abonnement Unibet Coolblue
pi_206110793
Classic useful idiot deze Waters, als je zijn Facebook post leest...

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 26 september 2022 @ 17:55:27 #202
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206110794
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Behalve als je van het "goede" kamp bent, dan hoeft dit niet en kun je lekker in cirkeltjes praten en tegenovergestelde meningen en visies verguizen.
Dan heb je niet op zitten letten want het word van iedereeen, zo ook nu, verlangd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206110802
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Komt vanzelf een keertje dat het een keer geen onzin blijkt te zijn. Vraag is alleen waar de daadwerkelijke grens voor Putin ligt. Hij heeft al meermaals gebluft, maar ik geloof wel dat hij een grens heeft. Zal gok ik eerder zo'n ding gebruiken dan dat hij zal opgeven/z'n verlies toe zal geven.
Tja, ons Koreaanse Kimmetje dreigt ook al jaren met nucleaire wapens en binnen afzienbare tijd kunnen we waarschijnlijk ook de jurken in Iran daar aan toevoegen.
Er lijkt toch bij dat soort types genoeg besef te zijn dat MAD ook hun comfortabele leventje beëindigd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206110803
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:58 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Bij inzet van kernwapens verliest Rusland inderdaad de oorlog. Hoe het dan ook voordelig gaat zijn voor Rusland om kernwapens in te zetten, zoals je zojuist nog stelde, is niet helemaal duidelijk.
[..]
Volgens mij vuurt Rusland in dit geval de kernwapens af. Denkt Poetin even aan de levens van alle Europeanen en Rusland voordat hij dat doet?
Kernwapens zijn uiteindelijk alleen maar hele grote en gevaarlijke dingen die er voor zorgen dat andere mensen naar je moeten luisteren. Voornamelijk diplomatieke wapens dus.

De enige andere twee zaken waar kernwapens volgens mij voor te gebruiken zijn, zijn:

- Terrorisme
- Wraak

Terrorisme heeft het potentieel om je economisch voordeel op te leveren, omdat je de wereld kan dicteren als je dat wil. Maar dicteren levert je natuurlijk wel ook een berg problemen op. Die kan escaleren en kan resulteren in dat jij op een dag zelf vernietigd zal worden.

Wraak is een last resort, iets om te doen als laatste daad voordat je vernietigd wordt. Het levert angst op, maar niet meer bruikbaar voor jou, want jij zal vernietigd zijn. Het vergroot misschien wel het terroristisch effect van een atoombom voor je vrienden, wat hen dan weer economisch of diplomatiek voordeel kan opleveren. Je moet er dan wel voor zorgen dat je vrienden de macht over jouw overgebleven atoombommen krijgt.

Kortom, Rusland gebruikt die kernwapens voor diplomatieke doeleinden om buitenstaanders in het conflict tussen Rusland en Oekraïne buiten te houden. Ik zou dit nog diplomatie noemen en geen terrorisme.

Het is natuurlijk wel dreigend en angstaanjagend, maar ik zou het nog geen terrorisme noemen. Rusland gebruikt niet die atoombommen om te krijgen wat ze willen (Oekraìne), maar alleen om het Westen op een afstandje te houden.

Maar wraak... Dat is een andere zaak. Als Rusland werkelijk op het punt staat om vernietigd te worden, of zelfs als het niet zo is, maar de Russen WEL geloven dat het zo is, dan hebben ze niks meer te verliezen. En dan zouden ze misschien best wel uit wraak met atoombommen kunnen gaan strooien.

Misschien geloven ze op dat moment zelfs dat ze de wereld een plezier zullen doen door steden/landen als New York, London, Brussel, Norfolk en Pearl Harbor (vanwege de marinebases), en Cyprus (vanwege de bankenvrijstaat) met de grond gelijk te maken. De financiële markten zouden volledig in elkaar storten. Wie weet wat voor sprongen een kat maakt wanneer hij niet meer uit het nauw weg kan?
pi_206110820
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 17:55 schreef Slayage het volgende:
Classic useful idiot deze Waters, als je zijn Facebook post leest...

[ twitter ]
Die heeft zich al vele jaren geleden gek gesnoven en gezopen. Iets met belastingingen en de kwaadzinnige westerse overheid.
pi_206110838
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kernwapens zijn uiteindelijk alleen maar hele grote en gevaarlijke dingen die er voor zorgen dat andere mensen naar je moeten luisteren. Voornamelijk diplomatieke wapens dus.

De enige andere twee zaken waar kernwapens volgens mij voor te gebruiken zijn, zijn:

- Terrorisme
- Wraak

Terrorisme heeft het potentieel om je economisch voordeel op te leveren, omdat je de wereld kan dicteren als je dat wil. Maar dicteren levert je natuurlijk wel ook een berg problemen op. Die kan escaleren en kan resulteren in dat jij op een dag zelf vernietigd zal worden.

Wraak is een last resort, iets om te doen als laatste daad voordat je vernietigd wordt. Het levert angst op, maar niet meer bruikbaar voor jou, want jij zal vernietigd zijn. Het vergroot misschien wel het terroristisch effect van een atoombom voor je vrienden, wat hen dan weer economisch of diplomatiek voordeel kan opleveren. Je moet er dan wel voor zorgen dat je vrienden de macht over jouw overgebleven atoombommen krijgt.

Kortom, Rusland gebruikt die kernwapens voor diplomatieke doeleinden om buitenstaanders in het conflict tussen Rusland en Oekraïne buiten te houden. Ik zou dit nog diplomatie noemen en geen terrorisme.

Het is natuurlijk wel dreigend en angstaanjagend, maar ik zou het nog geen terrorisme noemen. Rusland gebruikt niet die atoombommen om te krijgen wat ze willen (Oekraìne), maar alleen om het Westen op een afstandje te houden.

Maar wraak... Dat is een andere zaak. Als Rusland werkelijk op het punt staat om vernietigd te worden, of zelfs als het niet zo is, maar de Russen WEL geloven dat het zo is, dan hebben ze niks meer te verliezen. En dan zouden ze misschien best wel uit wraak met atoombommen kunnen gaan strooien.

Misschien geloven ze op dat moment zelfs dat ze de wereld een plezier zullen doen door steden/landen als New York, London, Brussel, Norfolk en Pearl Harbor (vanwege de marinebases), en Cyprus (vanwege de bankenvrijstaat) met de grond gelijk te maken. De financiële markten zouden volledig in elkaar storten. Wie weet wat voor sprongen een kat maakt wanneer hij niet meer uit het nauw weg kan?
Scorched earth
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tactiek_van_de_verschroeide_aarde
pi_206110839
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Mufti roept moslims op om niet te vechten voor Rusland.

https://www.reddit.com/r/(...)an_muftiat_makes_an/
Niet alleen dat zo te horen...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206110853
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206110856
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Mufti roept moslims op om niet te vechten voor Rusland.

https://www.reddit.com/r/(...)an_muftiat_makes_an/
Ik zag dit ook langskomen op Twitter maar ik kon niet uitmaken of hij zich in Rusland bevindt, ook in de Reddit comments zie ik het niet. Als dit Rusland is, is zo'n oproep best dapper, helemaal als het het Krim betreft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206110860
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Morgen dus de uitslag van het referendum. Als Zelensky luistert naar de wil van het volk in deze oblasten en daarna met Putin rond de tafel zal zitten om een vredesakkoord te ondertekenen is de oorlog weer snel voorbij. Het is imo zeer onverstandig om als Oekraïne zijnde een offensief te starten om deze gebieden te bevrijden, aangezien dit als een aanval op Russisch grondgebied gezien zal worden wat het aannemelijk maakt dat er kernwapens ingezet zullen worden. Alleen daar zit de cru, Oekraïne is gebaat bij een verdere escalatie van het conflict aangezien bij de inzet van kernwapens de NAVO direct betrokken raakt, dat is de afgesproken rode lijn. Denkt Zelensky aan zichzelf en zet hierbij alle levens van de Europeanen op het spel in ruil voor NAVO boots on the ground of staat hij een paar gebieden af? De rekensom is snel gemaakt lijkt me.
Deze schijnreferenda, sommige nota bene over gebieden die niet eens in Russische handen zijn, gaan door weinig landen erkend worden. Daarnaast betekent inzet van kernwapens dat Poetin de steun verliest van landen als China en India. Dan zakt Rusland zeker af naar de status en economische macht van een arm derde wereldland.
pi_206110862
twitter
pi_206110864
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:58 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Die heeft zich al vele jaren geleden gek gesnoven en gezopen. Iets met belastingingen en de kwaadzinnige westerse overheid.
Gevalletje Bryan Roy?
pi_206110867
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:00 schreef Haags het volgende:

[..]
Ze zien de Krim al als hun eigen grondgebied. Ze deden niets. Dat gaan ze nu ook niet doen.

Dat er nog maar velen door de gehaktmolen mogen.
Dit is natuurlijk op zich niet alleen gevaarlijk voor Rusland, maar ook voor de VS en voor de hele wereld.

Want als landen met atoombommen dreigen, maar hun dreigementen dan niet vervullen, dan wordt de angst voor atoombommen in de wereld weer minder. En dan zijn er altijd wel andere landen die misbruik van die situatie zullen proberen te maken.

En dan komt er op een dag een punt dat het zo niet verder kan en dat een land dat atoombommen heeft 'een daad moet stellen', waarna er in een paar flitsen enige honderdduizenden minder onschuldige mensen op deze wereld zullen leven.
  maandag 26 september 2022 @ 18:02:59 #214
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206110868
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206110870
twitter
  maandag 26 september 2022 @ 18:04:55 #216
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206110890
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kernwapens zijn uiteindelijk alleen maar hele grote en gevaarlijke dingen die er voor zorgen dat andere mensen naar je moeten luisteren. Voornamelijk diplomatieke wapens dus.

De enige andere twee zaken waar kernwapens volgens mij voor te gebruiken zijn, zijn:

- Terrorisme
- Wraak

Terrorisme heeft het potentieel om je economisch voordeel op te leveren, omdat je de wereld kan dicteren als je dat wil. Maar dicteren levert je natuurlijk wel ook een berg problemen op. Die kan escaleren en kan resulteren in dat jij op een dag zelf vernietigd zal worden.

Wraak is een last resort, iets om te doen als laatste daad voordat je vernietigd wordt. Het levert angst op, maar niet meer bruikbaar voor jou, want jij zal vernietigd zijn. Het vergroot misschien wel het terroristisch effect van een atoombom voor je vrienden, wat hen dan weer economisch of diplomatiek voordeel kan opleveren. Je moet er dan wel voor zorgen dat je vrienden de macht over jouw overgebleven atoombommen krijgt.

Kortom, Rusland gebruikt die kernwapens voor diplomatieke doeleinden om buitenstaanders in het conflict tussen Rusland en Oekraïne buiten te houden. Ik zou dit nog diplomatie noemen en geen terrorisme.

Het is natuurlijk wel dreigend en angstaanjagend, maar ik zou het nog geen terrorisme noemen. Rusland gebruikt niet die atoombommen om te krijgen wat ze willen (Oekraìne), maar alleen om het Westen op een afstandje te houden.

Maar wraak... Dat is een andere zaak. Als Rusland werkelijk op het punt staat om vernietigd te worden, of zelfs als het niet zo is, maar de Russen WEL geloven dat het zo is, dan hebben ze niks meer te verliezen. En dan zouden ze misschien best wel uit wraak met atoombommen kunnen gaan strooien.

Misschien geloven ze op dat moment zelfs dat ze de wereld een plezier zullen doen door steden/landen als New York, London, Brussel, Norfolk en Pearl Harbor (vanwege de marinebases), en Cyprus (vanwege de bankenvrijstaat) met de grond gelijk te maken. De financiële markten zouden volledig in elkaar storten. Wie weet wat voor sprongen een kat maakt wanneer hij niet meer uit het nauw weg kan?
Des te belangrijker om Rusland; of beter gezegd Putin; wel altijd een uitweg te geven. Zodat hij niet uit wanhoop maar op die knop drukt. Wat niet betekent dat je hem dan moet geven waar hij om vraagt; maar er komt vanzelf een punt dat ook hij in ziet dat hij verloren heeft en er eigenlijk geen uitweg meer is. Dan is het oh zo belangrijk om hem zo ver te krijgen om te onderhandelen, voordat hij dan inderdaad uit wraak of als laatste optie maar zo'n ding gooit. Vraag is vooral waar bij hem de lijn ligt; op welk punt gaat het hem echt te ver? Wanneer is Rusland in zijn ogen vernietigd?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206110903
Hij mag meevechten _O-

twitter
  maandag 26 september 2022 @ 18:05:56 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206110920
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Zijn punt is dat De Krim al gezien wordt als Russisch grondgebied
De nuance is wel een beetje dat De Krim op papier een autonome staat is die lid is van de Russische Federatie.

Dat geeft Rusland wel de ruimte om te kunnen kiezen of ze het willen beschouwen als een aanval op Russisch grondgebied of op Krimees grondgebied.

Sowieso kan Rusland altijd verkiezen om het als 'terrorisme' te beschouwen en niet als een 'aanval'.

Het punt dat De Krim als Russisch grondgebied wordt gezien is niet zo'n sterk punt als het lijkt, imo.
pi_206110925
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Des te belangrijker om Rusland; of beter gezegd Putin; wel altijd een uitweg te geven. Zodat hij niet uit wanhoop maar op die knop drukt. Wat niet betekent dat je hem dan moet geven waar hij om vraagt; maar er komt vanzelf een punt dat ook hij in ziet dat hij verloren heeft en er eigenlijk geen uitweg meer is. Dan is het oh zo belangrijk om hem zo ver te krijgen om te onderhandelen, voordat hij dan inderdaad uit wraak of als laatste optie maar zo'n ding gooit. Vraag is vooral waar bij hem de lijn ligt; op welk punt gaat het hem echt te ver? Wanneer is Rusland in zijn ogen vernietigd?
Zolang hij vasthoudt aan het willen annexeren van heel Oekraïne is er geen uitweg denkbaar.
  maandag 26 september 2022 @ 18:08:31 #221
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206110933
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zolang hij vasthoudt aan het willen annexeren van heel Oekraïne is er geen uitweg denkbaar.
Weet ik. Haalt alleen niet weg dat er ook voor hem een punt zal zijn dat hem voor hem gunstiger zal gaan zijn om te onderhandelen. Dat moment moeten we niet weggooien, dus altijd paraat zijn om hem een uitweg te geven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206110947
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Weet ik. Haalt alleen niet weg dat er ook voor hem een punt zal zijn dat hem voor hem gunstiger zal gaan zijn om te onderhandelen. Dat moment moeten we niet weggooien, dus altijd paraat zijn om hem een uitweg te geven.
Misschien helpt het als Zelensky belooft dat Poetin een cel zonder ramen kan krijgen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206110948
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee? Oekraine ziet de aanvallen op doelen in de Krim wel zo.
Mijn kat denkt ook elke dag weer dat ik onsuccesvol van een 8-urige dag jagen thuis kom en hem helaas weer brokjes moet geven in plaats van een vette muis. Hij vindt het zo zielig voor me dat hij me elke dag weer troost door me te knuffelen als ik thuis kom.

'Zien' is een kwestie van perspectief, nietwaar? :)
pi_206110957
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Weet ik. Haalt alleen niet weg dat er ook voor hem een punt zal zijn dat hem voor hem gunstiger zal gaan zijn om te onderhandelen. Dat moment moeten we niet weggooien, dus altijd paraat zijn om hem een uitweg te geven.
Door de huidige mobilisatie, het gebrek aan Russische stootkracht en de wil om te vechten aan de zijde van Oekraïne vrees ik dat dit conflict nog jaren gaat duren.
  maandag 26 september 2022 @ 18:11:15 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 maandag 26 september 2022 @ 18:11:37 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206110964
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206110968
quote:
De wil van het volk

:')
pi_206110970
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Weet ik. Haalt alleen niet weg dat er ook voor hem een punt zal zijn dat hem voor hem gunstiger zal gaan zijn om te onderhandelen. Dat moment moeten we niet weggooien, dus altijd paraat zijn om hem een uitweg te geven.
Hoe zou die uitweg er dan uit moeten zien?
(Of in Robdewijkse termen: een gouden brug bieden)
pi_206110976
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Des te belangrijker om Rusland; of beter gezegd Putin; wel altijd een uitweg te geven. Zodat hij niet uit wanhoop maar op die knop drukt. Wat niet betekent dat je hem dan moet geven waar hij om vraagt; maar er komt vanzelf een punt dat ook hij in ziet dat hij verloren heeft en er eigenlijk geen uitweg meer is. Dan is het oh zo belangrijk om hem zo ver te krijgen om te onderhandelen, voordat hij dan inderdaad uit wraak of als laatste optie maar zo'n ding gooit. Vraag is vooral waar bij hem de lijn ligt; op welk punt gaat het hem echt te ver? Wanneer is Rusland in zijn ogen vernietigd?
De 'tactiek vd verschroeide aarde' is niet perse wraak. Het kan ook een taktiek zijn om de oorlog tijdelijk stil te leggen, om de troepen weer op te bouwen.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:13:15 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206110978
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Die hebben helaas niet eens de kans gekregen om zich proberen over te geven...
[ twitter ]
151K per stuk, dat loopt aardig op voor Rusland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206110981
Rob de Wijk. Luister er graag naar.
  maandag 26 september 2022 @ 18:13:44 #232
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206110983
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De hoeveelste keer dat Poetin dreigt met zijn kernwapentjes moeten we dat serieus gaan nemen? We zitten nu op zo'n 30x die allemaal onzin bleken te zijn.
Putin geeft al sinds 2008 herhaaldelijk aan dat hij geen NAVO-uitbreiding in Oekraïne wil en zou ingrijpen wanneer pogingen daartoe door zouden gaan.

https://www.theguardian.com/world/2008/apr/04/nato.russia

Uiteindelijk heeft het dus 14 jaar geduurd voordat er daadwerkelijk tot actie is overgegaan, terwijl Oekraïne tot nu toe nog niet eens lid is geworden.

Het punt dat ik hiermee wil maken gaat niet over de vraag of het terecht/onterecht is, maar of "hij heeft wel eerder gedreigd maar er gebeurt toch niks" enige garantie geeft dat dat zo blijft. In het geval van kernwapens hoeft het na tig keer dreigen ook maar 1 keer werkelijkheid te worden om het goed mis te laten gaan.
  maandag 26 september 2022 @ 18:14:09 #233
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206110988
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:10 schreef RetepV het volgende:

'Zien' is een kwestie van perspectief, nietwaar? :)
Maar dat is natuurlijk ook meteen waarom je helemaal geen ene reet hebt, aan die gedachten trein.

Je kunt immers niet anticiperen op wat een volstrekt onbetrouwbaar figuur vandaag weer vind.
&lt;signature here&gt;.
pi_206110991
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
151K per stuk, dat loopt aardig op voor Rusland.
Het bedrag wordt in Roebels uitbetaald en die kunnen ze natuurlijk ook gewoon bijprinten.
  maandag 26 september 2022 @ 18:14:27 #235
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206110993
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 17:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Neen, het is niet mijn probleem dat je de toespraken van Putin niet hebt gezien of transcripties hiervan hebt geraadpleegd met analyses en waarschuwingen van experts. Is je zoekmachine stuk? In de tijd dat je hebt kunnen vragen voor een bron had je het al makkelijk op kunnen zoeken, volgens mij is de doctrine en mogelijke retaliatie met kernwapens ook al meermaals besproken in het topic en nieuws/talkshows, Rob de Wijk o.a. heeft dit goed uiteen gezet.
Oké, je hebt dus weer niks. Duidelijk.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206110996
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Russische dreigementen zijn waardeloos en je kan er in elk geval nog om lachen.
Op zich heel zorgwekkend voor de stabiliteit in de hele wereld, als Rusland's nucleaire dreiging niet meer serieus genomen wordt.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:14:50 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206110997
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het bedrag wordt in Roebels uitbetaald en die kunnen ze natuurlijk ook gewoon bijprinten.
Da's wel een goed punt, ja.

Kan je er mischien nog een gehaktbal van kopen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 september 2022 @ 18:15:37 #238
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206111007
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:12 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hoe zou die uitweg er dan uit moeten zien?
(Of in Robdewijkse termen: een gouden brug bieden)
Onderhandelen. Wat ze dan precies onderhandelen dat hangt af van alle factoren die op dat moment spelen. Vrijwel alle conflicten eindigen uiteindelijk aan een onderhandel tafel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:15:46 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206111010
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Op zich heel zorgwekkend voor de stabiliteit in de hele wereld, als Rusland's nucleaire dreiging niet meer serieus genomen wordt.
Hoezo? Dat Rusland te pas en te onpas met de inzet van nucleaire wapens dreigt maar daar verder niets mee doet lijkt mij minder relevant voor anderen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206111011
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da's wel een goed punt, ja.

Kan je er mischien nog een gehaktbal van kopen :D
Nyet. Een klamme cheburek.
pi_206111013
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Door de huidige mobilisatie, het gebrek aan Russische stootkracht en de wil om te vechten aan de zijde van Oekraïne vrees ik dat dit conflict nog jaren gaat duren.
Eerst maar eens kijken wat een ijskoude winter met het moraal van de Russische troepen doet.
pi_206111019
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
ook maar 1 keer werkelijkheid te worden om het goed mis te laten gaan.
Dat is wel zo, maar strategisch zou het een zet zijn die ie verliest. Hij kan wel gaan dreigen met kernwapens, maar wij hebben er meer.

Dus slaat het nergens op.
pi_206111024
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Putin geeft al sinds 2008 herhaaldelijk aan dat hij geen NAVO-uitbreiding in Oekraïne wil en zou ingrijpen wanneer pogingen daartoe door zouden gaan.

https://www.theguardian.com/world/2008/apr/04/nato.russia

Uiteindelijk heeft het dus 14 jaar geduurd voordat er daadwerkelijk tot actie is overgegaan, terwijl Oekraïne tot nu toe nog niet eens lid is geworden.

Het punt dat ik hiermee wil maken gaat niet over de vraag of het terecht/onterecht is, maar of "hij heeft wel eerder gedreigd maar er gebeurt toch niks" enige garantie geeft dat dat zo blijft. In het geval van kernwapens hoeft het na tig keer dreigen ook maar 1 keer werkelijkheid te worden om het goed mis te laten gaan.
Alleen heeft deze inval niets met het NAVO lidmaatschap te maken. Anders had hij deze deal wel geaccepteerd.

https://www.reuters.com/w(...)his-aide-2022-09-14/

Het is puur landjespik waarbij allerlei excuses worden gebruikt om dit te rechtvaardigen. Denazificatie, NAVO, beschermen van Russen. Allemaal bullshit.
  maandag 26 september 2022 @ 18:16:49 #244
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206111025
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Door de huidige mobilisatie, het gebrek aan Russische stootkracht en de wil om te vechten aan de zijde van Oekraïne vrees ik dat dit conflict nog jaren gaat duren.
Ik zal niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar over een paar jaar zitten rus soldaten op een paard en is hun wapen pijl en boog.
&lt;signature here&gt;.
pi_206111027
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Eerst maar eens kijken wat een ijskoude winter met het moraal van de Russische troepen doet.
Dan gaan ze weer ethanol drinken om warm te blijven.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:17:10 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206111028
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Onderhandelen. Wat ze dan precies onderhandelen dat hangt af van alle factoren die op dat moment spelen. Vrijwel alle conflicten eindigen uiteindelijk aan een onderhandel tafel.
Dat gebeurt al vanaf het begin. Het enige akkoord wat gesloten is in die periode werd binnen een uur door Rusland geschonden, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206111029
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Komt vanzelf een keertje dat het een keer geen onzin blijkt te zijn. Vraag is alleen waar de daadwerkelijke grens voor Putin ligt. Hij heeft al meermaals gebluft, maar ik geloof wel dat hij een grens heeft. Zal gok ik eerder zo'n ding gebruiken dan dat hij zal opgeven/z'n verlies toe zal geven.
Het is niet moeilijk om de grens te vinden. Gewoon door blijven gaan met stapje voor stapje escaleren. Of misschien een keer een grote stap doen.

Als je dan voorbij de grens bent gegaan, zul je dat merken door de licht- en rooksignalen.
pi_206111036
Met Rusland kan je geen afspraken maken.
pi_206111039
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Morgen dus de uitslag van het referendum.
Fijn denk ik.


quote:
Als Zelensky luistert naar de wil van het volk in deze oblasten en daarna met Putin rond de tafel zal zitten om een vredesakkoord te ondertekenen is de oorlog weer snel voorbij.
Misschien heb ik iets gemist, maar is dit referendum uitgeschreven door de regering van Zelensky?


quote:
Het is imo zeer onverstandig om als Oekraïne zijnde een offensief te starten om deze gebieden te bevrijden, aangezien dit als een aanval op Russisch grondgebied gezien zal worden
Is een beetje raar excuus.
Dus in feite kan Rusland willekeurig grondgebied van andere landen innemen, en die kunnen daar dan niets tegen doen, want dan wordt Rusland boos...

Zo werkt het natuurlijk niet.

Oekraïne heeft gewoon het recht om zijn grondgebied te verdedigen. En een referendum at gun point, geïnitieerd door de agressor, is natuurlijk op geen enkele wijze legitiem te noemen.


quote:
wat het aannemelijk maakt dat er kernwapens ingezet zullen worden.
Nee


quote:
Alleen daar zit de cru, Oekraïne is gebaat bij een verdere escalatie van het conflict aangezien bij de inzet van kernwapens de NAVO direct betrokken raakt, dat is de afgesproken rode lijn. Denkt Zelensky aan zichzelf en zet hierbij alle levens van de Europeanen op het spel in ruil voor NAVO boots on the ground of staat hij een paar gebieden af? De rekensom is snel gemaakt lijkt me.
Onzin.
Als Rusland met kernwapens begint is Rusland daarvoor verantwoordelijk.
Niet Zelensky, niet NAVO, niet schubbekutteveen of wat je ook maar kunt bedenken.

Dat is het vreemde in dit soort discussies. Dat Rusland gewoon carte blanche heeft om te doen wat ze willen, en dat alle schuld van de gevolgen daarvan automatisch ligt bij de rest van de wereld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 26 september 2022 @ 18:19:00 #250
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206111043
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Alleen heeft deze inval niets met het NAVO lidmaatschap te maken

https://www.reuters.com/w(...)his-aide-2022-09-14/

Het is puur landjespik waarbij allerlei excuses worden gebruikt om dit te rechtvaardigen. Denazificatie, NAVO, beschermen van Russen. Allemaal bullshit.
Zelfs als je er expliciet bij zet dat het punt dus niet gaat over de vraag of het terecht of onterecht is maar puur of dreigementen werkelijkheid kunnen worden, krijg je alsnog dit antwoord.
pi_206111065
Een Oekraïnse soldaat bakt het hoofd van een Russische soldaat en strooit er zout op, zoals social media fenomeen Salt Bae dat doet.

Dit is natuurlijk niet goed.

twitter
pi_206111067
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zelfs als je er expliciet bij zet dat het punt dus niet gaat over de vraag of het terecht of onterecht is maar puur of dreigementen werkelijkheid kunnen worden, krijg je alsnog dit antwoord.
Niet mee eens. De inval op Oekraïne was een rationeel besluit vanuit Poetins perspectief. Hij ging uit van dezelfde laffe reactie vanuit het Westen zoals in 2014 en dacht ons bij de ballen te hebben door onze energie afhankelijk. Een kernwapen inzetten is daarentegen veel minder rationeel. Daarmee riskeert hij zijn enige bondgenoten, die hem hiertegen hebben gewaarschuwd, zich tegen zijn regime keren. Dan is het einde verhaal voor de Russische economie.
  maandag 26 september 2022 @ 18:22:10 #253
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206111070
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Onderhandelen. Wat ze dan precies onderhandelen dat hangt af van alle factoren die op dat moment spelen. Vrijwel alle conflicten eindigen uiteindelijk aan een onderhandel tafel.
Valt tegen hoor.

Tenzij je tekenen bij het kruisje, want je hebt keihard verloren - ook als onderhandeling ziet. Dan komt het wat vaker voor.

Maar enkele voorbeelden

RUS - WO1 = rus rotte gewoon op. Niks onderhandelen
USSR - Afghanistan - rus rotte gewoon op. Niks onderhandelen
USA - Afghanistan - US rotte gewoon op. Niks onderhandelen
USA Vietnam - US rotte gewoon op. Niks onderhandelen
&lt;signature here&gt;.
pi_206111077
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:18 schreef quirina het volgende:
Met Rusland kan je geen afspraken maken.
Klopt.
Kijk naar de afgelopen maanden, is er ooit een woord van waarheid voortgekomen uit het Kremlin?
Echt helemaal niets. Alsof ze in een parallel universum leven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206111091
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Valt tegen hoor.

Tenzij je tekenen bij het kruisje, want je hebt keihard verloren - ook als onderhandeling ziet. Dan komt het wat vaker voor.

Maar enkele voorbeelden

RUS - WO1 = rus rotte gewoon op. Niks onderhandelen
USSR - Afghanistan - rus rotte gewoon op. Niks onderhandelen
USA - Afghanistan - US rotte gewoon op. Niks onderhandelen
USA Vietnam - US rotte gewoon op. Niks onderhandelen
Over Afghanistan is wel onderhandeld.
Vietnam is te lang geleden, zou ik eerst moeten opzoeken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206111093
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206111098
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]

"In January-February, Russians were all giggly that Ukrainians will storm planes & borders to flee."
Huh? Al onze Oekraïense collega's zijn Oekraïne uit gevlucht hier naartoe, voordat Oekraïne de grenzen en luchthavens zou sluiten. Velen zijn met de auto gekomen.

De grenzen en luchthavens in Oekraïne zijn al maanden gesloten, geen enkele man boven de 21 mag het land uit.

Één van mijn collega's had besloten om te blijven, hij woont in Kharkov. Hij is nu 'opgesloten' in Oekraïne, geen kans meer om het te ontvluchten. Hij is ook etnisch Russisch, overigens.

Leeft die Olex Scherba zelf wel in Oekraïne?
pi_206111107
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:21 schreef polderturk het volgende:
Een Oekraïnse soldaat bakt het hoofd van een Russische soldaat en strooit er zout op, zoals social media fenomeen Salt Bae dat doet.

Dit is natuurlijk niet goed.

[ twitter ]
Dat kan echt niet, nee. Gelijk uit het leger knikkeren en verantwoord af laten leggen bij de rechter aldaar of evt elders.
pi_206111121
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:18 schreef quirina het volgende:
Met Rusland kan je geen afspraken maken.
Klopt, hier ook, ondertekend door o.a. Rusland.
quote:
"respect for sovereignty, independence and territorial integrity of all states and their inherent right to choose the means to ensure their own security"

NATO-Russia Founding Act (12 oktober 2009)
www.nato.int/cps/en/natolive/official_texts_25468.htm
quote:
"Every sovereign nation has the right to choose its own security arrangements."

Helsinki Final Act (1 augustus 1975)
https://www.osce.org/helsinki-final-act
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206111127
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:21 schreef polderturk het volgende:
Een Oekraïnse soldaat bakt het hoofd van een Russische soldaat en strooit er zout op, zoals social media fenomeen Salt Bae dat doet.

Dit is natuurlijk niet goed.

[ twitter ]
Misschien een varkenskop. Ze eten wel eens kopvlees.
Lijkt me wel heel barbaars dat ie een menselijk hoofd kookt,
  maandag 26 september 2022 @ 18:28:55 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206111134
Snowdon is nu Rus.
Hoe oud is hij eigenlijk? >:)

quote:
President Vladimir Putin signed a decree on Monday granting Russian citizenship to the former US intelligence contractor Edward Snowden.

Snowden, 39, fled the United States and was given asylum in Russia after leaking secret files in 2013 that revealed vast domestic and international surveillance operations carried out by the US National Security Agency, where he was a contractor.
39 dus

https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206111139
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zolang hij vasthoudt aan het willen annexeren van heel Oekraïne is er geen uitweg denkbaar.
Dit is geen feit of argument, maar een standpunt. Hou daar wel rekening mee.
pi_206111149
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Putin geeft al sinds 2008 herhaaldelijk aan dat hij geen NAVO-uitbreiding in Oekraïne wil en zou ingrijpen wanneer pogingen daartoe door zouden gaan.
Er is nooit echt sprake geweest van NAVO lidmaatschap van Oekraïne.


quote:
Uiteindelijk heeft het dus 14 jaar geduurd voordat er daadwerkelijk tot actie is overgegaan,
Da's niet waar, hij heeft in 2014 De Krim ingenomen, thuishaven van de grootste marinebasis van Rusland aan de zwarte zee, en vervolgens de Donbass gedestabiliseerd. Dat laatste maakte een NAVO lidmaatschap sowieso onmogelijk.


quote:
terwijl Oekraïne tot nu toe nog niet eens lid is geworden.

Het punt dat ik hiermee wil maken gaat niet over de vraag of het terecht/onterecht is, maar of "hij heeft wel eerder gedreigd maar er gebeurt toch niks" enige garantie geeft dat dat zo blijft. In het geval van kernwapens hoeft het na tig keer dreigen ook maar 1 keer werkelijkheid te worden om het goed mis te laten gaan.
Kernwapens is toch iets anders dan deze oorlog.

Deze oorlog was bedoeld als een speciale militaire operatie, die snel zou overgaan. Beetje zoals in Georgië.

En daarin heeft Rusland zich verslikt.

Kernwapens is wel van een heel andere orde.

Wat Rusland in Oekraïne doet, dat hebben ze ook in andere landen gedaan en ook binnen de eigen federatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 26 september 2022 @ 18:31:25 #264
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206111153
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
Snowdon is nu Rus.
Hoe oud is hij eigenlijk? >:)

https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other
Ik zeg: doe steven seagal erbij en je hebt een allstars team :)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 26 september 2022 @ 18:31:32 #265
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206111157
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Die hebben helaas niet eens de kans gekregen om zich proberen over te geven...
[ twitter ]
Stuur de body bags maar asap terug naar hun ouders, weten ze gelijk waar ze aan toe zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206111172
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
Snowdon is nu Rus.
Hoe oud is hij eigenlijk? >:)
[..]
39 dus

https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other
Op tijd voor de mobilisatie ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 26 september 2022 @ 18:33:56 #267
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206111181
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Niet mee eens. De inval op Oekraïne was een rationeel besluit vanuit Poetins perspectief. Hij ging uit van dezelfde laffe reactie vanuit het Westen zoals in 2014 en dacht ons bij de ballen te hebben door onze energie afhankelijk. Een kernwapen inzetten is daarentegen veel minder rationeel. Daarmee riskeert hij zijn enige bondgenoten, die hem hiertegen hebben gewaarschuwd, zich tegen zijn regime keren. Dan is het einde verhaal voor de Russische economie.
Dezelfde argumenten zullen ook voorafgaand aan een invasie van Oekraïne zijn genoemd. Het punt is simpelweg dat "hij heeft al vaker gedreigd, maar doet toch niks. Dus hoe serieus kun je dat nog nemen?" geen enkele garantie biedt. Wanneer het nucleair gaat, is einde Russische economie of bondgenoten die zich tegen je regime keren waarschijnlijk niet meer zo relevant. Een tegenaanval op Rusland na inzet van een kernwapen brengt mijns inziens gewoon een kettingreactie teweeg die dan niet meer te stoppen is. Wie er gelijk had, wie je bondgenoten nog zijn, hoe het met je economie is, het doet er allemaal niet meer toe. Want aan alle kanten is dat gewoon grotendeels verdwenen na afloop.
pi_206111220
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dezelfde argumenten zullen ook voorafgaand aan een invasie van Oekraïne zijn genoemd. Het punt is simpelweg dat "hij heeft al vaker gedreigd, maar doet toch niks. Dus hoe serieus kun je dat nog nemen?" geen enkele garantie biedt. Wanneer het nucleair gaat, is einde Russische economie of bondgenoten die zich tegen je regime keren waarschijnlijk niet meer zo relevant. Een tegenaanval op Rusland na inzet van een kernwapen brengt mijns inziens gewoon een kettingreactie teweeg die dan niet meer te stoppen is. Wie er gelijk had, wie je bondgenoten nog zijn, hoe het met je economie is, het doet er allemaal niet meer toe. Want aan alle kanten is dat gewoon grotendeels verdwenen na afloop.
Ja, ga jij dat die putin eens uitleggen dan!?
pi_206111221
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat is natuurlijk ook meteen waarom je helemaal geen ene reet hebt, aan die gedachten trein.

Je kunt immers niet anticiperen op wat een volstrekt onbetrouwbaar figuur vandaag weer vind.
Poetin is onze tegenstander. Je kan hem er 100% op vertrouwen dat hij alles zal doen om ons dwars te zitten. Dat maakt hem juist weer betrouwbaar.

Natuurlijk kan het zijn dat hij dingen weet waarmee hij ons dwars kan zitten, die wij ons niet konden voorstellen.

Nou, dan zullen we voor een verrassing komen te staan. Dat is het risico als je het spel mee speelt.

Ik geef hiermee vooral mijn repliek op jouw gebruik van het woord 'anticiperen'. Want je schijnt te impliceren dat wij geen foute inschattingen kunnen maken en dus alles zullen kunnen anticiperen. Dat klinkt mij nogal arrogant in de oren. En arrogantie is een zwakte waar we ontzettend voor moeten oppassen.
  maandag 26 september 2022 @ 18:40:16 #270
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206111251
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dezelfde argumenten zullen ook voorafgaand aan een invasie van Oekraïne zijn genoemd. Het punt is simpelweg dat "hij heeft al vaker gedreigd, maar doet toch niks. Dus hoe serieus kun je dat nog nemen?" geen enkele garantie biedt. Wanneer het nucleair gaat, is einde Russische economie of bondgenoten die zich tegen je regime keren waarschijnlijk niet meer zo relevant. Een tegenaanval op Rusland na inzet van een kernwapen brengt mijns inziens gewoon een kettingreactie teweeg die dan niet meer te stoppen is. Wie er gelijk had, wie je bondgenoten nog zijn, hoe het met je economie is, het doet er allemaal niet meer toe. Want aan alle kanten is dat gewoon grotendeels verdwenen na afloop.
Leuk, maar zodra je ook maar 1 vinger gaat toegeven onder het mom van een nucleaire dreiging zal dit maximaal uitgebuit gaan worden door de Russen om hun zin te krijgen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 18:40:23 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206111254
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zeg: doe steven seagal erbij en je hebt een allstars team :)
Hij heeft MI6 al eens eerder te grazen genomen. Heeft wel een vrijstelling verdiend. En te vet.
quote:
Seagal "accidentally" broke Sean Connery's wrist
(nutteloze weetjes)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 26 september 2022 @ 18:40:41 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206111261
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:37 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ja, ga jij dat die putin eens uitleggen dan!?
Dit weet Putin zelf natuurlijk ook wel.
pi_206111275
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo? Dat Rusland te pas en te onpas met de inzet van nucleaire wapens dreigt maar daar verder niets mee doet lijkt mij minder relevant voor anderen.
Als niemand hun nucleaire dreiging meer serieus neemt, dan zal dat gevaarlijk zijn voor de hele wereld en voor ieder land dat wel nucleaire wapens heeft. Want er zullen altijd landen zijn die gebruik van deze vermeende zwakte zullen proberen te maken. En dan moet iemand op een dag 'een daad stellen' om te bewijzen dat je wel degelijk bang moet zijn voor nucleaire wapens. En dat kan alleen door ergens een bom te gooien. Heel gevaarlijk, want hoe denken de andere landen met nucleaire wapens er over wanneer één van hen een stad wegvaagt met een nucleaire bom en een half miljoen onschuldige burgers doodt? Ik had dit al eerder beschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door RetepV op 26-09-2022 18:49:32 ]
  maandag 26 september 2022 @ 18:42:40 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206111284
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Poetin is onze tegenstander. Je kan hem er 100% op vertrouwen dat hij alles zal doen om ons dwars te zitten. Dat maakt hem juist weer betrouwbaar.

Natuurlijk kan het zijn dat hij dingen weet waarmee hij ons dwars kan zitten, die wij ons niet konden voorstellen.

Nou, dan zullen we voor een verrassing komen te staan. Dat is het risico als je het spel mee speelt.

Ik geef hiermee vooral mijn repliek op jouw gebruik van het woord 'anticiperen'. Want je schijnt te impliceren dat wij geen foute inschattingen kunnen maken en dus alles zullen kunnen anticiperen. Dat klinkt mij nogal arrogant in de oren. En arrogantie is een zwakte waar we ontzettend voor moeten oppassen.
Jouw invulling dat wij blijkbaar onfeilbaar zijn, is niet alleen dat, jouw invulling, maar het is gewoon niet relevant.

Het is volstrekt zinloos om ziele knijpertje te willen spelen bij haatdwerg putin, en op die manier proberen te kijken hoe ver je kan gaan. Simpelweg omdat rationeel acteren al lang geleden uit het raam is gegaan in het kremlin.
&lt;signature here&gt;.
pi_206111285
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit weet Putin zelf natuurlijk ook wel.
Wat nou als het gewoon een enge dictator is, die nog meer macht en geld wilt. En meer niet.
pi_206111314
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Des te belangrijker om Rusland; of beter gezegd Putin; wel altijd een uitweg te geven. Zodat hij niet uit wanhoop maar op die knop drukt. Wat niet betekent dat je hem dan moet geven waar hij om vraagt; maar er komt vanzelf een punt dat ook hij in ziet dat hij verloren heeft en er eigenlijk geen uitweg meer is. Dan is het oh zo belangrijk om hem zo ver te krijgen om te onderhandelen, voordat hij dan inderdaad uit wraak of als laatste optie maar zo'n ding gooit. Vraag is vooral waar bij hem de lijn ligt; op welk punt gaat het hem echt te ver? Wanneer is Rusland in zijn ogen vernietigd?
Die uitweg wordt hem nu geboden. Bijvoorbeeld met de referenda, deze zijn toch fake dus ze kunnen zeggen dat deze gebieden nee gestemd hebben, en daarna alles en iedereen terugtrekken. Klaar. Maar iedereen weet dat Poetin geen uitweg wil, Oekraine moet en zal volledige naar de klote gaan en daar mogen honderdduizenden jonge Russen gerust voor worden kapotgeschoten.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 26 september 2022 @ 18:45:46 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206111327

What about Ukraine? _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206111330
Zijn de Russische soldaten die gebieden in Georgië bezet hielden nou al uit Georgië verjaagd? Nu is de kans natuurlijk!!
pi_206111340
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dezelfde argumenten zullen ook voorafgaand aan een invasie van Oekraïne zijn genoemd. Het punt is simpelweg dat "hij heeft al vaker gedreigd, maar doet toch niks. Dus hoe serieus kun je dat nog nemen?" geen enkele garantie biedt. Wanneer het nucleair gaat, is einde Russische economie of bondgenoten die zich tegen je regime keren waarschijnlijk niet meer zo relevant. Een tegenaanval op Rusland na inzet van een kernwapen brengt mijns inziens gewoon een kettingreactie teweeg die dan niet meer te stoppen is. Wie er gelijk had, wie je bondgenoten nog zijn, hoe het met je economie is, het doet er allemaal niet meer toe. Want aan alle kanten is dat gewoon grotendeels verdwenen na afloop.
Is je punt dus in feite laten we Poetin zijn zin maar geven anders kan dat laatste scenario wel eens gebeuren? Wat als hij hierna claimt dat de Baltische Staten en Finland weer Russisch gebied zijn? Ook maar toestaan want anders kan er zomaar een kernoorlog ontstaan? Op deze manier kan China Taiwan ook makkelijk inlijven.
pi_206111342
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is volstrekt zinloos om ziele knijpertje te willen spelen bij haatdwerg putin, en op die manier proberen te kijken hoe ver je kan gaan. Simpelweg omdat rationeel acteren al lang geleden uit het raam is gegaan in het kremlin.
Ik help je hopen dat dit geen arrogantie is maar werkelijkheid. ^O^
pi_206111356
twitter
  maandag 26 september 2022 @ 18:50:15 #282
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206111364
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Leuk, maar zodra je ook maar 1 vinger gaat toegeven onder het mom van een nucleaire dreiging zal dit maximaal uitgebuit gaan worden door de Russen om hun zin te krijgen.
Dat is jouw mening. Uiteindelijk zorgt grote militaire vuurkracht ervoor dat je nu eenmaal wat meer te zeggen/eisen hebt op het wereldtoneel. Dat zien we bij alle grootmachten, er zijn niet voor niets vijf permanente leden in de VN-veiligheidsraad. Kan allemaal als onrechtvaardig aanvoelen en dat snap ik, maar dat is helaas wel hoe het werkt. Als het echt tot dat punt komt, is achteraf niet meer zo relevant wat rechtvaardig was.
pi_206111373
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is volstrekt zinloos om ziele knijpertje te willen spelen bij haatdwerg putin, en op die manier proberen te kijken hoe ver je kan gaan. Simpelweg omdat rationeel acteren al lang geleden uit het raam is gegaan in het kremlin.
Toch is dit exact wat met name de VS (het is de specialiteit van de CIA), maar ook de EU, aan het doen zijn. Blijkbaar zijn zij het dus niet met je eens.
pi_206111382
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Op zich heel zorgwekkend voor de stabiliteit in de hele wereld, als Rusland's nucleaire dreiging niet meer serieus genomen wordt.
De enigen die er voor zorgen dat Rusland niet meer serieus genomen wordt zijn de Russen zelf.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 26 september 2022 @ 18:52:27 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206111384
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Toch is dit exact wat met name de VS, maar ook de EU, aan het doen zijn. Blijkbaar zijn zij het dus niet met je eens.
Nou, inzake nukes is er ondertussen natuurlijk een streep getrokken.

En niet nukes is klein bier, dat boeit niet, we laten oekraine z'n ding doen en het komt goed.
&lt;signature here&gt;.
pi_206111391
quote:
Waar zit ik naar te kijken? Is dit politie en boefje voor volwassenen? :D
pi_206111414
Gezellig zingen met accordeon in de bus.
https://www.reddit.com/r/(...)t_volunteers_of_the/
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 18:57:14 #288
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206111424
twitter
pi_206111442
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206111444
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan een joker uit de oppositie even reageren dat het schandalig is dat Rutte niet begon over de gasprijzen. Duidelijk een schoffering van het lijdende Nederlandse volk.
pi_206111465
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dezelfde argumenten zullen ook voorafgaand aan een invasie van Oekraïne zijn genoemd. Het punt is simpelweg dat "hij heeft al vaker gedreigd, maar doet toch niks. Dus hoe serieus kun je dat nog nemen?" geen enkele garantie biedt. Wanneer het nucleair gaat, is einde Russische economie of bondgenoten die zich tegen je regime keren waarschijnlijk niet meer zo relevant. Een tegenaanval op Rusland na inzet van een kernwapen brengt mijns inziens gewoon een kettingreactie teweeg die dan niet meer te stoppen is. Wie er gelijk had, wie je bondgenoten nog zijn, hoe het met je economie is, het doet er allemaal niet meer toe. Want aan alle kanten is dat gewoon grotendeels verdwenen na afloop.
Het argument "hij heeft al vaker gedreigd, hij doet het toch niet" voor wat betreft met conventionele middelen buurlanden binnenvallen gaat dan ook niet op. Dat heeft behoorlijk wat precedent en dat niet alleen, er werd zelfs expliciet aangegeven dat een invasie aanstaande was.
Een nucleaire aanval is van een andere orde. Sinds we meerdere kernmachten hebben die de mogelijkheid hebben elkaars aanval te beantwoorden met een vergeldingsactie heeft dit niet plaatsgevonden. Iedere kernmacht beseft zich dat het hek van de dam is als men hiermee begint. Goed, als de Amerikanen morgen Rusland zouden binnenvallen, dan is de kans aanwezig dat er als vergelding met kernwapens wordt gesmeten, maar verder zijn het vooral dezelfde sleetse dreigingen die we al jaren horen van nucleaire schurkenstaten. Die nucleaire wapens hebben een heel belangrijk doel, namelijk lijfsbehoud.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206111472
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 18:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zeg: doe steven seagal erbij en je hebt een allstars team :)
Steven Seagal mobiliseren doe je alleen wanneer je van plan bent een "Sitzkrieg" te voeren. :')

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206111534
twitter


12 miljard!!
pi_206111582
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 19:05 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

12 miljard!!
Elk bedrag door 20 delen dan weet je wat het in NL voorstelt.
pi_206111617
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:
Het leeghalen van musea gaat verder.

[ twitter ]
_O-
pi_206111620
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het argument "hij heeft al vaker gedreigd, hij doet het toch niet" voor wat betreft met conventionele middelen buurlanden binnenvallen gaat dan ook niet op. Dat heeft behoorlijk wat precedent en dat niet alleen, er werd zelfs expliciet aangegeven dat een invasie aanstaande was.
Een nucleaire aanval is van een andere orde. Sinds we meerdere kernmachten hebben die de mogelijkheid hebben elkaars aanval te beantwoorden met een vergeldingsactie heeft dit niet plaatsgevonden. Iedere kernmacht beseft zich dat het hek van de dam is als men hiermee begint. Goed, als de Amerikanen morgen Rusland zouden binnenvallen, dan is de kans aanwezig dat er als vergelding met kernwapens wordt gesmeten, maar verder zijn het vooral dezelfde sleetse dreigingen die we al jaren horen van nucleaire schurkenstaten. Die nucleaire wapens hebben een heel belangrijk doel, namelijk lijfsbehoud.
Mkay, maar dan zou ie bang zijn voor zijn lijfsbehoud, vanwege iets interns? Dat ie dreigt met kernwapens omdat ie anders????
pi_206111631
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:10 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Elk bedrag door 20 delen dan weet je wat het in NL voorstelt.
wat
pi_206111632
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 17:01 schreef Slayage het volgende:
Kleine genocide thread van Russische imperialisme

[ twitter ]
Echt een gigantische lijst van genocides.
Russen hebben meer genocides uitgevoerd dan wie dan ook in de hele wereld.

twitter
pi_206111642
Goed artikel over de onrust in Dagestan/Caucasus;

https://ridl.io/mobilization-in-the-north-caucasus/
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206111654
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 19:05 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

12 miljard!!
12 miljard dat weer wordt gespendeerd in de VS zelf. De wapenindustrie in de VS draait op volle toeren als dit zo door blijft gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')