Sommige mensen willen het bewust zo complex mogelijk maken. Maar het is dus wat Ivo hierboven uitlegt.quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2022 10:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Fijn dat alles in Rusland nog goed te betalen is.
Je kunt het via Twitter vragen?quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:51 schreef ZarB het volgende:
Iemand bij Greenchoice? Vaste contract loopt vandaag af. Nieuw maandbedrag bekend gemaakt, maar geen nieuwe tarieven. Geen bericht over gehad. Ook nog geen jaarafrekening. Klantenservice onbereikbaar. We hebben alleen stroom (geen gas want warmtepomp) met zonnepanelen waardoor we het afgelopen jaar vrijwel amper kosten hebben gemaaktdus niet helemaal duidelijk waar dit termijnbedrag vandaan komt.
Stroom gaat ~0,50 cent per kWh kosten, klopt het dan wel?quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:51 schreef ZarB het volgende:
Iemand bij Greenchoice? Vaste contract loopt vandaag af. Nieuw maandbedrag bekend gemaakt, maar geen nieuwe tarieven. Geen bericht over gehad. Ook nog geen jaarafrekening. Klantenservice onbereikbaar. We hebben alleen stroom (geen gas want warmtepomp) met zonnepanelen waardoor we het afgelopen jaar vrijwel amper kosten hebben gemaaktdus niet helemaal duidelijk waar dit termijnbedrag vandaan komt.
Net lekker gescheten, m'n reet met 5 laags toiletpapier afgeveegd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:46 schreef klipper het volgende:
Voorstel nieuw maandbedrag ¤5, deze maar op ¤10 gezet.
Ik kreeg het via een mailtje. Staat nog niks in mijngreenchoice inderdaad.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:51 schreef ZarB het volgende:
Log eens in op hun site,quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:51 schreef ZarB het volgende:
Leuke tarievenquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik kreeg het via een mailtje. Staat nog niks in mijngreenchoice inderdaad.
Totaaltarief per 1 oktober
Stroom enkeltarief per kWh: ¤ 0,88992
Stroom normaaltarief per kWh: ¤ 1,04253
Stroom daltarief per kWh: ¤ 0,7034
Gas per m3: ¤ 3,44115
Het is niet anders, zo moet je het uitrekenen.quote:
Dat hangt toch echt van je wensen af welke stand die moet staan.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:41 schreef ondeugend het volgende:
Was vast al genoemd maar sommige CV-ketels staan standaard in de comfortstand terwijl ze op dit moment beter op de ECOstand gezet kunnen worden.
Echt de moeite waard om even te checken.
Daar staat niks. Staat tarief onbekend.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Log eens in op hun site,
https://mijn.greenchoice.nl/
Top, bedankt voor de heldere uitlegquote:Op dinsdag 27 september 2022 15:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een cv-ketel haalt ongeveer 9kWh warmte uit één m3 gas.
Een elektrisch kacheltje haalt ongeveer 1kWh warmte uit één kWh elektriciteit.
Pas als één m3 gas meer dan 9 keer zo duur is als één kWh elektriciteit wordt het verwarmen met elektrische kacheltjes goedkoper dan het gebruik van de cv-ketel. Dit uiteraard ervan uitgaande dat je voor beide apparaten uit gaat van dezelfde wijze van verwarmen. Het elektrische kacheltje in één kamer moet je dus vergelijken met het gebruik van uitsluitend de cv-radiatoren in die ene kamer en met de radiatoren in rest van het huis volledig dichtgedraaid. Eventueel in combinatie met het gebruik van slimme radiatorknoppen zodat je ook kunt regelen dat je alleen warmte hebt in die ene kamer waar je wilt verwarmen.
Als dat kan bij je leverancier zou ik dit zeker doenquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:17 schreef zijle het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je afrekening als je geen slimme meter hebt? Ik zou verwachten dat je op 1 oktober je meterstanden doorgeeft om zo je verbruik tegen "lage" tarief te kunnen berekenen?
01-01-2023quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef Piles het volgende:
Werd net gebeld door Greenchoice (nu bij Vandebron) met een aanbod voor stroom. Ingang over 1 maand en vast tot 1-1-2023. Tarief van 57 / 49 cent.
What's the catch
50 cent?quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:13 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Stroom gaat ~0,50 cent per kWh kosten, klopt het dan wel?
Nou ja, dan kun je sowieso weer naar een ander toch?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
01-01-2023
Stroomtarief 1.5 euro
#complot
Wij zijn vandaag van vast naar variabel gegaan bij Greenchoice en dat variabele contract staat ook vast tot 1-1-2023quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef Piles het volgende:
Werd net gebeld door Greenchoice (nu bij Vandebron) met een aanbod voor stroom. Ingang over 1 maand en vast tot 1-1-2023. Tarief van 57 / 49 cent.
What's the catch
Je zit dan met het energieplafond. Dus zal tzt waarschijnlijk niets meer uitmaken #complotquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, dan kun je sowieso weer naar een ander toch?
Dat dacht ik idd ook. En Staat legt het verschil bij, dus cash voor hen. Denk ik.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:50 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je zit dan met het energieplafond. Dus zal tzt waarschijnlijk niets meer uitmaken #complot
Die cash voor hen is dan dus de catch..... Die betaalt de overheid dan, maar indirect betaalt iedereen die dus.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat dacht ik idd ook. En Staat legt het verschil bij, dus cash voor hen. Denk ik.
Voor dat wat je er boven zit ja. Maar dit gaat naar verwachting niet op voor 50-60% van de huishoudensquote:Op dinsdag 27 september 2022 20:31 schreef daNpy het volgende:
En als je boven het plafond komt, dan moet je zelf toch de volle mep betalen? Dan ben je toch helemaal niet gebaat bij een aanbieder die erboven zit, "want de staat betaalt"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |