abonnement Unibet Coolblue
pi_206110508
https://www.omroepbrabant(...)-in-de-beekse-bergen

Jongen (17) gebeten door jachtluipaard in de Beekse Bergen


Een Duitse jongen (17) is maandagochtend gegrepen en gebeten door een jachtluipaard in Safaripark Beekse Bergen. De jongen was samen met twee klasgenoten afgeweken van de wandelroute en kwam in het verblijf van de katachtigen terecht, meldt het park.
Profielfoto van Ron Vorstermans
Geschreven door
Ron Vorstermans
Bij het zien van de jachtluipaarden begon het drietal direct te rennen. Toch werd de 17-jarige jongen door een van de cheeta's in zijn arm gegrepen. Hij kwam daarbij ten val.

Een dierenverzorgster kon ingrijpen en heeft de jongen meegenomen naar een veilige plek. Hij was aanspreekbaar en is met bijtwonden naar het ziekenhuis gebracht. De Duitse jongen mag aan het einde van de dag naar huis. Zijn twee klasgenoten raakten niet gewond. De Duitse klas had een schoolreisje.

Nazorg
De Duitse jongeren hebben enkele meters over een onverhard dienstpad gelopen voordat ze bij de jachtluipaarden kwamen, zegt een woordvoerder van het park. "Het was duidelijk dat ze daar niet mochten komen. Ze hebben meerdere borden genegeerd en liepen alleen door ons park, zonder begeleiding."

Voor de dierenverzorgster en de getuigen is nazorg geregeld, zegt het park. "We gaan intern onderzoeken of we nog meer maatregelen moeten nemen om dit in de toekomst te voorkomen, waarbij ons uitgangspunt blijft dat mensen zich wel aan de regels dienen te houden. Onze eerste zorg is nu gericht op het slachtoffer, de dierenverzorgster en de getuigen", meldt Beekse Bergen in een verklaring.


-


Sukkel
pi_206110523
Even verdwaald en zomaar in het verblijf van de jachtluipaarden belanden. Die pech heb ik nou nooit.
You need to be cold to be queen.
  maandag 26 september 2022 @ 17:29:46 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206110531
Darwinaward voor stoer doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206110536
Het is maar goed dat er geen medewerker van het park was om ze op niet vriendelijke wijze te vertellen dat ze dom bezig waren, dan had die een nacht in de cel door mogen brengen.
Of is dat alleen in Australië?
pi_206110561
Duitsers betreden wel vaker ongevraagd gebieden waar ze niet gewenst zijn.
pi_206110570
Komen nog redelijk goed weg. Wel bizar dat ze er pas zo laat achter komen, om bij de cheetah's te komen moet je zeker een 20 minuten lopen en langs allemaal wildroosters. Je zou toch denken dat er camera's hangen om dit te voorkomen?
blablablabla
  maandag 26 september 2022 @ 17:34:38 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206110571
Daar zullen de ouders wel geld uit willen slepen door een rechtszaak aan te spannen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206110577
Droeg zeker Adidas. Hahaha. Snapje?
pi_206110585
Van een onverhard pad zomaar ineens in een dierenverblijf?
pi_206110595
Hopelijk word het dier niet omgebracht omdat die mof zo nodig een stoere boy moest uithangen.
pi_206110601
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Van een onverhard pad zomaar ineens in een dierenverblijf?
Er loopt een verharde weg door hun verblijf Hans. Of dacht je dat die bussen en auto's door het gras rijden?
blablablabla
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 17:37:18 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206110602
"Ich schaff das"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206110625
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Er loopt een verharde weg door hun verblijf Hans. Of dacht je dat die bussen en auto's door het gras rijden?
Maar dat insinueert ook dat ze uitgestapt zijn uit de auto.

Als ik het lees is het juist in het "dierentuin" gedeelte gebeurt en niet in het "autopark".
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 17:39:59 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206110635
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar dat insinueert ook dat ze uitgestapt zijn in de auto.

Als ik het lees is het juist in het "dierentuin" gedeelte gebeurt en niet in het "autopark".
Wat?
Gebeurt :'(
pi_206110664
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Van een onverhard pad zomaar ineens in een dierenverblijf?
De cheeta’s lopen daar los in een deel van het park (het auto gedeelte), de jongens zijn in het voetpad gedeelte een wildrooster over gelopen, vermoedelijk een wildrooster enkel bedoeld voor de medewerkers) om daar te komen en zijn dus te voet in het auto gedeelte gekomen
pi_206110668
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar dat insinueert ook dat ze uitgestapt zijn in de auto.

Als ik het lees is het juist in het "dierentuin" gedeelte gebeurt en niet in het "autopark".
Je kan vanuit het gedeelte dat toegankelijk is per voet naar het gedeelte van de wilde dieren lopen dat alleen voor auto's is.

Kennelijk hebben ze dat gedaan, al is dat best een aardige wandeling en moet je over roosters heen die 3 meter breed zijn.

Bizar dat niemand het heeft opgemerkt. Vind ik slecht van het park.
blablablabla
pi_206110703
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan vanuit het gedeelte dat toegankelijk is per voet naar het gedeelte van de wilde dieren lopen dat alleen voor auto's is.

Kennelijk hebben ze dat gedaan, al is dat best een aardige wandeling en moet je over roosters heen die 3 meter breed zijn.

Bizar dat niemand het heeft opgemerkt. Vind ik slecht van het park.
Dat is wel tamelijk bizar ja, er zal maar een klein kind wegrennen daar.
pi_206110709
Volgende keer het ijsberenverblijf maar doen? Ehm.

pi_206110730
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Bizar dat niemand het heeft opgemerkt. Vind ik slecht van het park.
Als je op zo'n plek als een wildpark meerdere waarschuwingen negeert, verdien je het om gepakt te worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_206110732
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is wel tamelijk bizar ja, er zal maar een klein kind wegrennen daar.
Rubbertegel generatie
pi_206110746
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is wel tamelijk bizar ja, er zal maar een klein kind wegrennen daar.
Als een klein kind daar belandt, is er een ouder ernstig nalatig geweest.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 26 september 2022 @ 17:51:01 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206110751
Het park de schuld geven :')

Mensen moeten echt hun eigen verantwoordelijkheid eens gaan nemen zeg.
Acties hebben consequenties. Dit is er 1.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206110845
Nog net niet zo dom als die Fransen toen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 26 september 2022 @ 18:01:12 #24
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206110847
Wat een mongool :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 26 september 2022 @ 18:05:56 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206110906
Kan op zich niet zo'n kwaad. Zoiets moet je gewoon goed aanpakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 september 2022 @ 18:09:07 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206110942
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Als je op zo'n plek als een wildpark meerdere waarschuwingen negeert, verdien je het om gepakt te worden.
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.

Er zijn vaker mensen die daar risico nemen trouwens, dit was een aantal jaar geleden:

We have always been at war with Eastasia.
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 18:10:13 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206110950
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.
Daar moeten de ouders beter op letten.
pi_206110990
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:10 schreef maily het volgende:

[..]
Daar moeten de ouders beter op letten.
Klopt maar er ligt natuurlijk ook verantwoordelijk bij zo'n park.
blablablabla
pi_206111012
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:10 schreef maily het volgende:

[..]
Daar moeten de ouders beter op letten.
Is een trend, allles moet kind proof zijn, afgeronde hoeken, liefst met rubber stootrand, rubberen matten , kleine of liever geen gaatjes want daar kunnen vingertjes in, 44 waarschuwingsborden en het liefst in iedere speeltuin een opzichter. Kinderen met zinloze gps horloges tegen verkrachters (het eerste wat ze wegflikkeren is dat horloge) etc etc

Vroeger had je dat niet, dan viel je, kreeg je een buil en leerde je ervan
pi_206111018
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt maar er ligt natuurlijk ook verantwoordelijk bij zo'n park.
Het park bestaat al meer dan 65 jaar :')

Vroeger was dat niet nodig, tegenwoordig wel?
  maandag 26 september 2022 @ 18:20:36 #31
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206111057
Kans bestaat dat het jachtluipaard de fiets van zijn opa terug wilde.
pi_206111087
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Het park bestaat al meer dan 65 jaar :')

Vroeger was dat niet nodig, tegenwoordig wel?
Paar jaar geleden zijn Franse toeristen net ontsnapt aan de dood. Vermoed dat deze formule zijn beste tijd gehad heeft. Het is wachten op de eerste dode.

Nog los daarvan kan het gewoon nooit zo zijn dat iemand van een wandelpad zo bij de cheetahs terecht komt zonder adequate detectie van personeel of hekken die dat belemmeren.
blablablabla
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 18:28:14 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206111126
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt maar er ligt natuurlijk ook verantwoordelijk bij zo'n park.
Er staan borden. Waar waren de leraren?
pi_206111130
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Is een trend, allles moet kind proof zijn, afgeronde hoeken, liefst met rubber stootrand, rubberen matten , kleine of liever geen gaatjes want daar kunnen vingertjes in, 44 waarschuwingsborden en het liefst in iedere speeltuin een opzichter. Kinderen met zinloze gps horloges tegen verkrachters (het eerste wat ze wegflikkeren is dat horloge) etc etc

Vroeger had je dat niet, dan viel je, kreeg je een buil en leerde je ervan
Ja dat is zeker vergelijkbaar een rubberen mat tegen het vallen en het beveiligen van roofdieren verblijf met een waarschuwingsbord.
pi_206111143
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.
Nee, want daar zijn ouders bij. Er kan best een kind verdwalen, maar voordat die bij de jachtluipaarden staat, heb je als ouder als-het-goed-is al twaalf keer alarm geslagen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 26 september 2022 @ 18:30:05 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206111144
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Paar jaar geleden zijn Franse toeristen net ontsnapt aan de dood. Vermoed dat deze formule zijn beste tijd gehad heeft. Het is wachten op de eerste dode.

Nog los daarvan kan het gewoon nooit zo zijn dat iemand van een wandelpad zo bij de cheetahs terecht komt zonder adequate detectie van personeel of hekken die dat belemmeren.
Ik heb net dat filmpje een paar keer bekeken en het viel best wel op dat die dieren toch niet echt aanvielen. Die vrouw loopt in feite gewoon rustig naar die auto toe met haar kind op de arm. Ze kijkt naar die cheeta's die een beetje agressief doen en ze maakt gebaren van "Wegwezen!" en die dieren gehoorzaamden daar naar. En die dieren willen die mensen intimideren en wegjagen omdat ze op hun terrein zijn.

Ongelofelijk dat die Franse vrouw eigenlijk zo rustig bleef. De enige die echt opgefokt waren, waren die cheeta's.
pi_206111155
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:28 schreef maily het volgende:

[..]
Er staan borden. Waar waren de leraren?
Maakt geen zak uit waar die waren. Zoiets moet überhaupt niet kunnen.
blablablabla
pi_206111231
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:30 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb net dat filmpje een paar keer bekeken en het viel best wel op dat die dieren toch niet echt aanvielen. Die vrouw loopt in feite gewoon rustig naar die auto toe met haar kind op de arm. Ze kijkt naar die cheeta's die een beetje agressief doen en ze maakt gebaren van "Wegwezen!" en die dieren gehoorzaamden daar naar. En die dieren willen die mensen intimideren en wegjagen omdat ze op hun terrein zijn.

Ongelofelijk dat die Franse vrouw eigenlijk zo rustig bleef. De enige die echt opgefokt waren, waren die cheeta's.
Waren die beesten nou rustig en gehoorzaam of opgefokt?
blablablabla
  maandag 26 september 2022 @ 18:40:18 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206111252
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:38 schreef Elan het volgende:
Waren die beesten nou rustig en gehoorzaam of opgefokt?
Die beesten zijn opgefokt en gehoorzaamden tegelijkertijd die vrouw die letterlijk van haar afbeet.

Heel wonderlijk om te zien. Daar kan Cesar Milan nog een puntje aan zuigen.

Maar het meest bijzondere cq ongelofelijke vind ik nog dat ze gewoon rustig naar haar auto blijft lopen. De meeste mensen zouden toch wel in een draf gaan of rennen voor hun leven. Maar juist dan zullen die cheeta's denk ik aanvallen.
pi_206111348
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die beesten zijn opgefokt en gehoorzaamden tegelijkertijd die vrouw die letterlijk van haar afbeet.

Heel wonderlijk om te zien. Daar kan Cesar Milan nog een puntje aan zuigen.

Maar het meest bijzondere cq ongelofelijke vind ik nog dat ze gewoon rustig naar haar auto blijft lopen. De meeste mensen zouden toch wel in een draf gaan of rennen voor hun leven. Maar juist dan zullen die cheeta's denk ik aanvallen.
Heeft niets te maken met gehoorzamen oid. Iemand die bang is en weg rent heeft typische prooigedrag en zal aangevallen worden uit pure nieuwsgierigheid, iemand die blijft staan of zelfs de confrontatie aan gaat kan een potentieel gevaar vormen en zullen katachtigen van nature wat meer terughoudend mee zijn.

Al hoef je zoiets bij een leeuw ook niet te proberen. Die zitten niet voor niks afgeschermd van het publiek tegenwoordig. Want die pakken je en doden je als ze in een troep zijn.
blablablabla
pi_206111352
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.

Er zijn vaker mensen die daar risico nemen trouwens, dit was een aantal jaar geleden:

Dat filmpje had ik ook al opgezocht, ja 8)7
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206111486
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
De cheeta’s lopen daar los in een deel van het park (het auto gedeelte), de jongens zijn in het voetpad gedeelte een wildrooster over gelopen, vermoedelijk een wildrooster enkel bedoeld voor de medewerkers) om daar te komen en zijn dus te voet in het auto gedeelte gekomen
Je zou verwachten dat daar ergens een afgesloten hekwerk staat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206111494
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 19:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat daar ergens een afgesloten hekwerk staat.
Er staan borden en een gigantische wild rooster
  maandag 26 september 2022 @ 19:20:03 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206111697
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:03 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Er staan borden en een gigantische wild rooster
Ja, je mag ook niet vloeken en toch gebeurt het wel eens. Het gaat er gewoon om dat je eigenlijk zodanige maatregelen zou moeten treffen dat dit niet had kunnen gebeuren. Waarschijnlijk deden deze jongens dit opzettelijk, een beetje spanning zoeken; we zijn allemaal jong geweest toch. Maar je zou moeten voorkomen dat dat hier uberhaupt mogelijk is. En vraag me niet hoe, want ik ben er nog nooit geweest.

Maar als daar een geestelijk minder competent kind verdwaalt kan dit dus blijkbaar ook gebeuren en dat moet je gewoon niet willen toch? Er is hier sprake van recidive cq kans op herhaling met een behoorlijk risico voor de zeg maar 'spookrijders'. En niet iedereen kan of wil borden lezen of ze trekken zich er blijkbaar geen reet van aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 26-09-2022 19:25:20 ]
pi_206111769
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, je mag ook niet vloeken en toch gebeurt het wel eens. Het gaat er gewoon om dat je eigenlijk zodanige maatregelen zou moeten treffen dat dit niet had kunnen gebeuren. Waarschijnlijk deden deze jongens dit opzettelijk, een beetje spanning zoeken; we zijn allemaal jong geweest toch. Maar je zou moeten voorkomen dat dat hier uberhaupt mogelijk is. En vraag me niet hoe, want ik ben er nog nooit geweest.

Maar als daar een geestelijk minder competent kind verdwaalt kan dit dus blijkbaar ook gebeuren en dat moet je gewoon niet willen toch? Er is hier sprake van recidive cq kans op herhaling met een behoorlijk risico voor de zeg maar 'spookrijders'. En niet iedereen kan of wil borden lezen of ze trekken zich er blijkbaar geen reet van aan.

Als er een bord in de Apenheul staat: de apen niet voeren

Denk je dat dat er alleen staat voor de apen dat ze geen ongezond eten krijgen? Of misschien ook dat het wilde dieren zijn die kunnen bijten?

Beetje gezond verstand gebruiken, ieder normaal denkend mens blijft op de paden
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 19:29:40 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206111823
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Maakt geen zak uit waar die waren. Zoiets moet überhaupt niet kunnen.
Ga dan niet naar een safaripark 8)7
pi_206111836
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:27 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Voor de dierenverzorgster en de getuigen is nazorg geregeld, zegt het park.
En voor de cheeta? Die heeft er vast ook een vieze smaak in zijn bek aan overgehouden.
  maandag 26 september 2022 @ 19:30:21 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206111838
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Als er een bord in de Apenheul staat: de apen niet voeren

Denk je dat dat er alleen staat voor de apen dat ze geen ongezond eten krijgen? Of misschien ook dat het wilde dieren zijn die kunnen bijten?
Ik ben zelf een keer door een aap gegrepen toen ik kind was. En ik was niet eens aan het voeren. Ik kon me ook niet losmaken toen. Was heel eng. Dus het bord zal er wel voor beide redenen staan denk ik. Maar in een normale dierentuin kun je niet zomaar even bij de leeuwen of de krokodil binnenstappen. Dat gaat gewoon niet. Je kunt er alleen maar naar kijken. Maar bij de Beekse Bergen is er blijkbaar meer mogelijk en eigenlijk ook iets te veel blijkbaar.
pi_206111848
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:29 schreef maily het volgende:

[..]
Ga dan niet naar een safaripark 8)7
pi_206111890
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.

Er zijn vaker mensen die daar risico nemen trouwens, dit was een aantal jaar geleden:

Hoe tering dom moet je dan wel niet zijn :') Genenpoel zou een paar punten slimmer geworden zijn als al die mensen met huid en haar waren opgevreten :{w

Verder wel apart dat je daar blijkbaar 'per ongeluk' naar binnen kan lopen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_206111896
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, je mag ook niet vloeken en toch gebeurt het wel eens. Het gaat er gewoon om dat je eigenlijk zodanige maatregelen zou moeten treffen dat dit niet had kunnen gebeuren. Waarschijnlijk deden deze jongens dit opzettelijk, een beetje spanning zoeken; we zijn allemaal jong geweest toch. Maar je zou moeten voorkomen dat dat hier uberhaupt mogelijk is. En vraag me niet hoe, want ik ben er nog nooit geweest.

Maar als daar een geestelijk minder competent kind verdwaalt kan dit dus blijkbaar ook gebeuren en dat moet je gewoon niet willen toch? Er is hier sprake van recidive cq kans op herhaling met een behoorlijk risico voor de zeg maar 'spookrijders'. En niet iedereen kan of wil borden lezen of ze trekken zich er blijkbaar geen reet van aan.

Dat betekent dus of gewoon het park sluiten. Kwajongens vinden altijd wel een manier, met of zonder waarschuwing, hek of sanctie.
Of geen kwajongens meer binnen laten.

Oplossing is wat mij betreft dat alle niet kwajongens en niet gekke Franse toeristen gewoon hun verstand gebruiken en veilig van het park genieten zodat deze incidenten maar eens in de zoveel jaar voorkomen en wij er een paar dagen om kunnen lachen en verbazen.
  maandag 26 september 2022 @ 19:36:45 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206111941
Ja, het levert wel gelijk vette filmpjes op tegenwoordig :D
pi_206111945
Pas maar op, voordat je het weet gaat die Duitse jongen dadelijk daar een referendum houden en is dat Cheetah verblijf Duits grondgebied en zijn die Cheetah's in overtreding !!! ;( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 september 2022 @ 19:37:42 #54
408813 crew  trein2000
pi_206111953
Wacht even. Die jongen is vanaf een wandelpad in een cheetaverblijf beland? Staat daar geen hek?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 26 september 2022 @ 19:38:16 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206111961
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:33 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoe tering dom moet je dan wel niet zijn :') Genenpoel zou een paar punten slimmer geworden zijn als al die mensen met huid en haar waren opgevreten :{w

Verder wel apart dat je daar blijkbaar 'per ongeluk' naar binnen kan lopen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Het lijkt me trouwwens ook afschuwelijk als die mensen die dit filmden gewoon hadden moeten toekijken hoe bijvoorbeeld die vrouw en dat kind verscheurd zouden worden en je naar dat gekrijs moet luisteren. Dat gaat nooit meer uit je hoofd :{
pi_206111964
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.

Er zijn vaker mensen die daar risico nemen trouwens, dit was een aantal jaar geleden:

Het mooiste was die kerel, die zijn vrouw en kind achterliet: Pak hun maar :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206112032
Wel mooi verhaal. Jonko klappen in een dierentuin en een Hollands luipaard wat ook een hijsje komt halen :7

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206112035
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je vraagt je wel af of kleinere kinderen die verdwalen daar niet per ongeluk terecht kunnen komen.

Er zijn vaker mensen die daar risico nemen trouwens, dit was een aantal jaar geleden:

Wat een randdebielen!! Bizar!!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 26 september 2022 @ 19:45:27 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206112071
Dat was dus vier jaar geleden zie ik. In dit artikel wordt het helemaal geanalyseerd door Fok! echte dierenexperts. Die cheeta's waren dus uit op dat kind.
quote:
'Cheeta's Beekse Bergen hadden het op Frans kind gemunt'

De jachtluipaarden die een Frans gezin beslopen in safaripark de Beekse Bergen hadden het op het kind gemunt. Dat zeggen roofdierexperts.

De bloedstollende videobeelden laten zien hoe de cheeta's vooral gericht zijn op de vrouw met een kind op haar arm. ,,De cheeta's zagen met name het kind als prooi", zegt roofdierenverzorgster Daphne Pels van de Stichting Leeuw. ,,Je ziet hoe de jachtluipaarden rond hun prooi draaien en inschatten wat de risico's en kansen zijn.''

Grote katten zullen altijd eerst de kleine zwakke prooien pakken. Bij de groep Fransen was dat het kind. ,,Een volwassen persoon kan gevaarlijk zijn voor een roofdier, maar een kind is een prooi. Dat is de reden dat bij onze opvang nooit kinderen achter de schermen mogen komen.''

Op de beelden is te zien hoe de vrouw bijna geïrriteerd weer de auto instapt (ja dit dus :D ) om zichzelf en het kind in veiligheid te brengen.

Eerder incident

Zes jaar geleden ging het echt fout in de Beekse Bergen. Toen werd een jongetje aangevallen en gebeten door een jachtluipaard. De ongeveer 10-jarige jongen stapte met zijn moeder uit de auto en werd aangevallen door de cheeta. Hij hield er een vleeswond aan zijn bovenarm aan over. De dierenarts van het safaripark zei toen dat de cheeta 'wilde spelen'.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ind-gemunt~af796995/
Het artikel is groter dan wat ik hier post.

[ Bericht 50% gewijzigd door Tengano op 26-09-2022 19:59:55 ]
pi_206112176
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
Wacht even. Die jongen is vanaf een wandelpad in een cheetaverblijf beland? Staat daar geen hek?
Als je een fors stuk door de bossen loopt diverse waarschuwingsborden negeert en dan een heel breed wildrooster over gaat kan dat ja
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 september 2022 @ 19:57:41 #61
408813 crew  trein2000
pi_206112267
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Als je een fors stuk door de bossen loopt diverse waarschuwingsborden negeert en dan een heel breed wildrooster over gaat kan dat ja
Dat vind ik toch wel heel dubieus hoor. In zo’n park komen ook kinderen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 20:01:07 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206112328
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat vind ik toch wel heel dubieus hoor. In zo’n park komen ook kinderen…
Dus?
Als je je aan de regels houdt kan er weinig misgaan.
pi_206112344
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het lijkt me trouwwens ook afschuwelijk als die mensen die dit filmden gewoon hadden moeten toekijken hoe bijvoorbeeld die vrouw en dat kind verscheurd zouden worden en je naar dat gekrijs moet luisteren. Dat gaat nooit meer uit je hoofd :{
Die mensen die in die auto zaten hadden veel te veel lol met toekijken tot er daadwerkelijk iets gebeurde. Ze hadden ze op z'n minst kunnen waarschuwen.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 26 september 2022 @ 20:02:25 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206112357
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:01 schreef maily het volgende:
Dus?
Als je je aan de regels houdt kan er weinig misgaan.
Ja ok, maar als ik zo dat fimpje bekijk mogen ze die cheeta's ook wel eens wat beter opvoeden.
  maandag 26 september 2022 @ 20:03:25 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206112380
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Die mensen die in die auto zaten hadden veel te veel lol met toekijken tot er daadwerkelijk iets gebeurde. Ze hadden ze op z'n minst kunnen waarschuwen.
Join the club:
quote:
Ook op sociale media krijgt Robin, die met zijn moeder Sylvia de Graaf in het safaripark was en het tafereel filmde, het verwijt dat hij alleen maar lachend filmde en niet besloot in te grijpen. Maar, hoewel niet op de beelden te zien, hebben moeder en zoon het Franse gezin wel geprobeerd te waarschuwen. ,,Vol verbazing slaan we het bizarre tafereel gade, terwijl we met gebaren duidelijk proberen te maken dat ze gevaar lopen”, laat De Graaf weten. ,,Het leek alsof ze daar wilden gaan picknicken. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.”
pi_206112386
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Als je een fors stuk door de bossen loopt diverse waarschuwingsborden negeert en dan een heel breed wildrooster over gaat kan dat ja
Die beesten lopen daar gewoon zonder een hek en met enkel een wildrooster wat ze binnen houdt? :?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_206112403
Was met de fiets zeker
pi_206112442
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat vind ik toch wel heel dubieus hoor. In zo’n park komen ook kinderen…
Zoals iemand al eerder stelde, het park bestaat al 65 jaar en ook al 65 jaar komen er kinderen op bezoek.

Safaripark Beekse Bergen heeft bestaansrecht door het open karakter van het park (al hebben ze in de loop der jaren al steeds meer afgeschermd).
Haal het hele open karakter weg en Beekse Bergen is niets meer dan een gewone zoo en dan een veel minder mooie dierentuin dan Blijdorp of Burgers Zoo.

Eens in de zoveel tijd moeten bepaalde bezoekers dubieuze dingen uithalen.
Dat ligt dan vooral aan het gebrek aan fatsoen en verantwoordelijkheid bij die bezoekers. Je kunt niet alles beveiligen tegen domme of onverantwoordelijke mensen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 september 2022 @ 20:14:26 #69
408813 crew  trein2000
pi_206112575
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:01 schreef maily het volgende:

[..]
Dus?
Als je je aan de regels houdt kan er weinig misgaan.
Je kunt er niet zo maar van uit gaan dat mensen zich altijd aan de regels houden. Dat vind ik wel echt een heel mager argument.
Als mensen zich altijd aan de regels hielden hadden we ook geen gevangenissen, omvangrijk politieapparaat, deurwaarder, stoplicht of grensbewaking nodig. Zo werkt de wereld gewoon niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 september 2022 @ 20:16:01 #70
408813 crew  trein2000
pi_206112604
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:06 schreef FYazz het volgende:

[..]
Zoals iemand al eerder stelde, het park bestaat al 65 jaar en ook al 65 jaar komen er kinderen op bezoek.

Safaripark Beekse Bergen heeft bestaansrecht door het open karakter van het park (al hebben ze in de loop der jaren al steeds meer afgeschermd).
Haal het hele open karakter weg en Beekse Bergen is niets meer dan een gewone zoo en dan een veel minder mooie dierentuin dan Blijdorp of Burgers Zoo.

Eens in de zoveel tijd moeten bepaalde bezoekers dubieuze dingen uithalen.
Dat ligt dan vooral aan het gebrek aan fatsoen en verantwoordelijkheid bij die bezoekers. Je kunt niet alles beveiligen tegen domme of onverantwoordelijke mensen.
In de basis wel mee eens hoor. (Alhoewel dit beslist niet het eerste incident is daar, dat moet je ook wel meewegen) alleen als je gewoon vanaf een wandelpad zo bij de cheetas naar binnen loopt zonder hek of medewerker tegen te komen vind ik dat dubieus. Van een hele andere orde dan uitstappen uit je auto om niets. Wat is de moeite om een hek te plaatsen? Want het risico is aanzienlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206112771
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Het park bestaat al meer dan 65 jaar :')

Vroeger was dat niet nodig, tegenwoordig wel?
Het zijn Cheetahs he geen tijgers, ik heb katten meegemaakt die gevaarlijker waren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206112838
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 19:29 schreef maily het volgende:

[..]
Ga dan niet naar een safaripark 8)7
Ben je er recent geweest? Je moet voor je met de auto naar binnen mag eerst langs een checkpoint waar je instructies krijgt. Vrij bizar dat een stel pubers kennelijk zo het cheetahverblijf in kan lopen. Ongeacht de intenties goed of slecht waren.
blablablabla
pi_206112936
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In de basis wel mee eens hoor. (Alhoewel dit beslist niet het eerste incident is daar, dat moet je ook wel meewegen) alleen als je gewoon vanaf een wandelpad zo bij de cheetas naar binnen loopt zonder hek of medewerker tegen te komen vind ik dat dubieus. Van een hele andere orde dan uitstappen uit je auto om niets. Wat is de moeite om een hek te plaatsen? Want het risico is aanzienlijk.
De moeite is dat dit niet het concept is van een safaripark ;).
Roofdieren achter een hek kun je in elke dierentuin zien.

Daarnaast is het financieel denk ik geen doen om rond het hele roofdieren stuk hekwerk en poorten aan te leggen.

En het is niet 'gewoon' he. Deze jongeren zijn op een dienstpad terecht gekomen. Doorgaans hangen/staan daar waarschuwingsborden. In andere dierentuinen moet je ook niet voorbij dit soort borden lopen en bestaat er risico op gevaar.

Net als dat je niet je arm door tralies moet steken bij een berenverblijf, je niet op het glas moet klimmen van een zeeleeuwenverblijf, niet op de rand moet gaan zitten bij de tijgers, niet een gorilla moet opfokken etc.

Edit: maar ik ben bang dat in deze huidige tijd eventuele ophef er misschien voor zorgt dat het park toch maatregelen moet treffen. Niet omdat het park gevaarlijk is maar de bezoekers gevaarlijk gedrag vertonen.
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 21:33:42 #74
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206113431
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:45 schreef FYazz het volgende:

[..]
De moeite is dat dit niet het concept is van een safaripark ;).
Roofdieren achter een hek kun je in elke dierentuin zien.

Daarnaast is het financieel denk ik geen doen om rond het hele roofdieren stuk hekwerk en poorten aan te leggen.

En het is niet 'gewoon' he. Deze jongeren zijn op een dienstpad terecht gekomen. Doorgaans hangen/staan daar waarschuwingsborden. In andere dierentuinen moet je ook niet voorbij dit soort borden lopen en bestaat er risico op gevaar.

Net als dat je niet je arm door tralies moet steken bij een berenverblijf, je niet op het glas moet klimmen van een zeeleeuwenverblijf, niet op de rand moet gaan zitten bij de tijgers, niet een gorilla moet opfokken etc.

Edit: maar ik ben bang dat in deze huidige tijd eventuele ophef er misschien voor zorgt dat het park toch maatregelen moet treffen. Niet omdat het park gevaarlijk is maar de bezoekers gevaarlijk gedrag vertonen.
Net als bij dodenwegen :Y
  maandag 26 september 2022 @ 21:49:24 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206113575
Wir haben es nicht gewußt....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206113896
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:45 schreef FYazz het volgende:
En het is niet 'gewoon' he. Deze jongeren zijn op een dienstpad terecht gekomen. Doorgaans hangen/staan daar waarschuwingsborden. In andere dierentuinen moet je ook niet voorbij dit soort borden lopen en bestaat er risico op gevaar.
Ik heb zelf regelmatig met roofdieren gewerkt en ik kan je garanderen dat er in geen enkele dierentuin een situatie te bedenken is waarin een bezoeker (of een verzorger) 'per ongeluk' een roofdierenverblijf in kan lopen. Elke toegangsdeur zit op slot met meerdere sloten en over het algemeen zijn er strenge veiligheidsregels rondom roofdieren zoals tijgers, leeuwen, etc. Cheetahs zijn wat dat betreft iets minder gevaarlijk omdat ze kleiner zijn en makkelijker af te schrikken, maar meestal zijn de regels net zo streng als bij de grotere exemplaren.

Het verbaasd me enorm dat het bij Beekse Bergen mogelijk is om blijkbaar per ongeluk dat buitenverblijf in te lopen. Dat zou, ondanks borden en een wildrooster ( :? ) gewoon niet moeten kunnen. Ik snap ook niet helemaal hoe een wildrooster is goedgekeurd voor een verblijf voor katachtigen. Als een mens daar overheen kan dan kunnen katachtigen dat ook. Zal wel een logica achter zitten, maar zoals het hier beschreven wordt vind ik het maar een vreemd verhaal.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_206114037
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206114074
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:23 schreef Elan het volgende:

Paar jaar geleden zijn Franse toeristen net ontsnapt aan de dood.
Cheetahs zijn bijna bange teruggetrokken dieren zo groot als een hond.
pi_206114077
Afschieten dat dier! :o
I approve this message
pi_206114197
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:35 schreef Nober het volgende:
Droeg zeker Adidas. Hahaha. Snapje?
Een jachtluipaard is geen poema, poephoofd.
pi_206114204
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:34 schreef Za het volgende:

[..]
Cheetahs zijn bijna bange teruggetrokken dieren zo groot als een hond.
Gemiddelde pittbull is kleiner dan een cheetah en kan nog steeds goed je dag verneuken. Cheetahs zijn over het algemeen schichtig, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk als ze wel een prooi op het oog hebben. Het is dat die mensen zo kalm bleven, anders was het waarschijnlijk anders met ze afgelopen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_206114208
Omdraaien en wegrennen was overigens het domste wat ze konden doen.
  maandag 26 september 2022 @ 23:07:47 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206114343
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:48 schreef Cockwhale het volgende:
Omdraaien en wegrennen was overigens het domste wat ze konden doen.
Ik vond het wel mooi zoals het in dat artikel stond, dat die vrouw nogal geirriteerd overkwam :( toen die cheeta's haar zo bleven lastig vallen }:|

Die houding doet me ook wel een beetje denken aan ma Flodder.

Dat heeft toch wel wat hoor _O_ :D

En dat terwijl pa allang veilig de auto was ingekropen oO<

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 26-09-2022 23:14:47 ]
  maandag 26 september 2022 @ 23:37:51 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206114556
Menselijke stupiditeit kent echt geen grenzen.
Huilen dan.
pi_206114594
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 23:37 schreef Isdatzo het volgende:
Menselijke stupiditeit kent echt geen grenzen.
Dat is helaas een zekerheid en zal altijd blijven bestaan!
I approve this message
pi_206114611
Het park moet dit natuurlijk voorkomen. Als je gewoon vrij het wildpark in kunt lopen is er gewoon iets mis met het park.

Natuurlijk ben je achterlijk als je als bezoeker alle waarschuwingen negeert, maar het zou niet mogelijk moeten zijn.

Terechte straf voor dat domme jong, een hele lichte nog.
pi_206114630
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:45 schreef bianconeri het volgende:
Het park moet dit natuurlijk voorkomen. Als je gewoon vrij het wildpark in kunt lopen is er gewoon iets mis met het park.

Natuurlijk ben je achterlijk als je als bezoeker alle waarschuwingen negeert, maar het zou niet mogelijk moeten zijn.

Terechte straf voor dat domme jong, een hele lichte nog.
Dan vraag ik me af, hoe kan een wildpark dit voorkomen?
Terug naar kooien en noem het een dierentuin?

Hopelijk ga jij nooit op safari :')
I approve this message
pi_206114666
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2022 23:50 schreef Skeletor het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af, hoe kan een wildpark dit voorkomen?
Terug naar kooien en noem het een dierentuin?

Hopelijk ga jij nooit op safari :')
Dat heet een hek en beveiliging?
pi_206114698
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat heet een hek en beveiliging?
je mist mijn hele punt :W
I approve this message
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:08:01 #90
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_206114713
quote:
9s.gif Op maandag 26 september 2022 17:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Duitsers betreden wel vaker ongevraagd gebieden waar ze niet gewenst zijn.
oeioei.. deze is wel heel scherp! _O_ _O- ^O^
Gevaccineerd.
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:11:46 #91
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206114734
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2022 23:50 schreef Skeletor het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af, hoe kan een wildpark dit voorkomen?
Terug naar kooien en noem het een dierentuin?

Hopelijk ga jij nooit op safari :')
Je gaat me toch niet vertellen dat die hele Beekse Bergen alleen met roosters de dieren van de rest van Nederland scheidt?
pi_206114738
Meh, bijna. Jammer.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:12:47 #93
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_206114740
Ze renden nog weg voor dat beest. Helaas voor hun haalt een jachtluipaard 120KM/uur als hij rent. _O-
Gevaccineerd.
pi_206114741
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:11 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die hele Beekse Bergen alleen met roosters de dieren van de rest van Nederland scheidt?
Buitenste omheining is gewoon een hek hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206114742
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Gemiddelde pittbull is kleiner dan een cheetah en kan nog steeds goed je dag verneuken. Cheetahs zijn over het algemeen schichtig, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk als ze wel een prooi op het oog hebben. Het is dat die mensen zo kalm bleven, anders was het waarschijnlijk anders met ze afgelopen.
Kom eens met wat artikelen over levensgevaarlijke Cheetahs.
pi_206114748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:11 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die hele Beekse Bergen alleen met roosters de dieren van de rest van Nederland scheidt?
Buitenste omheining is gewoon een hek hoor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:12 schreef Ghost_Buster het volgende:
Ze renden nog weg voor dat beest. Helaas voor hun haalt een jachtluipaard 120KM/uur als hij rent. _O-
Maar de marathon onder de 2 uur gaat 'm voor zo'n dier toch echt niet worden.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:18:40 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206114763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Buitenste omheining is gewoon een hek hoor.
[..]
Maar de marathon onder de 2 uur gaat 'm voor zo'n dier toch echt niet worden.
Dat uithoudingsvermogen heb je alleen wat aan als jij diegene bent die aan het jagen is, en wat minder als er op je gejaagd wordt :P .
Huilen dan.
pi_206114785
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:11 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat die hele Beekse Bergen alleen met roosters de dieren van de rest van Nederland scheidt?
je hebt helemaal gelijk... ik zag laatst nog een jachtluipaard onderweg naar de supermarkt! :')
I approve this message
pi_206114787
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat uithoudingsvermogen heb je alleen wat aan als jij diegene bent die aan het jagen is, en wat minder als er op je gejaagd wordt :P .
Ze waren met z'n 3en, dus je hoeft eigenlijk alleen maar te zorgen dat je niet langzamer dan je vrienden bent.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:28:31 #100
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206114815
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze waren met z'n 3en, dus je hoeft eigenlijk alleen maar te zorgen dat je niet langzamer dan je vrienden bent.
Je bedoelt dat je, je mattie een zet moet geven of moet laten struikelen voor een veilige aftocht?
pi_206114835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je, je mattie een zet moet geven of moet laten struikelen voor een veilige aftocht?
Ik doelde op daadwerkelijk sneller zijn. Maar ja, als je weet dat je de langzaamste bent, zou ik dat ook wel als reële optie zien denk ik.

Moet je er wel van op aan kunnen dat die cheetah de boel afmaakt. Dan toch beter bij een tijger/leeuw/jaguar doen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:35:07 #102
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206114838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:28 schreef the-eye het volgende:
Je bedoelt dat je, je mattie een zet moet geven of moet laten struikelen voor een veilige aftocht?
In zo'n geval is het juist wel handig als je mattie wel rookt >:)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 27-09-2022 00:50:29 ]
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:00:35 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206114944
Rennen bij roofdieren…. Faal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:03:07 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206114956
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik doelde op daadwerkelijk sneller zijn. Maar ja, als je weet dat je de langzaamste bent, zou ik dat ook wel als reële optie zien denk ik.

Moet je er wel van op aan kunnen dat die cheetah de boel afmaakt. Dan toch beter bij een tijger/leeuw/jaguar doen.
Bij een beer of leeuw is misschien je mattie beetpakken en hem als afweer gebruiken de beste optie
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:04:04 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206114958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
In zo'n geval is het juist wel handig als je mattie wel rookt >:)
Ik denk dat de Cheeta een peukie aanbieden weinig uit gaat halen
pi_206115081
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:37 schreef maily het volgende:
"Ich schaff das"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat jachtluipaard wel. ;)
pi_206115114
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:04 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat de Cheeta een peukie aanbieden weinig uit gaat halen
Cheetahs zijn vrij schuwe beesten, het is ook niet zo je zo iets moet vergelijken met een aanval van een leeuw of tijger dan ben je volstrekt kansloos, die beesten kun je in principe ook gewoon als huisdier houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:00:19 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206115202
Sommige mensen hebben ook het iq van een dropveter
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:16:30 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206115225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:00 schreef Hexagon het volgende:
Sommige mensen hebben ook het iq van een dropveter
Of ballen van staal :7

Het is maar hoe je het bekijkt :P
pi_206115776
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:04 schreef Skeletor het volgende:

[..]
je mist mijn hele punt :W
Zeker dat het een Safari park is en geen dierentuin...
Ja, en?
Punt van hek en beveiliging blijft.

Het is niet de bedoeling dat je van het lopende deel zonder enig probleem naar het auto deel kan, "want safari".
Denkende dat mensen nooit iets proberen en borden lezen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:21:17 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206115838
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik doelde op daadwerkelijk sneller zijn. Maar ja, als je weet dat je de langzaamste bent, zou ik dat ook wel als reële optie zien denk ik.

Moet je er wel van op aan kunnen dat die cheetah de boel afmaakt. Dan toch beter bij een tijger/leeuw/jaguar doen.
Maar dan moet je wel slimmer dan je vrienden zijn. Gelukkig lag de lat in dit geval niet erg hoog :') .
Huilen dan.
pi_206116205
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:34 schreef Za het volgende:

[..]
Cheetahs zijn bijna bange teruggetrokken dieren zo groot als een hond.
Nou nee.Lees dit verhaal maar eens.

https://www.hln.be/dieren(...)even-gered~a0809b67/

Alhoewel zo'n aanval door een hond in NL een stuk vaker voor komt :')
blablablabla
  dinsdag 27 september 2022 @ 10:49:07 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206116467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 05:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Cheetahs zijn vrij schuwe beesten, het is ook niet zo je zo iets moet vergelijken met een aanval van een leeuw of tijger dan ben je volstrekt kansloos, die beesten kun je in principe ook gewoon als huisdier houden.
Dat zou dan een flinke kattebak worden die je daar voor nodig hebt. Een katteluikie lijkt me helemaal uit den boze
pi_206116494
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:49 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat zou dan een flinke kattebak worden die je daar voor nodig hebt. Een katteluikie lijkt me helemaal uit den boze
Gewoon uitlaten zoals een hont.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:18:19 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_206116694
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Is een trend, allles moet kind proof zijn, afgeronde hoeken, liefst met rubber stootrand, rubberen matten , kleine of liever geen gaatjes want daar kunnen vingertjes in, 44 waarschuwingsborden en het liefst in iedere speeltuin een opzichter. Kinderen met zinloze gps horloges tegen verkrachters (het eerste wat ze wegflikkeren is dat horloge) etc etc

Vroeger had je dat niet, dan viel je, kreeg je een buil en leerde je ervan
Het zal jouw kind maar zijn dat in een split second ff aan je aandacht ontsnapt zeg, tering. En door een cheetah in stukken wordt getrokken. Met je buil.

Tuurlijk ligt er óók verantwoordelijk bij zo'n park. Niet alleen bij het park, maar ook zeker niet alleen bij ouders/bezoekers.
disclaimer
pi_206116754
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Het zal jouw kind maar zijn dat in een split second ff aan je aandacht ontsnapt zeg, tering. En door een cheetah in stukken wordt getrokken. Met je buil.

Tuurlijk ligt er óók verantwoordelijk bij zo'n park. Niet alleen bij het park, maar ook zeker niet alleen bij ouders/bezoekers.
Volgens mij is er niemand "in stukken getrokken", maar los daarvan. Als mensen bewust moeite doen om zichzelf in gevaarlijke situaties te begeven, wie is er dan verantwoordelijk? Als iemand blind de snelweg op rent en aangereden wordt door een auto, is de overheid dan verantwoordelijk omdat ze niet genoeg hebben gedaan om voetgangers van de snelweg te weren?
pi_206116767
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het zijn Cheetahs he geen tijgers, ik heb katten meegemaakt die gevaarlijker waren.
Dit.

Je moet je gewoon niet als prooi gedragen. Dan wakker je het instinct van het dier aan, ook als het een knuffelpoes is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:31:31 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_206116846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Volgens mij is er niemand "in stukken getrokken", maar los daarvan. Als mensen bewust moeite doen om zichzelf in gevaarlijke situaties te begeven, wie is er dan verantwoordelijk? Als iemand blind de snelweg op rent en aangereden wordt door een auto, is de overheid dan verantwoordelijk omdat ze niet genoeg hebben gedaan om voetgangers van de snelweg te weren?
Het ging mij om het voorbeeld van weglopende kleine kinderen. Wat ze wel eens doen, helaas.
disclaimer
pi_206117016
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Het ging mij om het voorbeeld van weglopende kleine kinderen. Wat ze wel eens doen, helaas.
Wat ik begreep van iemand in dit topic is dat het iets van 20 minuten lopen is, daarnaast moeten ouders gewoon eens verantwoordelijkheid nemen en op hun kinderen letten, je kunt zo een kind ook gewoon aanlijnen natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206120272
https://www.ad.nl/binnenl(...)erblijf-in~abf67aef/

Als ik dit zo lees (premium helaas) dan valt het park eigenlijk niks te verwijten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206120399
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Het ging mij om het voorbeeld van weglopende kleine kinderen. Wat ze wel eens doen, helaas.
De RvO, NVWA, politie, ministerie etc. achten het park, zoals het nu is opgezet qua veiligheid, dus al decennia veilig genoeg voor dier en bezoeker. Zo niet waren er maatregelen getroffen of sancties opgelegd.

Incidenten van verscheurde weggelopen kinderen zijn (gelukkig!) nog nooit voorgekomen.

En welke dierentuin het ook is, het is nooit verstandig om kleine kinderen onbeheerd rond te laten lopen. Ook in Blijdorp of Burgers Zoo klim je zo in bepaalde verblijven (bijvoorbeeld nijlpaarden en neushoorns en ook daar wil je een weggelopen kind niet terugvinden).
  Spellchecker dinsdag 27 september 2022 @ 19:44:25 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206121767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)erblijf-in~abf67aef/

Als ik dit zo lees (premium helaas) dan valt het park eigenlijk niks te verwijten.
Op facebook wordt gesuggereerd om een IQ-test te laten doen bij de ingang. :D
  dinsdag 27 september 2022 @ 21:20:14 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206123079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 05:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Cheetahs zijn vrij schuwe beesten, het is ook niet zo je zo iets moet vergelijken met een aanval van een leeuw of tijger dan ben je volstrekt kansloos, die beesten kun je in principe ook gewoon als huisdier houden.
Ze kunnen erg vriendelijk zijn idd. Toen ik stage liep bij een dierentuin en ik de (door mensen grootgebrachte) cheetahs een beetje leerde kennen en ze soms wat lekkers door het hek gaf kwamen ze spinnend langs het hek en kon ik ze aaien.

Maar zelfs met deze dieren die erg gewend waren aan mensen en extra vriendelijk waren door een combi van introductie en lekkers gold dat in het verblijf gaan niet verstandig was en zelfs zo door het hek heen je wel een beetje op moest passen en niet bij de bek in de buurt moest komen.

Ze zijn vooral vriendelijk voor wat ze als familie zien, daarvoor zijn ze relatief veilig. Maar dat zijn leeuwen en tijgers ook.
In alle gevallen blijven het wilde roofdieren die je perongelijk zeer veel schade kunnen berokkenen of waar je je teveel vrijheden veroorloofd en hun leefwereld vergeet. Dat kan zelfs iemand die ze als eigen zagen het leven kosten.

Als je perongelijk in een verblijf van grote katten terecht komt raad ik een rustige en directe aftocht aan, niet rennen, niet je rug toekeren. Dan heb je een kans, alhoewel die niet zeker is.
Je moet hun regels kennen om meer kans te maken, maar zolang ze je niet als ‘familie’ zien zijn ze altijd levensgevaarlijk.

Er zijn in het buitenland wel attracties met grote katten waar je bij kan, maar die dieren worden gesedeerd.
Ook die zo aardig lijkende boeddhisten met hun toeristen tijgers doen dat.
Er zijn wel wat voorbeelden van oa dierentuinen die getrainde grote katten buiten de omheining brengen, maar die mag je niet aanraken. Het trekt natuurlijk bezoekers (meer geld voor de dierentuin) maar geeft ook verrijking aan het leven van de grote katten. Die getraind worden met vooral positieve bekrachtiging waardoor ze meer tolereren en meer afwisseling op een dag hebben.

Dat zijn vrijwel altijd tijgers. Die zijn redelijk tolerant vanuit hun aard, nieuwsgierig en redelijk kalm. Cheetahs worden zelden gebruikt omdat ze sneller overstuur raken, schuwer zijn, sneller afweren.
Leeuwen worden ook minder ingezet, alhoewel die heel erg intens liefdevol zijn voor wie ze tot de eigen groep rekenen zijn ze licht ontvlambaar en vrij bruut voor alles daarbuiten.
De verzorgster van de leeuwen waar ik stage liep miste een halve vinger. Ze veroorloofde zichzelf een keer iets teveel vrijheid, dacht dat ze wel even het hek vast kon pakken terwijl ze water bijvulde. De leeuwen lagen rustig…

Van de grote katten is de tijger de makkelijkste in de omgang, maar er gebeuren zat ongelukken met tijgers en mensen samen. Zelfs bij zeer ervaren mensen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 september 2022 @ 21:26:45 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206123219
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Het zal jouw kind maar zijn dat in een split second ff aan je aandacht ontsnapt zeg, tering. En door een cheetah in stukken wordt getrokken. Met je buil.

Tuurlijk ligt er óók verantwoordelijk bij zo'n park. Niet alleen bij het park, maar ook zeker niet alleen bij ouders/bezoekers.
Je loopt er niet zomaar binnen.
Er zit een sluis om auto’s door te laten. Het is mogelijk om dan mee te lopen, maar dat gebeurd niet in een split second.

Deze heren negeerde de veiligheidsmaatregelen. Ze hebben er niet aan gedacht dat er niet voor niets twee hekken zijn. Ze zijn vrij bewust buiten de looproute gegaan. Dachten dat dat wel leuk of handig zou zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206123717
Ik reed een paar maanden geleden door dat Cheetahverblijf en toen kwam er ook een verward persoon (type gouden tand) naar onze auto lopen om te vragen of we nog door zouden rijden , terwijl we naar de Cheetah keken, die had geloof ik niet echt door waar die was 8)7 8)7 Dacht zeker dat ie gewoon tol moest betalen in plaats van entreegeld 8)7 8)7

Maar goed ik ben in Afrika weleens te voet gepasseerd door een leeuw op anderhalve meter afstand |:( . Die deed gelukkig niks en ik ook niet.
  dinsdag 27 september 2022 @ 23:17:34 #126
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206124461
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ze kunnen erg vriendelijk zijn idd. Toen ik stage liep bij een dierentuin en ik de (door mensen grootgebrachte) cheetahs een beetje leerde kennen en ze soms wat lekkers door het hek gaf kwamen ze spinnend langs het hek en kon ik ze aaien.

Maar zelfs met deze dieren die erg gewend waren aan mensen en extra vriendelijk waren door een combi van introductie en lekkers gold dat in het verblijf gaan niet verstandig was en zelfs zo door het hek heen je wel een beetje op moest passen en niet bij de bek in de buurt moest komen.

Ze zijn vooral vriendelijk voor wat ze als familie zien, daarvoor zijn ze relatief veilig. Maar dat zijn leeuwen en tijgers ook.
In alle gevallen blijven het wilde roofdieren die je perongelijk zeer veel schade kunnen berokkenen of waar je je teveel vrijheden veroorloofd en hun leefwereld vergeet. Dat kan zelfs iemand die ze als eigen zagen het leven kosten.

Als je perongelijk in een verblijf van grote katten terecht komt raad ik een rustige en directe aftocht aan, niet rennen, niet je rug toekeren. Dan heb je een kans, alhoewel die niet zeker is.
Je moet hun regels kennen om meer kans te maken, maar zolang ze je niet als ‘familie’ zien zijn ze altijd levensgevaarlijk.

Er zijn in het buitenland wel attracties met grote katten waar je bij kan, maar die dieren worden gesedeerd.
Ook die zo aardig lijkende boeddhisten met hun toeristen tijgers doen dat.
Er zijn wel wat voorbeelden van oa dierentuinen die getrainde grote katten buiten de omheining brengen, maar die mag je niet aanraken. Het trekt natuurlijk bezoekers (meer geld voor de dierentuin) maar geeft ook verrijking aan het leven van de grote katten. Die getraind worden met vooral positieve bekrachtiging waardoor ze meer tolereren en meer afwisseling op een dag hebben.

Dat zijn vrijwel altijd tijgers. Die zijn redelijk tolerant vanuit hun aard, nieuwsgierig en redelijk kalm. Cheetahs worden zelden gebruikt omdat ze sneller overstuur raken, schuwer zijn, sneller afweren.
Leeuwen worden ook minder ingezet, alhoewel die heel erg intens liefdevol zijn voor wie ze tot de eigen groep rekenen zijn ze licht ontvlambaar en vrij bruut voor alles daarbuiten.
De verzorgster van de leeuwen waar ik stage liep miste een halve vinger. Ze veroorloofde zichzelf een keer iets teveel vrijheid, dacht dat ze wel even het hek vast kon pakken terwijl ze water bijvulde. De leeuwen lagen rustig…

Van de grote katten is de tijger de makkelijkste in de omgang, maar er gebeuren zat ongelukken met tijgers en mensen samen. Zelfs bij zeer ervaren mensen.
Wat een fijne post en goeie aanvulling in dit topic. Dankjewel :)

Kun jij nog je mening en een beschrijving geven van die Franse vrouw die bijna op miraculeuse wijze haar kind heeft mee kunnen nemen naar de auto toe? Ik ben wel benieuwd hoe jij daar naar hebt gekeken. Vanaf 2.05 zeg maar wanneer die Cheeta's ineens? actief worden.

  dinsdag 27 september 2022 @ 23:42:06 #127
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206124731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat een fijne post en goeie aanvulling in dit topic. Dankjewel :)

Kun jij nog je mening en een beschrijving geven van die Franse vrouw die bijna op miraculeuse wijze haar kind heeft mee kunnen nemen naar de auto toe? Ik ben wel benieuwd hoe jij daar naar hebt gekeken. Vanaf 2.05 zeg maar wanneer die Cheeta's ineens? actief worden.

De vrouw blijft verrassend kalm, rent niet en weert af. Ze triggert het jachtinstinct niet en maakt dat de dieren testen of ze verder kunnen gaan, kijken of ze een bedreiging is en hoe ze daarmee omgaan. De man maakt meer haast en je ziet dan ook dat een cheetah er fiks achteraan gaat. Een paar meter meer en hij was gepakt.


Hier zie je hetzelfde idee, eerst wordt de situatie beoordeeld, maar het vertrouwen dat de amok die gemaakt wordt geen grote bedreiging is neemt snel toe. En dan loopt het niet zo best af.

Gedraag je niet als prooi, dan ben je mogelijk een bedreiging en win je wat tijd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 september 2022 @ 23:57:07 #128
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206124848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De vrouw blijft verrassend kalm, rent niet en weert af. Ze triggert het jachtinstinct niet en maakt dat de dieren testen of ze verder kunnen gaan, kijken of ze een bedreiging is en hoe ze daarmee omgaan. De man maakt meer haast en je ziet dan ook dat een cheetah er fiks achteraan gaat. Een paar meter meer en hij was gepakt.


Hier zie je hetzelfde idee, eerst wordt de situatie beoordeeld, maar het vertrouwen dat de amok die gemaakt wordt geen grote bedreiging is neemt snel toe. En dan loopt het niet zo best af.

Gedraag je niet als prooi, dan ben je mogelijk een bedreiging en win je wat tijd.
Razend interessant. Ik vond deze post ook wel bijzonder:
quote:
The Prince Of Liberia

I know it's easy to say but in such situations the only option you have is to attack that animal and make roaring sounds. I heared people scared off huge bears like that
En hier vond ik nog een ander filmpje over het jachtgedrag van cheeta's en wat het kan triggeren richting mensen.

(Deze man noemt zich de Cheeta whisperer; leuk kanaal ^O^ )


Maar het feit dat die vrouw zich gewoon als een baas bleef gedragen is dus haar redding geworden. Ik blijf het ongelofelijk vinden, zeker omdat ze dat kind (de prooi) op haar armen hield.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 28-09-2022 00:06:57 ]
pi_206125932
quote:
9s.gif Op maandag 26 september 2022 17:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Duitsers betreden wel vaker ongevraagd gebieden waar ze niet gewenst zijn.
Tsja, ... die blijft altijd in de lucht hangen. Ook na 77 jaar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_206128894
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Die beesten lopen daar gewoon zonder een hek en met enkel een wildrooster wat ze binnen houdt? :?
Ja als dat breed genoeg is werkt dat net zo goed als een hek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker woensdag 28 september 2022 @ 14:04:26 #131
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206129112
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Die beesten lopen daar gewoon zonder een hek en met enkel een wildrooster wat ze binnen houdt? :?
Er staat stroom op heb ik gehoord.
pi_206130762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Razend interessant. Ik vond deze post ook wel bijzonder:
[..]
En hier vond ik nog een ander filmpje over het jachtgedrag van cheeta's en wat het kan triggeren richting mensen.

(Deze man noemt zich de Cheeta whisperer; leuk kanaal ^O^ )

En ondertussen heb je Kevin Richardson die het zelfde doet met leeuwen :D

No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 28 september 2022 @ 21:00:59 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206134264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Razend interessant. Ik vond deze post ook wel bijzonder:
[..]
En hier vond ik nog een ander filmpje over het jachtgedrag van cheeta's en wat het kan triggeren richting mensen.

(Deze man noemt zich de Cheeta whisperer; leuk kanaal ^O^ )


Maar het feit dat die vrouw zich gewoon als een baas bleef gedragen is dus haar redding geworden. Ik blijf het ongelofelijk vinden, zeker omdat ze dat kind (de prooi) op haar armen hield.
Zelfs bij prooidieren geld dat ze hun jongen fel kunnen verdedigen en roofdieren daar beducht voor zijn.
Het kind op de arm nemen en bijzonder kalm blijven in combi met confronterend handelen door het kind te pakken terwijl de cheetahs daar waren en in de aftocht ook heeft ze waarschijnlijk het leven gered.
Maar dat enkel omdat ze afstand relatief klein was. Je zag de druk vanuit de cheetahs al toenemen.

Geweldig filmpje trouwens van die cheetah whisperer!
Ik moest erdoor denken aan een dat we een keer naar een dierentuin waren waar honden mee mochten.
Bij de sneeuwluipaarden snuffelde mijn golden wat argeloos rond met ‘de rug’ naar de katten toe. Dat gaf direct een stevige reactie. Zodra de argeloze hond de rug toekeerde zagen we gelijk 1 van de katten in de karakteristieke jacht houding schieten en binnen no time deed hij een uitval.
Zonder een hek ertussen was mijn gouden ophaler een gouden snackje geweest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')