkope momenten je accu vol kan laden vanaf het net?
Oh omdat je een batterij had en elders volgens mij zei dat je niet kon salderen nam ik dat aan.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen Belg noch woon ik er
Ik woon in Duitsland. Geen idee of mijn installatie kan laden met Nachtstroom eigenlijk, maar dat zou iig een verandering van mijn energiecontract zijn, en betaal nu 0,398 voor een kWh Stroomquote:Op donderdag 29 september 2022 18:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh omdat je een batterij had en elders volgens mij zei dat je niet kon salderen nam ik dat aan.
Ah vandaar.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik woon in Duitsland. Geen idee of mijn installatie kan laden met Nachtstroom eigenlijk, maar dat zou iig een verandering van mijn energiecontract zijn, en betaal nu 0,398 voor een kWh Stroom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |