abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206111615
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die hardheid jegens mensen die in de problemen zitten of dreigen te komen, dat is het grote resultaat van dit neoliberale experiment. Krijg je 'rationele economische analyses'.
Dit inderdaad. Het is zo onbeschaamd cynisch allemaal. Losgezongen van het leven en de mens an sich.
Ik vind Kaag typisch zo'n vrouwtje die precies zo in het leven staat. Als het haar en de haren maar niet direct raakt. Beetje hetzelfde als onze Haerlemsche Vrind. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206111622
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat wel?
Het is voor veel groepen mensen lastig kiezen. Eigenlijk raar met zoveel partijen. Ik moet van zowel zeer rechts als zeer links niets hebben. Misschien dat PvdA zich wat beter kan profileren voor het MKB, maar ze hebben het behoorlijk voor zichzelf verpest onder Rutte II. CDA, BBB en JA21 zou er voor die groep moeten zijn, maar ik denk niet dat dat in werkelijkheid zo is.
  Beste debater 2022 maandag 26 september 2022 @ 19:15:33 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206111638
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Het is zo onbeschaamd cynisch allemaal. Losgezongen van het leven en de mens an sich.
Ik vind Kaag typisch zo'n vrouwtje die precies zo in het leven staat. Als het haar en de haren maar niet direct raakt. Beetje hetzelfde als onze Haerlemsche Vrind. :)
Kaag, met haar traumatische ervaring van moeten kiezen tussen twee universiteiten, zal het allemaal oprecht goed bedoelen... Maar die vrouw is gewoon totaal wereldvreemd; geheel in een eigen bubbel vol privileges en tijd om over dingen te mijmeren waar Jan Modaal gewoon aan de bak moet.

En daarom zie ik het wel gebeuren dat Kaag dit advies overneemt; is toch een solide economische analyse, en die mensen kunnen dan fijn een potje aanvragen om zich om te scholen en zichzelf 'te ontwikkelen', want dat kan iedereen namelijk, van bakker ICT'er worden. Als je maar wil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206111644
Laat die 'topambtenaren' failliet gaan

en als ze daarmee bezig zijn ook gelijk d66 aub
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206111646
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Eigenlijk raar met zoveel partijen.
Of eigenlijk niet. Super-onderscheidend zijn ze op een enkele uitzondering na niet. Het is jammer van die versnippering en verzuiling met steeds meer zuilen. Echte schertspolitiek met bijpassende spelers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206111671
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
En daarom zie ik het wel gebeuren dat Kaag dit advies overneemt; is toch een solide economische analyse, en die mensen kunnen dan fijn een potje aanvragen om zich om te scholen en zichzelf 'te ontwikkelen', want dat kan iedereen namelijk, van bakker ICT'er worden. Als je maar wil.
Ik denk dat je daar vergif op kunt innemen. Ik doe het nog even niet maar is zeer waarschijnlijk. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206111676
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het is voor veel groepen mensen lastig kiezen. Eigenlijk raar met zoveel partijen. Ik moet van zowel zeer rechts als zeer links niets hebben. Misschien dat PvdA zich wat beter kan profileren voor het MKB, maar ze hebben het behoorlijk voor zichzelf verpest onder Rutte II. CDA, BBB en JA21 zou er voor die groep moeten zijn, maar ik denk niet dat dat in werkelijkheid zo is.
Ondernemers zijn er in meerdere soorten en maten dan alleen degenen die fysieke winkels bestieren. Buiten dat elke partij natuurlijk claimt goede plannen te hebben voor het MKB, hangt het dus waarschijnlijk af van je type onderneming waar je het beste terecht kan voor je eigen belang op de korte termijn. Dat er specifieke ondernemerspartijen zijn, dat is een leuke versimpeling, maar uiteindelijk profiteert ook de ondernemer ervan als de samenleving als geheel voorspoed kent, en andersom.
  maandag 26 september 2022 @ 19:18:51 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206111680
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
En daarom zie ik het wel gebeuren dat Kaag dit advies overneemt; is toch een solide economische analyse, en die mensen kunnen dan fijn een potje aanvragen om zich om te scholen en zichzelf 'te ontwikkelen', want dat kan iedereen namelijk, van bakker ICT'er worden. Als je maar wil.
Dit inderdaad. En als er daar weer op overschot zijn schoolt de ex-bakker/ex-ict'er zich gewoon effe om tot zorgprofesjenel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206111682
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:15 schreef TLC het volgende:
Laat die 'topambtenaren' failliet gaan

En waarom zou dat moeten gebeuren dan?
  Beste debater 2022 maandag 26 september 2022 @ 19:19:22 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206111688
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit inderdaad. En als er daar weer op overschot zijn schoolt de ex-bakker/ex-ict'er zich gewoon effe om tot zorgprofesjenel.
Het hele leven in dienst van de markt!

*O*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206111728
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het hele leven in dienst van de markt!

*O*
In dit kader zie ik ook de "fulltime bonus" die nu aan de orde is. Op een economische manier de parttimer trachten te verleiden om toch maar weer volle bak te gaan werken. Dat kan enkel vanuit de visie dat alles in geld uit te drukken is, ook voor het individu. Is ook weer zo'n cynisch plan. Onze politiek opereert ook enkel nog maar op deze manier. Schuiven met gelden. Verder geen echt plan en geen flauw idee. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Beste debater 2022 maandag 26 september 2022 @ 19:24:49 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206111746
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In dit kader zie ik ook de "fulltime bonus" die nu aan de orde is. Op een economische manier de parttimer trachten te verleiden om toch maar weer volle bak te gaan werken. Dat kan enkel vanuit de visie dat alles in geld uit te drukken is, ook voor het individu. Is ook weer zo'n cynisch plan. Onze politiek opereert ook enkel nog maar op deze manier. Schuiven met gelden. Verder gene plan en geen idee. :{
Die was ook leuk ja, en dat gemak waarmee gezegd wordt, in feite: flikker die kids gewoon zo snel en lang mogelijk op de opvang, de arbeidsmarkt roept u.

Je zal gewoon moeder of vader die thuisblijft zijn tegenwoordig. Smerige parasieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 26 september 2022 @ 19:25:39 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206111758
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In dit kader zie ik ook de "fulltime bonus" die nu aan de orde is. Op een economische manier de parttimer trachten te verleiden om toch maar weer volle bak te gaan werken. Dat kan enkel vanuit de visie dat alles in geld uit te drukken is, ook voor het individu. Is ook weer zo'n cynisch plan. Onze politiek opereert ook enkel nog maar op deze manier. Schuiven met gelden. Verder gene plan en geen idee. :{
De verhouding tussen werkenden en niet-werkenden gaat de komende jaren steeds verder de verkeerde kant op schuiven. Als we het verzorgingsniveau van het niet-werkende gedeelte willen beschermen, en ik heb wel het idee dat Etto en jij dat willen, dan ontkom je er niet aan dat de werkenden meer gaan werken.

De fulltimebonus lijkt me een gedrocht in de uitvoering, maar het idee erachter is logisch en waarschijnlijk zelfs noodzakelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206111773
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En waarom zou dat moeten gebeuren dan?
Als er geen ambtenaar is die je verteld dat een probleem er is dan bestaat het probleem meteen ook niet meer, is toch algemeen bekend?

  Beste debater 2022 maandag 26 september 2022 @ 19:29:07 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206111812
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De verhouding tussen werkenden en niet-werkenden gaat de komende jaren steeds verder de verkeerde kant op schuiven. Als we het verzorgingsniveau van het niet-werkende gedeelte willen beschermen, en ik heb wel het idee dat Etto en jij dat willen, dan ontkom je er niet aan dat de werkenden meer gaan werken.

De fulltimebonus lijkt me een gedrocht in de uitvoering, maar het idee erachter is logisch en waarschijnlijk zelfs noodzakelijk.
Hmmmmm...

Een bonus om je eigen ouders in huis te nemen een idee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206111858
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De verhouding tussen werkenden en niet-werkenden gaat de komende jaren steeds verder de verkeerde kant op schuiven. Als we het verzorgingsniveau van het niet-werkende gedeelte willen beschermen, en ik heb wel het idee dat Etto en jij dat willen, dan ontkom je er niet aan dat de werkenden meer gaan werken.

De fulltimebonus lijkt me een gedrocht in de uitvoering, maar het idee erachter is logisch en waarschijnlijk zelfs noodzakelijk.
Nou ja dat we aan de vooravond staan van een demografisch megaprobleem is duidelijk. Maar die kennis bestaat al een tijd zou je zeggen. Helaas heeft de politiek steevast voor de vlucht naar voren, het blikje voor je uitschoppen gekozen. Mensen zijn slecht in lange-termijn dingen. Dus politici ook. Dat komt door onze antieke hersenen maar dat zal jij vast weten.

Wat zo jammer is is dat er geen grote visie is ontworpen indertijd, toen het nog niet te laat was. Dat is het nu natuurlijk wel, ook nog in combinatie met talloze andere onoplosbare zaken. Het is het einde van een tijdperk. Vanaf nu wordt alles alleen maar slechter. Dat is jammer voor onze kinderen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206112025
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja dat we aan de vooravond staan van een demografisch megaprobleem is duidelijk. Maar die kennis bestaat al een tijd zou je zeggen. Helaas heeft de politiek steevast voor de vlucht naar voren, het blikje voor je uitschoppen gekozen. Mensen zijn slecht in lange-termijn dingen. Dus politici ook. Dat komt door onze antieke hersenen maar dat zal jij vast weten.

Wat zo jammer is is dat er geen grote visie is ontworpen indertijd, toen het nog niet te laat was. Dat is het nu natuurlijk wel, ook nog in combinatie met talloze andere onoplosbare zaken. Het is het einde van een tijdperk. Vanaf nu wordt alles alleen maar slechter. Dat is jammer voor onze kinderen.
Maar is dat niet precies wat hier nu ook gebeurd? We gooien er een bak staatssteun tegenaan en hoe het dan over één jaar of over twee jaar (als de gasprijs waarschijnlijk nog steeds fors hoger is) verder moet zien we dan wel.
pi_206112195
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar is dat niet precies wat hier nu ook gebeurd? We gooien er een bak staatssteun tegenaan en hoe het dan over één jaar of over twee jaar (als de gasprijs waarschijnlijk nog steeds fors hoger is) verder moet zien we dan wel.
Ja met werkelijk alles. Maar het zijn ook geen fijne problemen die wij op onze weg gaan vinden. De bulk is min of meer onoplosbaar. Althans ook weer voor de bulk van de mensheid. Maar wat je helaas ook niet ziet is enige visie van hoe dit op een andere manier kan dan met alleen geld verschuiven. Vele zaken lijken daarmee een geldprobleem maar zijn dat niet in wezen niet.

Als we oplossingen willen dan moet je op tijd het probleem herkennen en erkennen. Dat is op zeer veel gebieden niet gebeurd. De mens zit zo in elkaar helaas. Kan ie weinig aan doen. Daarom laten we dit graag door betaalde knappe koppen regelen die het vervolgens ook niet doen.

We hebben er sinds vanmorgen ook weer een vrij ernstig drinkwaterprobleem bij. En zo stapelen de nare dingen zich op.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 26-09-2022 20:01:08 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206112358
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar is dat niet precies wat hier nu ook gebeurd? We gooien er een bak staatssteun tegenaan en hoe het dan over één jaar of over twee jaar (als de gasprijs waarschijnlijk nog steeds fors hoger is) verder moet zien we dan wel.
Met de aantekening dat het nog niet gebeurd maar wel is waar veel mensen voor warm lijken te lopen. Het ministerie van financiën doet dat minder, blijkt uit dit advies. Zou het komen door corona, die roep om staatssteun op al die dossiers?
pi_206112497
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Met de aantekening dat het nog niet gebeurd maar wel is waar veel mensen voor warm lijken te lopen. Het ministerie van financiën doet dat minder, blijkt uit dit advies. Zou het komen door corona, die roep om staatssteun op al die dossiers?
Is menselijke wanhoop. Niet omdat men perse aan de bedelstaf geraakt maar geboren uit angst om (deels) te verliezen wat men heeft. Dat is een ingebakken eigenschap van de mens. Het moet dus altijd in opwaartse richting. 1 of meer stapjes terug is horror voor de menselijke geest. Dus als je het zelf niet meer trekt is er ondersteuning nodig.

We zijn daar de laatste 50 jaar naar gaan leven wegens spotgoedkope energie. Energie is alles. Nu wat problematisch.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206112777
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:15 schreef TLC het volgende:
Laat die 'topambtenaren' failliet gaan

en als ze daarmee bezig zijn ook gelijk d66 aub
Kleine bakkers verdwijnen al jaren. Niet omdat ze het gas niet kunnen betalen maar omdat ze goederen produceren die te weinig mensen willen kopen.
Wie dit leest is gek
pi_206112806
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
die te weinig mensen willen kopen.
Of überhaupt kunnen betalen. Op vaste lasten kun je vaak weinig meer beknibbelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206112845
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Of überhaupt kunnen betalen. Op vaste lasten kun je vaak weinig meer beknibbelen.
Hou op alsjeblieft. Nederland kan geen brood meer kopen en dus staat er iedere dag een rij van 3 uur op Schiphol om naar een vakantie in het buitenland te vliegen.
Wie dit leest is gek
pi_206112954
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Hou op alsjeblieft. Nederland kan geen brood meer kopen en dus staat er iedere dag een rij van 3 uur op Schiphol om naar een vakantie in het buitenland te vliegen.
Mensen vinden het idee van een centrum met kleine onafhankelijke winkeltjes ontzettend gezellig en van superieure kwaliteit, maar velen vinden het blijkbaar niet gezellig en superieur genoeg om ook daadwerkelijk de meeste van hun boodschappen daar te kopen.
Overigens zie je in veel steden best nog wel nieuwe bakkers verschijnen, ook als kleine ketens. Maar die zetten naast ambachtelijk ogend oerbrood ook in op koffie, baksels, belegde broodjes, etcetera - zulke concepten doen het dan weer heel goed bij de hipsters in die steden die wel bereid zijn om 2 euro neer te leggen voor een croissant. Dergelijke walgelijke DEUGondernemers worden dan weer vooral verguisd door de immer boze goegemeente omdat ze zoveel geld vragen voor hun linksdraaiende WOKE producten.
  Beste debater 2022 maandag 26 september 2022 @ 20:58:39 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206113075
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Mensen vinden het idee van een centrum met kleine onafhankelijke winkeltjes ontzettend gezellig en van superieure kwaliteit, maar velen vinden het blijkbaar niet gezellig en superieur genoeg om ook daadwerkelijk de meeste van hun boodschappen daar te kopen.
Overigens zie je in veel steden best nog wel nieuwe bakkers verschijnen, ook als kleine ketens. Maar die zetten naast ambachtelijk ogend oerbrood ook in op koffie, baksels, belegde broodjes, etcetera - zulke concepten doen het dan weer heel goed bij de hipsters in die steden die wel bereid zijn om 2 euro neer te leggen voor een croissant. Dergelijke walgelijke DEUGondernemers worden dan weer vooral verguisd door de immer boze goegemeente omdat ze zoveel geld vragen voor hun linksdraaiende WOKE producten.
Wat is er deugend, linksdraaiend en woke aan het verkopen van een croissant a 2 euro p/s? Een goeie croissant draait sowieso rechts en links op, me dunkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')